Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach in deze thread zien we vooral dat de privé ook vaak een beschutte werkplaats is.Here we go again![]()
Dat dus.Worst case gebeurt er niks
Best case gaat mgmt bij IT zagen dat ze moeten stoppen met hun resources te wasten
Hier zijn we al een maand of drie aan het puzzelen voor een teambuilding voor ongeveer twintig personen. Ik organiseer het niet mee, maar is elke teamvergadering wel iets...Over een goeie maand hebben we het jaarlijkse BBQ-event met het werk waarop partners mee aanwezig kunnen zijn. De organiserende collega's hebben er niets beter op gevonden om te weten te komen wie er komt, wie komt helpen met de voorbereiding, wie een partner meeneemt en wie vis/vlees/beiden wilt dan volgende kanon van een mail te verzenden:
*****
...
Voor de voorbereiding is het belangrijk dat we ten laatste donderdagochtend 9u00 antwoord van jullie allemaal krijgen op volgende vragen:
(dit doe je door onderstaande doodle in te vullen)
*link doodle*
ben je aanwezig op de voorbereidingsavond(*) 20/06? - vink dan 20/06 aan
ben je zelf aanwezig op de bbq? - vink dan 21/06 aan
is je partner mee aanwezig op de bbq? - vink dan 22/06 aan
Ben je een vleesliefhebber? - vink dan 23/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)
ben je een visliefhebber? - vink dan 24/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)
(*)donderdag 20/06 zullen we aansluitend aan onze werkdag al wat voorbereidingen doen (groenten snijden, patatjes koken, salades maken, enz). Des te meer helpende handen, des te sneller en vlotter dat allemaal klaar zal zijn. Het feestbestuur zorgt voor de inkopen.
Dikke merci voor jullie massale aanwezigheid en snelle reactie op de doodle.
*****
Om 5 minuten erna de volgende mail te krijgen:
*****
*link doodle*
kolom 22/06 valt weg (breng je je partner mee?)
in de plaats daarvan mag je voor je partner een aparte lijn aanmaken. Zo weten we ineens ook voor hem/haar of ze graag vis, vlees of beiden wil eten.
*****
Om allicht de melding te krijgen dat "een nieuwe lijn maken" voor de meesten niet simpel is gezien cookies en dus nog een nieuwe mail te sturen:
*****
Als ’t nu lukt stuur maar mailtje naar *eigen mailadres*
*****
Ik vermoed dat "nu lukt" moest zijn "ni lukt".... Wat een gedoe, dit is dan voor ca. 27 collega's, had toch gewoon feedback op mail gevraagd...
Soit, mailtje teruggestuurd "het is gelukt!"...
Een consultsnulleke dat steeds zijn eigen 'kritische' inbreng wilt geven.
Heb ik al vaker gehoord.Daar wordt die nu eenmaal voor betaald. Je kan altijd zelf een consultsnulleke worden maar dan met effectief nuttige consultancy ?
)
Lijkt mij niet dat dit iets is dat Mac al te veel aan zou kunnen doen toch?Dan gaat er een rode lamp branden dat hij een uur te veel heeft geboekt, en zijn verplichte uur middagpauze niet genomen heeft.
In de meeste gevallen mag je niet meer dan 8 uur per dag in een timesheet boeken, tenzij je mits goedkeuring overuren mag/moet presteren.
In dit geval zou ik juist niks op billable boeken en de hele dag op "Corp IT Fuckup" boeken om de reistijd te compenseren, én om een krachtig signaal te sturen naar hogerop. En ah ja, die 4 uur reizen zal tijdens de kantooruren zijn op een dag dat het mij goed uitkomt. Ze kunnen op hun kop gaan staan anders.
Is dat eigenlijk legaal, zo een werkdag naar een kantoor 150km verder in het buitenland (ik gok NL) moeten rijden en daar 9 uur moeten blijven? Heb je dan geen recht op een (dag)vergoeding? @JPV


Is het dan niet aan u om met een roadmap met deadlines te komen?Ik ben 'Product manager' van 2 productjes en ook van 2 teams, en het ene team draait zoals het moet, maar het andere team kan goed developen, maar niet deliveren. Dit is omdat al de verantwoordelijken juniors zijn, die meer zeveren dan echt weten wat ze moeten doen.
ik zit al 2 weken in meetings met 0 progress en iedereen praat maar in cirkels. Ik heb goesting om gewoon foert te zeggen voor dat ene team. .
Open Office is here to stay dude.Je doet geen online meetings in een landschapsbureau.
Je hebt bij voorkeur ook geen landschapsbureaus, maar die strijd heb ik al opgegeven.
Het is aan mij om met een roadmap en haalbare deadlines te komen, maar het is dan wel aan het team om deze ook te halen. er zijn een hele hoop rollen (Product owner, architect,...) die er voor moeten zorgen dat ze het kunnen afleveren. Dit kunnen ze niet, en alles is altijd ok tot 2 weken voor deadline.Is het dan niet aan u om met een roadmap met deadlines te komen?
Geen idee hoe jullie werken maar dit moet toch te zien zijn aan hun sprints? Geen tussentijdste deliverables?Het is aan mij om met een roadmap en haalbare deadlines te komen, maar het is dan wel aan het team om deze ook te halen. er zijn een hele hoop rollen (Product owner, architect,...) die er voor moeten zorgen dat ze het kunnen afleveren. Dit kunnen ze niet, en alles is altijd ok tot 2 weken voor deadline.
De grootste fout die ik gemaakt heb is te lief zijn, en de excuses meestal aanvaarden.
Vanmorgen begonnen, nu net thuis binnen
En morgenochtend terug om 8u30 op kantoor verwacht
Het leven van een ambtenaar, luxe![]()
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!Ik kan daar enkele ambtenarij voorbeelden tegenover zetten waar je van achterover valt...
Om niet te zeggen dat het tegenovergestelde altijd klopt maar je bent als ambtenaar helaas dik in de minderheid.
In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever héSilence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!
En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.

Duidelijk dat je geen ambtenaar bent. Als ambtenaar loop je juist weg van je werkgever als het het huis verlaat.In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé![]()
Als men in de andere richting mag veralgemenen, dan mag het ook in de positieve weg hèIk kan daar enkele ambtenarij voorbeelden tegenover zetten waar je van achterover valt...
Om niet te zeggen dat het tegenovergestelde altijd klopt maar je bent als ambtenaar helaas dik in de minderheid.

Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!
En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.

Helaas ja. Allè helaas.In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé![]()