Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Je werkt voor een bodyshop. En daar moet je eerst krediet opbouwen en dan zaken vragen.
Als je naam "teveel" binnenkomt hogerop in de start van je carriër (want de PM moet altijd hogerop om daarvoor toelatiging te vragen voor jou te verhuizen :p), dan word je aanzien als een lastpost. Je hebt misschien één keer een joker dat je kan gebruiken maar geen twee.
Als je bij zoiets werkt, is het drie jaar slikken en krediet opbouwen (als je niet weg wil tenminste.), dan heb je "manoevreerruimte".

Dat is nu éénmaal zo in zo'n bedrijven.
Bij ons vullen ze tegenwoordig gewoon elke mogelijke positie in om geld binnen te krijgen, of het profiel nu past of niet. Onlangs werd ik bijna verkocht als Power BI-expert terwijl ik daar letterlijk 0 kennis van heb. Sorry maar dat is imo echt geen manier van werken. Zo zet je klanten in ‘t zak en demotiveer je personeel.

En ik werk er al 3,5 jaar maar ben dus binnenkort weg. Mijn contract start pas in september dus nog even tandenbijten.

FTFY.

@Dr. Sheldon Cooper voor welke belachelijke boite werk jij zeg.

Yeah, gaat echt de slechte kant op sinds de overname.
 
Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten :unsure:
Jij hebt hier een gouden kans laten liggen om het verhaal op een epische manier af te sluiten door u recht te zetten, en met 2 opgestoken middenvingers de ruimte te verlaten met de gevleugelde woorden: "blaas dat ander klantencontract ook maar op, want deze zot gaat voor dit circus juist niks meer doen".
 
Jij hebt hier een gouden kans laten liggen om het verhaal op een epische manier af te sluiten door u recht te zetten, en met 2 opgestoken middenvingers de ruimte te verlaten met de gevleugelde woorden: "blaas dat ander klantencontract ook maar op, want deze zot gaat voor dit circus juist niks meer doen".
Ben ik veel te braaf voor. Was er eigenlijk echt niet goed van dat die echt oprecht woest waren op mij. Die hun ogen spuwden echt vuur. Echt crazy
 
Je werkt voor een bodyshop. En daar moet je eerst krediet opbouwen en dan zaken vragen.
Als je naam "teveel" binnenkomt hogerop in de start van je carriër (want de PM moet altijd hogerop om daarvoor toelatiging te vragen voor jou te verhuizen :p), dan word je aanzien als een lastpost. Je hebt misschien één keer een joker dat je kan gebruiken maar geen twee.
Als je bij zoiets werkt, is het drie jaar slikken en krediet opbouwen (als je niet weg wil tenminste.), dan heb je "manoevreerruimte".

Dat is nu éénmaal zo in zo'n bedrijven.

Dat is gewoon slecht management van hun kant. Zij zijn er mee akkoord gegaan dat hij vijf dagen bij een andere klant gaat zitten, zij zijn er akkoord mee gegaan dat z'n opdracht bij de unief wordt stopgezet. Zij zijn dus maw verantwoordelijk voor die dingen en daar dan een consultant op afrekenen, tart alle verbeelding. In zo'n situatie zou ik daar niet licht op reageren...
 
"Moest ge niet al zoveel geld gekost hebben, gooiden we u buiten". Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten :unsure:
En ik werk er al 3,5 jaar maar ben dus binnenkort weg. Mijn contract start pas in september dus nog even tandenbijten.
Ik zou met beide zaken naar HR gaan en er een oplossing voor zoeken...

- Misschien kan je sneller starten op de nieuwe plek?
- Misschien kunnen ze je gewoon op de bench zetten tvv iemand anders?
- Misschien kan je stoppen en een lange vakantie nemen met evt wat flexijobben.
 
Ik berust mij in het feit dat ik al elders getekend heb en zie het gewoon als de zoveelste bevestiging dat ik de juiste keuze gemaakt heb.
In een ideale wereld zou ik gewoon ontslag nemen, wat een compleet gebrek aan respect of gewoon normale omgangsvormen zeg.
En ja, uiteraard is de realiteit zo simpel niet.
 
