cege
Well-known member
"kunstwerk" is de officiele naam van alle beton in Belgie. Zo is een brug of aquaduct of whatever een "kunstwerk" https://www.wegenwiki.nl/Kunstwerk
God knows why...
God knows why...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
miljaar dat wist ik niet"kunstwerk" is de officiele naam van alle beton in Belgie. Zo is een brug of aquaduct of whatever een "kunstwerk" https://www.wegenwiki.nl/Kunstwerk
God knows why...
Dat komt omdat die dingen vroeger effectief als een kunstwerk afgewerkt werden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sobieskibrug"kunstwerk" is de officiele naam van alle beton in Belgie. Zo is een brug of aquaduct of whatever een "kunstwerk" https://www.wegenwiki.nl/Kunstwerk
God knows why...
Dat komt omdat die dingen vroeger effectief als een kunstwerk afgewerkt werden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sobieskibrug
Het is pas toen alles zo goedkoop mogelijk gemaakt moest worden, dat de "moderne" infrastructuur de naam kunstwerk niet meer waard is.
We spreken over beerputten. Goed schuimend. Best geen vuurtje in de nabijheid. Goed dat ik niet rook.
Een drol met een vaste structuur zou al een verbetering zijn.
Nu hebben we eens ne ambtenaar die werkt, en gaat gij zeggen dat ie minder moet doen.Alle gekheid op een stokje, je moet die andere op zijn bek laten gaan. Als je elke keer zijn steunwieltjes bent, valt hij nooit met de fiets.
a) het zal je frustreren
b) hogerop ga jij uiteindelijk de bonen fretten want je doet onzichtbaar werk en je eigenlijke werk zal er onder gaan lijden.
c) je zal de pipo nooit deftig trainen. Voor hetzelfde geld is hij echt gewoon een tamzak die ervan profiteert omdat hij weet dat je het oplost.
Oplossing:
- Kaart het ergens aan (hogerop, lateraal, i dunno hoe jullie georganiseerd zijn) en zeg 'shit will hit the fan, watch out'
- Laat het in de soep draaien (wie weet, misschien lost hij het zelf op als niemand anders het oplost)
- Los het visibel op naar management toe en je bent de hero of the day
(geen shit oplossen als niemand het ziet)
Wanneer hits shit pas echt the fan?Alle gekheid op een stokje, je moet die andere op zijn bek laten gaan. Als je elke keer zijn steunwieltjes bent, valt hij nooit met de fiets.
a) het zal je frustreren
b) hogerop ga jij uiteindelijk de bonen fretten want je doet onzichtbaar werk en je eigenlijke werk zal er onder gaan lijden.
c) je zal de pipo nooit deftig trainen. Voor hetzelfde geld is hij echt gewoon een tamzak die ervan profiteert omdat hij weet dat je het oplost.
Oplossing:
- Kaart het ergens aan (hogerop, lateraal, i dunno hoe jullie georganiseerd zijn) en zeg 'shit will hit the fan, watch out'
- Laat het in de soep draaien (wie weet, misschien lost hij het zelf op als niemand anders het oplost)
- Los het visibel op naar management toe en je bent de hero of the day
(geen shit oplossen als niemand het ziet)
Misschien naïf van mij maar kan je gewoon niet beter het volgende doen?
a) rapporteren wat er niet goed aan is
b) de stront zelf niet opkuisen
Bij overheidsprojecten is het toch zo dat dit meestal projecten zijn met bepaalde scope die afgeleverd moet worden? dus niet werkend = niet afgeleverd.
En indien het toch time & material contracten zouden zijn
a) escaleren dat de persoon in kwestie zijn werk niet correct uitvoert en onmiddelijk buiten zwieren
b) zelf de technische gesprekken doen om de juiste consultants te krijgen op het project
Gohja, schoolverlaters kosten geen geld eh. Althans, niet vergeleken met een Sr. met 10j ervaring op den teller.En stel dat je een goede hebt, hoe lang blijft die dan weer ook?
Dat men sowieso eens stopt met schoolverlaters aan te nemen als externe, zou al een verschil maken.
).
).Wanneer hits shit pas echt the fan?
In productie, dan wordt de schade pas echt gedaan. En wie mag het dan oplossen?
Hopelijk zit je dan niet met corrupte data, mag je dat ook nog recht trekken.
Nee niet de ene, want tegen dan zit er weer een andere. Of is de nood tot een oplossing zo hoog dat je het wel beter gewoon doet.
"Wordt er dan niet getest?" Jawel, maar die testers zien ook niet alles.
Of het werkt. Maar is het gewoon abominabel werk dat leidt tot performantie issues o.d., vaak ook pas opgemerkt in productie.
(Stomme vb'den uit het verleden, laat ons een hele tabel binnentrekken, om te tellen hoeveel records erin zitten.)
Ik wil geen pipo's trainen. Is mijn taak niet eens. Maar de laatste jaren ben ik er eigenlijk wel wat mee bezig.
Pipo's komen en gaan. Aan een lopende band.
