Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Over een goeie maand hebben we het jaarlijkse BBQ-event met het werk waarop partners mee aanwezig kunnen zijn. De organiserende collega's hebben er niets beter op gevonden om te weten te komen wie er komt, wie komt helpen met de voorbereiding, wie een partner meeneemt en wie vis/vlees/beiden wilt dan volgende kanon van een mail te verzenden:

*****
...

Voor de voorbereiding is het belangrijk dat we ten laatste donderdagochtend 9u00 antwoord van jullie allemaal krijgen op volgende vragen:

(dit doe je door onderstaande doodle in te vullen)

*link doodle*

ben je aanwezig op de voorbereidingsavond(*) 20/06? - vink dan 20/06 aan

ben je zelf aanwezig op de bbq? - vink dan 21/06 aan

is je partner mee aanwezig op de bbq? - vink dan 22/06 aan

Ben je een vleesliefhebber? - vink dan 23/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

ben je een visliefhebber? - vink dan 24/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

(*)donderdag 20/06 zullen we aansluitend aan onze werkdag al wat voorbereidingen doen (groenten snijden, patatjes koken, salades maken, enz). Des te meer helpende handen, des te sneller en vlotter dat allemaal klaar zal zijn. Het feestbestuur zorgt voor de inkopen.

Dikke merci voor jullie massale aanwezigheid en snelle reactie op de doodle.

*****


Om 5 minuten erna de volgende mail te krijgen:

*****

*link doodle*

kolom 22/06 valt weg (breng je je partner mee?)

in de plaats daarvan mag je voor je partner een aparte lijn aanmaken. Zo weten we ineens ook voor hem/haar of ze graag vis, vlees of beiden wil eten.

*****


Om allicht de melding te krijgen dat "een nieuwe lijn maken" voor de meesten niet simpel is gezien cookies en dus nog een nieuwe mail te sturen:

*****

Als ’t nu lukt stuur maar mailtje naar *eigen mailadres*

*****


Ik vermoed dat "nu lukt" moest zijn "ni lukt".... Wat een gedoe, dit is dan voor ca. 27 collega's, had toch gewoon feedback op mail gevraagd...

Soit, mailtje teruggestuurd "het is gelukt!"...
Hier zijn we al een maand of drie aan het puzzelen voor een teambuilding voor ongeveer twintig personen. Ik organiseer het niet mee, maar is elke teamvergadering wel iets...

"Ja, maar is er als we gaan eten een mogelijkheid tot halal, of minstens een vegetarische optie?"

"Ah, ik ben slecht te been, dus als het iets is met meer dan driehonderd meter wandelen kan ik niet meedoen."

"Seg, is er voor die koffiekoek een alternatief, want ik ben veganistisch en ik weet niet of zo'n chocoladebroodje 100% vegan is"

Het feit dat we een budget hebben gekregen waarbij je zelfs in de Action niets voor kan kopen, helpt natuurlijk ook niet
 
Een consultsnulleke dat steeds zijn eigen 'kritische' inbreng wilt geven.

Als we daaraan willen voldoen, zijn we nog heel ver van huis. Allemaal niet realistisch.

Eigenlijk kent die er gewoon niets van, en wilt die zich wat bewijzen.

De zoveelste die komt @ShitInjecten, geld wegpoerten, straks weer weg is, en troep achterlaat.
 
Daar wordt die nu eenmaal voor betaald. Je kan altijd zelf een consultsnulleke worden maar dan met effectief nuttige consultancy ?
Heb ik al vaker gehoord.

"Waarom word je zelf niet consultant?"

Naar Brussel, Antwerpen,...overal.

Uren pendelen, altijd maar aanpassen, nieuwe projecten/mensen, veel meer druk om certificaten te behalen.
Wanneer doen die hun vele teamevents, 's avonds en tijdens zaterdagen.

Die worden vaak ook maar in het onbekende gedropt, krijgen een hoop shit op zich. Bodyshop. Een saleskerel die tracht te scoren met u.
Tuurlijk kunnen die wel op tijd telkens wegspringen.
Maar...is ook geen leven toch. Alé, doet dat eens tot uw pensioen.

---
Sowieso ben ik die IT-shit beu 😅

Wat een rommel is het toch allemaal geworden.

Hier is een toepassing, nog niet zo lang geleden geüpgraded.

Maar nu weer, een upgrade, van een securitycomponentje.
De roemel werkt niet meer.
Die kerel is daar al weken mee bezig. Amper documentatie te vinden op het net.
Het is absurd geworden eigenlijk. Zo is het elke 5 voet iets.

Een business die er niets van snapt, en elke 5 voet van gedachte verandert.
Het technische dat uit zijn voegen barst.
Dan uiteraard come&go consultants.

Eerder voor dossierbeheerder gaan of zo in een bepaald domein. (Maar gaat zo evident niet zijn...ben je weer een bleuke. Leeftijd speelt op een gegeven moment ook parten. 😅)

Of toch maar met een heftruck gaan rondkarren.😌
 
Laatst bewerkt:
Dan gaat er een rode lamp branden dat hij een uur te veel heeft geboekt, en zijn verplichte uur middagpauze niet genomen heeft.

In de meeste gevallen mag je niet meer dan 8 uur per dag in een timesheet boeken, tenzij je mits goedkeuring overuren mag/moet presteren.

In dit geval zou ik juist niks op billable boeken en de hele dag op "Corp IT Fuckup" boeken om de reistijd te compenseren, én om een krachtig signaal te sturen naar hogerop. En ah ja, die 4 uur reizen zal tijdens de kantooruren zijn op een dag dat het mij goed uitkomt. Ze kunnen op hun kop gaan staan anders.

