Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

OK - the day has come.

Vandaag aankondiging dat heel onze divisie en wat volk dat bij de vorige collectieve ronde in Belgie er niet uit lag, er deze keer wel uitligt. Inclusief ik dus. In totaal ~50 man (BE en US). Vorige maand ook al 20 man (US). Begin van jaar ook al eens ~60 man (US en BE). Denk dat er nog kleine 50 man overschiet.

Zal wel nog paar maand duren, maar we liggen er tegen eind van het jaar ergens uit. Lang zomer verlof dus.

Blijkbaar wist de helft van het mgmt het niet en was er ambras na de aankondiging en zijn ze bij de CEO gaan zagen voor ontslag van de mickey mouse manager. Anyway, als onkunde een gezicht moet krijgen... Als ze dat erdoor duwen, kunnen ze binnen 1-2 y hun volledig 200M business in de vuilbak kieperen...
Pardon, mijn repliek op jouw vorige post was gemaakt voor ik deze had gelezen. Ik had 'm trouwens helemaal over het hoofd gezien.
Klote, hopelijk snel duidelijkheid in de situatie, zodat je weet wat je kunt verwachten en in welke richting je eventueel moet/kunt kijken voor de toekomst!

Ik heb nu in de ambtenarij gewerkt en in 2 KMO's. Beide werelden kunnen niet verder van elkaar liggen. Misschien is een multinational wel de gulden middenweg die ik zoek? Geen idee. Maar daarvoor is het nu te laat. Ik heb het volledig gehad om werknemer te zijn.

Ik wou dat ik op mijn 18de kon gesproken hebben met de 36-jarige mac-bc om alles wat ik nu weet, door te vertellen. Nogmaals, ik wil mijn verhaal gaan doen in middelbare scholen.
Blijf met je zelfverheerlijking van je "ondraaglijk lijden" aub ver weg van onze jeugd.
Nee. Je zoekt heil in iets externs, terwijl het eerst intern op orde moet staan, volgens mij. Een KMO kan werken voor je, als dat intern op orde staat bij jezelf. En kan je kapotmaken als dat niet is. De ambtenarij ook, een multinational ook. Hangt niet alleen af van elke omgeving, elke functie, elke taak op zich, maar over hoe voorbereid, klaar en geëquipeerd je ervoor bent. Net als zelfstandig werken volgens mij, trouwens.
Alles wat ik hier al gelezen heb van mac-bc is ofwel pure troll ofwel iemand die in elke bedrijfscultuur tegen een muur zal lopen owv zijn gedrag en persoonlijkheid.

Laatst bewerkt:
Pardon, mijn repliek op jouw vorige post was gemaakt voor ik deze had gelezen. Ik had 'm trouwens helemaal over het hoofd gezien.
Klote, hopelijk snel duidelijkheid in de situatie, zodat je weet wat je kunt verwachten en in welke richting je eventueel moet/kunt kijken voor de toekomst!
De cege ziet er ongetwijfeld de humor van in. Cashen en zodra papieren in orde zijn heeft die iets anders

Blijf met je zelfverheerlijking van je "ondraaglijk lijden" aub ver weg van onze jeugd.

Dit dus. Alles wat ik hier al gelezen heb van mac-bc is ofwel pure troll ofwel iemand die in elke bedrijfscultuur tegen een muur zal lopen owv zijn gedrag en persoonlijkheid.
Niet ‘dit dus’, dat is op geen enkele manier wat ik zei, dus trek me niet mee in die beer.

OK - the day has come.

Vandaag aankondiging dat heel onze divisie en wat volk dat bij de vorige collectieve ronde in Belgie er niet uit lag, er deze keer wel uitligt. Inclusief ik dus. In totaal ~50 man (BE en US). Vorige maand ook al 20 man (US). Begin van jaar ook al eens ~60 man (US en BE). Denk dat er nog kleine 50 man overschiet.

Zal wel nog paar maand duren, maar we liggen er tegen eind van het jaar ergens uit. Lang zomer verlof dus.

Blijkbaar wist de helft van het mgmt het niet en was er ambras na de aankondiging en zijn ze bij de CEO gaan zagen voor ontslag van de mickey mouse manager. Anyway, als onkunde een gezicht moet krijgen... Als ze dat erdoor duwen, kunnen ze binnen 1-2 y hun volledig 200M business in de vuilbak kieperen...
Proficiat met je grote zak geld. 😆

The times they are a-changing.... Vandaag ter sprake gekomen dat we meewerken of toch op zijn minst mee inschrijven voor infrastructuur voor wapenproductie. Iets wat we jaren geleden nooit zouden gedaan hebben als bedrijf en toch iets waar ik het persoonlijk wel moeilijk mee heb.

