Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Deels is dat eigen schuld natuurlijk, kon ook zeggen "ik werk voormiddag niet omdat ik 's avonds moet werken" mja dan komt er papierwerk van 's avonds bij en schuift alles op en stapelt het op.
Ik heb ook regelmatig 's avonds laat nog meetings. Ik hoor dan ook wel eens het advies "begin dan een paar uur later". Da's zo'n dooddoener voor een ochtendmens, niet alleen kan ik 's ochtends het meest efficiënt probleemoplossend denken, maar als piekeraar is dat dan ook een paar uur dat ik offline zou zitten te piekeren over het werk zonder dat ik effectief ben aan het werken. :p
 
Ik heb ook regelmatig 's avonds laat nog meetings. Ik hoor dan ook wel eens het advies "begin dan een paar uur later". Da's zo'n dooddoener voor een ochtendmens, niet alleen kan ik 's ochtends het meest efficiënt probleemoplossend denken, maar als piekeraar is dat dan ook een paar uur dat ik offline zou zitten te piekeren over het werk zonder dat ik effectief ben aan het werken. :p
En als je zegt dat je een ochtendmens bent en liever de dag erop wat vroeger doorgaat, kan dat? Lijkt me win-win voor iedereen als je 's ochtends op je meest productief bent :)
 
Ik heb ook regelmatig 's avonds laat nog meetings. Ik hoor dan ook wel eens het advies "begin dan een paar uur later". Da's zo'n dooddoener voor een ochtendmens, niet alleen kan ik 's ochtends het meest efficiënt probleemoplossend denken, maar als piekeraar is dat dan ook een paar uur dat ik offline zou zitten te piekeren over het werk zonder dat ik effectief ben aan het werken. :p
In de ochtend uw hobby uitvoeren.
 
50 plussers die anno 2024 toch nog zo onbeholpen zijn met betrekking tot alles wat digitaal is.

Gisteren een meeting waar aan een collega gevraagd werd om even een toepassing op haar laptop open te zetten en te projecteren op groot scherm.

Ik krijg er echt de stuipen van.

- niet weten hoe ze een fucking clichshare moeten gebruiken.
- dubbelklikken op knoppen waar dit niet nodig is
- dubbelklikken waar er een veel te lange pauze is tussen de twee klikken (waar het wél nodig is) en dan maar wachten tot een toepassing zich gaat openen (wat dus niet zal gebeuren).
- foutmeldingen en kadertjes die je al minstens 10.000 keer gezien moet hebben toch nog luidop beginnen lezen en afvragen waar ze nu op moeten klikken
- foute knoppen induwen waardoor de toepassing ineens naar de achtergrond verdwijnt en ze er niet in slagen om die gewoon meteen terug naar boven te halen

wij zijn allemaal geen IT'ers maar dit zijn zo'n basic competenties dat het echt onvoorstelbaar is. Het helpt wsl niet dat er een aantal mensen op haar vingers aan het kijken waren maar je neemt in zo'n scenario toch ook niet ineens je pen ondersteboven vast als je iets wilt opschrijven.
 
50 plussers die anno 2024 toch nog zo onbeholpen zijn met betrekking tot alles wat digitaal is.

Gisteren een meeting waar aan een collega gevraagd werd om even een toepassing op haar laptop open te zetten en te projecteren op groot scherm.

Ik krijg er echt de stuipen van.

- niet weten hoe ze een fucking clichshare moeten gebruiken.
- dubbelklikken op knoppen waar dit niet nodig is
- dubbelklikken waar er een veel te lange pauze is tussen de twee klikken (waar het wél nodig is) en dan maar wachten tot een toepassing zich gaat openen (wat dus niet zal gebeuren).
- foutmeldingen en kadertjes die je al minstens 10.000 keer gezien moet hebben toch nog luidop beginnen lezen en afvragen waar ze nu op moeten klikken
- foute knoppen induwen waardoor de toepassing ineens naar de achtergrond verdwijnt en ze er niet in slagen om die gewoon meteen terug naar boven te halen

wij zijn allemaal geen IT'ers maar dit zijn zo'n basic competenties dat het echt onvoorstelbaar is. Het helpt wsl niet dat er een aantal mensen op haar vingers aan het kijken waren maar je neemt in zo'n scenario toch ook niet ineens je pen ondersteboven vast als je iets wilt opschrijven.
Ik heb onlangs een user getoond hoe je ctrl+f kan gebruiken om iets in een nieuwe interne browser-based applicatie te vinden. Die heeft mij bedankt dat ik dit had laten ontwikkelen.

