Exorikos
Active member
Sure, maar het was om aan te geven dat het niet noodzakelijk slechte wil is.Dat is dan ook een kleintje om die sollicitant dat te laten weten zodat hij niet nodeloos zit te wachten op feedback imho.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sure, maar het was om aan te geven dat het niet noodzakelijk slechte wil is.Dat is dan ook een kleintje om die sollicitant dat te laten weten zodat hij niet nodeloos zit te wachten op feedback imho.

Ik heb dat tijdens mijn sollicitatiemaand drie keer meegemaakt. Niets horen, manager sturen en vervolgens te horen krijgen dat er een communicatieprobleem was, i.e. HR contact heeft zijn of haar werk niet gedaan.Mailtje gehad van 1 vd 2 finale kandidaten wanneer we een beslissing zouden nemen. Beslissing is dus 3 weken geleden al genomen in het voordeel van de andere kandidaat. HR heeft de andere persoon dus niks laten weten... En ik mag dus zelf niks communiceren ook al ben ik de hiring manager. Fucking hell... Doet uw werk eens tegoei.
Laten jullie de kandidaat die naar een volgende ronde mag gaan ook wekenlang wachten om het mee te delen of communiceer je zo’n zaken direct (binnen 1 week) met de succesvolle kandidaat?Sure, maar het was om aan te geven dat het niet noodzakelijk slechte wil is.![]()
Dus als ik binnen de week geen antwoord heb gekregen, alhoewel ze dat zo hebben gezegd, stijgt de kans dat ze me hebben laten vallen.Ik heb dat tijdens mijn sollicitatiemaand drie keer meegemaakt. Niets horen, manager sturen en vervolgens te horen krijgen dat er een communicatieprobleem was, i.e. HR contact heeft zijn of haar werk niet gedaan.
De kans stijgt maar het is geen zekerheid. Ook een bedrijf gehad dat +- 1 week responstijd had beloofd en uiteindelijk 3 weken later iets liet weten omdat ze de meetings met andere kandidaten herboekt hadden en het dus langer duurde.Dus als ik binnen de week geen antwoord heb gekregen, alhoewel ze dat zo hebben gezegd, stijgt de kans dat ze me hebben laten vallen.
Waarom mag jij niks communiceren?Mailtje gehad van 1 vd 2 finale kandidaten wanneer we een beslissing zouden nemen. Beslissing is dus 3 weken geleden al genomen in het voordeel van de andere kandidaat. HR heeft de andere persoon dus niks laten weten... En ik mag dus zelf niks communiceren ook al ben ik de hiring manager. Fucking hell... Doet uw werk eens tegoei.
Ze laten u 3 weken wachten zonder een update te delen. Dat is echt wel kut.De kans stijgt maar het is geen zekerheid. Ook een bedrijf gehad dat +- 1 week responstijd had beloofd en uiteindelijk 3 weken later iets liet weten omdat ze de meetings met andere kandidaten herboekt hadden en het dus langer duurde.
Ik heb uiteindelijk na 1,5 week zelf achter een update gevraagd, anders kwam die er vermoedelijk niet.Ze laten u 3 weken wachten zonder een update te delen. Dat is echt wel kut.
Ik heb na een intake gesprek bij een recruitment bureau (waarbij een 5-tal interessante opties werden toegelicht), en er toch een goeie klik was met de recruiter niets, maar dan ook niets meer vernomen van hen. Niet via mail, niet via LinkedIn.Ik heb uiteindelijk na 1,5 week zelf achter een update gevraagd, anders kwam die er vermoedelijk niet.
En had je een positieve terugkoppeling na je opvolging? Ik twijfel of ik zelfs een opvolging zou doen, als het toch maar is om me af te wijzen. Als ze me echt wilden, zouden ze me zelf contacteren.Ik heb uiteindelijk na 1,5 week zelf achter een update gevraagd, anders kwam die er vermoedelijk niet.
Policy. We zitten met 100k+ werknemers wereldwijd, zou een zootje zijn als iedereen zijn eigen ding deed. Ma kzou dan wel appreciëren mochten ze hun werk doen... Kzal maar een negatieve review geven als ik terug ben van verlof.Waarom mag jij niks communiceren?
Too little, too late eh.Voorlaatste week van mijn opzeg, baas maakt plots allerlei beloftes die hij al anderhalf jaar terug maakte, maar deze keer effectief op papier. Alles om mij daar te houden, plots kan het. Maar het vertrouwen is jammergenoeg weg. Na mijn opzeg nog een paar weken verlof en dan gewoon aan de slag bij een andere werkgever, of het gras daar effectief groener is ga ik wel ondervinden.
Dit.Too little, too late eh.
Frustraties on the job zijn 1 ding. Maar eens het zover gekomen is dat je de sprong waagt & uwen opzeg geeft, dan is 't véél te laat om nog wat te beginnen foefelen met eventuele oude gebroken beloftes.
Zelfs al kwam men met een zak geld af, dan denk ik nog dat het lastig wordt. Je kan dan wel terug komen op de beslissing om te vertrekken, maar de werkomgeving, de sfeer, zal gewoonweg nooit opnieuw hetzelfde zijn. En als 't vertrouwen volledig weg is, blijft dat over 't algemeen ook zo.
Nuja, 't gras is uiteraard altijd groener aan de overzijde, maar dat weet je nooit echt op voorhand.

Het gras ziet altijd groener uit aan de overzijde.Nuja, 't gras is uiteraard altijd groener aan de overzijde, maar dat weet je nooit echt op voorhand.
Bij mijn vorige werkgever was het dus zo.Laten jullie de kandidaat die naar een volgende ronde mag gaan ook wekenlang wachten om het mee te delen of communiceer je zo’n zaken direct (binnen 1 week) met de succesvolle kandidaat?
.Ooit gesolliciteerd als servicetechnieker. Na het gesprek, we laten je asap iets weten. 3 jaar later telefoon gekregen of ik nog interesse had in de job. Ik heb maar geantwoord dat ik asap iets ging laten weten.Ik heb na een intake gesprek bij een recruitment bureau (waarbij een 5-tal interessante opties werden toegelicht), en er toch een goeie klik was met de recruiter niets, maar dan ook niets meer vernomen van hen. Niet via mail, niet via LinkedIn.
Ok er was dan ook nog geen gesprek met een bedrijf geweest, maar je laat toch op zijn minst even weten waarom?
Je investeert er toch enkele uren tijd in om tot daar te komen en heel dat gesprek te voeren.
Ik vind dat een vorm van elementaire beleefdheid en respect, die helaas meer en meer verdwijnt.
Ik wil dat jullie belastingsgeld nuttig besteed wordt. Namelijk mijn vakantiefoto's uitgesorteerd.