Horeca is idd een aparte wereld. Heb tijdens m'n studentenjaren ook aardig wat in de horeca gestaan, en daar moet je toch echt een masochist voor zijn als dat je levensdoel is. Dat was leuk om zo eens af en toe een nacht te doen in een club, maar dat was het dan ook. Voel mij daar nu al te oud voor om dat nog te (willen) doen.
Maar ook al vergelijk je het met bv. administratieve assistenten in de privé: denk dat onze bibliotheekmedewerker dan nog steeds véél minder werk verzetten. Het is uiteraard geen competitie van om ter hardste werken zoals
@Sylverscythe zei, maar van jobs op het lokale (overheids)niveau kan je gerust objectief zeggen dat dat toch wel vaak het soort jobs zijn dat (nog steeds) aan veel/alle stereotypen voldoet dat de gemiddelde mens heeft van een ambtenaar. In tegenstelling tot veel andere ambtenaren (op bv. het federale niveau) die wel een serieuze(re) werkdruk hebben.
Enfin, ze kunnen het maar hebben.