Is dat eigenlijk legaal, zo een werkdag naar een kantoor 150km verder in het buitenland (ik gok NL) moeten rijden en daar 9 uur moeten blijven? Heb je dan geen recht op een (dag)vergoeding? @JPV
Lijkt mij niet dat dit iets is dat Mac al te veel aan zou kunnen doen toch?

Zoveel bedrijven die niet meer toelaten om 5d/week thuis te zitten, dus ooit moet je toch eens naar kantoor gaan eh.
Als je dan pakweg 2, 3 dagen per week op kantoor zit kan je toch moeilijk uren docken om naar kantoor te bollen?

Dat het zo kort is qua waarschuwing dat ze basically uwen boel gaan toe draaien da's dan weer achterlijk. Al onafhankelijk van 't feit dat het somehow niet lukt om iemand z'n paswoord remote, via VPN, te laten wijzigen.

As for time tracking, meestal is dat te koppelen aan projecten. En ik kan mij voorstellen dat er geen 'Corpo gezever' project zal zijn. :p
Met andere woorden, der zal in veel gevallen wel ergens een of andere klant Chinese vrijwilliger worden om 'Corpo F*Ups' op z'n project te zien verschijnen, al dan niet zo cru verwoord. :sneaky:
 
Ik ben 'Product manager' van 2 productjes en ook van 2 teams, en het ene team draait zoals het moet, maar het andere team kan goed developen, maar niet deliveren. Dit is omdat al de verantwoordelijken juniors zijn, die meer zeveren dan echt weten wat ze moeten doen.

ik zit al 2 weken in meetings met 0 progress en iedereen praat maar in cirkels. Ik heb goesting om gewoon foert te zeggen voor dat ene team. .
 
Ik ben 'Product manager' van 2 productjes en ook van 2 teams, en het ene team draait zoals het moet, maar het andere team kan goed developen, maar niet deliveren. Dit is omdat al de verantwoordelijken juniors zijn, die meer zeveren dan echt weten wat ze moeten doen.

ik zit al 2 weken in meetings met 0 progress en iedereen praat maar in cirkels. Ik heb goesting om gewoon foert te zeggen voor dat ene team. .
Is het dan niet aan u om met een roadmap met deadlines te komen?
 
Je doet geen online meetings in een landschapsbureau.

Je hebt bij voorkeur ook geen landschapsbureaus, maar die strijd heb ik al opgegeven.
 
Je doet geen online meetings in een landschapsbureau.

Je hebt bij voorkeur ook geen landschapsbureaus, maar die strijd heb ik al opgegeven.
Open Office is here to stay dude.

'k Heb ook liever een meer 'eigen' plek, mor jah ... €€€€€€

Nog erger zelfs, velen hebben zelfs niet eens nog voldoende ruimte voor al hun volk ineens op kantoor te hebben.
 
Is het dan niet aan u om met een roadmap met deadlines te komen?
Het is aan mij om met een roadmap en haalbare deadlines te komen, maar het is dan wel aan het team om deze ook te halen. er zijn een hele hoop rollen (Product owner, architect,...) die er voor moeten zorgen dat ze het kunnen afleveren. Dit kunnen ze niet, en alles is altijd ok tot 2 weken voor deadline.

De grootste fout die ik gemaakt heb is te lief zijn, en de excuses meestal aanvaarden.
 
Het is aan mij om met een roadmap en haalbare deadlines te komen, maar het is dan wel aan het team om deze ook te halen. er zijn een hele hoop rollen (Product owner, architect,...) die er voor moeten zorgen dat ze het kunnen afleveren. Dit kunnen ze niet, en alles is altijd ok tot 2 weken voor deadline.

De grootste fout die ik gemaakt heb is te lief zijn, en de excuses meestal aanvaarden.
Geen idee hoe jullie werken maar dit moet toch te zien zijn aan hun sprints? Geen tussentijdste deliverables?
 
Vanmorgen begonnen, nu net thuis binnen
En morgenochtend terug om 8u30 op kantoor verwacht

Het leven van een ambtenaar, luxe 😅
Ik kan daar enkele ambtenarij voorbeelden tegenover zetten waar je van achterover valt...

Om niet te zeggen dat het tegenovergestelde altijd klopt maar je bent als ambtenaar helaas dik in de minderheid.
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!

En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.
 
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!

En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.
In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé :)
 
In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé :)
Duidelijk dat je geen ambtenaar bent. Als ambtenaar loop je juist weg van je werkgever als het het huis verlaat.
 
Ik kan daar enkele ambtenarij voorbeelden tegenover zetten waar je van achterover valt...

Om niet te zeggen dat het tegenovergestelde altijd klopt maar je bent als ambtenaar helaas dik in de minderheid.
Als men in de andere richting mag veralgemenen, dan mag het ook in de positieve weg hè 😝
Silence ge geeft ons ambtenaren nog een slechte naam!

En Vega Silence heeft niet gezegd dat hij gewerkt heeft hij, hij heeft geschreven dat hij van huis was van smorgens vroeg tot snachts.
😂
In het kader van de job neem ik toch aan? Vanaf dat je weg bent totdat je thuis bent vind ik dat je je aan het inzetten bent voor de werkgever hé :)
Helaas ja. Allè helaas.
Deels is dat eigen schuld natuurlijk, kon ook zeggen "ik werk voormiddag niet omdat ik 's avonds moet werken" mja dan komt er papierwerk van 's avonds bij en schuift alles op en stapelt het op.
 
Terug
Bovenaan