Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het komt mij onder de aandacht dat er een significante proliferatie is van onnodig complexe corporate terminologie en een overmatige inzet van Engelse buzzwords in de interne en externe communicatieprocessen van deze thread. Deze praktijk leidt tot een onnodige escalatie van de complexiteit in de message delivery, waarbij de core message vaak overschaduwd wordt door redundante linguistieke constructs. Het is evident dat er een tendens is naar excessive leveraging van industry-specific jargon, wat een belemmering vormt voor de clarity en efficiency van de communication-driven back-and-forth. Het implementeren van een streamlined communicative approach, met een focus op simplified articulation, zou aanzienlijk kunnen bijdragen aan het optimaliseren van de information flow.

Het komt mij onder de aandacht dat er een significante proliferatie is van onnodig complexe corporate terminologie en een overmatige inzet van Engelse buzzwords in de interne en externe communicatieprocessen van deze thread. Deze praktijk leidt tot een onnodige escalatie van de complexiteit in de message delivery, waarbij de core message vaak overschaduwd wordt door redundante linguistieke constructs. Het is evident dat er een tendens is naar excessive leveraging van industry-specific jargon, wat een belemmering vormt voor de clarity en efficiency van de communication-driven back-and-forth. Het implementeren van een streamlined communicative approach, met een focus op simplified articulation, zou aanzienlijk kunnen bijdragen aan het optimaliseren van de information flow.
Dag Bucky.

Vandaag thuiswerk. Letterlijk op verschillende mensen aan het wachten om verder te kunnen werken.
Ik zat 100% vast en kon niks nieuws beginnen.
Uit frustratie mn volledige woning gestofzuigd en gedweild. Vind het een beetje schrijnend..

Busy busy busy. Executive summary in elevator pitch style please !

Qua reden kan dat alvast tellen :eek:
Mja nuchter ook geen hol mee aan te vangen dus op zich beter kwijt dan rijk. Alleen reken je wel op x aantal mensen.

Nog het lef hebben om dit 1. Te doen en 2. Zo toe te geven.

Nu blijkbaar is het via via toch geëscaleerd naar hogerhand aangezien ik vandaag werd aangesproken op zijn afwezigheid door N-2 en wat ik er van vond.
Bal teruggekaatst en gevraagd wat zij vinden van collega's/medewerkers die hun afspraken/beloftes niet nakomen

Tis nog 10 keer erger als Franstaligen plots zo'n Engelse buzzword erinsmijten
Je zit daar altijd te twijfelen: Is dat een Frans woord dat ik niet ken? Of hebben ze een Engels woord misbruikt? :p

Vandaag thuiswerk. Letterlijk op verschillende mensen aan het wachten om verder te kunnen werken.
Uit frustratie mn volledige woning gestofzuigd en gedweild. Vind het een beetje schrijnend..
Join the club .

Als het alleen vandaag voorvalt, is het nog een meevaller:oi22:

Laatst bewerkt:
Join the club .

Als het alleen vandaag voorvalt, is het nog een meevaller:oi22:
Heb altijd in een KMO omgeving gewerkt en daar was het nooit genoeg en moest het altijd meer en beter.
Nu voor het eerst bij een multinational en moet eerlijk zijn..na de eerste maanden denk ik nog steeds "amaai relax mentaliteit". Als er iets ni vooruit gaat is het "ja we wachten nog steeds op het hoofdkantoor". Echt alles wordt op het hoofdkantoor gestoken.
Ik heb een programma geïmplementeerd, maar mijn login werkt niet (nochtans een login die over gans de andere bedrijfs apps wel werkt).
Ge contacteert ge lokale IT..die schuift het door naar persoon B, die naar persoon C. Om dan uiteindelijk te horen datk naar de IT'er op het hoofdkantoor moet mailen.
Ik mail die..is em nog een maand weg..geen andere persoon die het intussen opvolgt. Echt serieus, wtf is me da?
Alé enerzijds denk ik "ok chill dan hé. Las dit de mentaliteit is".
Anderzijds denk ik "komaan, we zouden zoveel meer kunnen doen"

Je bent gewoon nog aan het ontwennen van je vorige slavendrijvers, ik bedoel, werkgevers. Van zodra je de knop omgedraaid hebt, ga je niks anders meer willen dan multinationals. Groot is goed, alles gaat traag. Een waterhoofd van een organisatie is juist perfect. Je kan je werk eindelijk schikken naar je leven, in plaats van omgekeerd. Maak vooral niet de fout om aan te kaarten dat je te weinig werk hebt of met je vingers zit te draaien omdat je wacht op anderen. Onder de radar blijven is de boodschap. Niet opvallen en gewoon je werk doen, zonder meer.

