Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Finance doet moeilijk over m'n onkosten ivm de keuring.
Ik had een rode kaart, ben naar de garage geweest en herkeuring. Ik doe 2 bonnetjes binnen: één van de keuring en één van de herkeuring.
Keuring: afgekeurd: er moet een foto van het keuringsbewijs bij. Dat was dus de rode kaart waar ik 4 dagen heb mee rond gereden.
't feit dat er op de groene kaart van de herkeuring ook letterlijk staat dat het een herkeuring is, en dus impliceert dat dat er ook een keuring aan vooraf is gegaan, is niet goed genoeg blijkaar.

En 't tofste van al is: nergens op Confluence is terug te vinden dat ge een foto van uw keuringsbewijs moet toevoegen.
Ik krijg nu een PDF van finance met alle richtlijnen in. Zet die eens openbaar?

Ik had een rode kaart, ben naar de garage geweest en herkeuring. Ik doe 2 bonnetjes binnen: één van de keuring en één van de herkeuring.
Keuring: afgekeurd: er moet een foto van het keuringsbewijs bij. Dat was dus de rode kaart waar ik 4 dagen heb mee rond gereden.
't feit dat er op de groene kaart van de herkeuring ook letterlijk staat dat het een herkeuring is, en dus impliceert dat dat er ook een keuring aan vooraf is gegaan, is niet goed genoeg blijkaar.

En 't tofste van al is: nergens op Confluence is terug te vinden dat ge een foto van uw keuringsbewijs moet toevoegen.
Ik krijg nu een PDF van finance met alle richtlijnen in. Zet die eens openbaar?
Mja... hier ook steeds zo hoor: iedereen dient het onderste strookje af te scheuren, en dit gaat dan in de boekhouding.

idd als je terug naar keuring gaat nemen ze die rode kaart af, en krijg je dan je groene. dus je moet daar aan denken.

anderhalve dag mee geholpen met mijn baas voor een privé werkje in iemand zijn tuin.

dus anderhalve dag uitgekafferd geweest.

toppunt was, ik was een PVC buis aan het verplaatsen op mn schouder, die opdrachtgever was onder de indruk van de werken en was constant foto's aant nemen met z'n gsm en tussen ons werk lopen. op een gegeven moment loopt die man zonder kijken achteruit, ei zo na tegen mijn pvc buis. ik roep hem nog PAS OP.

baas springt uit z'n kraan en kaffert me uit dat ik moet uitkijken. euch wtf. gelukkig die eigenaar sprong in de bres "nee is mijn fout, ik was foto aant nemen en liep zonder kijken achteruit". gene sorry of niex van mijn baas, maar weer es tonen dat hij de man is natuurlijk :rolleyes:

op da moment veel zin gehad om alles te laten vallen , auto te laten staan daar, en es tonen dat IK de baas ben over mezelf. gewoon naar huis, en trek uw plan. maar ja, was een heel eind wandelen, en zat dan zonder bedrijfwagen natuurlijk.

soit op mijn tanden gebeten, want uiteindelijk ben ik geen luiaard en ben ook nie te vies om mn handen es vuil te maken. maar is eigenlijk totaal mijn job niet, en hij zou moeten respect hebben dat ik da wil doen, want 9 op de 10 zouden da zeker niet doen.

en dan s'avonds sta ik in de winkel, belt hij mij op , en zo poeslief "alléé toch blij dat je geholpen hebt hoor, je zag wel das geen werk voor mij alleen hé..... euch ga maar es aan eten met uw vriendin dit weekend op mijn kosten". :rolleyes:

--------------

ffwd naar vandaag, net vacature tegen gekomen die me aanspreekt, maar telkens weer zie ik "zo spoedig mogelijk starten". begrijpelijk ook dat je dit vaak ziet... met 13 weken opzeg, daar zitten ze meestal nie op te wachten.

tis dus echt afwegen: het risico lopen en zelf ontslag geven en hopen dat je dan tijdens je opzeg iets vindt, of vrezen dat ze iemand anders nemen die sneller kan starten (reeds meegemaakt, ik was eerste kandidaat, maar ze hebben een 59 jarig vrouwtje genomen omdat die onmiddellijk vrij was :baard: )

decisions decisions....
Je wordt zo behandeld omdat je je zo laat behandelen. En je laat je elke keer ook terug net genoeg inpakken zodat je niet durft voor jezelf kiezen.