The times they are a-changing.... Vandaag ter sprake gekomen dat we meewerken of toch op zijn minst mee inschrijven voor infrastructuur voor wapenproductie. Iets wat we jaren geleden nooit zouden gedaan hebben als bedrijf en toch iets waar ik het persoonlijk wel moeilijk mee heb.
Heeft tenminste een echte 'impact' op de planeet.

OK - the day has come.

Je zal wel gauw iets anders vinden en ik dacht toch ook dat een ontslag voor jou soort van de lotto winnen was?

Maar toch zal dat raar aanvoelen.

Niet ‘dit dus’, dat is op geen enkele manier wat ik zei, dus trek me niet mee in die beer.
Ik heb het er uit gehaald. Ik interpreteerde het intern als een persoonlijke houding naar werk. Uit alles wat ik lees kan ik enkel besluiten dat dat verkeerd zit en zo te zien aan alle replies hier ben ik niet de enige die dat zegt, maar ik zal je er niet bij betrekken. :)

Blijf met je zelfverheerlijking van je eigen jobsituatie aub ver weg van dit forum.

Alles wat ik hier al gelezen heb van mac-bc is ofwel pure troll ofwel iemand die in elke bedrijfscultuur tegen een muur zal lopen owv zijn gedrag en persoonlijkheid.

Uw eerste post in 10 jaar tijd was een pure bash-post op mijn persoon dus ik denk niet dat jij de referentie bent.

Wat is er eigenlijk verkeerd met mijn gedrag en persoonlijkheid? Help ik teveel belangeloos mijn collega's? Ben ik teveel voor de vooruit? Verkoop ik te weinig bullshit? Pas ik niet in het Corporate keurslijf?

No offense taken.

De cege ziet er ongetwijfeld de humor van in. Cashen en zodra papieren in orde zijn heeft die iets anders

We hadden bullshit bingo blaadjes tijdens de aankondigingsmeeting. De ontslag ronde is relatief humoristisch. Er is tussen nu en 2y geleden niks fundamenteel veranderd bij ons. Tussen dan en nu zijn er 3-4-5 ontslagrondes geweest en we zijn altijd gespaard geweest. We dachten telkens "that's weird". Als ze ons nog jaren blijven doorbetalen, opslag geven, bonussen geven etc. maar voor de rest 0,0 investeren in ons team... #funny.

Paar weken geleden nog commitment 'dat het team behouden wordt'. Iedereen verwonderd. Allemaal geen hol waard dus.

En nu mogen ze iedereen 6 digit ontslag vergoedingen betalen (nadat we eerst nog de zomer overbruggen terwijl we betaald worden maar niet moeten werken). Er zijn ergere dingen.

Je zal wel gauw iets anders vinden en ik dacht toch ook dat een ontslag voor jou soort van de lotto winnen was?

Maar toch zal dat raar aanvoelen.

Denk dat 90% van het team al aan het solliciteren was maar aan het wachten was op het lotto ticketje. Zomer uitzingen en dan die contacteren heractiveren.

Er zijn duidelijke winnaars en verliezers in dit verhaal... :laugh:

Ik ben niet echt ontgoocheld in het verloop. Als je hele management chain wegloopt tussen je en het hogere mgmt omdat het idioten zijn, dan weet je het wel. Als je ze het ene na het andere project ziet verkloten uit sr mgmt level, dan weet je het wel. Als je de ondoortastendheid van het sr mgmt ziet, dan weet je het wel. Het enige ontgoochelende is dat het zo lang moest duren voor de beslissing genomen werd. Je kunt je enkel de vraag stellen hoe random ze op andere gebieden managen. En it makes you shit your pants als je ziet welke idioten een business van 200M beheren (wel, aan huidige tempo van verkloting is dat tegen einde van het jaar nog 120M aangezien het on track zit om na -30% vorig jaar ook dit jaar nog eens -30% te gaan)...

Blijf met je zelfverheerlijking van je eigen jobsituatie aub ver weg van dit forum.
Ik heb hier amper over mijn eigen job gehad, laat staan dat ik het allemaal verheerlijk. Ik erken vooral dat er aan mijn huidige job voor- en nadelen zijn en dat sommige zaken beter of minder bij mijn persoonlijkheid passen.
Uw eerste post in 10 jaar tijd was een pure bash-post op mijn persoon dus ik denk niet dat jij de referentie bent.

Wat is er eigenlijk verkeerd met mijn gedrag en persoonlijkheid? Help ik teveel belangeloos mijn collega's? Ben ik teveel voor de vooruit? Verkoop ik te weinig bullshit? Pas ik niet in het Corporate keurslijf?
Mijn eerste posts zijn maandenlang beperkt geweest tot de sport-fora, maar dat is niet echt relevant.

