Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat zal dan belast worden met 13.07% RSZ en dan nog eens 50% eraf en dan bijzondere bijdrage sociale zekerheid?
Lekker geld scheppen voor de overheid dus.
win-win-win hé. Alhoewel die overheid mogelijks liever de inkomsten heeft van die firma en die werknemers terwijl die gewoon omzet genereren.

Hier maakt het niet uit. Ik ben ook altijd rank1 geweest. En nog retentiepakket voor 3 2 1 y ver open staan.

Gewoon alles en iedereen buiten. Pakt je zak en bolt het af.

Als ik de zakken geld zie die ik al krijg, je zou als multinational idioot moeten zijn om nog jn belgie te komen.

Een renault of Vw die werknemer met 30 40y anciënniteit heeft en nacht shiften doet (die cashen goed), die cashen gemakkelijk 300 400 500k bij een collectief ontslag. Als die 55y of zo zijn, good luck met die terug in de arbeidsmarkt te krijgen :laugh:
Bij jou zal dat toch ook niet veel schelen met je aantal werkjaren daar?
Toch iets van een 200k bruto schat ik.

Op 55/58 is collectief ontslag gewoon een droom als
-huis afbetaald
-kinderen het huis uit
- partner die nog werkt
- wat spaargeld

Bij jou zal dat toch ook niet veel schelen met je aantal werkjaren daar?
Toch iets van een 200k bruto schat ik.

Hangt af van wat ze allemaal meenemen in de berekening en hoeveel ze er bovenop leggen, maar zal ergens rond de 175k uitkomen als ik goed voorgerekend heb.

Al zeker niet als die 17k bruto is, tenzij je die kan aanvullen met een werkloosheidsuitkering
Natuurlijk kan je die aanvullen. Das gewoon een bonus hé, die "ontslagvergoeding".
Natuurlijk kan en mag je geen 10 jaar op reis gaan op kosten van de maatschappij én die vergoeding hé.
Maar dat insinueerde ik ook nergens.

Dat is maar een groot jaarloon, dus de giga jackpot is het niet. Maar wel voldoende om 6 maanden gezever aanhoord te hebben en het niet zelf afgebold te zijn.

Hier dus weer 🤐.

Mijn baas wil mij weg, begin dit jaar een zeer slechte evaluatie (volgend jaar nog zo'n evaluatie -> ontslag).
De evaluatie werd gescheven door een van zijn hulpjes. Een van de punten waarop ik (vernietigend) beoordeeld werd, was het voorbereiden van een aantal checklijsten. Documenten waar ik met veel overgave had aan gewerkt, de opdeling in verschillende lijsten had voorgesteld, overlegd met verschillende partijen etc. Nu dat was dus niet goed genoeg, want "te weinig overleg", en "feitelijke onwaarheid rond punt YellowFin". Dit was in maart.

Fast forward naar vandaag. Het hulpje presenteert in een grote teammeeting ... mijn checklijsten. Tekstueel nog wat veranderd, maar volgens mijn opdeling, aanpak etc. Van mijn naam geen spoor meer. Het hulpje maakt de grote sier.
O ja, ik bleek ook gelijk te hebben met YellowFin...

Dan maar gemaild met de feiten naar de chef. Ik lig toch al in de onderste schuif. Ik kan mijn positie nav een ontslag maar verbeteren.

Hier dus weer 🤐.

Mijn baas wil mij weg, begin dit jaar een zeer slechte evaluatie (volgend jaar nog zo'n evaluatie -> ontslag).
De evaluatie werd gescheven door een van zijn hulpjes. Een van de punten waarop ik (vernietigend) beoordeeld werd, was het voorbereiden van een aantal checklijsten. Documenten waar ik met veel overgave had aan gewerkt, de opdeling in verschillende lijsten had voorgesteld, overlegd met verschillende partijen etc. Nu dat was dus niet goed genoeg, want "te weinig overleg", en "feitelijke onwaarheid rond punt YellowFin". Dit was in maart.

Fast forward naar vandaag. Het hulpje presenteert in een grote teammeeting ... mijn checklijsten. Tekstueel nog wat veranderd, maar volgens mijn opdeling, aanpak etc. Van mijn naam geen spoor meer. Het hulpje maakt de grote sier.

Dan maar gemaild met de feiten naar de chef. Ik lig toch al in de onderste schuif. Ik kan mijn positie nav een ontslag maar verbeteren.
Zie. Mensen zijn slecht.

Hier dus weer 🤐.

