Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Afsluiten met "bedankt voor uw snelle reactie" is ook zo'n passief-agressieve boodschap die schreeuwt "mijn onnozel probleem is het allerbelangrijkst, los het nu op!" Komt ook meestal van mensen die hun deel van het werk een half jaar lieten liggen.

Bon nog eens aangegeven dat mijn limieten bereikt zijn in het combineren van functies, en dat er iets moet aan veranderen maar niet veel reactie op gekregen. Zoektocht gaan we toch wat frequenter gaan doen.

Gisteren al een eerste gesprek gehad, tech medewerker lijkt me wel een leuke functie maar zie wat op tegen het vele telefoons krijgen.
Heb liever zelf de controle ipv opgebeld te worden heel de tijd.

Mijn bloeddruk stijgt vooral door dat "Engels", wat is dat zeg?
Sorry but I ask me if it’s a joke ????

:rofl:

dit was nog beter geweest: "Sorry but I ask me off if it’s a joke ???? "
Het is een Franstalige. Ik vraag mij vooral af wat er achter die "bigmac" schuilt. Een autocorrect fout, een vertalingsfout, of heeft dat in het Frans effectief een bepaalde lading? Who knows. :sarcastic:

Dat is nog niks tegen de professionele rant emails die ik krijg van de administratie, gevolgd door een telefoontje "ik ben eigenlijk niet kwaad hoor". Uhuh, sure :oi22:
south-park-customer-service.png

Zonet gebeld door mijn Teamlead. Weer een sympathieke ex-collega die een pijnhoop achtergelaten heeft blijkbaar. Liegen over de status van zijn projecten, half-afgewerkte zaken, ... die ik nu mee mag helpen rechttrekken.

Hoe dankbaar.

Ik ben opgevoed met een bepaalde werk-ethos. Een bepaalde verantwoordelijkheid. Correct zijn. Maar hoe ouder ik word hoe meer ik merk dat mensen met alles wegkomen.

Gisteren meeting op den bureau. Zieke collega aanwezig. "Ja, het is te belangrijk, ik moet hierbij zijn"

Vandaag berichtje in de groep: kom net van de dokter. Covid. Paar dagen OoO.

Teh fuck gast! Ik heb daar 3u neffest gezeten.

Gisteren meeting op den bureau. Zieke collega aanwezig. "Ja, het is te belangrijk, ik moet hierbij zijn"

Niet zo opjagen, dat is niet goed voor uw hart. Zeker nu ge Corona hebt moet ge daar extra hard op letten eh.

Teams meetings waarin ze een discussie aan het voeren zijn die jij met één zin kan oplossen. Maar ze geven je de kans niet om je zeg te doen, iedere keer je iets zegt word je onderbroken en je krijgt er geen speld tussen. Laat ze maar sukkelen dan...:sop:

Contractonderhandelingen. Van alle kuttaken blijft dit toch de grootste kuttaak. *Zucht*

Hoe mensen kunnen blijven vitten op kleine details, jezus christus. Op den duur draait het enkel nog om ego's die achteraf stoer tegen hun collega's kunnen verkondigen wat ze er op het laatste nippertje nog doorgekregen hebben.

En telkens dat je een akkoord hebt, stel je het contract op, stuur je het op naar beide partijen ter nazicht, ... en telkens opnieuw is er nog ene die nog een minieme wijziging links of rechts wil hebben. Fuck man. Op naar versie 37_bis_FinalVersion_3.0 !

En in plaats van dan nog de moeite te nemen om ZELF met een nieuwe zin af te komen. Neen. Telkens met van die vage niet-sluitende bewoordingen afkomen en trekt uw plan.
Heh klinkt me te bekend in de oren.
Ik schrijf procedures voor de/re-energisaties en werken aan hoogspanningsinstallaties.
Deze worden gereviewed door de klant/eigenaar en een intern team van het bedrijf die geen contact mogen/willen hebben met elkaar.

Elke partij heeft zo zijn eigen stempel/methode/focus en dan zit ik daar tussen proberen het naar zin te maken van beide groepen.
Als ze dan beide nukkig blijven over een bepaalde procedure dan kan het héél lang (10 maand+) duren tot ze beide willen ondertekenen... en ondertussen ik maar beide partijen blijven masseren, voorstellen doen en hopen op groen licht.

Wat ze precies willen is dan ook vaak kort en ambigue. Zalige partijen om mee te werken...

Ik ben opgevoed met een bepaalde werk-ethos. Een bepaalde verantwoordelijkheid. Correct zijn. Maar hoe ouder ik word hoe meer ik merk dat mensen met alles wegkomen.
Goh, op elke job telkens alles mooi afgewerkt hier.

De wereld is klein hoor, veel kans dat je een klant en/of ex collega nog eens tegenkomt in een van de volgende jobs. Dan toch liever geen opgeblazen bruggen.

Ook kan je zo nog altijd terug naar de andere kant voor moest het gras dan toch niet meer groener zijn aan de overkant.

Ook kan je zo makkelijk referenties geven als ze je er naar vragen.

Gohja, ik heb vorig jaar met covid gezeten & als ik om een wettiging ging bij den dokter was het duidelijk dat covid nu gewoon behandeld wordt als de gemiddelde verkoudheid/griep.
Hij vermeldde letterlijk dat er van uit gegaan wordt dat iedereen het vaccin gekregen heeft & dat die 2 weken quarantaine iets van het verleden is. Basically, als ge dan toevallig gaat werken & die covid is nog niet uit uw lijf, whatever.

Ik was er écht ziek van, dus ik wou een wettiging krijgen om niet te werken. Ik kreeg tot het einde v/d week & that was it.
Maar niet iedereen kan überhaupt van thuis werken eh. Dus het is in feite wel mogelijk dat het na een paar dagen nog niet uit uw lijf is & dat je dan met covid op kantoor/fabriek komt.

Gohja, ik heb vorig jaar met covid gezeten & als ik om een wettiging ging bij den dokter was het duidelijk dat covid nu gewoon behandeld wordt als de gemiddelde verkoudheid/griep.
Hij vermeldde letterlijk dat er van uit gegaan wordt dat iedereen het vaccin gekregen heeft & dat die 2 weken quarantaine iets van het verleden is. Basically, als ge dan toevallig gaat werken & die covid is nog niet uit uw lijf, whatever.

Ik was er écht ziek van, dus ik wou een wettiging krijgen om niet te werken. Ik kreeg tot het einde v/d week & that was it.
Maar niet iedereen kan überhaupt van thuis werken eh. Dus het is in feite wel mogelijk dat het na een paar dagen nog niet uit uw lijf is & dat je dan met covid op kantoor/fabriek komt.
Er zijn nog altijd mensen in onze maatschappij die wel kwetsbaar zijn. Heb het nu zelf opgelopen als hoogzwangeren en vorige week in het ziekenhuis beland. Morgen testen om te zien of de baby geen schade heeft opgelopen.
Heb nu vanmorgen artikel zien passeren dat ze zwangeren toch oproepen zich te vaccineren in de vaccinatiecampagne die deze week gestart is omdat ze zien dat er toch verschillende zwangeren op intensieve belanden.
En dat is maar een deel van de bevolking die ernstig ziek kan worden.
Dus uit respect, als je twijfelt aan uw symptomen neem je uw voorzorgen, en draag je op zijn minst een mondmasker indien van toepassing :).

Terug
Bovenaan