Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

2 dagen recup ?
Hah, nee. Meer een kwestie van we hebben die certificaties nodig voor de zomer en als we alle twee out zijn in juni gaat dat miserie met zich meebrengen. Het was mijn eigen idee.

En aangezien ik de kinderen nu toch niet heb maakt het eigenlijk niet uit, maar nu dat ik hier effectief zit steekt het even. Ik klaag maar uiteindelijk valt het wel mee :p
 
Hah, nee. Meer een kwestie van we hebben die certificaties nodig voor de zomer en als we alle twee out zijn in juni gaat dat miserie met zich meebrengen. Het was mijn eigen idee.

En aangezien ik de kinderen nu toch niet heb maakt het eigenlijk niet uit, maar nu dat ik hier effectief zit steekt het even. Ik klaag maar uiteindelijk valt het wel mee :p
->

 
En gewoon terzijde hebben recup, noch overuren, noch vaste uren, noch "vast liggend aantal verlof dagen"

Is allemaal in de categorie flexibiliteit komt van beide kanten
 
Klanten die u zonder verwittigen plots doen inbellen op een Teams-vergadering met nog andere externen erbij. :wtf: Lekker agressief.

1) Zagen over meerwerken in regie. Te gierig om die te betalen.
2) Dan meetings organiseren zonder mij erbij, omdat ik anders weer uren factureer.
3) Tot de vaststelling komen in de meeting dat ze er precies toch niet aan uitgeraken zonder mij. -> Dan maar instant inbellen die handel.

-> Ignore.

Wat denken die eigenlijk? Dat ik met mijn vingers zit te draaien in de hoop dat er werk binnenkomt?
 
Klanten die u zonder verwittigen plots doen inbellen op een Teams-vergadering met nog andere externen erbij. :wtf: Lekker agressief.

1) Zagen over meerwerken in regie. Te gierig om die te betalen.
2) Dan meetings organiseren zonder mij erbij, omdat ik anders weer uren factureer.
3) Tot de vaststelling komen in de meeting dat ze er precies toch niet aan uitgeraken zonder mij. -> Dan maar instant inbellen die handel.

-> Ignore.

Wat denken die eigenlijk? Dat ik met mijn vingers zit te draaien in de hoop dat er werk binnenkomt?
Die proberen gewoon, ik heb dat ook al gedaan "ah we hebben eigenlijk persoon X zijn mening ook nodig of dat zou nuttig kunnen zijn" --> eens zien of die opneemt als we bellen. --> Ja? goed // Nee? Ook goed, dan proberen we een andere keer.

En ik ben ook al de persoon geweest die gebeld wordt. Soms kan je even tijd vrij maken, soms niet. En als het een klant is neem je op, zeg je dat je 10 minuten hebt en schrijf je een uur ( of half uur afh van wat je er door kan krijgen zonder TE veel gezaag)

edit: en dat laatste is eigenlijk perfect want nu heb je 30-60 betaalde minuten waar je maar 10 echte minuten gebruikt hebt. Dus dan kan je de rest opvullen met al die random admin
 
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken. :wtf: :wtf:

Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.

Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden". 🤡 🤡
Wat een fucked up wereld.
 
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken. :wtf: :wtf:

Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.

Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden". 🤡 🤡
Wat een fucked up wereld.
Beetje bizar dat je geen paswoord kan veranderen over een VPN?
Iedereen die een paar dagen nu afwezig is en de eerstvolgende dag wil telewerken na verlof/ziekte/..., is fucked?

Allez, ik snap wel dat je niet meer op de VPN geraakt als je paswoord al vervallen is maar dat je je paswoord niet kan veranderen over een VPN terwijl die nog niet vervallen is.... Dat is een beetje bizar.
 