Pipo's zouden direct mee moeten kunnen draaien. Uiteraard werkt het zo niet, zeker niet bij materie die eigenlijk jarenlange ervaring vereist.
Ik kaart het aan. Ik laat vaak weten van dat moet toch herzien worden hoor... Collega's en baas zijn daar gelaten in. Collega is ook niet anders gewoon geweest. Die ziet het als part of the game precies.
Bazen snappen heus het probleem ergens, maar nooit het diepe technische uiteraard, zien gewoon van er zitten zoveel mensen op het project, cijfermatig klopt het.
Die zullen nog eens een klapke gaan doen met het consultancy bedrijf. "Seg hela!"
Stel dat je een nieuwe krijgt, dan begint heel het spelletje heus opnieuw.
Shit komt altijd bij de internen terecht. Shit kan zich pas veel later wreken. De shit kan dan megalomaan zijn.
Ze zijn zelf niet in staat de stront op te kuisen. Merendeel is niet goed gemaakt. Ok, veel zal wel werken, maar echt niet volgens de regels van het spel.
Hier zijn ze alvast niet aan contracten gebonden. (Sporadisch aan deadlines)
Men weet al langer dat het eigenlijk (weer) geen goeie is.
Technische gesprekken, je zou al verregaand moeten laten coderen.
En stel dat je een goede hebt, hoe lang blijft die dan weer ook?
Dat men sowieso eens stopt met schoolverlaters aan te nemen als externe, zou al een verschil maken.
Er is iemand van ICT omhoog gepromoveerd en de vervanger heeft na enkele maanden nog niet echt door hoe je professioneel communiceert. Ik vroeg hem iets over een lopende aanbesteding, maar hij is blijkbaar nog niet mee met zijn dossiers dus het was het wat onduidelijk met de beperkte context die ik gaf (er vanuitgaande dat hij zich heeft ingewerkt). "Ik kan niet rieken dat ge het daarover hebt." :')
"kunstwerk" is inderdaad gewoon ingenieurs jargon voor eender welk civieltechnische constructie zoals daar zijn bruggen, tunnels, stormbekkens, harde wegenconstructies, alles waar gewapend beton aan zit: duikers, kopmuren, etc. Op plannen worden die dingen dan vaak aangeduid met "KW01", "KW02" etc.miljaar dat wist ik niet
Maar volgend die wiki zou het in het 'Frans (Français): ouvrage d’art' moeten heten en dat staat in de originele tekst dan weer niet.
Bij ons opt werk wist quasi niemand het"kunstwerk" is inderdaad gewoon ingenieurs jargon voor eender welk civieltechnische constructie zoals daar zijn bruggen, tunnels, stormbekkens, harde wegenconstructies, alles waar gewapend beton aan zit: duikers, kopmuren, etc. Op plannen worden die dingen dan vaak aangeduid met "KW01", "KW02" etc.
Er lopen hier wel wat burgies rond en dat wordt toch niet meer courant gebruikt denk ik of tis vooral in nederland dat dit gebruikt wordt.Bij ons opt werk wist quasi niemand hetEr lopen hier wel wat burgies rond en dat wordt toch niet meer courant gebruikt denk ik of tis vooral in nederland dat dit gebruikt wordt.
.hanee he want tis niet ouvrage d'art in de franse tekst! Maar nu kunnen we het op de waalse ambtenaar steken!Het belangrijkste dat ik eruit haal is dat de vertaalpersonen bij de overheid de juiste jargon gebruiken. En dus competent zijn. Mogelijks competenter dan diegenen van de private sector.
Volgende keer dus eerst uw eigen in vraag stellen in plaats van de vertaling.

Burgies? Dat lijkt me echt onmogelijk dat die dat niet zouden kennen, of die zijn 5 jaar niet naar de les geweest.Bij ons opt werk wist quasi niemand hetEr lopen hier wel wat burgies rond en dat wordt toch niet meer courant gebruikt denk ik of tis vooral in nederland dat dit gebruikt wordt.
mja meestal elektromechanica/architect dus er lopen niet echt veel mensen rond die zich bezig houden met wegeninfrastructuur en waterbouwkunde. Ik denk dat die termen daar couranter zijn.Burgies? Dat lijkt me echt onmogelijk dat die dat niet zouden kennen, of die zijn 5 jaar niet naar de les geweest.
oh ja, ik vergat natuurlijk dat het specifiek is aan de richting bouwkundemja meestal elektromechanica/architect dus er lopen niet echt veel mensen rond die zich bezig houden met wegeninfrastructuur en waterbouwkunde. Ik denk dat die termen daar couranter zijn.
Als je problemen blijft oplossen voor ze zich stellen, dan zijn er geen problemen. Enkel jezelf schiet je in de voet ermee.
Stop caring. Het is niet jouw verantwoordelijkheid. Ze betalen die sjarels om dat te doen, als ze het verkloten gaan ze de bonen fretten en zal je ze nooit meer terug zien.
Uiteraard zien ze het probleem niet, want er is geen probleem. Jij lost het telkens op. Wie gaat er meer de broek volschijten als productie eruit ligt. Jij of zij ?