Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dus dat is een manager van een manager en heeft 4-5k brut? Krijgen jullie die titels daar bij de cornflakes? :unsure:

Hangt af hoe jong of beperkt ervaren die teammanager is. Vroeger werd je manager nadat je de functie waarvan je manager werd ervaren had, tegenwoordig word je al manager vanaf een paar jaar ervaring of zelfs rechtstreeks vanuit school.

4-5k is perfect aanvaardbaar loon.
 
Hangt af hoe jong of beperkt ervaren die teammanager is. Vroeger werd je manager nadat je de functie waarvan je manager werd ervaren had, tegenwoordig word je al manager vanaf een paar jaar ervaring of zelfs rechtstreeks vanuit school.

4-5k is perfect aanvaardbaar loon.
Zal van bedrijf tot bedrijf afhangen.. waar ik nu zit ben je pas manager als je een team van supervisors (met elk hun eigen team) aanstuurt.
 
Zal van bedrijf tot bedrijf afhangen.. waar ik nu zit ben je pas manager als je een team van supervisors (met elk hun eigen team) aanstuurt.

Het is dan ook maar een titel.

🤷‍♂️
 
Moedig om dat hier te schrijven want als je iedereen hier moet geloven, dan kuist hun baas nog nét niet hun gat af nadat ze naar het toilet geweest zijn.
  • "Gohoho, als mijn baas dàt zou durven vragen hé, hij zou het nogal geweten hebben!"
  • "En ik dan! Ik weiger 90% van mijn werk, ik lig met mijn voeten op de bureau en ik kom daar allemaal mee weg!
  • ...
En meer van dat soort opbod in stoere praat.

Alleen vreemd dat ik dat soort hyper-assertieve houdingen tegenover de hiërarchie enkel online lees en in mijn +10 jaar carrière nog nergens effectief heb gezien, gehoord of meegemaakt.

Als ik voor mezelf mag spreken:
  • Ik ga misschien soms té ver mee in de vragen van mijn baas wanneer ze mij poeslief behandelen, mij overladen met complimentjes of voor een kleine opslag 10 keer meer verantwoordelijkheid geven, enzovoort. Ik geef teveel het voordeel van de twijfel. (Nu al te laat overigens, want ik ben er cynisch door geworden)
  • Maar met situaties zoals roepen, mij afbreken of andere van dat soort overduidelijk respectloze zaken kan ik plots wel hyper-assertief worden.
Of zoals Alain Vandam het zou zeggen: "Je kunt bij mij hoog stapelen, maar je moet oppassen dat de toren niet omvalt." :unsure:
Als je niet veel meer bij te winnen of verliezen hebt.
Of je zit in een automatisch baremasysteem.

Dan kan je idd assertief op uw strepen staan.

Maar als kneusje dat zich financieel op te werken heeft.
Veel geluk om tegen een corporate hierarchy de nodige assertiviteit te tonen.

Volgende evaluatie dan:
"Ja best goed gewerkt, klant tevreden, maar je hebt werkpunten...volgend jaar beter."
 
Laatst bewerkt:
Dus dat is een manager van een manager en heeft 4-5k brut? Krijgen jullie die titels daar bij de cornflakes? :unsure:

Alleja no offense maar program managers/pmo managers die mannen pakken normaal toch veel dikkere duiten zou ik denken.

Ga daar toch weg!
Als ik Mac-bc zijn posts juist lees zit hij in "de bouw" van grote projecten. Typische low gross margin business die redelijk fix zijn (je bouwmateriaal moet je kopen no matter what), dan proberen ze te squeezen op de kosten onder die lijn om de netto marges toch wat beter te maken ergo lage zo laag mogelijke loonkosten. Exact ook de reden dat Pharma en de Chemie ze zelfs laaggeschoolde operators belachelijke lonen betalen, die kostenposten zijn irrelevant in het groter plaatje. Je kan dan nog de fucking big swinging dick zijn in 'de bouw' je loon zal altijd lager zijn dan een gelijkaardig profiel in een andere sector want je impacteert direct de bottom-line.
 
Ik zit zelf ook nu al 5 jaar in de bouw, aan de kant van de aannemer - als projectleider, of manager zo je wil (overlaatst een vacature gezien voor werf'manager' :rofl:cut the crap denk ik dan - wat is het nut nu van dat soort corporate onzin op een werf in uitvoering te gaan invoeren. Binnenkort ook ploeg'manager' en muur'manager' (=metser) misschien?? :wallbash:
Maar het klopt in de bouw met lage marges komt het erop neer, tenzij je in een echte niche zit, of je kan consistent superkwaliteit leveren, dat je zo veel mogelijk tracht te sparen op de arbeidskost, en hoe doen ze dat in de praktijk: buitenlandse ploegen inschakelen.
 