Lukt perfect over VPN hoor. Van zodra je een verbinding hebt met corp network kan je ofwel via windows je paswoord resetten, ofwel via een thirdparty tool die ze gebruiken, en nadat het gewijzigd is zou je je met de vpn actief je scherm moeten kunnen locken en unlocken met het nieuwe wachtwoord.
 
wel een rare mail van IT: "ons paswoord moet veranderd worden", precies of ze stellen iedereen in op dezelfde dag, vermoedelijk ook allemaal hetzelfde wachtwoord. Beke zitten copy pasten in AD :lol:
 
Met veel miserie opvang geregeld omdat ik met een opleiding van het werk zit die ik echt graag wil volgen. Duurt jammer genoeg tot 21u. Zelfs wat ruzie thuis om alles geregeld te krijgen want vrouw zit met een afspraak bij kinesist en ik ging eigenlijk koken.
Bon, nu alles is geregeld kom ik tot het besef dat het niet vandaag maar volgende week is.
Dat was een leuk telefoontje naar huis over de middag.
 
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken. :wtf: :wtf:

Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.

Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden". 🤡 🤡
Wat een fucked up wereld.
Ik zou op de "Report Phishing" knop klikken in Outlook bij deze mail.

Als het toch een echte mail blijkt te zijn, dan laat je aan je manager via telefoon weten dat je pas volgende week naar kantoor kan gaan.

Et voila, zo trakteer je jezelf op een weekje gratis verlof dankzij corporate onzin.
 
Vorige week vrijdag voor het eerst in een week weer naar het kantoor gegaan. Collega die tegenover me zit die de hele dag alles bijeen zit te hoesten, hand voor de mond is ook al teveel gevraagd... Ondertussen strontziek thuis uiteraard.
Ohja en op zondag was ik jarig, was ook prettig, merci collega!
 
mailing van global met een form.

Wil je nog deel uitmaken van team x voor de notificatie?

optie 1: ja.. want
optie 2: ja.. want
optie 3: ja.. want.
optie 4: ja, other.. (invulvakje)

If you do not respond to the survey by the May 31, we will remove you from the list.


en nu elke dag een reminder: "we hebben je antwoord nog niet ontvangen"

ha nee hé pipo's, ik wil ze ni meer krijgen :lol:
 
wel een rare mail van IT: "ons paswoord moet veranderd worden", precies of ze stellen iedereen in op dezelfde dag, vermoedelijk ook allemaal hetzelfde wachtwoord. Beke zitten copy pasten in AD :laugh:
In before lokale user credentials op zowel laptop als VPN server die moeten matchen :oi22:.
 
Een halve dag in het weekend overuren geklopt, uw werkweek starten en direct opnieuw bedolven worden onder de mails en telefoontjes waardoor mijn "voorsprong" (lees: verminderde achterstand) alweer helemaal teniet is gedaan. Volgens mij heeft de helft van mijn klanten en collega's ook zitten werken op maandag waardoor alle mails vanmorgen in één keer zijn binnengestroomd.
Ik heb vanmiddag al een tafeltje kapot geklopt van frustratie dus ik ben uit zelfbescherming even in cynische negeermodus gegaan.

  • Ik heb al 80 à 90% van mijn klantentelefoons genegeerd vandaag.
  • Nu zie ik de mails binnenstromen van klanten met de "@" en de "!"-tekens ernaast. -> Ignore.
  • Nieuwe collega belde mij vanmorgen en nog eens vanmiddag. Wellicht om te vragen hoe iets moet. -> Ignore.
  • Andere collega belt mij, wellicht voor een terechte reminder omdat ik nog wat rapporten moet controleren en uitsturen. -> Ignore.
  • Mijn 35 nieuwe mails vandaag die allemaal acties vereisen? -> Ignore.
Trouwens, mijn baas heeft me gezegd dat, om mijn werkdruk te verlichten, ik af en toe blokken focustijd in mijn agenda moet zetten. Dat dat "rust brengt". Voila zie, bij deze heb ik mijn blokken focustijd eens in de praktijk gebracht vandaag.
En ik moet zeggen: ik voel de "rust" al helemaal van mijn mailbox afspatten met al die gefrustreerde klanten en collega's (@@@@ !!!!!!!). :music:Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Een halve dag in het weekend overuren geklopt, uw werkweek starten en direct opnieuw bedolven worden onder de mails en telefoontjes waardoor mijn "voorsprong" (lees: verminderde achterstand) alweer helemaal teniet is gedaan. Volgens mij heeft de helft van mijn klanten en collega's ook zitten werken op maandag waardoor alle mails vanmorgen in één keer zijn binnengestroomd.
Ik heb vanmiddag al een tafeltje kapot geklopt van frustratie dus ik ben uit zelfbescherming even in cynische negeermodus gegaan.

