Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Iemand een idee? Als ik gisteren in outlook : - ) typte verscheen er meteen zo'n gele smiley. Nu plots niet meer. Kan ik dit ergens wijzigen? In de online versie van outlook werkt dat wel nog, maar niet meer in de geïnstalleerde versie op laptop.

Laatst bewerkt:
Iemand een idee? Als ik gisteren in outlook : - ) typte verscheen er meteen zo'n gele smiley. Nu plots niet meer. Kan ik dit ergens wijzigen? In de online versie van outlook werkt dat wel nog, maar niet meer in de geïnstalleerde versie op laptop.
Dat is een AutoCorrect optie. Je gaat in Outlook naar Options - Mail - Spelling and Autocorrect (knop) - Autocorrect options (knop): "Replace text as you type" aanvinken.

Een collega van mij wil een t-shirt laten maken, "shit show manager". En dan voor na het project "shit show survivor".

Dat helpt op zich wel al, we zijn met zo'n klein groepje mensen die mekaar er door zijn aan het sleuren...
Als het in Succession-termen moet is "Big dick competition" ook nog wel een t-shirt waard.

Niet echt een ergernis op het werk, maar ik keek daarnet eens naar de app van vrtnws en oké het is wel komkommertijd, maar toch.

Alweer een artikel over “toxisch leiderschap op de werkvloer”.

De verantwoordelijkheid wordt steeds bij de verantwoordelijke gelegd, maar ik wacht nog op het eerste artikel dat handelt over toxisch gedrag van de medewerkers.
Ik erger me aan het eenzijdige verhaal in die artikels, het eenrichtingsverkeer.
Medewerkers zijn (ook) enorm veranderd de laatste jaren, ook die mogen soms eens de hand in eigen boezem steken ipv steeds te wijzigen naar de leidinggevende en alle eigen verantwoordelijkheid af te schuiven.

En: “bijna 1 op 10”. wow!!
Dus 9 op 10 niet.

Sensatie journalisme.

Niet echt een ergernis op het werk, maar ik keek daarnet eens naar de app van vrtnws en oké het is wel komkommertijd, maar toch.

Alweer een artikel over “toxisch leiderschap op de werkvloer”.

De verantwoordelijkheid wordt steeds bij de verantwoordelijke gelegd, maar ik wacht nog op het eerste artikel dat handelt over toxisch gedrag van de medewerkers.
Ik erger me aan het eenzijdige verhaal in die artikels, het eenrichtingsverkeer.
Medewerkers zijn (ook) enorm veranderd de laatste jaren, ook die mogen soms eens de hand in eigen boezem steken ipv steeds te wijzigen naar de leidinggevende en alle eigen verantwoordelijkheid af te schuiven.

En: “bijna 1 op 10”. wow!!
Dus 9 op 10 niet.

Sensatie journalisme.

Dat zijn een half miljoen mensen. Vijfhonderdduizend. Ik zou dat toch geen sensatie meer noemen.

Ik krijg zeker 2x per uur een chat "quick call?"

Dudes en dudettes, geef aub eens meteen context mee zodat ik kan inschatten hoe dringend iets is. :angry:

Dudes en dudettes, geef aub eens meteen context mee zodat ik kan inschatten hoe dringend iets is. :angry:
Ja, of mensen die eens van gedachten willen wisselen over een topic dat alle kanten opgaat. Je stuurt daar dan een lange mail op terug genre: "dit kan de richting uitgaan van A, B, C, ... en als je het er graag eens over hebt kunnen we een call plannen". Antwoord: "Ok laten we een call regelen, ik kan begin augustus".

Ik krijg vaak een simpele "hi" en dan uren niks. En als ik dan hi terugstuur is het "thanks for getting back to me"

Dus ben gestopt met hi terug te zeggen. Get to the fucking point!

Dat zijn een half miljoen mensen. Vijfhonderdduizend. Ik zou dat toch geen sensatie meer noemen.

Ik denk dat jullie allebei ergens wel gelijk hebben.

Het nadeel van zo'n algemene studie is natuurlijk dat het heel oppervlakkig blijft. Als ik het goed lees, gaat die 9% "toxisch leiderschap" in eerste instantie over extreem controleren of micromanagen.
Aan de ene kant zijn er teveel situaties waar dat effectief een probleem is, aan de andere kant ook gewoon teveel situaties waar micromanagen jammer genoeg een must is omdat het anders scheef loopt.
Dus ik vraag me vooral af hoeveel van die bijna verdubbeling ligt aan bazen die op 3 jaar tijd veel meer zijn gaan micromanagen wegens een lastige economische situatie en hoeveel gewoon een gevoel is van werknemers dat er meer controle is omdat het ook wel eens nodig kan zijn.

