Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik ben eindverantwoordelijke voor de meeste uitgaande facturen. Dus die implementatie wordt een project waar ik niet op zat te wachten.

Maar waar ik weet dat ik stenen kloten van ga krijgen: niet alle facturen (zowel inkomend als uitgaand) gaan naar bedrijven in landen waar peppol verplicht wordt. Dus wij gaan gewoon met twee parallelle systemen zitten, elk met hun eigen workflow en controlling. Dus peppol invoeren als instrument tegen fraude, akkoord. Maar administratieve vereenvoudiging? Not quite.
Ah, duidelijk!

Gelukkig werk ik niet internationaal, 95% binnen België, de andere 4% Europees intracommunautair (dus zal ook ooit peppol worden), en misschien 1 procentje aankopen buiten Europa...
Dus voor mij alvast een enorme vooruitgang als iedereen het gebruikt.

Wereldwijde handel, yup, parallele systemen nodig, deels dubbel werk.
Nochtans, als alles Europees quasi geautomatiseerd wordt, zou toch al wat moeten compenseren?

Implementatie bij mij is ook geen project, mijn facturatiesysteem detecteert nu tegenpartijen die reeds in peppol zitten en meldt me dat de factuur automatisch digitaal vertrokken is. Heb daar echt niets extra voor moeten doen.

Het zijn gewoon al die gewone mails met inkomende facturen die mijn haar doen overeind komen, het systeem is er al, waarom dan zo lang mogelijk uitsellen om over te schakelen?
Zit sowieso niet in een fraude gevoelige sector, en al helemaal geen zwart geld circuit...
Echt nog velen die zeggen, "big brother is watching, ik doe zo lang mogelijk niet mee"...

Doet me echt denken aan de tijd van het begin van de gordelplicht (yup, ik ben oud :tongue: )
Echt veel mensen die de gordel niet droegen enkel omdat de overheid het verplichte, ze wisten héél goed dat het levens redde, maar dat woog niet op tegen het rebelleren tegen de overheid/politie/rijkswacht...

Hoe noem je iemand die zich altijd overdreven goed vindt, bijna dagelijks fantaseert dat de mensen zeggen dat hij/ze o toch zo geweldig is. Dikwijls met de pluimen wil lopen van iemand zijn werk? En ga zo maar verder. Echt iemand die verslaafd is dat hij/ze wordt opgehemeld.
Heb zo iemand lopen op het werk.🤮

Hoe noem je iemand die zich altijd overdreven goed vindt, bijna dagelijks fantaseert dat de mensen zeggen dat hij/ze o toch zo geweldig is. Dikwijls met de pluimen wil lopen van iemand zijn werk? En ga zo maar verder. Echt iemand die verslaafd is dat hij/ze wordt opgehemeld.
Zit er een politieker bij jullie?

Een narcist?

Ronduit belachelijk om dat aan een afgestudeerde grown-up sollicitant te vragen.
Ik ben verbijsterd van die middeleeuwse vraag.
Ik weet niet waarom dat een belachelijke vraag is: het kan zijn dat er gepeild wordt naar de relatie met de ouders of een bepaalde politieke visie of hoe “open” iemand is. Of dat terecht/legaal is om iemand daarop te weigeren is dan weer een andere vraag.

Ik heb een zelf een aantal sollicitaties lopende waar ik me de vraag van stel hoe ze met de vragen effectief kunnen differentiëren tussen kandidaten, maar het zal eerder iets zijn met een “klik” hebben

Vervanging van de koffiemachines. Nu hebben ze eerst alle oude verwijderd en dan gaan ze de nieuwe pas plaatsen.

Hierdoor is er nu geen koffie beschikbaar op mijn verdiep, maar ook niet op 2 andere verdiepingen. En nu ben ik naar het bovenste moeten gaan om koffie te halen.

En dat allemaal op kosten van de belastingsbetaler. Ipv de machines in het weekend te vervangen of als ik niet ben. Ze zien toch duidelijk in mijn agenda wanneer ik aanwezig ben of niet.

Vervanging van de koffiemachines. Nu hebben ze eerst alle oude verwijderd en dan gaan ze de nieuwe pas plaatsen.

Hierdoor is er nu geen koffie beschikbaar op mijn verdiep, maar ook niet op 2 andere verdiepingen. En nu ben ik naar het bovenste moeten gaan om koffie te halen.

