Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Echt, als ze nog ene keer een 'joenk' bij me zetten, dat een diploma uit een draaiautomaat heeft gehaald, ik vil het levend.

En dan een pak zout erover.

Laatst bewerkt:
Niet het leger, maar een andere geüniformeerde dienst. Wij mogen nu enkel winterkleding bestellen. Het probleem daarbij is dat die voor het einde van de winter niet kan/zal geleverd worden
Je kan beter op aliexpress bestellen. Daar is het nieuwe uniform zelfs al te verkrijgen.

Mijn lichaam kan de nieuwe job toch moeilijk verteren.

Mijn heup en schouder zijn zeer pijnlijk en de rest van mijn lichaam is zo stijf als wat. Vandaag al een hele dag ook een rare smaak in mijn mond (beetje hetzelfde als dat je zou hebben na kine).

Elke dag moet je een quota halen en ik haal hem steeds meer net wel dan net niet, maar toch..

33 jaar en het slijt komt er in toch ineens in, amai.

Mijn heup en schouder zijn zeer pijnlijk en de rest van mijn lichaam is zo stijf als wat. Vandaag al een hele dag ook een rare smaak in mijn mond (beetje hetzelfde als dat je zou hebben na kine).

Elke dag moet je een quota halen en ik haal hem steeds meer net wel dan net niet, maar toch..

Ik weet niet naar welke kinesist jij gaat maar ik ben daar toch nog nooit vertrokken met “een rare smaak in mijn mond”. :unsure:

Maandag een all nighter getrokken omdat ik niet kon slapen.
Gisteren zo'n goeie 4uur kunnen sporten/drillen en een vrije (betaalde) nachtshift.
Laatste dagen wat ziek geweest en laatste nacht zo'n 10uur geslapen.

Nu serietje op en wat nutrients naar binnen werken en vanavond nog eens gaan sporten en dan een nachtshiftje meepikken.

Interim werk, pro & cons.

Ik heb je recente post in de glimlach thread er ook eens bijgezet bovenaan.

Volgens mij, ook je thread indachtig over hoe je jezelf geconstipeerd maakt en die post over hoe je met een overdosis op spoed zat, ben je nogal onvoorzichtig met je eigen gezondheid. Om niet te zeggen dat je jezelf ziek aan het maken bent.

Ik werd begin dit jaar aangenomen ter vervaging van de langdurig zieke administratief medewerker. Die persoon is meer out geweest de laatste jaren dan ze gewerkt heeft. Nu is ze sinds oktober terug maar da’s allesbehalve een meerwaarde. Ze is traag, maakt fouten, voert gewoon uit op automatische piloot zonder na te denken. Da’s iemand die niet meer meekan en in eender welk bedrijf zou die haar ontslag krijgen. En op persoonlijk niveau heb ik niks tegen haar maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling. Ik wil ook niet de boeman zijn die gaat klagen/roddelen tegen HR maar ze geeft mij extra werk én stress 😤

Ik heb je recente post in de glimlach thread er ook eens bijgezet bovenaan.

Volgens mij, ook je thread indachtig over hoe je jezelf geconstipeerd maakt en die post over hoe je met een overdosis op spoed zat, ben je nogal onvoorzichtig met je eigen gezondheid. Om niet te zeggen dat je jezelf ziek aan het maken bent.
Gha, geconstipeerd is niet "mijn" thread en dat is er ook niet gaande. Spoed is eerder een psychisch iets geweest.

Ik ga dikwijls in het rood, ja. Door planning of sport en heb vroeger enorm veel uren geklopt en weinig geslapen. Bizar want ik weet meer over gezondheid en slaap dan de gemiddelde meneer door mijn interesse in sport, maar zelf toepassen...

(Je vergeet trouwens dat ik hart patiënt ben.)