Ik zit zelf ook nu al 5 jaar in de bouw, aan de kant van de aannemer - als projectleider, of manager zo je wil (overlaatst een vacature gezien voor werf'manager' :rofl:cut the crap denk ik dan - wat is het nut nu van dat soort corporate onzin op een werf in uitvoering te gaan invoeren. Binnenkort ook ploeg'manager' en muur'manager' (=metser) misschien?? :wallbash:
Maar het klopt in de bouw met lage marges komt het erop neer, tenzij je in een echte niche zit, of je kan consistent superkwaliteit leveren, dat je zo veel mogelijk tracht te sparen op de arbeidskost, en hoe doen ze dat in de praktijk: buitenlandse ploegen inschakelen.
Zit zelf in een niche waar de marges hoger zijn maar het hoofdbedrijf bij ons (aannemer)is inderdaad ook zo.
Zeer lage marges en veel verantwoordelijkheid.

De titelinflatie gaat inderdaad zeer hard, allemaal ideetjes van marketing die nog nooit op een werf geweest zijn.
Bloedarmoede i guess.
 
Tuurlijk wel, maar ik ga niet mijn gat afkuisen met behulp van mijn gsm-flits :eek:
Ge moet geen foto's pakken van hoe ge dat probeert. Er zijn andere manieren om dat lampje (permanent) aan te krijgen....
Pretty much iedereen heeft dat ondertussen toch als feature op z'n telefoon, die 'flashlight'.

Kijk maar naar de zovele 'concerten' (of DJ sets) waar men 't licht uit doet & vraagt aan 't volk om 'hun' licht aan te steken. Den tijd dat dit met briquets was zoals 20 jaar terug op een Michael Jackson concert het geval zou geweest zijn is al lang voorbij hoor.
'k Moet 't eerste concert nog zien waar men ineens 'in unison' terug roept van 'app not installed' of 'give us some time to install that app'
:LOL:

To be fair, tegenwoordig zit dat gewoon ingebouwd in 't OS & heb je daarvoor geen dedicated/aparte 3rd party app meer voor nodig.
 
Pretty much iedereen heeft dat ondertussen toch als feature op z'n telefoon, die 'flashlight'.

Kijk maar naar de zovele 'concerten' (of DJ sets) waar men 't licht uit doet & vraagt aan 't volk om 'hun' licht aan te steken. Den tijd dat dit met briquets was zoals 20 jaar terug op een Michael Jackson concert het geval zou geweest zijn is al lang voorbij hoor.
'k Moet 't eerste concert nog zien waar men ineens 'in unison' terug roept van 'app not installed' of 'give us some time to install that app'
:LOL:

To be fair, tegenwoordig zit dat gewoon ingebouwd in 't OS & heb je daarvoor geen dedicated/aparte 3rd party app meer voor nodig.
Euhm... Ik bedoelde dat ik het zeer onhandig zou vinden om enkel het licht van mijn smartphone te gebruiken... Moet ik dat nu echt gaan uitleggen? Ik denk dat jullie al genoeg details hebben gekregen.
 
Euhm... Ik bedoelde dat ik het zeer onhandig zou vinden om enkel het licht van mijn smartphone te gebruiken... Moet ik dat nu echt gaan uitleggen? Ik denk dat jullie al genoeg details hebben gekregen.
Uitleggen? Nee. Maar alleszins is 't veel handiger dan in den donker uw broek vol proppen met papier & het licht gaan aansteken met 'strategisch geplaatst papier' zoals je zelf aangeeft. Dat lijkt mij wat men hier wil aangeven.

Je steekt die flashlight in gang, legt dat ding op het vuilbakje in het hokje of zoiets (of zelfs gewoon op de grond) met licht naar boven & je hebt méér dan voldoende licht om heel 't kot licht te geven.
 
Uitleggen? Nee. Maar alleszins is 't veel handiger dan in den donker uw broek vol proppen met papier & het licht gaan aansteken met 'strategisch geplaatst papier' zoals je zelf aangeeft. Dat lijkt mij wat men hier wil aangeven.

Je steekt die flashlight in gang, legt dat ding op het vuilbakje in het hokje of zoiets (of zelfs gewoon op de grond) met licht naar boven & je hebt méér dan voldoende licht om heel 't kot licht te geven.
Ok dan.

Dat lijkt mij zeer onpraktisch, de toilethouder had een schuine rand dus daar kan je de GSM al niet op leggen.
Op de grond leggen en naar boven laten schijnen gaat volgens mij al helemaal niet helpen. Het licht van de flits zou je deels verblinden en en je hebt niet genoeg licht van boven om te checken of het afveegproces compleet is.
Blijft dan alleen nog over de GSM in je hand houden? Dat lukt voor mij ook niet, ik heb twee handen nodig om papier af te scheuren.
 
Zit zelf in een niche waar de marges hoger zijn maar het hoofdbedrijf bij ons (aannemer)is inderdaad ook zo.
Zeer lage marges en veel verantwoordelijkheid.

De titelinflatie gaat inderdaad zeer hard, allemaal ideetjes van marketing die nog nooit op een werf geweest zijn.
Bloedarmoede i guess.

Ik zie om eerlijk te zijn het probleem niet. In een internationale context is het woord "manager" toch beter dan "verantwoordelijke" (lijkt mee een moeilijk woord voor buitenlanders).