Een vacature is het ideale plaatje. Elke recruiter weet dat mensen opzeg moeten doen. En als ze je echt willen, wachten ze heus wel die periode op jou. Dat is lange-termijndenken. Gewoon solliciteren.

Ik zou het heel raar vinden dat je jarenlange deze shit toelaat om dan ineens zonder job te vertrekken. Wees slimmer dan dat.

...

ffwd naar vandaag, net vacature tegen gekomen die me aanspreekt, maar telkens weer zie ik "zo spoedig mogelijk starten". begrijpelijk ook dat je dit vaak ziet... met 13 weken opzeg, daar zitten ze meestal nie op te wachten.

tis dus echt afwegen: het risico lopen en zelf ontslag geven en hopen dat je dan tijdens je opzeg iets vindt, of vrezen dat ze iemand anders nemen die sneller kan starten (reeds meegemaakt, ik was eerste kandidaat, maar ze hebben een 59 jarig vrouwtje genomen omdat die onmiddellijk vrij was :baard: )

decisions decisions....

Dat risico zou ik niet nemen, beter solliciteren tot je een aanbod vast hebt en dan je ontslag indienen.

En zoals @Falafel zegt: de meeste vacatures zijn om "zo snel mogelijk te starten" maar de meeste kandidaten hebben ook wel een redelijke opzegperiode om uit te doen. Ook over die 13 weken opzeg kan je met je huidige werkgever nog onderhandelen als het zover komt.

Mja... hier ook steeds zo hoor: iedereen dient het onderste strookje af te scheuren, en dit gaat dan in de boekhouding.

idd als je terug naar keuring gaat nemen ze die rode kaart af, en krijg je dan je groene. dus je moet daar aan denken.
Al meer dan 10 jaar scan ik telkens het volledige blad in. En leg ik het terug in de wagens.

In feite zouden de keuringscentra dat nu ook wel via Peppol mogen sturen... Dat strookje haal ik er dus nooit af.

Ook over die 13 weken opzeg kan je met je huidige werkgever nog onderhandelen als het zover komt.
Inderdaad. Ik zou echt geen 13w lang nog een gedemotiveerd iemand in m'n team willen wetende dat er al een andere job klaar staat. Maar dat weet je als leidinggevende natuurlijk niet altijd, sommige werknemers zeggen niks tot je hun ontslagbrief krijgt en doen gewoon hun opzeg uit zonder te onderhandelen.

Maar zo'n baas als die van Trump moet je echt voor een voldongen feit zetten.
Wat je ook kan doen Trump, is je ontslag aangetekend versturen, jij ontvangt die tich zelf eh? En dan je opzeg in 't geniep doen, jij doet toch het werk en de communicatie met het sociaal secretariaat zeker? En een week of paar dagen voor het einde van de opzeg, in geval je de job niet hebt, jezelf dan maar een flexi aansmeren en het aan je baas zeggen :oi22:

Qua autokeuring: bij KM en SBAT staat er sinds januari in elk geval een link op dat keuringsbewijs waarmee je de peppol-factuur kunt laten aanmaken.
5 min later krijg je dan effectief een factuur binnen.
Vraag is natuurlijk hoeveel mensen dat zullen doen…

Facturen voor publicaties in het Belgisch Staatsblad zou ik ook wel via peppol verwachten eigenlijk, die hebben een btw-nr, rekenen btw aan en het gaat over B2B…

Laatst bewerkt:

Ik heb een paar weken geleden dat onderste strookje van de rode kaart meegekregen na de herkeuring.

