Guazala
Well-known member
Rekeningen van privé etentjes gebruiken om met je zaak minder belastingen te betalen is ook niet legaal...Dat van die steekpenningen is dan ook niet legaal, nogal een kromme vergelijking he![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Rekeningen van privé etentjes gebruiken om met je zaak minder belastingen te betalen is ook niet legaal...Dat van die steekpenningen is dan ook niet legaal, nogal een kromme vergelijking he![]()
Privé gaan eten maar dat in een vennootschap inbrengen als kost is ook niet legaal, de kromheid ontbreekt dus. Het is niet omdat je na de uren met 5 van de 25 collega's gaat eten dat je dat zomaar kan inbrengen hé...Dat van die steekpenningen is dan ook niet legaal, nogal een kromme vergelijking he
Nu ik snap uw punt en snap dat het niet correct aanvoelt, maar dan spreek je die persoon daar toch gewoon op aan? Ik ben ook zelfstandige en stel dat zelf ook nooit voor als ik met vrienden ga eten, net om die reden dat het raar voelt om 'te verdienen' aan een avond onder vrienden. Maar als ik morgen met collega's ga eten, niemand wil betalen en ik neem dat op mij, dan zwier ik dat ook op de zakelijke rekening hoor. Maar ik ga niet bewust die tafel over springen en initiatief nemen om dat in kosten te brengen.
Als uw werkgever al zijn mensen zo tot op het bot uitperste snap ik wel dat mensen zich op het einde nergens nog iets van aantrokken. Dat heeft uw werkgever zelf in de hand gewerkt.
, is exact de reden waarom ik een zelfstandige zaak wou beginnen ZONDER (vast) personeel. Het is de klacht nummer 1 van zelfstandigen, en ik moet ze volledig gelijk geven. Kijk ook maar de stijgende uitval door "ziekte".Maar, hoeveel keer heeft uw werkgever ondertussen al tegen u gelogen? Om nog maar gewoon die opslag als voorbeeld te gebruiken.Alle begrip dat die jongen daar wou vertrekken. Het is zijn volste recht. Hij doet maar. Maar dat is absoluut geen reden om middels manipulatie uw werkgever en uw (ex-)collega's zo in 't zak te zetten. Dat is illegitiem werkverzuim. Je tekent nog steeds een contract en je hebt je daaraan te houden. Of is dat weer ouderwets gezeur van die ouderwetse vervelende plichtsbewusten die niet opgaat voor de nieuwe generatie?
Die absolute leeghanger heeft intussen al een gat achtergelaten van tienduizenden euro's aan gespendeerde uren die allemaal opnieuw moeten gedaan worden. Om nog te zwijgen van de reputatieschade bij klanten en onnodige stress bij management en collega's.
Kijk, dit soort mentaliteit, en het feit dat dit nog goedgekeurd wordt ook blijkbaar, is exact de reden waarom ik een zelfstandige zaak wou beginnen ZONDER (vast) personeel. Het is de klacht nummer 1 van zelfstandigen, en ik moet ze volledig gelijk geven. Kijk ook maar de stijgende uitval door "ziekte".
Je bent ongetwijfeld al ziedend bij je mgr binnengestapt?
Is in the end niet jouw probleem. Leer eens kak terugduwen up the chain.
Elke keer die verwondering dat wie het afbolt zijn kloten eraan veegt. Ze bollen het meestal niet af omdat ze content zijn. En eens ze mentaal weg zijn ...
Uw gedrag in een opzeg periode laat dikwijls de ware aard van uw collega's zien.Alle begrip dat die jongen daar wou vertrekken. Het is zijn volste recht. Hij doet maar. Maar dat is absoluut geen reden om middels manipulatie uw werkgever en uw (ex-)collega's zo in 't zak te zetten. Dat is illegitiem werkverzuim. Je tekent nog steeds een contract en je hebt je daaraan te houden. Of is dat weer ouderwets gezeur van die ouderwetse vervelende plichtsbewusten die niet opgaat voor de nieuwe generatie?
Die absolute leeghanger heeft intussen al een gat achtergelaten van tienduizenden euro's aan gespendeerde uren die allemaal opnieuw moeten gedaan worden. Om nog te zwijgen van de reputatieschade bij klanten en onnodige stress bij management en collega's.
