In theorie ga ik hiermee akkoord, maar sommige mensen zijn niet in staat om in te schatten hoe dringend iets is. Hoe vaak ik chats krijg in teams URGENT CALL en dan is het iets dat echt wel had kunnen wachten, toch als ik het afzet tegen andere prioriteiten. Als het niet van mijn n+ komt, dan heb ik veel liever dat ze een bericht of email sturen met kort de context en dan zal ik wel inschatten hoe dringend het is. Ik lees altijd wel snel bij, die constante telefoontjes zuipen veel meer energie.
De beste leerschool time management en prioritizen van je werk is de mickey mouse show waar ik momenteel werk. Het is momenteel zo dun geresourced dat iedereen 3 of 4 full times kan doen door gewoon op "high prio" stuff te werken... Er is uiteraard 0 alignment, dus iedereen doet maar wat.
De herstructurering is bij ons zo abrupt en chaotisch verlopen dat niemand eigenlijk weet hoe en wat en wie er in het bedrijf is. Bij de project managers en managers is er niet echt veel geknipt. Leidt dus vaak tot relatief hallucinante/grappige situaties.
"Wanneer gaat X Y Z klaar zijn, cege."
- "ja, ik wacht op Joske die ABC moet doen en dan kan ik verder doen".
"Dien werkt er niet meer"
- "ja, bij wie moet ik dan zijn"
"Polleke al geprobeerd?"
- "Violgens mij ligt dien ook buiten"
*rinse and repeat met nog wat andere mensen*
"Ga je op tijd klaar zijn"
- "Uiteraard niet, als je 50% van de supporting volk buitenshot, kun je de timeline niet houden"
"ON AAN VAARD BAAR"
- "ik ga in mijn hof werken"
*kom terug aan de computer 's morgens*
403118991983 emails "DAT DE TIMELINE MOET GEHOUDEN WORDEN ONDANKS DE RESOURCE CUTS"
*delete email*
Meeting invite --> decline
Daarjuist gebeld op Teams om 22.00 door de project manager uit USA (waar dus 90% van de cuts zijn). Dien was nog niet op de hoogte van de cuts (speciaal soort project managers daar). "Kun je niet proberen om de tijd terug te winnen". Hem eventjes fijntjes moeten uitleggen dat het moeilijk is om verloren tijd in te halen door allerlei komende herstructureringen en meetings en bladiebladiebla als je nadien met 50% minder volk bent. "een verloren week gedumpte features terug inhalen is 2 weken werk als je maar met 50% bent".
*I need to think about that*
<2 min stilte>
"I think that calculation is accurate"
...
No shit, Sherlock
Sjongejonge. Het niveau van management is toch bedroevend. De laatste doet het licht uit aub. Ik denk dat er ondertussen 90% kans is dat heel de divisie (200M revenue) tegen einde van het jaar volledig buiten ligt. Van bovenaf knikkeren ze de helft van onze divisie buiten en onze divisie mgmt probeert op een of andere hopeloze en obviously onwerkbare manier om alle projecten te blijven doen ipv de helft van de niet-rendabele projecten gewoon volledig te dumpen.
As we speak zie ik nog een mail van de random sales person die vorige stuurde "Dit word doc in bijlage moet dringend ingevuld worden" (ik ben dus niet customer facing, waarom dat bij mij terecht komt is mij een mysterie). Cege had geantwoord "vul het zelf in" (maar wat beleefder "it's easy for you to complete in collaboration with customer blablabablabla"). Nu net reply op mijn email met den helft van de divisie in cc. "can you expedite the document completion. The customer reached out and it's urgent, customer needs it for a filing in 13 days". *Delete* (mij beetje afdreigen met een interne deadline van een klant. Weet je wie er verantwoordelijk is voor de interne deadlines van klanten? Iedereen behalve ik. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen deadlines, niet die van een ander)