Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega onboarden: alles staat klaar, laptop ook. Paswoord doen ingeven. OK. 2 min later paswoord nog eens ingeven: oeps, al mis. Ik mag het al resetten.
Nu blijkt dat die collega in de verste verte niet mee is met technologie in het algemeen. En da's dan voor een administratieve functie :help:
 
Om het op flessen te trekken. Crisis op school, maar de crisis moet on hold worden gezet omdat het voetbal is.

Ik heb niets met voetbal/de Rode Duivels waardoor ik de frustratie waarschijnlijk niet begrijp.

Er zijn voor mij honderd andere redeneringen om niet te gaan die ik wel kan volgen, maar voetbal...
Dat is geen vriendenmatchke, maar een Europees kampioenschap waar de helft van het land naar gaat kijken.
 
the things i have to do....


Komt hier een prijsvraag binnen voor een gigantisch project. veel te groot voor ons klein bedrijfje, maar mijn baas met zijn groot ego wil het niet toegeven.

Ik leg hem uit: de aankoop van de materialen om nog maar aan dat project te beginnen, is +100.000 € . Wij hebben momenteel 7300 euro op onze rekening.
Voor die materialen aan te kopen moeten we al meteen 20 % leggen (20.000 € ) aangezien we nieuwe klanten zijn bij dat bedrijf.

WIJ KUNNEN DIT NIET VOORSCHIETEN!

Wil maar niet luisteren.... Hij wil per sé prijs geven hiervoor. maar is openbare aanbesteding. as in: als het toegewezen wordt, MOET je het uitvoeren.

Om het bedrijf hiervan te vrijwaren, (en te zorgen dat er nog geld is om de rekeningen en de lonen te betalen), heb ik prijs ingediend, maar naar een foutief email adres gezonden. (express een typfoutje er in gestoken).

Bijgevolg: de offerte zal niet aankomen, en we gaan dit project ook niet moeten doen.

Oef, iedereen straks zijn loon, en in congé :)

Maar als hij er naar vraagt, zal ik me wel weer moeten op offeren en zeggen "sorry ik heb een typfout gemaakt in het email adres", en zal weer een hoop shit mogen horen.

ik zou maar voorzichtig zijn met dit soort zaken online te posten want dit is goed om onmiddellijk op straat gezet te worden en het zou nog terecht zijn ook.

Het is als werknemer niet aan u om dit soort zaken te beoordelen.
 
"Breakfast & Learn"
"Lunch & Learn"

Basically een fancy naam om lauwe meetings te proppen tijdens momenten waar niemand werkt zodat het niet ingeboekt moet worden :sop:
Wie heeft er nu zin om om 7:30 of tijdens de lunchpauze in een Learn meeting te zitten.


Say Yes, do No. Ik skip hier ook 95% van de lunch & learns. Meestal niet zo interessant en tussen 12.00 en 13.00 is meestal mijn enige blok van 1-1.30h zonder meetings. Dan wil ik ook eens op mijn gemak zijn.

the things i have to do....


Komt hier een prijsvraag binnen voor een gigantisch project. veel te groot voor ons klein bedrijfje, maar mijn baas met zijn groot ego wil het niet toegeven.

Ik leg hem uit: de aankoop van de materialen om nog maar aan dat project te beginnen, is +100.000 € . Wij hebben momenteel 7300 euro op onze rekening.
Voor die materialen aan te kopen moeten we al meteen 20 % leggen (20.000 € ) aangezien we nieuwe klanten zijn bij dat bedrijf.

WIJ KUNNEN DIT NIET VOORSCHIETEN!

Wil maar niet luisteren.... Hij wil per sé prijs geven hiervoor. maar is openbare aanbesteding. as in: als het toegewezen wordt, MOET je het uitvoeren.

Om het bedrijf hiervan te vrijwaren, (en te zorgen dat er nog geld is om de rekeningen en de lonen te betalen), heb ik prijs ingediend, maar naar een foutief email adres gezonden. (express een typfoutje er in gestoken).

Bijgevolg: de offerte zal niet aankomen, en we gaan dit project ook niet moeten doen.

Oef, iedereen straks zijn loon, en in congé :)

Maar als hij er naar vraagt, zal ik me wel weer moeten op offeren en zeggen "sorry ik heb een typfout gemaakt in het email adres", en zal weer een hoop shit mogen horen.


Ik vind dat velen op dit forum hier nogal gemakkelijk eigengereid executive beslissingen nemen met mogelijks grote gevolgen. Als je de baas wil spelen, moet je de baas zijn. Als je niet akkoord bent met de baas, moet je je mond opentrekken of ergens anders gaan werken. Gewoon dergelijke beslissingen nemen tegen de baas in, is recipe for shitstorm...

Dat zijn van die halve mac-bc toestanden om zelf beetje jezelf tussen advocaten te wurmen en dan half-blind contracten te gaan tekenen.
 
