Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik moet ineens 5 security vragen instellen voor mijn werk account. Ik krijg een lijst waaruit ik mag kiezen.

Ik heb met moeite 2 vragen gevonden waar ik over een jaar nog van zou weten wat ik heb geantwoord nu.

"What is your favorite crayon color?" -> zitten we nog in de peuterschool? Is dat raar dat ik geen favoriete kleur heb?

"Who is your favorite villain?"

"Who is the most famous person you have ever met?"

"What is your favorite boardgame?"

En zo blijft dat doorgaan. Dat zijn toch allemaal dingen die kunnen veranderen, wth.
Dat is vast dezelfde vragenlijst om je msn account mee te deblokkeren.
 
Nog een schoontje :laugh:

QA belt me om te vragen hoe ze iets moeten testen. Ik zeg hen gewoon een hele lange string random letters in te geven.

Ik voelde gewoon hoe die aan de andere kant van de lijn complete kortsluiting kreeg in haar hoofd omdat ik niet een exacte string gaf.

Op den duur zei ik om te lachen "just headbutt your keyboard".

Typt in: "headbutt your keyboard"
 
Nog een schoontje :laugh:

QA belt me om te vragen hoe ze iets moeten testen. Ik zeg hen gewoon een hele lange string random letters in te geven.

Ik voelde gewoon hoe die aan de andere kant van de lijn complete kortsluiting kreeg in haar hoofd omdat ik niet een exacte string gaf.

Op den duur zei ik om te lachen "just headbutt your keyboard".

Typt in: "headbutt your keyboard"
Ik vraag mij soms echt af hoe bepaalde mensen (in dit geval die QA aan de andere kant van de lijn) in bepaalde jobs kunnen terecht komen en daar vaak nog riant voor betaald worden ook.
 
Voor elke letter nog eens een methode.

String getH(){
return "H";
}
Elken deftigen IT-er in die branche weet dat véél code niet noodzakelijk goeie code is.
Elke goeien IT-er weet dat minder code in vele gevallen betere code is.
Elke goeien IT-manager zou dat OOK moeten weten. :rolleyes:

Uiteraard zijn er limieten eh, je kan puur technisch gezien voor alles one-liners gaan beginnen uitvinden & da's dan 't territorium v/d slechte IT-er (in my book). Idem voor over-gecompliceerde code. De kunst is om complexe dingen zo simpel mogelijk te maken wete.

Dus een financiële incentive om slechte code te maken VS de 'drive' v/d programmeur om 'clean code' te maken? Yeah, I know which one wins out. :devilish:
 
Ik geloof niets meer van mac-bc zijn posts. Het kan niet dat hij én ontiechelijk vroeg op moet, én werk verzet aan het equivalent van 10 personen én zich overal aan ergert in zijn privéleven en dan op de koop toe nog tijd heeft om dagelijks de meest gecureerde posts (en dan nog een heel aantal) neer te typen die precies ontworpen zijn om zoveel mogelijk frustratie bij de lezers ervan op te roepen. Ik meen dat. Voor mij is die gewoon aan het trollen.
²
 
Elken deftigen IT-er in die branche weet dat véél code niet noodzakelijk goeie code is.
Elke goeien IT-er weet dat minder code in vele gevallen betere code is.
Elke goeien IT-manager zou dat OOK moeten weten. :rolleyes:
Mickey Mouse manager: Dus... ge wilt zeggen dat we de developer targets moeten zetten op zo weinig mogelijk lijnen code? :thinking:
 
Mickey Mouse manager: Dus... ge wilt zeggen dat we de developer targets moeten zetten op zo weinig mogelijk lijnen code? :thinking:
Yes Mickey! En ik zorg er persoonlijk voor dat er vanaf dan niemand zich nog offetuurt om ook maar 1 lijn code in te checken.
Iedereen MAX bonus elke maand. :devilish:

#PlayStupidGamesWinStupidPrizes
 
Ik raad echt iedereen aan het boek "The Dilbert Principle" te lezen.
De voorbeelden uit het echte leven die je daar tegen komt, zijn zo onwaarschijnlijk dat je denkt dat het een grap is
Ik geef er drie uit mijn hoofd mee
  • Iemand die beslist dat het verboden is om de lift naar beneden te nemen, want dat is energieverspilling
  • Een bedrijf waar de employee of the month als beloning zich mag verkleden als konijn en met een karretje iedereen versnaperingen en een drankje aanbieden
  • Een bedrijf waar de CFO de nieuwe laptops van het sales team (toen een laptop nog iets nieuws was) liet vastlijmen op de bureau's van de verkopers (door een klusjesman), want die zijn duur en zouden gemakkelijk gestolen kunnen worden
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof niets meer van mac-bc zijn posts. Het kan niet dat hij én ontiechelijk vroeg op moet, én werk verzet aan het equivalent van 10 personen én zich overal aan ergert in zijn privéleven en dan op de koop toe nog tijd heeft om dagelijks de meest gecureerde posts (en dan nog een heel aantal) neer te typen die precies ontworpen zijn om zoveel mogelijk frustratie bij de lezers ervan op te roepen. Ik meen dat. Voor mij is die gewoon aan het trollen.
Nogmaals, gebruik die block-feature zodat je die rants niet meer ziet... Het wordt inderdaad moeilijk om te blijven geloven dat wat hij zegt "klopt". Ook het feit dat hij het advies van tientallen personen al enkele jaren in de wind slaat en hij denkt dat hij de enige op deze planeet is die weet hoe het wél is... Zever gezever.
 
Met de personeelsdienst afgesproken dat de jobstudenten die hun contract nog moeten tekenen mij telefonisch (tijdens de week) mogen contacteren om een moment in te plannen.

Dit gaat over een 30-35 tal studenten. Het "tijdens de week" deel zijn ze vergeten te melden in hun communicatie, vandaag al 15x opgebeld :crazy: :angry:
 
Met de personeelsdienst afgesproken dat de jobstudenten die hun contract nog moeten tekenen mij telefonisch (tijdens de week) mogen contacteren om een moment in te plannen.

Dit gaat over een 30-35 tal studenten. Het "tijdens de week" deel zijn ze vergeten te melden in hun communicatie, vandaag al 15x opgebeld :crazy: :angry:

Zaterdag en zondag zijn dan ook weekdagen zeker. Geen werkweek maar ze zitten zeker in de week. :p
 
Terug
Bovenaan