Ik zou met beide zaken naar HR gaan en er een oplossing voor zoeken...

- Misschien kan je sneller starten op de nieuwe plek?
- Misschien kunnen ze je gewoon op de bench zetten tvv iemand anders?
- Misschien kan je stoppen en een lange vakantie nemen met evt wat flexijobben.
Project waar ik nu zit is wel oke. Heeft ook niks te zien met wat ik wil doen en wat mijn job is maar ik krijg wel verantwoordelijkheid en het team hier is nog wel aangenaam.

Vroeger starten gaat niet want het is weer met een soort opleidingstraject en dat start met een paar andere mensen. Ik had ook al gedacht om vroeger te stoppen en wat vakantie te nemen maar dan ben ik mijn auto kwijt en die heb ik echt wel nodig.

In een ideale wereld zou ik gewoon ontslag nemen, wat een compleet gebrek aan respect of gewoon normale omgangsvormen zeg.
En ja, uiteraard is de realiteit zo simpel niet.
Moest het niet voor mijn bedrijfswagen zijn zou ik dat ook sowieso gedaan hebben maar een hele zomer zonder auto zitten zou het wel heel lastig maken.
 
ik zit hier bij een collega van een andere dienst hem op te leiden om met een nieuwe computerprogramma te werken. Ik schat dat wat hij op een maand doet, ik op enkele uren kan doen.

En dat is met de oude software, die hij al jaren gewoon is. We zijn nu 1,5 uur ver en hij heeft al even efficient gewerkt als ik om 4u35, nét 5 minuten wakker, vandaag was.
 
"Moest ge niet al zoveel geld gekost hebben, gooiden we u buiten". Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten :unsure:
Dus ge hebt echt gewoon 2 middelvingers gekregen in uw gezicht van een manager??? En jij laat dat gewoon passeren? Zelfs geen melding aan HR?

Hoe kinderachtig is die manager dan wel? Ik ben echt blij zo te horen dat ik daar niet heb getekend na een redelijk goed voorstel daar gehad te hebben.
 
Dus ge hebt echt gewoon 2 middelvingers gekregen in uw gezicht van een manager??? En jij laat dat gewoon passeren? Zelfs geen melding aan HR?

Hoe kinderachtig is die manager dan wel? Ik ben echt blij zo te horen dat ik daar niet heb getekend na een redelijk goed voorstel daar gehad te hebben.
Geen goesting om het op de spits te drijven nu ik toch weg ga. Veel heb ik er toch niet bij te winnen.

Mentaliteit bij ons is echt enorm veel veranderd bij ons. Ook zo meetings waarin ze zeggen dat we positief moeten blijven naar de buitenwereld toe :unsure:

Wut, waren die middelvingers letterlijk? 🤡
Ik zou ter plaatse mijn ontslag gegeven hebben.

Gewoon kut dat ik dan zonder auto zit he.
 
Er is nog een verschil tussen u laten doen en niet op de spits drijven. Dat laatste hebben zij toch al gedaan.
 
Heb ook niks om dat te bewijzen en wat ga ik er nog bij winnen uiteindelijk.
Ik heb ook het geluk dat ik die mannen max 1 keer per maand zie.
Dat snap ik wel.


Ik krijg ook vaak onterecht onder mijn botten van mijn baas. Die kan nog veel erger doen dan 2 middelvingers uitsteken hoor.

maar ik zie die ook maar 1 a 2 keer per maand, dus dat "incasseer" ik dan wel met plezier,
want bij andere werkgever ga ik dezelfde voordelen niet hebben dan hier, denk ik dan.

Iedereen heeft zijn boiling point, en sommigen zitten daar sneller aan dan anderen.

Moest ik dat dagelijks moeten ondergaan, das een ander verhaal.

Maar 1 a 2 keer op een maand? daar trek ik mijn schouders van op, en doe gewoon verder.
 