Ik werd begin dit jaar aangenomen ter vervaging van de langdurig zieke administratief medewerker. Die persoon is meer out geweest de laatste jaren dan ze gewerkt heeft. Nu is ze sinds oktober terug maar da’s allesbehalve een meerwaarde. Ze is traag, maakt fouten, voert gewoon uit op automatische piloot zonder na te denken. Da’s iemand die niet meer meekan en in eender welk bedrijf zou die haar ontslag krijgen. En op persoonlijk niveau heb ik niks tegen haar maar we zijn geen liefdadigheidsinstelling. Ik wil ook niet de boeman zijn die gaat klagen/roddelen tegen HR maar ze geeft mij extra werk én stress 😤
Zeer vervelend, je hebt in deze situatie echter maar een paar opties:

- Leidinggevende dat ook gewoon melden zodat ze kunnen meedenken aan een oplossing
- Rechtstreeks gesprek aangaan met die persoon
- Aanvaarden

Momenteel zit je in de derde fase, ik zou toch die eerste 2 eens overwegen, zijn meestal de meest productieve...

Zeer vervelend, je hebt in deze situatie echter maar een paar opties:

- Leidinggevende dat ook gewoon melden zodat ze kunnen meedenken aan een oplossing
- Rechtstreeks gesprek aangaan met die persoon
- Aanvaarden

Momenteel zit je in de derde fase, ik zou toch die eerste 2 eens overwegen, zijn meestal de meest productieve...
Probleem bij optie 1 is dat ik momenteel geen leidinggevende heb, die is eind juli vertrokken en er is überhaupt nog geen zicht op een nieuwe coördinator.
Ik probeer hier en daar subtiel bij te sturen maar ik kan haar toch moeilijk zeggen wat ik hierboven allemaal zei 🙈

Probleem bij optie 1 is dat ik momenteel geen leidinggevende heb, die is eind juli vertrokken en er is überhaupt nog geen zicht op een nieuwe coördinator.
Ik probeer hier en daar subtiel bij te sturen maar ik kan haar toch moeilijk zeggen wat ik hierboven allemaal zei 🙈
Heeft/had je leidinggevende geen leidinggevende? Dan is dat toch momenteel uw leidinggevende?

Goh, kan wel, probleem is dat je het risico hebt dat die persoon de kritiek niet kan plaatsen of nog erger, weer hervalt in een put... Hangt ervan af hoe je het kadert. Je zou kunnen vertrekken vanuit het opzicht "Ik merk dat je het lastig hebt met bepaalde zaken, ik wil je daar graag in ondersteunen, zie je het zitten dat ik je wat meer op sleeptouw neem en we bepaalde zaken eens samen doen zodat je ziet hoe ik het doe".

Man man, die flup zijn werk zou ondertussen naar test moeten gaan. Zodat de testers er zich kunnen mee bezig houden.

Maar dat rammelt zodanig hard, dat de bugs beter eerst op dev opgelost worden, i.p.v. maar releases te maken.

Trekt dus echt op niks.
Al wat je probeert in een scherm, error, error. Zaken die niet logisch zijn.

Ik heb al zoveel mogelijk bugs doorgegeven.

Maar die ziet de urgentie er gewoon niet van in.

Ook de hele dag vandaag gewoon grijs of geel gestaan.

Soit, die is straks dus toch weg, en ik ga in de rommel achterblijven. Zo gaat dat.

Wat een mentaliteit toch, en wat een onkunde.

Meerdere masters, maar simpele opdrachten tot een goed einde weten te brengen, laat staan de eigen rommel eens wat te testen. Nope.
Alles te moeilijk, hoe simpel de opdracht ook, tering lang over alles doen. Totaal niet maken wat gewoon plat uitgeschreven staat.
Bij alles botsen, dan via een hele uitgeschreven tekst elders confirmatie zoeken, voor iets wat gewoon poepsimpel is.
Surrealistisch eigenlijk.
Met deadlines naderend, geldt niet meer wie wat gemaakt heeft, dus mag ik nu al mee in de shit springen.

Gisteren op een 6 uur tijd een stuk hermaakt, waar die weken heeft opgezeten en wat dan nog niet werkte.

Moet zowaar de meest incompetente persoon zijn die ik ooit ben tegengekomen.

En die zitten daar dan zo chill he, om helemaal het sch**t van te krijgen, zich van niks bewust. (Nog erger dan ambtenaren ja)
Achter hun laptopke, die typische drinkbus die ze van hun werkgever krijgen aan de ene kant, een potje eten aan de andere kant.
Chill, chiiillll. Af en toe wat buzzwords.

Platstampen.

Terug
Bovenaan