the things i have to do....
Komt hier een prijsvraag binnen voor een gigantisch project. veel te groot voor ons klein bedrijfje, maar mijn baas met zijn groot ego wil het niet toegeven.
Ik leg hem uit: de aankoop van de materialen om nog maar aan dat project te beginnen, is +100.000 € . Wij hebben momenteel 7300 euro op onze rekening.
Voor die materialen aan te kopen moeten we al meteen 20 % leggen (20.000 € ) aangezien we nieuwe klanten zijn bij dat bedrijf.
WIJ KUNNEN DIT NIET VOORSCHIETEN!
Wil maar niet luisteren.... Hij wil per sé prijs geven hiervoor. maar is openbare aanbesteding. as in: als het toegewezen wordt, MOET je het uitvoeren.
Om het bedrijf hiervan te vrijwaren, (en te zorgen dat er nog geld is om de rekeningen en de lonen te betalen), heb ik prijs ingediend, maar naar een foutief email adres gezonden. (express een typfoutje er in gestoken).
Bijgevolg: de offerte zal niet aankomen, en we gaan dit project ook niet moeten doen.
Oef, iedereen straks zijn loon, en in congé
Maar als hij er naar vraagt, zal ik me wel weer moeten op offeren en zeggen "sorry ik heb een typfout gemaakt in het email adres", en zal weer een hoop shit mogen horen.