Zelfde met het statement dat arbeiders meer last blijken te hebben van micromanagement: is dat omdat er daar meer leidinggevenden zijn die de controle niet kunnen loslaten, of arbeiders die vinden dat ze hun werk op hun manier moeten kunnen doen en niet volgens de standaard manier van werken - de realiteit zal een mix van de 2 zijn.

Ik krijg vaak een simpele "hi" en dan uren niks. En als ik dan hi terugstuur is het "thanks for getting back to me"

Dus ben gestopt met hi terug te zeggen. Get to the fucking point!
Same here, heb het min of meer opgelost door in mijn status message van Teams te zetten dat ik Teams chats slechts sporadisch bekijk en ze voor dringende zaken een email moeten sturen. Ik heb ook alle Teams notifications afgezet, dus ik kom effectief slechts sporadisch in die broltool ;)

Je zou versteld staan hoeveel productiviteit verloren gaat door mensen die telkens hun werk laten vallen om zo'n teams chat te lezen.

:unsure:

Tuurlijk zijn er ook moeilijke werknemers, maar dat is waar de leiders voor dienen en waarom die het grote geld verdienen natuurlijk.

Wat je zegt is als iemand in IT die klaagt dat de technologie verandert en hij zich niet wil aanpassen. Ja, de technologie of mensen of wat dan ook waar je mee werkt is in verandering, dus dan moet je u aanpassen.

Same here, heb het min of meer opgelost door in mijn status message van Teams te zetten dat ik Teams chats slechts sporadisch bekijk en ze voor dringende zaken een email moeten sturen. Ik heb ook alle Teams notifications afgezet, dus ik kom effectief slechts sporadisch in die broltool ;)

Je zou versteld staan hoeveel productiviteit verloren gaat door mensen die telkens hun werk laten vallen om zo'n teams chat te lezen.
Sommige collega's kennende krijg ik dan emails met enkel "Quick call?" in. 😂

:unsure:

Tuurlijk zijn er ook moeilijke werknemers, maar dat is waar de leiders voor dienen en waarom die het grote geld verdienen natuurlijk.

Wat je zegt is als iemand in IT die klaagt dat de technologie verandert en hij zich niet wil aanpassen. Ja, de technologie of mensen of wat dan ook waar je mee werkt is in verandering, dus dan moet je u aanpassen.

Ik denk dat vooral het probleem is dat het om rapportage door werknemers gaat. Dus dan zal er een deel echt te leiden hebben onder toxisch leiderschap, maar ook een groep zijn die normaal leiderschap op die manier ervaart. Er zijn nu eenmaal mensen die moeite hebben met gezag op zich.

Laatst is er zo ene komen informeren op mijn dienst omdat hij problemen ervaarde waar hij zat. Verbaasde me omdat ik die dienstchef daar ken en wat hij in mail zei voor mij moeilijk te rijmen viel met die persoon. Bleek dan dat die daar alles deed wat niet zijn job was en niet wat wel zijn job was. Die heeft zelfs klacht ingediend tegen zijn leidinggevende omdat die zaken die buiten zijn takenpakket vielen niet verder wilde opvolgen als er problemen mee waren. Die zou 100% zeker ook toxisch leiderschap rapporteren, terwijl het probleem is dat hij zijn eigen jobinhoud wil bepalen en het uiteraard zo niet werkt.

Ik heb zelf ook zo eentje in mijn team gehad waarvan ik zeker ben dat die mij als toxisch zou omschrijven. Die heeft op alle mogelijke manieren geprobeerd zo weinig mogelijk te werken, haalde doelstellingen niet, kwam afspraken niet na, niemand wilde er nog mee samenwerken. Dus dan moet je als leidinggevende wel ingrijpen. En ik heb dat eerst geprobeerd met overleg, kansen geven... maar dat stopt op een bepaald moment ook natuurlijk.

Crowdstrike dat even half de wereld heeft plat gehaald. :laugh:
Hier was het grote paniek met de schrik dat we even gehackt waren. Collega's stuurden al "alé nen dag gratis verlof se" 😜. Laatste werkdag voor het bouwverlof..ben benieuwd hoelang het zal aanhouden. Had nog redelijk wat af te werken

Terug
Bovenaan