Cambridge dictionary zegt 'to control or organize someone or something'. Dus wel degelijk ook werknemers die geen reports hebben. "Manager" zien als "ik heb X mensen waar ik de baas van ben" is wel stilletjes achterhaald wegens 2 redenen.
- Je kunt manager zijn zonder 1 report en
- Wat betekent 'de baas zijn' in een werkomgeving cross-functionele/matrix teams, consultants die gedetacheerd worden, flex werknemers, andere flexibiliteiten die er voor zorgen dat de 1-1 relatie van baas/report gepasseerd is.

Als ik bij ons zelf kijk. We zijn met ~20 man in 4 teams. 4 team leads en daarboven 1 mgr. Die mgr is veredelde secretaresse. Doet enkel verlofregelingen, vacatures erdoor duwen, computers bestellen, budgetten goedkeuren, etc. De team leads zijn typisch sr + 3-4jr. Die zullen samen werken aan dingen. Die sr moet evaluaties doen, bonussen uitdelen, verlof goedkeuren, VPNs fixen, pwds resetten etc (alles wat in een normaal naar ergens geousourcet zit HR/IT). Ik heb 2 reports en mijn enige taak is die 15 andere zeggen wat ze wanneer moeten doen, meetings schedulen om dat geregeld te krijgen, bottlenecks wegwerken, dingen verduidelijken, ... Wie is dan de baas ?

Als je een project managet, ben je een project manager. Als je een relatie met een klant managet, bent je een relationship manager. Als je een werf managert, ben je een werf manager.
 
Ok dan.

Dat lijkt mij zeer onpraktisch, de toilethouder had een schuine rand dus daar kan je de GSM al niet op leggen.
Op de grond leggen en naar boven laten schijnen gaat volgens mij al helemaal niet helpen. Het licht van de flits zou je deels verblinden en en je hebt niet genoeg licht van boven om te checken of het afveegproces compleet is.
Blijft dan alleen nog over de GSM in je hand houden? Dat lukt voor mij ook niet, ik heb twee handen nodig om papier af te scheuren.
Kom op...
Zoals aangehaald werd, is dat geen een kwestie van gezond verstand gebruiken en een iq hoger dan 70 hebben om je flashlight in het donker te gebruiken.

Ik heb exact in dezelfde situatie als de jouwe gezeten en het was simpel: flashlight aan, tegen de muur rechtzetten en meer dan genoeg licht om je gat af te kuisen.

Ik begrijp echt niet waarom je doet alsof dat een onmogelijke opgave is om een telefoon ietwat te positioneren zodanig dat je licht hebt ....
 
Ik zie om eerlijk te zijn het probleem niet. In een internationale context is het woord "manager" toch beter dan "verantwoordelijke" (lijkt mee een moeilijk woord voor buitenlanders).

Cambridge dictionary zegt 'to control or organize someone or something'. Dus wel degelijk ook werknemers die geen reports hebben. "Manager" zien als "ik heb X mensen waar ik de baas van ben" is wel stilletjes achterhaald wegens 2 redenen.
- Je kunt manager zijn zonder 1 report en
- Wat betekent 'de baas zijn' in een werkomgeving cross-functionele/matrix teams, consultants die gedetacheerd worden, flex werknemers, andere flexibiliteiten die er voor zorgen dat de 1-1 relatie van baas/report gepasseerd is.

Als ik bij ons zelf kijk. We zijn met ~20 man in 4 teams. 4 team leads en daarboven 1 mgr. Die mgr is veredelde secretaresse. Doet enkel verlofregelingen, vacatures erdoor duwen, computers bestellen, budgetten goedkeuren, etc. De team leads zijn typisch sr + 3-4jr. Die zullen samen werken aan dingen. Die sr moet evaluaties doen, bonussen uitdelen, verlof goedkeuren, VPNs fixen, pwds resetten etc (alles wat in een normaal naar ergens geousourcet zit HR/IT). Ik heb 2 reports en mijn enige taak is die 15 andere zeggen wat ze wanneer moeten doen, meetings schedulen om dat geregeld te krijgen, bottlenecks wegwerken, dingen verduidelijken, ... Wie is dan de baas ?

Als je een project managet, ben je een project manager. Als je een relatie met een klant managet, bent je een relationship manager. Als je een werf managert, ben je een werf manager.
Zoek het toch zo ver niet. Het is gewoon de verengelsing. Met een beperkte win-win als bedrijf dat je sommige mensen op die manier harder kunt doen werken voor hetzelfde loon door de pluim van dat titeltje. Zeker toen den Jos vroeger ging zeggen van ik ben manager had dat nog een bepaald chachet. Tegenwoordig kijken veel mensen daar al meer door en is het loon dat je krijgt belangrijker dan het titeltje dat je voert.

De realiteit is echter dat men dat vroeger gewoon klantenbeheerder, relatiebeheerder, projectbeheerder of zelfs werfleider zouden noemen. Niet meer, niet minder.
 
Terug
Bovenaan