Heb altijd in een KMO omgeving gewerkt en daar was het nooit genoeg en moest het altijd meer en beter.
Nu voor het eerst bij een multinational en moet eerlijk zijn..na de eerste maanden denk ik nog steeds "amaai relax mentaliteit". Als er iets ni vooruit gaat is het "ja we wachten nog steeds op het hoofdkantoor". Echt alles wordt op het hoofdkantoor gestoken.
Ik heb een programma geïmplementeerd, maar mijn login werkt niet (nochtans een login die over gans de andere bedrijfs apps wel werkt).
Ge contacteert ge lokale IT..die schuift het door naar persoon B, die naar persoon C. Om dan uiteindelijk te horen datk naar de IT'er op het hoofdkantoor moet mailen.
Ik mail die..is em nog een maand weg..geen andere persoon die het intussen opvolgt. Echt serieus, wtf is me da?
Raar vind ik dat eerlijk gezegd niet. In theorie heeft elk product (software, hardware, ...) een owner en als die persoon nu toevallig de owner is van dat stukje software, snap ik wel dat anderen daar niet veel mee kunnen.

Ik vertel altijd aan vrienden en familir dat een multinational een aflossing lopen is met blinddoek. Je loopt 100m en doet je blinddoek af en je blijkt helemaal alleen in een leeg stadion te staan...

Mij ook altijd een mysterie geweest waarom dysfunctionaliteit jaren open en bloot kan gebeuren zonder iemand er iets aan doet... om dan na paar jaar weggespeeld te worden...

Je bent gewoon nog aan het ontwennen van je vorige slavendrijvers, ik bedoel, werkgevers. Van zodra je de knop omgedraaid hebt, ga je niks anders meer willen dan multinationals. Groot is goed, alles gaat traag. Een waterhoofd van een organisatie is juist perfect. Je kan je werk eindelijk schikken naar je leven, in plaats van omgekeerd. Maak vooral niet de fout om aan te kaarten dat je te weinig werk hebt of met je vingers zit te draaien omdat je wacht op anderen. Onder de radar blijven is de boodschap. Niet opvallen en gewoon je werk doen, zonder meer.
Ja MaAr DaT iS qUiEt QuItInG -boomers

Niet elke multinational is zo trouwens. Ik heb al in ene gewerkt met 30k+ medewerkers over alle continenten heen, en ik denk niet dat er daar veel waren in ons filiaal die echt met de vingers zaten te draaien. Tenzij misschien in IT. Die dienst stelde daar echt niks voor :lol:

Net weer eentje van de helpdesk aan de lijn.

Voor een probleempje wat ze al 5000 keren heeft gedaan.

Stap voor stap. Kleuterwerk.
En dan dat fake enthousiasme erbij. Zo van "wat zijn we toch een goed team he".

Werkelijk.

Ik zit in zo'n multinational op zo'n "hoofdkantoor" in IT... en daar is het eigenlijk heel simpel: we pakken zoveel mogelijk taken af van local IT tot er uiteindelijk niets meer overblijft en alle IT support remote kan gebeuren vanuit India - Bulgarije - Mexico.

Dat de end-user hier de dupe van is is logisch, but nobody cares, enkel de beurskoers dat telt ;)

Ik vertel altijd aan vrienden en familir dat een multinational een aflossing lopen is met blinddoek. Je loopt 100m en doet je blinddoek af en je blijkt helemaal alleen in een leeg stadion te staan...

Mij ook altijd een mysterie geweest waarom dysfunctionaliteit jaren open en bloot kan gebeuren zonder iemand er iets aan doet... om dan na paar jaar weggespeeld te worden...
Hier een multinational met +150.000 werknemers. Maar ksta na al die maanden nog steeds versteld hoe inefficiënt er gewerkt wordt.
En de functietitels..wtf
Een manager...een manager van een manager..een manager van een manager van een manager..een Directeur..een overkoepelende directeur. Precies dat ze subsidies krijgen als ze veel functietitels aanmaken 😂
Raar vind ik dat eerlijk gezegd niet. In theorie heeft elk product (software, hardware, ...) een owner en als die persoon nu toevallig de owner is van dat stukje software, snap ik wel dat anderen daar niet veel mee kunnen.
Er zou blijkbaar over gans de wereld maar 1 iemand zijn die onze interne ID's beheert. Zou me zo raar lijken. Maar blijkbaar wel..
Ja voorlopig wel overtuigd van multinationals.
KMO's hadden meer de mentaliteit: alles voor het bedrijf, fuck uw familieleven. Ah ge komt niet naar een event int weekend? Ge zijt ni loyaal hoor.
Bij mijn vorige werkgever deed ik +45u/week. Ik moest op een bepaalde dag effe de deur openen voor een aannemer die nog rap iets kwam fixen. Was letterlijk 15min van het werk => deur openen => terug naar het werk.
Worst case zelfs maar een uur weg. Kvroeg aan mn werkgever ofk dat rap gedurende mn werkuren kon doen en ik wel een uur langer zou blijven die dag.
Antwoord "neenee, neem maar een halve dag verlof"

