Als hij zich nergens van bewust is dan is dat wel een teken dat er serieus iets misloopt bij jou en/of jouw bedrijf. Hoezo is dat nog niet geëscaleerd?
Is al lang geëscaleerd. Zijn contract stopt weldra.
(Ik denk niet dat hij zelf al weet, want hij deelt vakantieperiodes mee voor volgend jaar lol.
Men kondigt die stopzetting niet te ver op voorhand aan uiteraard, anders laten ze zich helemaal hangen. Nu, bij deze pipo, hoe minder hij doet, hoe minder hij ook stukmaakt, ook wel ergens een voordeel dan.)
Er heerst een soort gelatenheid rond, want immers het is ondertussen de zoveelste op rij.
Ik hoor bij mijn bazen ook een soort moedeloosheid: "wat is dat tegenwoordig toch?"
Bewust zijn: een oersimpele analyse lezen, en maken wat er gewoon staat. Eenvoudige opdrachten, niets te moeilijk. Bestaande voorbeelden genoeg dan trouwens om zich op te baseren. Ook geen dingen gewoon verzinnen die echt nergens op trekken. .
Ondanks al zijn diploma's heeft die amper de inzichten van iemand uit het 3de middelbaar.
Als in de analyse staat dat er de waardes A, B en C kunnen zijn. Dan moet je niet afkomen met D en E, hoe hij erop komt, weet die zelf niet.
Ach ja, het is iets.
Weet dat ze onlangs een jongen met een master hebben moeten buitengooien, omdat die niet kon schrijven.
Niemand begreep iets van wat hij uittypte. (Hier op school gezeten ja.)
Ik heb er zelf niet met te maken gehad, was in een andere unit, maar het moet echt erbarmelijk geweest zijn.
Maar ik hoor overal dezelfde verhalen.
Nog maar recent van ene die bij een ingenieursbureau werkt. Wat die allemaal meemaakt.
Hij helpt die nieuwkomers dan op weg. Maakt bv. al een aanzet van een tekening met een stuk berekening erbij.
Wat doet die andere, neemt dat gewoon 1 op 1 over en zet zijn naam eronder, en beschouwt de opdracht als af.
"Jamaar dat is de bedoeling niet he."
Ook ene die in een fabriek werkt.
De laatste keer is hij naar boven gegaan, en van zijn tak gemaakt: "nog ene keer een snotneus naast hem, en hij dient zijn ontslag in."