Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nog maar een reden waarom ik nog altijd niets van corpo nonsense op m'n GSM laat configgen. Gewoon 't telefoon abbo is v/d zaak.

Ik kan daardoor bv. geen Outlook bezigen voor m'n werk e-mail, maar da's mijn probleem niet. Als ze admin willen worden op mijne GSM, tush moeten ze mij ook gewoon ne GSM geven v/d zaak.
Maar eerlijk is eerlijk, als ze dan toch gewoon om de 3/4 jaar een nieuwe low-end GSM zouden geven of zoiets, waar je dan niet eens deftig admin op zijt, dan heb ik liever gewoon mijn eigen toestel. Veel liever een high(er)-end toestel voor 6 jaar, dan 2 low-end toestellen voor 3j.
Hier is dat ook, ik gebruik mijn eigen gsm ipv die van het werk. Ik heb gewoon een favorite gemaakt van outlook in office365, dat werkt ook. Kan ik toch af en toe de mail eens checken zonder hen admin te laten worden.

Hier is dat ook, ik gebruik mijn eigen gsm ipv die van het werk. Ik heb gewoon een favorite gemaakt van outlook in office365, dat werkt ook. Kan ik toch af en toe de mail eens checken zonder hen admin te laten worden.
Same here. Web client.
Als ik eens WIL checken, dan check ik. En ik kan toch nog altijd 'mobiel' een appointment in m'n agenda zetten (ook al zou de UI ervaring wel beter zijn via de Outlook app zelf, voor die paar keer hier & daar).

Krijg blijkbaar zelfs notifications van mijn appointments (wss via Chrome). Al is da redelijk irrelevant, want echt ne reminder is dat niet. Ik moet al toevallig in mijn notifications zitten prutsen om het te zien staan. :rolleyes:

Ik werk toch echt voor de verkeerde overheid. Als lokale overheid wordt erbij ons heel hard ingezet op bereikbaarheid.

Andere overheid tel contact: wachttijd meer dan 3 min, op na een minuut te horen dat er geen medewerkers zijn om mij verder te helpen om dan gevraagd te worden mijn telefoonnummer te geven zodat ze mij binnen 2 dagen terugbellen.

Dan maar contact via contactformulier, antwoord binnen 5 dagen, maar kan langer duren wegens drukte of vakantieperiode.

Shittickets. (Gemaakt dus door iemand die reeds weg is.)
Dat de opvolger ervan op zijn minst ze eens nagaat en bijschaaft. I.p.v. te zitten wachten op feedback van de technische. Feedback die dan weer uren vergaderingen in gang zet.
Die pipo is ook gewoon bezig met thuisshit. Staat meer grijs of geel dan iets anders in teams.
Heel zijn agenda staat ook propvol met privé afspraken. Die heeft een sukkelend familielid, die is dat aan het regelen heus allemaal.

Strontcode van die consultants.
Tjongens. Normaal bouw je objecten op vanaf de parent, met daarin sets van de children en diens cascades, en zo verder, en niet louter omgekeerd, met shitconstructies tussen.

Soit, dit eindigt gewoon nergens goed meer.

Op zich hoeft het me ook geen fuck te interesseren. Al zal het zo zijn dat ze aan ene zullen komen vragen waarom het allemaal niet opschiet en niet werkt. Die ene zal ik dan zijn.
En met de volgende antwoorden kom ik er helaas niet:
-klote consultants
-klote ambtenarij
-klote inclusiegedrochten

Laatst bewerkt:
Uitbreidingen... Nergens goed voor. 5 nieuwe printers, 5 verschillende 🤣 3 opt netwerk en de andere niet. Zal nog plezant worden de rest van het jaar.

Shittickets. (Gemaakt dus door iemand die reeds weg is.).
Die pipo is ook gewoon bezig met thuisshit, heeft een sukkelend familielid, die is dat aan het regelen heus allemaal.

Tjongens. Normaal bouw je objecten op vanaf de parent, met daarin sets van de children en diens cascades, en zo verder, en niet louter omgekeerd, met shitconstructies tussen.
Ik ben in de war. Is dit nu in frustratie van een ITer of van een gezinswerker die fancy taal gebruikt?