Hier zou ik het absoluut niet bij laten. Ik zou met heel het boeltje naar HR trekken maar vooral eerst naar m'n vakbondsafgevaardigde. Het kan wrs al te laat zijn, maar zeker bij een volgende evaluatie of bij een officiële waarschuwing zou ik niet twijfelen, maar voorbereid naar de evaluatie gaan, en absoluut betwisten.

Hier dus weer 🤐.

Waarom wil hij je weg? Dit ene feit is een random feit en een symptoom van iets onderliggend.

Ik heb ook ondergeschikten die dingen voor mij maken en hun naam staat daar ook niet op. Er kan maar 1 naam op en de verantwoordelijke is nu eenmaal de verantwoordelijke.

Waarom wil hij je weg? Dit ene feit is een random feit en een symptoom van iets onderliggend.
Goh, zoveel over te zeggen. We zijn er beide over eens dat ik niet pas (in het team, in de job, met de baas), en dus ben ik op zoek naar een andere job.
Ik heb ook ondergeschikten die dingen voor mij maken en hun naam staat daar ook niet op. Er kan maar 1 naam op en de verantwoordelijke is nu eenmaal de verantwoordelijke.
Tuurlijk. Dat is ook niet mijn punt (hoewel dit niet de stijl "van het huis" is). Als er iemand wil scoren op mijn kap, dat ze maar doen, ik wil toch weg. Punt is meer dat ze hun eigen evaluatie van mij in de soep draaien.
Hier zou ik het absoluut niet bij laten. Ik zou met heel het boeltje naar HR trekken maar vooral eerst naar m'n vakbondsafgevaardigde. Het kan wrs al te laat zijn, maar zeker bij een volgende evaluatie of bij een officiële waarschuwing zou ik niet twijfelen, maar voorbereid naar de evaluatie gaan, en absoluut betwisten.
Ja heb al officieel gereageerd op die eerdere evaluatie. Vakbond is ook betrokken. Verder "HR is not your friend" en staat in deze aan de kant van mijn manager.

Natuurlijk kan je die aanvullen. Das gewoon een bonus hé, die "ontslagvergoeding".
Natuurlijk kan en mag je geen 10 jaar op reis gaan op kosten van de maatschappij én die vergoeding hé.
Maar dat insinueerde ik ook nergens.
Je hebt ook maar recht op 4 weken vakantie tijdens werkloosheid hè. Dan moet je ook een V zetten op je stempelkaart

Als men te weten komt dat je in het buitenland zit kan je het terugbetalen

2 nutteloze organen in de organisatie... Maatje voor niks.

HR die zijn er voor de werkgever en de vakbond enkel voor zichzelf.

Ik heb hier amper over mijn eigen job gehad, laat staan dat ik het allemaal verheerlijk. Ik erken vooral dat er aan mijn huidige job voor- en nadelen zijn en dat sommige zaken beter of minder bij mijn persoonlijkheid passen.

Mijn eerste posts zijn maandenlang beperkt geweest tot de sport-fora, maar dat is niet echt relevant.

Het is vooral erg opvallend hoe je bij alles wat niet perfect loopt meteen in de aanval trekt. Je gaat altijd op zoek naar een schuldige en dat is altijd iemand anders. Je maakt alles persoonlijk en alles in incompetentie van anderen. Alle goeie raad die anderen proberen te geven loopt van je af als water van een eend. Het is gewoon exact hetzelfde patroon als 10j geleden in je studies. Ik wil uiteraard niet zeggen dat je situatie per se goed is en al zeker niet dat je er moet blijven. Het heeft gewoon weinig zin dat mensen je hier goeie raad proberen te geven, want je doet er al 2j niets mee.

Het is nochtans slechts 1 post geleden dat ik de zelfkritiek gaf dat ik "te lang naïef ben geweest".
Ook zijn de klachten over mijn werk (tenminste die van existentieel niveau) zeker nog geen jaar oud dacht ik. In mijn beleving is er pas vanaf najaar 2023 iets geknakt.

Vandaag ook opgebeld geweest door mijn teamlead, om te melden dat er een andere teamlead... inderdaad... zijn ontslag heeft ingediend. Nogmaals gezegd dat ik niet begrijp waarom er geen sense of urgency is bij het management, waarom er geen nieuwe vacatures verschijnen, waarom ik geen opslag krijg, enzovoort.

Als ik straks vertrek zullen ze alvast niet kunnen zeggen dat ze uit de lucht vallen. :')

Terug
Bovenaan