Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mailtje gehad van 1 vd 2 finale kandidaten wanneer we een beslissing zouden nemen. Beslissing is dus 3 weken geleden al genomen in het voordeel van de andere kandidaat. HR heeft de andere persoon dus niks laten weten... En ik mag dus zelf niks communiceren ook al ben ik de hiring manager. Fucking hell... Doet uw werk eens tegoei.

Mailtje gehad van 1 vd 2 finale kandidaten wanneer we een beslissing zouden nemen. Beslissing is dus 3 weken geleden al genomen in het voordeel van de andere kandidaat. HR heeft de andere persoon dus niks laten weten... En ik mag dus zelf niks communiceren ook al ben ik de hiring manager. Fucking hell... Doet uw werk eens tegoei.
Ik heb dat tijdens mijn sollicitatiemaand drie keer meegemaakt. Niets horen, manager sturen en vervolgens te horen krijgen dat er een communicatieprobleem was, i.e. HR contact heeft zijn of haar werk niet gedaan.

Ik heb dat tijdens mijn sollicitatiemaand drie keer meegemaakt. Niets horen, manager sturen en vervolgens te horen krijgen dat er een communicatieprobleem was, i.e. HR contact heeft zijn of haar werk niet gedaan.
Dus als ik binnen de week geen antwoord heb gekregen, alhoewel ze dat zo hebben gezegd, stijgt de kans dat ze me hebben laten vallen.

Dus als ik binnen de week geen antwoord heb gekregen, alhoewel ze dat zo hebben gezegd, stijgt de kans dat ze me hebben laten vallen.
De kans stijgt maar het is geen zekerheid. Ook een bedrijf gehad dat +- 1 week responstijd had beloofd en uiteindelijk 3 weken later iets liet weten omdat ze de meetings met andere kandidaten herboekt hadden en het dus langer duurde.

Waarom mag jij niks communiceren?

De kans stijgt maar het is geen zekerheid. Ook een bedrijf gehad dat +- 1 week responstijd had beloofd en uiteindelijk 3 weken later iets liet weten omdat ze de meetings met andere kandidaten herboekt hadden en het dus langer duurde.
Ze laten u 3 weken wachten zonder een update te delen. Dat is echt wel kut.

Ik heb uiteindelijk na 1,5 week zelf achter een update gevraagd, anders kwam die er vermoedelijk niet.
Ik heb na een intake gesprek bij een recruitment bureau (waarbij een 5-tal interessante opties werden toegelicht), en er toch een goeie klik was met de recruiter niets, maar dan ook niets meer vernomen van hen. Niet via mail, niet via LinkedIn.

Ok er was dan ook nog geen gesprek met een bedrijf geweest, maar je laat toch op zijn minst even weten waarom?
Je investeert er toch enkele uren tijd in om tot daar te komen en heel dat gesprek te voeren.

Ik vind dat een vorm van elementaire beleefdheid en respect, die helaas meer en meer verdwijnt.

Ik heb uiteindelijk na 1,5 week zelf achter een update gevraagd, anders kwam die er vermoedelijk niet.
En had je een positieve terugkoppeling na je opvolging? Ik twijfel of ik zelfs een opvolging zou doen, als het toch maar is om me af te wijzen. Als ze me echt wilden, zouden ze me zelf contacteren.

Waarom mag jij niks communiceren?
Policy. We zitten met 100k+ werknemers wereldwijd, zou een zootje zijn als iedereen zijn eigen ding deed. Ma kzou dan wel appreciëren mochten ze hun werk doen... Kzal maar een negatieve review geven als ik terug ben van verlof.

Voorlaatste week van mijn opzeg, baas maakt plots allerlei beloftes die hij al anderhalf jaar terug maakte, maar deze keer effectief op papier. Alles om mij daar te houden, plots kan het. Maar het vertrouwen is jammergenoeg weg. Na mijn opzeg nog een paar weken verlof en dan gewoon aan de slag bij een andere werkgever, of het gras daar effectief groener is ga ik wel ondervinden.