  • Ik heb al 80 à 90% van mijn klantentelefoons genegeerd vandaag.
  • Nu zie ik de mails binnenstromen van klanten met de "@" en de "!"-tekens ernaast. -> Ignore.
  • Nieuwe collega belde mij vanmorgen en nog eens vanmiddag. Wellicht om te vragen hoe iets moet. -> Ignore.
  • Andere collega belt mij, wellicht voor een terechte reminder omdat ik nog wat rapporten moet controleren en uitsturen. -> Ignore.
  • Mijn 35 nieuwe mails vandaag die allemaal acties vereisen? -> Ignore.
Trouwens, mijn baas heeft me gezegd dat, om mijn werkdruk te verlichten, ik af en toe blokken focustijd in mijn agenda moet zetten. Dat dat "rust brengt". Voila zie, bij deze heb ik mijn blokken focustijd eens in de praktijk gebracht vandaag.
En ik moet zeggen: ik voel de "rust" al helemaal van mijn mailbox afspatten met al die gefrustreerde klanten en collega's (@@@@ !!!!!!!). :music:Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.
Als jij ooit zonder verdere uitleg een maand stopt met posten dan zal ik er automatisch van uit gaan de je plots gestorven bent aan een hartinfarct.
Door je posts te lezen dacht ik echt dat je een job had waar je +10k bruto per maand binnenharkt maar dat blijkt precies ook niet te kloppen na je post in het loon topic te lezen.
Ik vraag me echt hoe en waarom je dit allemaal kan volhouden?
 
Over een goeie maand hebben we het jaarlijkse BBQ-event met het werk waarop partners mee aanwezig kunnen zijn. De organiserende collega's hebben er niets beter op gevonden om te weten te komen wie er komt, wie komt helpen met de voorbereiding, wie een partner meeneemt en wie vis/vlees/beiden wilt dan volgende kanon van een mail te verzenden:

*****
...

Voor de voorbereiding is het belangrijk dat we ten laatste donderdagochtend 9u00 antwoord van jullie allemaal krijgen op volgende vragen:

(dit doe je door onderstaande doodle in te vullen)

*link doodle*

ben je aanwezig op de voorbereidingsavond(*) 20/06? - vink dan 20/06 aan

ben je zelf aanwezig op de bbq? - vink dan 21/06 aan

is je partner mee aanwezig op de bbq? - vink dan 22/06 aan

Ben je een vleesliefhebber? - vink dan 23/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

ben je een visliefhebber? - vink dan 24/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

(*)donderdag 20/06 zullen we aansluitend aan onze werkdag al wat voorbereidingen doen (groenten snijden, patatjes koken, salades maken, enz). Des te meer helpende handen, des te sneller en vlotter dat allemaal klaar zal zijn. Het feestbestuur zorgt voor de inkopen.

Dikke merci voor jullie massale aanwezigheid en snelle reactie op de doodle.

*****


Om 5 minuten erna de volgende mail te krijgen:

*****

*link doodle*

kolom 22/06 valt weg (breng je je partner mee?)

in de plaats daarvan mag je voor je partner een aparte lijn aanmaken. Zo weten we ineens ook voor hem/haar of ze graag vis, vlees of beiden wil eten.

*****


Om allicht de melding te krijgen dat "een nieuwe lijn maken" voor de meesten niet simpel is gezien cookies en dus nog een nieuwe mail te sturen:

*****

Als ’t nu lukt stuur maar mailtje naar *eigen mailadres*

*****


Ik vermoed dat "nu lukt" moest zijn "ni lukt".... Wat een gedoe, dit is dan voor ca. 27 collega's, had toch gewoon feedback op mail gevraagd...

Soit, mailtje teruggestuurd "het is gelukt!"...
 