Kijk, dit soort mentaliteit, en het feit dat dit nog goedgekeurd wordt ook blijkbaar, is exact de reden waarom ik een zelfstandige zaak wou beginnen ZONDER (vast) personeel. Het is de klacht nummer 1 van zelfstandigen, en ik moet ze volledig gelijk geven. Kijk ook maar de stijgende uitval door "ziekte".
Uw gedrag in een opzeg periode laat dikwijls de ware aard van uw collega's zien.
Je hebt naief en je hebt NAIEF zijn natuurlijk.
Wat verwacht je nu in zo'n kutorganisatie waar alles vierkant draait ? Dat er goeie check en balances zijn? Dat mensen zich extra gaan inspannen in hun opzeg periode ?
Ik ben altijd content dat ze het kot niet in de fik steken tijdens hun opzegperiode. Je moet ook geen kritisch werk meer laten doen in een opzegperiode. Ik heb het nog maar zelfden goed weten lopen. Wie het 'professioneel' doet, is nog altijd redelijk lui in de opzeg periode en zal vooral werk doorduwen naar ergens anders of excuses vinden om dingen niet te doen. Maar echt hard werken in de opzeg, dat gebeurt maar zeldzaam.
Dat is waar. Ik werk alles altijd netjes af zodat diegenen die achterblijven het werk kunnen overnemen zonder zorgen.Uw gedrag in een opzeg periode laat dikwijls de ware aard van uw collega's zien.
Dat ge vaart mindert is begrijpelijk, maar er gewoon met uw klak naar gooien is toch infantiel?
"Wat gaan ze doen? Mij ontslagen?"
Vreselijk als je zo door het leven gaat, bah.
Dat doet mij aan iets denken."Wat gaan ze doen? Mij ontslagen?"
In een recent verleden: Een week voor ik weg ging bij een klant begon iemand te roepen en te tieren tegen mij omdat ik iets gedaan had dat eigenlijk op het randje was (Ik had de security omzeild om iets nog te kunnen afwerken. An sich was dit dus wel positief voor de klant maar ja het mocht eigenlijk niet. Er was gewoon geen tijd meer dit via de officiële weg aan te vragen)
Het heeft even geduurd voor hij door had dat zijn geroep en getier 200% zinloos waren en zijne frank viel. 
Anyways ik geef je gelijk. Maar als men mij in mijn opzegperiode begint af te blaffen zoals in dit voorbeeld hierboven dan speel ik het spelletje wel gewoon mee met in mijn achterhoofd: "Wat ga jij er nog aan doen gast?" (Het werkt in beide richtingen he)Dat ge vaart mindert is begrijpelijk, maar er gewoon met uw klak naar gooien is toch infantiel?
"Wat gaan ze doen? Mij ontslagen?"
Vreselijk als je zo door het leven gaat, bah.

neenVersieren jullie jullie kantoor ook met thema Sinterklaas? En ook schoentje zetten waar de baas die dan vult met sinterklaaskoekjes en zo?
Jullie doen dat toch ook he?![]()
Functioneringsgesprekken op de schoot van de Sint bedoel je?Versieren jullie jullie kantoor ook met thema Sinterklaas? En ook schoentje zetten waar de baas die dan vult met sinterklaaskoekjes en zo?
Blijkbaar verplicht twee dagen per week telewerk vanaf januari bij FOD Financiën, ongeacht of je deeltijds werkt of niet. Hoop dat onze FOD niet zal volgen. Ik ga soms 1x per week, soms 2x per week. Ik ben thuis productiever dan op kantoor.
Nee, ik was misdus 3 dagen kantoor en 2 dagen telewerk? Bij die van ons is het 2 dagen verplicht kantoor en 3 dagen telewerk. Een derde dag bxl gaat ze ook niet leuk vinden.
te veel wijntjes vandaag. Twee dagen verplicht naar kantoorNee, ik was miste veel wijntjes vandaag. Twee dagen verplicht naar kantoor
Versieren jullie jullie kantoor ook met thema Sinterklaas? En ook schoentje zetten waar de baas die dan vult met sinterklaaskoekjes en zo?
Jullie doen dat toch ook he?![]()