Voorlaatste week van mijn opzeg, baas maakt plots allerlei beloftes die hij al anderhalf jaar terug maakte, maar deze keer effectief op papier. Alles om mij daar te houden, plots kan het. Maar het vertrouwen is jammergenoeg weg. Na mijn opzeg nog een paar weken verlof en dan gewoon aan de slag bij een andere werkgever, of het gras daar effectief groener is ga ik wel ondervinden.
Too little, too late eh.
Frustraties on the job zijn 1 ding. Maar eens het zover gekomen is dat je de sprong waagt & uwen opzeg geeft, dan is 't véél te laat om nog wat te beginnen foefelen met eventuele oude gebroken beloftes.

Zelfs al kwam men met een zak geld af, dan denk ik nog dat het lastig wordt. Je kan dan wel terug komen op de beslissing om te vertrekken, maar de werkomgeving, de sfeer, zal gewoonweg nooit opnieuw hetzelfde zijn. En als 't vertrouwen volledig weg is, blijft dat over 't algemeen ook zo.

Nuja, 't gras is uiteraard altijd groener aan de overzijde, maar dat weet je nooit echt op voorhand.

Too little, too late eh.
Frustraties on the job zijn 1 ding. Maar eens het zover gekomen is dat je de sprong waagt & uwen opzeg geeft, dan is 't véél te laat om nog wat te beginnen foefelen met eventuele oude gebroken beloftes.

Zelfs al kwam men met een zak geld af, dan denk ik nog dat het lastig wordt. Je kan dan wel terug komen op de beslissing om te vertrekken, maar de werkomgeving, de sfeer, zal gewoonweg nooit opnieuw hetzelfde zijn. En als 't vertrouwen volledig weg is, blijft dat over 't algemeen ook zo.

Nuja, 't gras is uiteraard altijd groener aan de overzijde, maar dat weet je nooit echt op voorhand.
Dit.

Ik ben daarnaast ook iemand van zijn woord. Ik ben bij vorige werkgever begonnen een jaar nadat ik mijn woord had gegeven dat ik daar zou beginnen eens ik al mijn toelatingen kreeg van het ministerie. Ondanks vele aanbiedingen in die periode ben ik er gestart. Nu heb ik mijn woord gegeven aan de nieuwe werkgever en ook hier ga ik dat houden. Ik heb ondertussen al ontelbaar veel stokken achter de deur verzameld voor moest het om een of andere reden alsnog fout lopen, dus ik zit in een zetel momenteel.
Al 21 jaar aan het werk en nu plots in zo'n luxepositie geraakt. Je gelooft je ouders nooit als puber als ze zeggen dat hard werk uiteindelijk beloond wordt, maar het klopt blijkbaar wel. :lol:

Grmbl 2 dagen in de geburen van Antwerpen voor een dossier. 2 dagen met de moto. 2 dagen vertraging van 20 - 30 minuten (enkele rit) met de fricking moto. U door 10 - 15km file heen werken tussen camions door. 2 wagens gaat vlot. 1 wagen en een camion... als die wagen een beetje oplet is dat nog cava.

2 camions voor km's aan een stuk dat is hell...

Het gras ziet altijd groener uit aan de overzijde.
Of het effectief groener is dat weet je pas als je er effectief bent.

Laten jullie de kandidaat die naar een volgende ronde mag gaan ook wekenlang wachten om het mee te delen of communiceer je zo’n zaken direct (binnen 1 week) met de succesvolle kandidaat?
Bij mijn vorige werkgever was het dus zo.
Die hadden dan een perfecte kandidaat gevonden om mij te vervangen en vonden het nodig om 5 weken te wachten met communiceren 😂.
Bellen ze die..had ze al ander werk gevonden..uiteraard.
3-4 maand later zie ik dat de vacature nog steeds openstaat lol

Ik heb na een intake gesprek bij een recruitment bureau (waarbij een 5-tal interessante opties werden toegelicht), en er toch een goeie klik was met de recruiter niets, maar dan ook niets meer vernomen van hen. Niet via mail, niet via LinkedIn.

