Het helpt van dat ook gewoon te zeggen hoor
Frustratie van gisteren. Onze meest recente collega (in dienst oktober 2023) werd aangenomen om ca. 40% schadegevallen te beheren (we zijn een verzekeringsmakelaar) en 60% aan marketing te werken, meer bepaald het beheren van onze social media, website beheren, als bijtaak mag ze het nodige doen om ons jaarlijks weekendje naar het buitenland mee te organiseren in samenspraak met het reisbureau.
Haar evaluatie van 3 weken terug was niet zeer positief. Ze is van nature uit zeer pessimistisch en en heeft moeite om te beseffen dat ze zelf haar situatie kan aanpakken, in haar ogen zijn het vooral andere elementen/derden die haar tegenzitten en is het niet zijzelf. Haar feedback was dat ze van schadegevallen beheren niet warm werd, ze doet dat niet graag en wil enkel marketing doen. We zijn een kantoor van 27 collega's, ikzelf vind niet dat we iemand voltijds voor marketing nodig hebben. Soit, de 2 bestuurders hebben met haar de afspraak gemaakt dat als ze kan bewijzen dat we via social media/online klanten kunnen werven, ze zich daarop mag storten en mag "afstappen" van schadegevallen.
Gisteren follow up meeting gehad, haar cijfers van schadegevallen te beheren zijn veel te laag (ze beheert dossiers die onze "traagste" schadebeheerder op 1 dag beheert, met andere woorden als we met onze traagste collega vergelijken beheert ze slechts de helft van wat ze zou moeten beheren). Ook Social Media posts zijn stilgevallen sinds enkele weken, we hebben momenteel dus geen zicht wat ze precies doet.
Haar feedback => Ja, ik krijg van de social media posts geen feedback van jullie, als ik een post klaarzet kijkt niemand dat na... "Ja maar euh... Hoe moeten wij weten dat je iets hebt klaargezet, we hebben precies nog geen seintje van je gekregen?" "Ja neen, dat moet je zelf in Figma nakijken hé".... Ik had haar na haar evaluatie 3 weken geleden al gezegd dat ze ons iets moet laten weten als ze een social media post klaarzet, wij werken niet met Figma en weten dus niet wanneer ze daar iets op zet. Die feedback is ze dus al vergeten.
Schadegevallen beheren cijfers veels te laag => "Ja ik had al gezegd dat ik daar niet warm van werd hé"... "Ja maar we hadden toch de afspraak dat je 40% schadegevallen zou beheren totdat we zien dat er nieuwe klanten binnenkomen via social media/online?" "Ja maar ik weet niet hoe ik dat moet doen want ik heb daar geen ervaring van voor een verzekeringsmakelaar"...... Had ze destijds ook wel mogen zeggen.
Finaal aan de lijn zei ze nog dat het weekendje van september plannen een groot deel van haar tijd opslorpt, geen flauw idee hoe gezien het reisbureau 90% van het werk doet (en ze de afgelopen jaren nooit zoveel tijd nodig hadden).
Soit, afspraak gemaakt dat ze dit weekend mocht nadenken over wat ze zelf wil van haar toekomst maar dat als ze bij ons wil blijven werken, ze zowel 40% schadegevallen moet gaan beheren alsook de social media weer actief moet maken, in het algemeen ook gewoon een meer "hands on attitude" moet vertonen en stoppen met altijd maar problemen te vinden... Ik verwacht en hoop eerlijk gezegd dat ze dat niet wil doen en onze wegen scheiden. Ook naar collega's toe kan je dat niet verantwoorden dat er iemand is die aan het slabakken is en de verwachte prestaties gewoon niet doet vanwege geen zin of geen kennis...