Bij deze multinational gaat privé voor op werk.
Ik weet dat ik eens een halve dag naar het ziekenhuis moest met de partner. Zeg ik tegen een collega "kga volgende week een halve dag nemen om naar het ziekenhuis te gaan met X"
Hij al fluisterend "ga gewoon, niemand die da gaat zien hoor. En daarbij op die externe events zijt ge ook veel langer gebleven dan moest. Dus zie het als recup"

Rustig werken is goed voor zolang het duurt.

Nu een tijd gaan er zich toch vragen stellen, en komt er wel druk. Langs alle kanten gaan de paraplu's open.

Die druk komt dan op de schouders van diegenen die zich het al die tijd nog wat aantrokken en er iets van wilden maken.

Later, de boel ontploft. Vingers beginnen als een rad in het rond te draaien, uiteindelijk eindigen al die vingers wijzend naar de gumball.

"Seg gumball, waarom is dat nu nog niet af?"

Laatst bewerkt:
Nieuwe collega al een tijdje aan het begeleiden/opvolgen.
De vorige had het opgegeven wegens onmogelijk - het is een shopper.

Zeg jij antwoord A op zijn vraag, gaat hij naar een andere persoon met een licht aangepast verhaal om antwoord B te krijgen omdat dat beter in zijn kraam past en die manier sneller werkt.

Gewoon dramatisch, kan geen planning maken, ziet geen werk, altijd de easy way out kiezen,..
Vorige heeft het aangegeven en opgegeven, ik stuur regelmatig opmerkingen door

Vandaag N+1 "Ik heb vandaag met X gewerkt, hij doet het wel goed"

-> Ja 1 zwaluw maakt de lente niet en ik zou ook net wat beter werken met mijn baas erbij. Het staat je vrij hem zelf verder op te volgen

3x raden wie nu weer den ambetante is 😂

Net weer eentje van de helpdesk aan de lijn.

Voor een probleempje wat ze al 5000 keren heeft gedaan.

Stap voor stap. Kleuterwerk.
En dan dat fake enthousiasme erbij. Zo van "wat zijn we toch een goed team he".

Werkelijk.

dus ge hebt iemand aan de lijn gekregen (positief)
Die heeft u probleem opgelost (positief)
Die probeert het gesprek enthousiast te voeren (positief)

En dit was voor u een ergernis?
Tijd voor nen time out ofzo want ik dénk dat het aan u ligt.

Wij hebben hier ne collega en als die belt loopt iedereen weg om iets te doen omda ge weet dat dat 10 minuten afdalen is in een donker gat vol depressie en negativiteit. wees niet zoeen collega.

dus ge hebt iemand aan de lijn gekregen (positief)
Die heeft u probleem opgelost (positief)
Die probeert het gesprek enthousiast te voeren (positief)

En dit was voor u een ergernis?
Tijd voor nen time out ofzo want ik dénk dat het aan u ligt.

Wij hebben hier ne collega en als die belt loopt iedereen weg om iets te doen omda ge weet dat dat 10 minuten afdalen is in een donker gat vol depressie en negativiteit. wees niet zoeen collega.
Ik snap het ook niet... wat een ergerrnis, iemand van de helpdesk die uw probleem enthousiast oplost. Misschien wilt Oldskooler dat het gesprek eerder zo gaat?

Oldskooler: kheb dit probleem
Helpdesk: ma gij se onnozele computer mongool, hoe is het weer mogelijk he om zo iets SIMPEL niet te kunnen oplossen op uw eentje?! Meneer moet weer een ticketje maken omdat hem niet met een computer kan werken zeker als het niet microsoft word en outlook is?

Terug
Bovenaan