Yeah, heb ook nog zo'n klanten gehad. Echter, als ik die moest mee doen liepen mijn uren gewoon door om in te boeken. :devilish:
Een van m'n andere klanten zou me dat zo nog kunnen lappen hebben eigenlijk. Want of ik nu middagpauze nam of niet, men trok automatisch een half uur pauze af, no matter what. Maar dan nog zou ik die sessies op het project van die klant boeken.

Uiteraard, dat werkt als je on-site bij een klant bent. Als je in-house zit & je eigen baas lapt u dat, dan kan je moeilijk die sessies op een willekeurige klant boeken eh. Enige dat je dan mag hopen is dat ze 'optional' zijn.
Is van mijn werkgever zelf spijtig genoeg.

Mijn project zit er vrijdag op bij mijn huidige klant. Iedereen was heel tevreden en de leads hebben nogmaals benadrukt dat ik het heel goed gedaan heb. Daar gaan die twee blaaskaken die mij onlangs uitgekafferd hebben waarschijnlijk niks van zeggen natuurlijk.

Vanaf maandag terug benched. Nu zit de schrik er wel ik dat als ik over 2 weken mijn ontslag ga geven dat ik heel mijn opzeg kutjobkes ga mogen doen. Een collega van mij mag nu twee weken muizen gaan sorteren en inventariseren :sop.
 
the things i have to do....


Komt hier een prijsvraag binnen voor een gigantisch project. veel te groot voor ons klein bedrijfje, maar mijn baas met zijn groot ego wil het niet toegeven.

Ik leg hem uit: de aankoop van de materialen om nog maar aan dat project te beginnen, is +100.000 € . Wij hebben momenteel 7300 euro op onze rekening.
Voor die materialen aan te kopen moeten we al meteen 20 % leggen (20.000 € ) aangezien we nieuwe klanten zijn bij dat bedrijf.

WIJ KUNNEN DIT NIET VOORSCHIETEN!

Wil maar niet luisteren.... Hij wil per sé prijs geven hiervoor. maar is openbare aanbesteding. as in: als het toegewezen wordt, MOET je het uitvoeren.

Om het bedrijf hiervan te vrijwaren, (en te zorgen dat er nog geld is om de rekeningen en de lonen te betalen), heb ik prijs ingediend, maar naar een foutief email adres gezonden. (express een typfoutje er in gestoken).

Bijgevolg: de offerte zal niet aankomen, en we gaan dit project ook niet moeten doen.

Oef, iedereen straks zijn loon, en in congé :)

Maar als hij er naar vraagt, zal ik me wel weer moeten op offeren en zeggen "sorry ik heb een typfout gemaakt in het email adres", en zal weer een hoop shit mogen horen.
Euh, veel meer dan een “wie denk je wel dat je bent” gevoel kan ik hier niet opbrengen?

Er zijn straight loans/overbruggingskredieten etc. Openbare aanbesteding is zekerheid van betaling. Banken gooien geld naar ondernemers om zoiets te financieren.

Doe je job, je bent bediende, niet de beslissingsmaker/zaakvoerder. Wat een absurde fout is dit zeg. Voor zoiets mogen je ze op staande voet ontslaan. Je kost het bedrijf uit persoonlijke drijfveer (ik wil mijn loon), hier potentieel tienduizenden euro’s aan omzet. Echte schande.
 
Om het op flessen te trekken. Crisis op school, maar de crisis moet on hold worden gezet omdat het voetbal is.

Ik heb niets met voetbal/de Rode Duivels waardoor ik de frustratie waarschijnlijk niet begrijp.

Er zijn voor mij honderd andere redeneringen om niet te gaan die ik wel kan volgen, maar voetbal...

Het gaat me vooral ook om het principe. 5 dagen op voorhand krijg ik onofficieel te horen dat ik op gesprek dien te gaan. Daarenboven hebben we tot 16u personeelsvergadering (geen probleem mee, dit wisten we al lang!) en moet ik om 17u30 wellicht aan de andere kant van Brussel staan (op de hoofdzetel) terwijl enerzijds heel wat verbeterwerk op me zal wachten. En ja, ik kijk uit naar die matchen. We hebben namelijk eind mei inspectie gehad waardoor ik quasi heel mei al mijn "leuke dingen" uit mijn agenda heb geschrapt om me daarop voor te bereiden.
 
Het gaat me vooral ook om het principe. 5 dagen op voorhand krijg ik onofficieel te horen dat ik op gesprek dien te gaan. Daarenboven hebben we tot 16u personeelsvergadering (geen probleem mee, dit wisten we al lang!) en moet ik om 17u30 wellicht aan de andere kant van Brussel staan (op de hoofdzetel) terwijl enerzijds heel wat verbeterwerk op me zal wachten. En ja, ik kijk uit naar die matchen. We hebben namelijk eind mei inspectie gehad waardoor ik quasi heel mei al mijn "leuke dingen" uit mijn agenda heb geschrapt om me daarop voor te bereiden.
Groot gelijk, ik vind niet dat je u daarvoor moet verantwoorden zelfs.