Ok er was dan ook nog geen gesprek met een bedrijf geweest, maar je laat toch op zijn minst even weten waarom?
Je investeert er toch enkele uren tijd in om tot daar te komen en heel dat gesprek te voeren.

Ik vind dat een vorm van elementaire beleefdheid en respect, die helaas meer en meer verdwijnt.
Ooit gesolliciteerd als servicetechnieker. Na het gesprek, we laten je asap iets weten. 3 jaar later telefoon gekregen of ik nog interesse had in de job. Ik heb maar geantwoord dat ik asap iets ging laten weten.

De karikaturale waanzin nabij.

De meeste ticketjes deugen echt niet.
Ik stel dan telkens een mail op met van wat er allemaal niet klopt, met enige tegenvoorstellen.
Uiteindelijk leidt dat natuurlijk wederen tot tig meetings, waarbij ze tot nog helemaal andere conclusies komen.
We zijn al een jaar verder, en nog zitten ze te keuvelen over zaken die al lang hadden afgeklopt moesten zijn.
Keuvelen is echt wel het correcte woord.
De moed zakte soms echt wel diep. Van dit-kan-toch-niet-meer.

In sommige ticketjes staan meerdere controlepunten beschreven. Elke controlepunt, is een filter eigenlijk voor het volgende punt.
Maar je kan evengoed naar het laatste punt gaan. Het is niet dat er een performantieprobleem is.
En dan zit dat laatste punt immers nog vol met denkfouten.
De analist erachter is al lang riebedebie.

Een kwezel die verantwoordelijk is voor een proces. Dat al jaren doet.
Maar de toepassing erachter eigenlijk niet kent.
"kent ze niets van", zoals ze zelfs zegt. Nochtans is het niet bepaald een complexe toepassing.
Eén die ook wegkomt met louter de oppervlakkige output te valideren, en alles wat voorafgaat weg te duwen naar anderen.
Zaken gingen al langer fout. Nooit iemand opgevallen. Pas toen ik opwierp van dat er eigenlijk toch wel veel misgaat, is men zowat in gang geschoten. Ook een karikaturale klucht het verhaal erachter. Je houdt het niet voor mogelijk.

K**consultantje y die het werk heeft overgenomen van een vorig k**consultantje x.
Y geraakt niet door de miserie die x heeft achterlaten, dus -> oldskooler.
Y zorgt gewoon voor extra mist. Wel zijn bevindingen mooi op zijn uniefs uitgeschreven, maar het probleem vinden, ho nee.

Soit, me dan toch nuttig bezig gehouden vandaag.
Ik wil dat jullie belastingsgeld nuttig besteed wordt. Namelijk mijn vakantiefoto's uitgesorteerd.
Tenminste iets dat vooruit ging.

Laatst bewerkt:
Ik wil dat jullie belastingsgeld nuttig besteed wordt. Namelijk mijn vakantiefoto's uitgesorteerd.

Mag ik voorstellen dat je ipv uw tijd nuttig te besteden, dat je die nutteloos besteed aan het oplossen van die problemen ipv het creëren van nutteloze bezigheidstherapie voor consultants.

Dan moet je u minder ergeren. Is er geen nood aan die prutsconsultantjes waar je u aan moet ergeren en is dat belastingsgeld nog beter besteed.
Daarnaast voel je u tenminste ook nog eens extreem nuttig. En het belangrijkste moet ik binnenkort niet weer de volgende anti-ambtenaar tegenvoorbeelden geven voor ambtenaren die wel hun tijd nuttig besteden.

Daarnaast krijgt een NVA'er in een bepaalde regering niet de neiging om met andere neo-liberalen een documentje erdoor te duwen waarmee men het loon van de ambtenaar met 50% verlaagt in het belang van het land. Een documentje dat van vandaag op morgen zonder discussie kan in werking treden zonder dat wij als ambtenaar daar officieels iets tegen kunnen doen. Behalve wat betogen.

Ik doe mijn job graag. Maar aan -50% ga ik wel liever wat kloten in de private sector of als zelfstandige...

Terug
Bovenaan