Azure Data Factory gaf gisteren volgende melding:
"Your pipeline is currently utilizing legacy drivers. To avoid any unexpected behavior, please migrate to the latest driver version at your earliest convenience."

Ik pas de driver aan, test dat met een random tabel en alles lijkt te werken. Vannacht ETL in fout omdat ze blijkbaar bepaalde datatypes plots anders doorgeven. Dàt is unexpected behavior he Microsoft!

Azure Data Factory gaf gisteren volgende melding:
"Your pipeline is currently utilizing legacy drivers. To avoid any unexpected behavior, please migrate to the latest driver version at your earliest convenience."

Ik pas de driver aan, test dat met een random tabel en alles lijkt te werken. Vannacht ETL in fout omdat ze blijkbaar bepaalde datatypes plots anders doorgeven. Dàt is unexpected behavior he Microsoft!
Het stond niet in de documentatie?

Het stond niet in de documentatie?
Welke documentatie?
Er is ergens wel een webpage maar die gaat 3/4e over hoe je die driver moet aanpassen (2 klikken he) maar niks over de wijzigingen.

Soit, het is maar op dev dat de boel in fout is gevallen (en ik heb al een hoop failsafe ingebouwd gedurende de ontwikkeling) maar ik vond het op zich wel vreemd dat ze mij wel waarschuwen over de oude maar niet over de nieuwe.

Een hele week Serviërs en Amerikanen op bezoek op kantoor voor in person crisis management om dit project op de rails te houden.

Maandag en dinsdag was ik de enige Belg in de meetings die op kantoor was. Ze hadden beter mij laten reizen, was goedkoper geweest. :v

Gisteren 8 uur meetings, dure bedoening zo. Ik val gewoon verder achter met mijn werk. Nog zo 3 dagen. En dan 1 kansloos team in India dat al 3x een meeting invite stuurt voor in mijn half uur lunch pauze. Zien hoe vaak ik moet declinen vooraleer ze breken.

Op de helpdesk zitten er toch ook met serieuze dyslexie denk ik soms toch.

Als je de letters a en e door elkaar haalt, dan gaat er wel wat mis ja.

Zo gaat dat in de IT.
2 woordjes zijn gelijk aan elkaar => ok, gaat door.
2 woordjes niet gelijk aan elkaar => is niet zo goed.

Iedereen maakt wel eens een stomme fout.
Maar dubbelcheck toch eens even. Laat iemand anders eens kijken, ze zitten daar met zoveel.
Het is voortdurend van dat.

Op de helpdesk zitten er toch ook met serieuze dyslexie denk ik soms toch.

Als je de letters a en e door elkaar haalt, dan gaat er wel wat mis ja.

Zo gaat dat in de IT.
2 woordjes zijn gelijk aan elkaar => ok, gaat door.
2 woordjes niet gelijk aan elkaar => is niet zo goed.

Iedereen maakt wel eens een stomme fout.
Maar dubbelcheck toch eens even. Laat iemand anders eens kijken, ze zitten daar met zoveel.
Het is voortdurend van dat.
Veel mensen zijn gewoon nonchalant in hun taalgebruik en dan spreek ik niet alleen over mensen in de lagere rangen. Ook mensen die hoogopgeleid zijn en een kaderfunctie hebben sturen soms mails met verschrikkelijke typ- en spelfouten.

Dat is het hem juist, het zijn diegene die zich dubbel kapot werken, en die daar geen respect voor krijgen die het aftrappen. Behandel je werkvolk respectvol en het wordt hier gene leegloop, bij ons in de zorg.
Dat is alsof de straten blank staan vol met water na elke nieuwe overstroming.
Het werkvolk meer betalen? Waarom. De huizen staan er toch nog? Wat is het probleem dan?

Na de 20ste overstroming en wegens werkvolk dat het massaal is afgetrapt, storten helaas alle huizen in.

Pas dan gaat de big chief eens kijken wat er aan de hand is.
Kan je de huizen dan nog redden? Neen dat is te laat. De big chief zijn bedrijf gaat nu gewoon failliet. Want er valt niks meer te redden.