En dat allemaal op kosten van de belastingsbetaler. Ipv de machines in het weekend te vervangen of als ik niet ben. Ze zien toch duidelijk in mijn agenda wanneer ik aanwezig ben of niet.
Want het is logischer dat ze met het geld van de belastingbetaler duur weekendwerk betalen in plaats dat pardal zijn koffie met de lift moet gaan halen...

Want het is logischer dat ze met het geld van de belastingbetaler duur weekendwerk betalen in plaats dat pardal zijn koffie met de lift moet gaan halen...
Zeker, want pardal "werkt" niet zonder koffie.

En ik neem de trap ipv de lift, ik moet toch aan mijn 10.000 stappen komen he

Zeker, want pardal "werkt" niet zonder koffie.

En ik neem de trap ipv de lift, ik moet toch aan mijn 10.000 stappen komen he
Alé, dus je verwacht dat er gesmeten wordt met geld omdat jij ervoor kiest om met de trap koffie te gaan halen om aan je 10.000 stappen te zitten :laugh:

Stiekem denk (hoop) ik dat er iets van sarcasme in je bericht zit.

Gebeurt hier veel te vaak op de flex desks :sop:
Ja maar ik heb geen flexdesk :p. Deed me denken aan dat recent videospel https://store.steampowered.com/app/2920570/Dale__Dawson_Stationery_Supplies
:p Eigenlijk een videospel met deze thread als onderwerp.

Nu, het maakt niet zo ferm uit. Ik heb altijd mijn eigen draadloze muis bij omdat als ik op kantoor ben, niet noodzakelijk op mijn bureau ben dus zo erg is het niet.

Maar het is altijd een merde om aan materiaal te geraken als je zogenaamd al iets hebt gekregen. Ik vroeg een keer een headset die ik al jaren geleden kwijtgeraakt ben. Sindsdien mijn eigen headset gebruikt want veel beter en comfortabeler. Ik vroeg wel een nieuwe als reserve die ik op kantoor kan laten.
Njet gekregen want "je hebt er al één". (eentje van 10 euro van 5 jaar geleden uit de meest goedkope plastiek mogelijk.)

Laatst bewerkt:

Oei.

Een 'werk'achterstand gecreëerd.

Op dit forum.

Laatst bewerkt:
Ja maar ik heb geen flexdesk :p. Deed me denken aan dat recent videospel https://store.steampowered.com/app/2920570/Dale__Dawson_Stationery_Supplies
:p Eigenlijk een videospel met deze thread als onderwerp.

Nu, het maakt niet zo ferm uit. Ik heb altijd mijn eigen draadloze muis bij omdat als ik op kantoor ben, niet noodzakelijk op mijn bureau ben dus zo erg is het niet.

Maar het is altijd een merde om aan materiaal te geraken als je zogenaamd al iets hebt gekregen. Ik vroeg een keer een headset die ik al jaren geleden kwijtgeraakt ben. Sindsdien mijn eigen headset gebruikt want veel beter en comfortabeler. Ik vroeg wel een nieuwe als reserve die ik op kantoor kan laten.
Njet gekregen want "je hebt er al één". (eentje van 10 euro van 5 jaar geleden uit de meest goedkope plastiek mogelijk.)
Ik werk ook al jaar & dag met 'custom' materiaal. Moest men daarmee gaan lopen daar zou ik absoluut niet mee kunnen lachen.
Dienen cheap-o brol die ze er standaard bij leggen is écht onbruikbaar. Gewoon al 't feit dat ik geen back/forward knoppen heb op de muis is om zot van te worden.

Alé, dus je verwacht dat er gesmeten wordt met geld omdat jij ervoor kiest om met de trap koffie te gaan halen om aan je 10.000 stappen te zitten :laugh:

Stiekem denk (hoop) ik dat er iets van sarcasme in je bericht zit.
dit is een ergernissen thread. Ik zou ook bitchen als mijne koffie weg is.
The greater good maakt het niet plezanter.

Hoe kan dit nu een ergernis zijn?

Ik zou volgende mail sturen naar de manager:
Beste manager
Vanwege het gebrek aan koffie op het kantoor, werk ik tot nader order 100% van thuis uit. Graag een seintje wanneer er terug koffie is.

Groetjes vanuit mijn moestuin,
Pardal

Hebben jullie al meegemaakt dat HR van een potentiële werkgever tijdens het sollicitatieproces vraagt naar welke job uw ouders uitvoeren? Ik snap niet wat het doel is?

Ja.

En ik snap dat wel. Diploma's beginnen overrated te geraken, mentaliteit begint underrated te geraken. En mentaliteit krijg je nu éénmaal vaak mee van thuis.

Terug
Bovenaan