I'll take it.
 
Zitten in een open office :puke: en een paar collega's van een andere afdeling zitten vandaag bij ons omdat op hun vaste plek alle plaatsen volzet zijn. Die zijn met zes en houden geen seconde hunnen teut.

En mijn headset is aan het opladen. :cry:
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
Ja zeg, gecompenseerd willen worden voor uren die ge effectief voor uw werkgever gespendeerd hebt, omdat dat moet van uw werkgever. Zotter dan dat moet het nu toch niet worden!
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
Dus uwen collega moet een opleiding volgen, die langer duurde dan zijn uurrooster, en jij vind het abnormaal dat hij/zij daar recup voor vraagt? Of hoe moet ik dat verstaan?
 
Collega die een externe opleiding volgde en deze duurde tot 17u30.
Collega heeft een uurrooster tot 17u.


Vraagt nu om dit halfuur “overwerk” te mogen recuperen op een andere datum.
Man man.
Ik zie het probleem niet. Tenzij je natuurlijk er ook niks van maakt dat iemand plots een half uur vroeger doorgaat.

Ochtendmensen moeten in de huidige ochtendmensendictatuur niet te veel klagen!
wat jij als ochtendmens ziet, zijn dat mensen die om 8 uur beginnen te werken of om 5u ? ;). Ik kan als werknemer niet binnen op mijn werk voor 7u (arbeiders wel, die mogen om 6u30 beginnen). Tegen 19u moet ik buiten zijn. Dit terwijl de "gewone" werkuren van 8u tot 16u30 zijn. Ik heb dus het meest te klagen.

Nooit is er eens een pre-work party, het moet altijd een after work zijn. Dit terwijl dat dan véél te laat is voor mij.
 
Over een goeie maand hebben we het jaarlijkse BBQ-event met het werk waarop partners mee aanwezig kunnen zijn. De organiserende collega's hebben er niets beter op gevonden om te weten te komen wie er komt, wie komt helpen met de voorbereiding, wie een partner meeneemt en wie vis/vlees/beiden wilt dan volgende kanon van een mail te verzenden:

*****
...

Voor de voorbereiding is het belangrijk dat we ten laatste donderdagochtend 9u00 antwoord van jullie allemaal krijgen op volgende vragen:

(dit doe je door onderstaande doodle in te vullen)

*link doodle*

ben je aanwezig op de voorbereidingsavond(*) 20/06? - vink dan 20/06 aan

ben je zelf aanwezig op de bbq? - vink dan 21/06 aan

is je partner mee aanwezig op de bbq? - vink dan 22/06 aan

Ben je een vleesliefhebber? - vink dan 23/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

ben je een visliefhebber? - vink dan 24/06 aan (vlees & vis? vink dan beiden aan)

(*)donderdag 20/06 zullen we aansluitend aan onze werkdag al wat voorbereidingen doen (groenten snijden, patatjes koken, salades maken, enz). Des te meer helpende handen, des te sneller en vlotter dat allemaal klaar zal zijn. Het feestbestuur zorgt voor de inkopen.

Dikke merci voor jullie massale aanwezigheid en snelle reactie op de doodle.

*****


Om 5 minuten erna de volgende mail te krijgen:

*****

*link doodle*

kolom 22/06 valt weg (breng je je partner mee?)

in de plaats daarvan mag je voor je partner een aparte lijn aanmaken. Zo weten we ineens ook voor hem/haar of ze graag vis, vlees of beiden wil eten.

*****


Om allicht de melding te krijgen dat "een nieuwe lijn maken" voor de meesten niet simpel is gezien cookies en dus nog een nieuwe mail te sturen:

*****

Als ’t nu lukt stuur maar mailtje naar *eigen mailadres*

*****


Ik vermoed dat "nu lukt" moest zijn "ni lukt".... Wat een gedoe, dit is dan voor ca. 27 collega's, had toch gewoon feedback op mail gevraagd...