Veel mensen zijn gewoon nonchalant in hun taalgebruik en dan spreek ik niet alleen over mensen in de lagere rangen. Ook mensen die hoogopgeleid zijn en een kaderfunctie hebben sturen soms mails met verschrikkelijke typ- en spelfouten.
Mja, tot daaraan toe.

Maar als je data beheert die systemen aanstuurt.
Dan moet er gewoon secuur gewerkt worden.
Na een tijd zou er ook een lampje moeten gaan branden van "oei zou dat en dat wel juist zijn?". Alvorens een melding aan te maken en die over de haag te gooien.

Maar goed, al mijn leven lang word ik met zo'n nonchalance geconfronteerd.
Toppunt blijft, ene die een nieuw certificaat doorgaf.

Het pad waar het certificaat moest staan, verkeerd.
Username om het te openen, verkeerd.
Paswoord, verkeerd.

Gewoon snel snel typen, hopla weg ermee.

Een consultant die aan mijn kop zaagt of er nog iets te doen is.
Nou, heb zelf amper een klop te doen.
Maar gezegd dat hij zich hier mee kan bezig houden:

En dan de sprint daily meetings (dagelijks) in het midden van de zomerperiode terwijl we met amper 3 man inclusief de scrummaster aanwezig zijn. (van de 10 man, dus 7 man op vakantie! Hoera! En dan spreek ik nog niet over de teams waarmee we moeten samenwerken, daar is het dan net hetzelfde of nog erger)

Hey Makila. Zeg het eens. Wat heb je gisteren gedaan? Wat doe je vandaag? Wat ga je morgen doen?
Het enige juiste antwoord is: Niks niks en niks. Maar dat mag niet gezegd worden. Je moet iets 'verzinnen' anders is het 'brol'.
(En neen zelf verlof nemen mag ook weer niet want er moet een 'minimum bezetting' zijn)

Ik haat die daily sprint meetings op zo'n dagen want die zijn dan zo hypocriet als het maar kan zijn.

En dan de sprint daily meetings (dagelijks) in het midden van de zomerperiode terwijl we met amper 3 man inclusief de scrummaster aanwezig zijn. (van de 10 man, dus 7 man op vakantie! Hoera! En dan spreek ik nog niet over de teams waarmee we moeten samenwerken, daar is het dan net hetzelfde of nog erger)

Hey Makila. Zeg het eens. Wat heb je gisteren gedaan? Wat doe je vandaag? Wat ga je morgen doen?
Het enige juiste antwoord is: Niks niks en niks. Maar dat mag niet gezegd worden. Je moet iets 'verzinnen' anders is het 'brol'.
(En neen zelf verlof nemen mag ook weer niet want er moet een 'minimum bezetting' zijn)

Ik haat die daily sprint meetings op zo'n dagen want die zijn dan zo hypocriet als het maar kan zijn.
Dailies zijn sowieso belachelijk. Bij ons doen ze 't bv. 2 keer in de week in 1 van m'n project teams & da's nog regelmatig te vele naar mijn goesting.
Ik doe meerdere projecten & ik doe dan regelmatig al maar 1 keer in de week mee & ik heb geen gemis aan wat ik niet mee volg.

voorstelling van een nieuw online platform binnen de groep, doelpubliek een 250tal leidinggevenden.
Ik heb eens getimed en ik kwam op 1min14sec voor 20x "euhm"

Als je niet goed kan presenteren is er niets mis met iets op voorhand op te nemen, u video te tonen en achteraf terug live te gaan voor vragen.

Anderhalf jaar geleden zijn we verhuisd van een groot, verouderd gebouw met een brakke HVAC en een kwartier lang rijden naar een kleiner, maar moderner gebouw met degelijke HVAC. Betere, ruimere kantoren en een kwartier sneller thuis. Volgend jaar loopt dat huurcontract echter af en wordt de oefening gemaakt om terug naar dat verouderd gebouw te verhuizen. Ons departement is intussen gegroeid, dus dat gaat proppen worden tenzij we een andere verdieping krijgen.

Koffie is in beide gebouwen even brak ... maar in het nieuwe gebouw is er een waterfontein waar je bruiswater kan krijgen.

Voordeel: terug meer F2F contact met andere departementen en het is dichtbij een grootwarenhuis waar ze geweldige vleeswaren hebben voor de BBQ ...

Terug
Bovenaan