Als jij na uw uren iets gepland hebt, en de school wil u zien (voor welke reden dan ook), afwijkend van uw vast schema,
dan moet dit in overleg gebeuren met u. Zo simpel is dat.
 
"Breakfast & Learn"
"Lunch & Learn"

Basically een fancy naam om lauwe meetings te proppen tijdens momenten waar niemand werkt zodat het niet ingeboekt moet worden :sop:
Wie heeft er nu zin om om 7:30 of tijdens de lunchpauze in een Learn meeting te zitten.
Oei is dat de bedoeling dat je die tijd niet boekt?

Zal misschien aan mij liggen maar als ik niet "vrij" ben is het werktijd en werktijd zet ik in mijn Timesheets.

Als mijn baas mij op restaurant neemt om een evaluatiegesprek te doen, dan boek ik die tijd gewoon.
Zal is 2u langer werken die dag omdat ze mijn evaluatie op restaurant willen doen zeker?

Als mijn baas tijdens de middagpauze een elearning over azure/firewalls/boekhouden/tafel dekken/hoe rijden met een vorklifttruck wilt geven is dat een betaald lunchmomentje in mijn ogen.
 
Phishing mail ontvangen. Vrij goed gedaan: SPF record en DKIM waren in orde. Link in de mail zelf ook. Die bracht je naar een legit website met een andere link die doorverwees naar "Microsoft". Toch 20 mensen dat doorgeklikt hebben tot op die login pagina..
 
Het gaat me vooral ook om het principe. 5 dagen op voorhand krijg ik onofficieel te horen dat ik op gesprek dien te gaan. Daarenboven hebben we tot 16u personeelsvergadering (geen probleem mee, dit wisten we al lang!) en moet ik om 17u30 wellicht aan de andere kant van Brussel staan (op de hoofdzetel) terwijl enerzijds heel wat verbeterwerk op me zal wachten. En ja, ik kijk uit naar die matchen. We hebben namelijk eind mei inspectie gehad waardoor ik quasi heel mei al mijn "leuke dingen" uit mijn agenda heb geschrapt om me daarop voor te bereiden.
Alle begrip voor en ik zou ook lastig zijn in uw situatie.

Voetbal kan mij nogal triggeren op meerdere vlakken, maar dat ligt volledig aan mij.
 
Oei is dat de bedoeling dat je die tijd niet boekt?

Zal misschien aan mij liggen maar als ik niet "vrij" ben is het werktijd en werktijd zet ik in mijn Timesheets.

Als mijn baas mij op restaurant neemt om een evaluatiegesprek te doen, dan boek ik die tijd gewoon.
Zal is 2u langer werken die dag omdat ze mijn evaluatie op restaurant willen doen zeker?

Als mijn baas tijdens de middagpauze een elearning over azure/firewalls/boekhouden/tafel dekken/hoe rijden met een vorklifttruck wilt geven is dat een betaald lunchmomentje in mijn ogen.
Je krijgt geen code om op te boeken so... Heb in ieder geval gewoon gedeclined. Zal het wel horen.
 
Aja zo ja.

In elk bedrijf waar ik tot nu toe heb moeten werken met timesheets waren er wel algemene codes waar je regelmatig iets op kon/moest boeken.

Dan zou mijn vraag zijn (bij het tentative reply'en) "waar boek ik dit?"
Bij bedrijf-x waar ik werk zijn ze heel strikt geworden op die codes. Vaak zetten ze dan een code eventjes open om die daarna dan weer te sluiten.
Zal misbruik van gemaakt zijn I guess.
 
Bij bedrijf-x waar ik werk zijn ze heel strikt geworden op die codes. Vaak zetten ze dan een code eventjes open om die daarna dan weer te sluiten.
Zal misbruik van gemaakt zijn I guess.
Je weet dat je in het verleden de naam van het bedrijf hier vermeld gehad hebt heh?

Ik heb achter jullie hoek gewerkt en had bijna bij jullie gewerkt 😂
Als ik u verhalen lees allesinds blij dat ik toen bij een ander bedrijf in dat industriegebied getekend had 😛
 
Je weet dat je in het verleden de naam van het bedrijf hier vermeld gehad hebt heh?

Ik heb achter jullie hoek gewerkt en had bijna bij jullie gewerkt 😂
Als ik u verhalen lees allesinds blij dat ik toen bij een ander bedrijf in dat industriegebied getekend had 😛
Dang :unsure:
Oh well ^^

Het is sinds 2 jaar iig wel steil bergaf gegaan bij ons. Geen idee waar het probleem ligt.
Maar ik hoor dat concurrenten goed weten dat het slecht gaat bij ons dus het zal niet aan mij liggen
 
Laatst bewerkt:
Wat lezen we hier:
-Voetbal boven een crisis op school.
-Niet willen meeten tijdens uw lunch/ontbijt.
-Een gigantisch project afslaan.

Alé, wat is dat nu?
Straks ook nog de hele dag op P&A willen hangen zekers?

Alles voor het vaderland. Of dat België is, of Vlaanderen, mag je zelf kiezen.
 
Terug
Bovenaan