Natuurlijk niet moeilijk om te justifyen dat dat geen fulltime bezigheid is. Not that it matters. De Amerikanen zijn gewoon achterlijk.
Maar goed, de business in US is echt achterlijk. Wat gaan ze doen bij non-compliance? Ons ontslaan? Ze mogen content zijn dat er van de 15 man nog 13 toch iets doen en nog beetje handover doen en nog antwoorden op sporadische mails. Er is nog een CAO van het vorig collectief ontslag waarin staat dat iedereen die tussen nu jan 2024 en jan 2026 buiten vliegt een zak geld krijgt. Dus voor t zelfde geld deden we allemaal echt 0,0.
Ze hebben mijn invoice/PO rechten ook al afgepakt. Dus alle licentie en contract renewals die bij mij zaten bouncen. Ik krijg letterlijk elke dag 1 of 2 emails '21 days overdue', 'last notice', ... En dan ben ik dat op den duur beu en antwoord ik naar US 'ei, betaal keer, ik word hier gestalkt door de andere kant'. En dan elke keer gevolgd door 'Can you help us a last time?'. 'Euh, nee, je hebt mijn permissies afgepakt ik kan niet meer inloggen in die systemen'. Rinse and repeat elke week.
Deze week ook in een meeting met sales mogen de bonen gaan fretten dat ze x en y niet meer kunnen doen omdat bepaalde dingen niet meer werken. Bleek dat die zelfs niet wisten dat we allemaal gaan buiten vliegen. Na 45 min gekak te mogen aanhoren was het ook 'ik heb me zelf niet buitengesmeten, US did. Wat verwacht je nu van me?' en het gewoon afgebold. 15 min later telefoon van US management of we bepaalde dingen niet kunnen terugdraaien en nog verder ondersteunen. "Impossible in the current resourcing situation". But but but but. Echt Titanic die zinkt en mgmt stond erbij en keer ernaar.
De vakbond heeft ook ambras met de business. "Waarom heb je dit en dit gedaan 2mnd voor de onstlag aankondiging, makes no sense". "We hebben dat niet gedaan". *zucht*, cege duikelt een mail op. "Ahja, dat was daarom en daarom, maar dat andere is nooit gebeurd". *zucht*, cege duikelt nog een mail op. "ahja euhm, maar dit en dat", *zucht* nog een mail. Hoe rijd ik mezelf vast in het moeras van onkunde. HA HA HA HA.