Ik zat tot voor kort op 2 projecten. Een dag support bij die universiteit + een halve dag van thuis en 3 dagen bij een grote klant om mee te helpen met een on-prem migratie. Ik wou graag weg bij die universiteit en bij die grote klant hadden ze mij full-time nodig aangezien daar een heel strakke deadline is en ik de planning doe en meehelp met het migreren elke dag. Tijdens mijn verlof stuurt de PM van klant 2 dat hij gaat regelen dat ik niet terug moet naar de unief. Een dag later krijg ik dan bevestiging dat ik niet meer moet gaan en dat hij het geregeld heeft.

Fast forward naar gisteren waar ik mijn interne evaluatie krijg en de bom ontploft. Ik ben blijkbaar een diva die eenzijdig klantencontracten opblaast en niet commercieel meedenkt met het bedrijf. Projecten die totaal niet bij mijn profiel passen zijn nu eenmaal deel van het economisch klimaat waarin ons bedrijf zit. Hun logica is dan dat die PM van project 2 niet mijn baas is en dat die dat niet te beslissen heeft. Ze tonen dan een hele mail waar heel het management op mijn kap zit. "Zie hoe iedereen over u denkt binnen het bedrijf, nu ligt ge al helemaal in de onderste schuif bij iedereen".

Wel een beetje flabbergasted van de framing en hoe die zaten te roepen tegen mij. Als een overste mij zegt dat hij het gaat regelen en dan confirmed dat het voor iedereen in orde is, dan ga ik er van uit dat dat zo is. Die deden precies alsof ik gewoon gezegd heb van "ik ga niet meer" en gewoon niet komen opdagen ben. In die evaluatie zaten dan nog een heleboel dingen waar niks van klopte, echt heel vreemd. "Moest ge niet al zoveel geld gekost hebben, gooiden we u buiten". Ook zo een paar keer 2 middenvingers gekregen van die Bussiness Manager, voelde surreel aan bij momenten :unsure:

Dan verwondering dat er al 400 man weg is sinds begin vorig jaar.
Hoe werkt dat dan? Uw PM bij klant 2 stelt toch gewoon een vraag voor meer van uw tijd aan uw N+1. Die is toch vrij om ja of nee te zeggen en bepaalt uiteindelijk toch waar jij welke dag heen gaat?
Hoe kan die daarvoor kwaad worden op u?

Die twee middelvingers zou ik toch ook wel gerapporteerd hebben aan HR. Dat is geen normale manier van met elkaar omgaan, laat staan in een professionele context.
 
Die twee middelvingers zou ik toch ook wel gerapporteerd hebben aan HR. Dat is geen normale manier van met elkaar omgaan, laat staan in een professionele context.
Los van het feit dat het not done is, maar wie doet dat nu nog in 2024?
Dat voelt zo... 90s en edgy-tiener-achtig :laugh:.
Ik denk dat ik oprecht gewoon zou beginnen lachen.
 
Heb ook niks om dat te bewijzen en wat ga ik er nog bij winnen uiteindelijk.
Ik heb ook het geluk dat ik die mannen max 1 keer per maand zie.
Agreed. 'k Zou er ook niet te diep meer op willen ingaan als ik effectief al elders getekend had.
Ja, je laat zo in principe wat op uw kap zitten, gratis & voor niets. Maar anderzijds denk je dan ook gewoon bij jezelf van 'wacht maar, ge zult mij niet moeten buiten gooien, binnen dit een 2mnd krijg je zelf mijnen brief op uw buro'.

't Stomme is natuurlijk dat je daar nog >3mnd moet blijven doen alsof er niets aan de hand is natuurlijk.
Maar 'k versta zeker het punt dat ge die 3mnd zo veel mogelijk 'onder de radar' wilt uitdoen.

Je wint er momenteel effectief de ballen mee dat je in discussie gaat, hoe respectvol je die discussie ook start.
 
Tegenover een middelvingeropstekende en vuurspuwende Bucky Laplace heb ik nog niet gestaan, maar ik denk dat ik in zo'n situatie ook te flabbergasted zou zijn om een epische reactie te geven. Ik werk in een zeer groot bedrijf maar zo'n type ben ik hier nog niet tegengekomen.
 
Terug
Bovenaan