Over een goeie maand hebben we het jaarlijkse BBQ-event met het werk waarop partners mee aanwezig kunnen zijn. De organiserende collega's hebben er niets beter op gevonden om te weten te komen wie er komt, wie komt helpen met de voorbereiding, wie een partner meeneemt en wie vis/vlees/beiden wilt dan volgende kanon van een mail te verzenden:

*****
...

Voor de voorbereiding is het belangrijk dat we ten laatste donderdagochtend 9u00 antwoord van jullie allemaal krijgen op volgende vragen:

(dit doe je door onderstaande doodle in te vullen)

*link doodle*

ben je aanwezig op de voorbereidingsavond(*) 20/06? - vink dan 20/06 aan

ben je zelf aanwezig op de bbq? - vink dan 21/06 aan

is je partner mee aanwezig op de bbq? - vink dan 22/06 aan

Ben je een vleesliefhebber? - vink dan 23/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

ben je een visliefhebber? - vink dan 24/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

(*)donderdag 20/06 zullen we aansluitend aan onze werkdag al wat voorbereidingen doen (groenten snijden, patatjes koken, salades maken, enz). Des te meer helpende handen, des te sneller en vlotter dat allemaal klaar zal zijn. Het feestbestuur zorgt voor de inkopen.

Dikke merci voor jullie massale aanwezigheid en snelle reactie op de doodle.

*****


Om 5 minuten erna de volgende mail te krijgen:

*****

*link doodle*

kolom 22/06 valt weg (breng je je partner mee?)

in de plaats daarvan mag je voor je partner een aparte lijn aanmaken. Zo weten we ineens ook voor hem/haar of ze graag vis, vlees of beiden wil eten.

*****


Om allicht de melding te krijgen dat "een nieuwe lijn maken" voor de meesten niet simpel is gezien cookies en dus nog een nieuwe mail te sturen:

*****

Als ’t nu lukt stuur maar mailtje naar *eigen mailadres*

*****


Ik vermoed dat "nu lukt" moest zijn "ni lukt".... Wat een gedoe, dit is dan voor ca. 27 collega's, had toch gewoon feedback op mail gevraagd...

Soit, mailtje teruggestuurd "het is gelukt!"...
Hebben die hun opties nu echt als een datum verwerkt? :wtf:
Die beseffen niet dat ge dat gewoon als... optie kunt typen?
 
Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.
Ik zie daar geen enkel probleem.

Je helpt 's morgens met de kinderen, vertrekt naar het hoofdkantoor, stelt paswoord in, en komt op tijd naar huis om 's avonds met de kinderen te helpen.

Een paar uur rijden is inderdaad vervelend, maar een podcastje doet wonderen 🥳
 
Trouwens, mijn baas heeft me gezegd dat, om mijn werkdruk te verlichten, ik af en toe blokken focustijd in mijn agenda moet zetten. Dat dat "rust brengt". Voila zie, bij deze heb ik mijn blokken focustijd eens in de praktijk gebracht vandaag.
En ik moet zeggen: ik voel de "rust" al helemaal van mijn mailbox afspatten met al die gefrustreerde klanten en collega's (@@@@ !!!!!!!). :music:Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.
Die focustijd is geen lapmiddel en heeft wél nut, alleen moet je dat zelf nog inzien.
Door blokken 'focustijd' in te plannen heb je tijd om inhoudelijk werk te verrichten maar ook om structuur te brengen en jezelf te organiseren.
Dat gaat jou toelaten om orde te scheppen en duidelijk in beeld te brengen wat wel/niet kan en daar vervolgens ook over te communiceren. Alles wat je -met een gestructureerde aanpak- niet verwerkt krijgt is gewoon teveel, simpel.
Nu ben jij zo'n grote chaos waardoor je jouw frustratie en teveel aan werk zelfs niet degelijk kan uiten naar boven toe en dan komt de boodschap uiteraard niet over.

Geloof me, been there done that, breng even structuur, creëer een overzicht en dat gaat al rust brengen. En dat wil niet zeggen dat je alles onder controle moet hebben en/of afgewerkt moet hebben, dat is net het punt.
 
Terug
Bovenaan