Maar zo'n baas als die van Trump moet je echt voor een voldongen feit zetten.
Wat je ook kan doen Trump, is je ontslag aangetekend versturen, jij ontvangt die tich zelf eh? En dan je opzeg in 't geniep doen, jij doet toch het werk en de communicatie met het sociaal secretariaat zeker? En een week of paar dagen voor het einde van de opzeg, in geval je de job niet hebt, jezelf dan maar een flexi aansmeren en het aan je baas zeggen :oi22:
Mijn baas zou me zeker die opzeg laten presteren hoor, volledig. tenzij we rap iemand anders zouden vinden. maar die kans is klein.

anyway, JA ik ontvang die aangetekende brieven zelf, ik ontvang die met mijn ID card, maar vraag me af hij daar achteraf niet moeilijk over kan doen "jamaar ja, gij heb uw ontslagbrief ontvangen, ik heb die nooit gezien. dus uw opzeg is ongeldig.

ook weer zo'n speciaal gevalletje :crazy:

Anyway ondertussen wel al wat gekoeld hoor... Mag morgen ook thuisblijven. Appreciatie is er wel, maar tis altijd goed ingepakt, en nooit spontaan. En nooit op de moment zelve, maar achteraf met cadeautjes/toegevingen.

Verder, laatste solliciatiegesprek dat ik achter de rug had, was er toch ook weer ééntje om in te kaderen.
Alles klopte van voorwaarden, behalve dan deze ongelofelijke kemel (van hen) :

"In de vacature stond vast contract. Maar we hebben nu van de directie te horen gekregen dat dit niet kan, dat je enkel kan blijven zolang de verbrandingsoven in werking blijft" :rolleyes:

Euch ja, waarom dan niet op voorhand communiceren. weer tijd en moeite verloren...

(ging dus over een bediendenjob bij een afvalverwerking, leek me wel wat, veel verlof want was ambtenaar. Maar totaal geen idee wanner "die verbrandingsoven" blijft draaien. nee met zo'n uitzicht lijkt me dat toch nie prettig werken).

Laatst bewerkt:
Is dat niet uw "kwitantie" dat sowieso voor uzelf is? Ik scheur het er gewoon af en klaar is kees.
Had daar dus geen idee van. Da's wat het nadeel van nooit nr de keuring te moeten zeker. Da's minstens 10 jaar geleden.
Grootste ergernis was vooral dat dat nergens in de publieke documentatie staat wat ge juist moet indienen.

Had daar dus geen idee van. Da's wat het nadeel van nooit nr de keuring te moeten zeker. Da's minstens 10 jaar geleden.
Grootste ergernis was vooral dat dat nergens in de publieke documentatie staat wat ge juist moet indienen.
Ben is gaan opzoeken in mijn boekhouding, staat linksboven het strookje in drukletters "KWIJTSCHRIFT" :laugh:

Ik bel: hallo X, we zouden de koppen snel even samensteken om 9u om probleem Y kort te sluiten. Past dat voor jou?

'Je kan dat zien in mijn agenda als je een meeting organiseert in Outlook'.

offertes maken met de huidige ram prijzen, en dan als feedback krijgen amai das wel heel duur, dat gaan we niet verkocht krijgen :D

offertes maken met de huidige ram prijzen, en dan als feedback krijgen amai das wel heel duur, dat gaan we niet verkocht krijgen :D
Kijkt jah, 't zal kosten wat het zal kosten eh.
Da's het ding met B2B, in vele gevallen moeten ze die dingen wel aankopen & de prijsproblematiek is globaal, dus 't is niet dat men even om de hoek achter wat spotgoedkope hardware kan geraken.

De particulier daarentegen ... jah.
Als je niet écht die 64 GB top spec RAM nodig hebt, zal je die ook niet meer kopen.
Vergeleken met voor de crisis, waar het goedkoop genoeg was om te stellen van, 'oh well, why not, mss is het wel handig'.

En 't is allemaal kostelijk geworden, dus lijkt het mij dat een particulier liefst z'n gehele aankoop nog wat afhoudt.

Terug
Bovenaan