Renegadexxripxx
Well-known member
Klanten die u zonder verwittigen plots doen inbellen op een Teams-vergadering met nog andere externen erbij.Lekker agressief.
1) Zagen over meerwerken in regie. Te gierig om die te betalen.
2) Dan meetings organiseren zonder mij erbij, omdat ik anders weer uren factureer.
3) Tot de vaststelling komen in de meeting dat ze er precies toch niet aan uitgeraken zonder mij. -> Dan maar instant inbellen die handel.
-> Ignore.
Wat denken die eigenlijk? Dat ik met mijn vingers zit te draaien in de hoop dat er werk binnenkomt?
1) Hangt af van het contract. Normaliter zijn zo'n contracten catch all opgesteld zodanig dat er geen meerwerken in regie betaald moeten worden. Juist doordat er in het verleden geprofiteerd werd van meerwerken om zo het contract binnen te halen en dan de ene na de andere meerwerk te declareren. nope, met alle chinezen maar niet met den dezen.
2) jup
3) lijkt mij juist efficiënter dan dat ze eerst in uw aanwezigheid nog hun standpunt moeten definiëren voordat ze uw expertise gebruiken om de knoop door te hakken of te laten doorhakken.
Die denken van : we proberen het, lukt dat niet dan zetten we onze standpunten op mail en laten hem dit bekijken op zijn gemak. Mijn voorkeur is dat ze mij bellen, mij 10 minuten laten spreken om dan een mail te krijgen waar ik niet meer op moet antwoorden en waar gewoon bevestigd staat wat ik juist mondeling heb doorgegeven. Is toch top, niet ?
Dan dat je een 35ste mail krijgt, met al de historiek in terug, met de vraag om de pistes te definiëren waarna men dan mogelijks een beslissing zal nemen.
Hop, een mail van de IT. Dat ons paswoord bijna moet veranderd worden. Dat we vandaag (!) naar het hoofdkantoor moeten komen om die te veranderen, aangezien dat lukt niet over de VPN. Indien dat niet gebeurd vandaag, kun je vanaf morgen niet meer op de VPN werken.![]()
Hoofdkantoor is op meer dan 150 km afstand. Als ik daar wil werken, kan ik 's morgens en 's avonds niet helpen met de kinderen. Dat moet dan ingepland worden met mijn vrouw.
Ganser dagen met zulke zever geconfronteerd worden. Wat is dat voor marteling?
Maar laat ons nog eens een survey uitsturen naar alle loonslaven met vragen als: "Ervaart u digitale stress?", dan kunnen ze daar "rekening mee houden".![]()
Wat een fucked up wereld.
Hoezo private sector is efficiënt ? Zelfs bij ons kan je gewoon uw paswoord aanpassen via de VPN. En geven ze die melding ook 1 - 2 weken op voorhand dat het paswoord gaat veranderen, zodanig dat je uw ding nog kan doen.
En als je in vakantie bent gegaan is de afspraak altijd dat de eerste werkdag terug op de bureau is na een lang verlof, juist om dergelijke zaken te kunnen opvangen als er toch iets zou zijn waarbij lokale aanwezigheid vereist is. Maar kans is enorm klein sinds corona eigenlijk dat dit nog het geval is.
Een halve dag in het weekend overuren geklopt, uw werkweek starten en direct opnieuw bedolven worden onder de mails en telefoontjes waardoor mijn "voorsprong" (lees: verminderde achterstand) alweer helemaal teniet is gedaan. Volgens mij heeft de helft van mijn klanten en collega's ook zitten werken op maandag waardoor alle mails vanmorgen in één keer zijn binnengestroomd.
Ik heb vanmiddag al een tafeltje kapot geklopt van frustratie dus ik ben uit zelfbescherming even in cynische negeermodus gegaan.
Trouwens, mijn baas heeft me gezegd dat, om mijn werkdruk te verlichten, ik af en toe blokken focustijd in mijn agenda moet zetten. Dat dat "rust brengt". Voila zie, bij deze heb ik mijn blokken focustijd eens in de praktijk gebracht vandaag.
- Ik heb al 80 à 90% van mijn klantentelefoons genegeerd vandaag.
- Nu zie ik de mails binnenstromen van klanten met de "@" en de "!"-tekens ernaast. -> Ignore.
- Nieuwe collega belde mij vanmorgen en nog eens vanmiddag. Wellicht om te vragen hoe iets moet. -> Ignore.
- Andere collega belt mij, wellicht voor een terechte reminder omdat ik nog wat rapporten moet controleren en uitsturen. -> Ignore.
- Mijn 35 nieuwe mails vandaag die allemaal acties vereisen? -> Ignore.
En ik moet zeggen: ik voel de "rust" al helemaal van mijn mailbox afspatten met al die gefrustreerde klanten en collega's (@@@@ !!!!!!!).Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.
Het is niet omdat iemand een @ zet of whatever dat het daarom een belangrijk gegeven is. Uiteindelijk bepaal jij uw eigen agenda, en als het nodig is om uw prioriteiten 80-90% te negeren dan moet je dat doen. Als het echt dringend is dan bellen ze wel of krijg je de volgende dag een herinnering of de dag erop of...
Voor de rest moet je die @ puur bekijken als zijnde een hulp. Aangezien dat meestal kan zeggen dat je de rest van de mail kan skimmen en enkel dat stuk puur op u gericht is. Kortom ik heb eigenlijk wel graag dat men bulletpoints gebruikt met een @ voor.
Nu bon, je moet de oplossing zoeken die voor u het minst storend zijn. Ongeacht wat die zijn en daarin kan het gewoon een pak efficiënter zijn om een beetje structuur te brengen in uw aanpak dan van de hak op de tak te springen omdat er een mail is binnengekomen.
Lekker agressief.
Wauw, zalig. Wat een wondermiddeltje! Wellicht van de management-school geleerd.



. 