Soit, mailtje teruggestuurd "het is gelukt!"...
Een Google o fMicrosoft form is te moeilijk of zo? :o
 
50 plussers die anno 2024 toch nog zo onbeholpen zijn met betrekking tot alles wat digitaal is.

Gisteren een meeting waar aan een collega gevraagd werd om even een toepassing op haar laptop open te zetten en te projecteren op groot scherm.

Ik krijg er echt de stuipen van.

- niet weten hoe ze een fucking clichshare moeten gebruiken.
- dubbelklikken op knoppen waar dit niet nodig is
- dubbelklikken waar er een veel te lange pauze is tussen de twee klikken (waar het wél nodig is) en dan maar wachten tot een toepassing zich gaat openen (wat dus niet zal gebeuren).
- foutmeldingen en kadertjes die je al minstens 10.000 keer gezien moet hebben toch nog luidop beginnen lezen en afvragen waar ze nu op moeten klikken
- foute knoppen induwen waardoor de toepassing ineens naar de achtergrond verdwijnt en ze er niet in slagen om die gewoon meteen terug naar boven te halen

wij zijn allemaal geen IT'ers maar dit zijn zo'n basic competenties dat het echt onvoorstelbaar is. Het helpt wsl niet dat er een aantal mensen op haar vingers aan het kijken waren maar je neemt in zo'n scenario toch ook niet ineens je pen ondersteboven vast als je iets wilt opschrijven.
Nog een favoriet:

- te traag dubbelklikken, bv in verkenner, waardoor het veld wordt geactiveerd om de naam van de map te wijzigen
- dubbelklikken, maar de knop te lang ingedrukt houden en zo instabiel zijn met uw hand dat je per ongeluk zaken versleept :biglaugh:
 
Klote-advocaten van dat kutdossier.

Die kunnen niet gewoon praten met elkaar blijkbaar. Of een gewone mail sturen. Neen, zij zijn namelijk advocaat, en advocaten die communiceren niet met elkaar. Neen, die sturen "brieven" naar elkaar. Formele, ellenlange kutbrieven waar je zelf de informatie moet uitfilteren. Brieven waarin ze onze rapporten volledig met de grond gelijk maken op een hautain toontje.

Ik heb hier de vorige keer al gezegd. -> Ignore. Ignore. Ignore.

Maar naast een compleet gebrek aan sociale voeling en een compleet gebrek aan communicatie-skills, zijn advocaten blijkbaar ook bedreven in de kunst van het messen in de rug steken. Want ze waren (blijkbaar) niet tevreden dat ik alles negeerde. En in plaats van dat ongenoegen aan mij kenbaar te maken, hebben ze dit kenbaar gemaakt via mijn hiërarchie en is dit zo bij mij terechtgekomen. Wauw, constructief hoor. Fucking hell. Probeer eens met zulke mensen wat uit te vreten.
 
Klote-advocaten van dat kutdossier.

Die kunnen niet gewoon praten met elkaar blijkbaar. Of een gewone mail sturen. Neen, zij zijn namelijk advocaat, en advocaten die communiceren niet met elkaar. Neen, die sturen "brieven" naar elkaar. Formele, ellenlange kutbrieven waar je zelf de informatie moet uitfilteren. Brieven waarin ze onze rapporten volledig met de grond gelijk maken op een hautain toontje.

Ik heb hier de vorige keer al gezegd. -> Ignore. Ignore. Ignore.

Maar naast een compleet gebrek aan sociale voeling en een compleet gebrek aan communicatie-skills, zijn advocaten blijkbaar ook bedreven in de kunst van het messen in de rug steken. Want ze waren (blijkbaar) niet tevreden dat ik alles negeerde. En in plaats van dat ongenoegen aan mij kenbaar te maken, hebben ze dit kenbaar gemaakt via mijn hiërarchie en is dit zo bij mij terechtgekomen. Wauw, constructief hoor. Fucking hell. Probeer eens met zulke mensen wat uit te vreten.
Dus een advocaat doet gewoon zijn job en gij klaagt?

Uw rants gaan altijd over mensen die hun werk niet doen of niet tegoei. Maar nu ge er tegenkomt die het wel doen is het ook niet goed.

Maar zoals zovelen voor mij, schiet op de juiste personen die veranderingen kunnen brengen aan uw situatie en niet op degene die net als u hun werk doen.
 
Terug
Bovenaan