Het is vooral erg opvallend hoe je bij alles wat niet perfect loopt meteen in de aanval trekt. Je gaat altijd op zoek naar een schuldige en dat is altijd iemand anders. Je maakt alles persoonlijk en alles in incompetentie van anderen. Alle goeie raad die anderen proberen te geven loopt van je af als water van een eend. Het is gewoon exact hetzelfde patroon als 10j geleden in je studies. Ik wil uiteraard niet zeggen dat je situatie per se goed is en al zeker niet dat je er moet blijven. Het heeft gewoon weinig zin dat mensen je hier goeie raad proberen te geven, want je doet er al 2j niets mee.

En nu mogen ze iedereen 6 digit ontslag vergoedingen betalen (nadat we eerst nog de zomer overbruggen terwijl we betaald worden maar niet moeten werken). Er zijn ergere dingen.
En it makes you shit your pants als je ziet welke idioten een business van 200M beheren (wel, aan huidige tempo van verkloting is dat tegen einde van het jaar nog 120M aangezien het on track zit om na -30% vorig jaar ook dit jaar nog eens -30% te gaan)...
Ik ga er vanuit dat je uw retentieaandelenpakket zo snel mogelijk gaat liquideren ?

Meer dan waarschijnlijk zal de afdeling waar ik verantwoordelijk voor ben verhuizen naar het buitenland, richting de moederfirma.

Er waren (naar onze normen) grote investeringen nodig om het draaiende te houden, die investeringen waren ook de reden waarom ik 2,5 jaar geleden aangenomen ben. Nu het plan klaar is wordt er dus beslist om het toch niet te laten doorgaan. Puur cijfermatig kan ik ze geen ongelijk geven, maar het zal de Belgische tak toch drastisch veranderen als 50% van het personeel weg is.

Nu bekijken wat het plan is om die switch te maken, hoe iedereen (incl mijzelf) zal overtuigd worden om tot de laatste dag alles in BE draaiende te houden en te beslissen of ik mij daarin kan vinden.

Ik ga er vanuit dat je uw retentieaandelenpakket zo snel mogelijk gaat liquideren ?

Ik heb er al veel geliquideerd over de jaren. Maar nu is het een slecht moment om te liquideren. Ik ga ervan uit dat de winst op termijn zal stijgen als ze zoveel vet ervan snijden overal. Wij zijn een kleine divisie die crap gemanaged wordt. De grotere divisies worden wel beter gemanaged.

Ik zou ook eens graag binnen een collectief ontslag vallen en dan lekker cashen en vakantie nemen, maar helaas tot nu toe altijd door het oog van de naald gekropen bij herorganisaties terwijl sommige collega's prijs hadden.

Ik zou ook eens graag binnen een collectief ontslag vallen en dan lekker cashen en vakantie nemen, maar helaas tot nu toe altijd door het oog van de naald gekropen bij herorganisaties terwijl sommige collega's prijs hadden.

Hier maakt het niet uit. Ik ben ook altijd rank1 geweest. En nog retentiepakket voor 3 2 1 y ver open staan.

Gewoon alles en iedereen buiten. Pakt je zak en bolt het af.

Als ik de zakken geld zie die ik al krijg, je zou als multinational idioot moeten zijn om nog jn belgie te komen.

Een renault of Vw die werknemer met 30 40y anciënniteit heeft en nacht shiften doet (die cashen goed), die cashen gemakkelijk 300 400 500k bij een collectief ontslag. Als die 55y of zo zijn, good luck met die terug in de arbeidsmarkt te krijgen :laugh:

Goede vriend heeft dat ook 1x collectief ontslag meegemaakt (Japanse multinational - farmaceutische industrie) en die was echt geschrokken van de premie - maar ook de begeleiding naar een nieuwe job, die hadden opleidingen op degelijk niveau voorzien voor wie dat wenste, een deftig selectiebureau gecontacteerd, ... - nieuwe job in no time, dichter bij huis + beter betaald en +/- zelfde andere voordelen. Eigenlijk een fantastische regeling - voor alle niveaus.

Een renault of Vw die werknemer met 30 40y anciënniteit heeft en nacht shiften doet (die cashen goed), die cashen gemakkelijk 300 400 500k bij een collectief ontslag.
Dat zal dan belast worden met 13.07% RSZ en dan nog eens 50% eraf en dan bijzondere bijdrage sociale zekerheid?
Lekker geld scheppen voor de overheid dus.

Terug
Bovenaan