Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nog nooit een contract gezien waar de verloning (incl. eventuele extralegale voordelen) niet is in opgenomen. 'k Zou dat dan ook niet vertrouwen, but that's just me I guess.
Mor soit, buiten interims als ik jong was heb ik dan ook nog nooit voor een leefloon/minimumloon gewerkt.
Komt meer voor dan je denkt, meestal omdat men met barema's werkt.

Nog nooit een contract gezien waar de verloning (incl. eventuele extralegale voordelen) niet is in opgenomen. 'k Zou dat dan ook niet vertrouwen, but that's just me I guess.
Mor soit, buiten interims als ik jong was heb ik dan ook nog nooit voor een leefloon/minimumloon gewerkt.

Ik denk voor contractuelen bij de overheid gewoon dat die in hun contract zien:

"U wordt betaald volgens het barema B11 gepubliceerd in het staatsblad op 23.11.2018"
"U ervaring wordt gevaloriseerd na goedkeuring van comité X"
...

Er gaan daar geen bedragen instaan.

Afhankelijk zijn van een pipo die het wel héél gezapig opneemt.

Een project dat al lang geleden had kunnen afgerond geweest zijn, die is nog maar net uit de startblokken eigenlijk gekomen na al die tijd.
Mijn kant van het verhaal is al lang gedaan, maar het geheel moet nog samenkomen, en dan kan je nog bijschaven en testen.

Zijn teamsbolletje stond uiteraard geel van 12 tot 15 uur.

Vandaag afscheid genomen van de meeste collega's. Van onze afdeling gaan er 11 van de 27 weg, dus behoorlijk veel. Ene moet nog uitwerken tot april en de rest is nu gestopt. Was echt een rotdag en het deed me toch wel iets om sommigen te zien vertrekken. De toekomst ziet er ook niet rooskleurig uit heb ik de indruk.

Bezig met de jaarlijkse evaluaties plus loonsverhogingen.
Wij werken met een systeem van prestatiestappen, bovenop de indexaties.

Valt me toch elk jaar op dat in ons land de anciënniteit toch zwaar beloond wordt.
Zeker bij “gewoon” uitvoerend werk, waar ervaring minder een rol speelt, is het toch frappant dat in ons land er zoveel verschil is tussen lonen voor dezelfde functie, louter omdat iemand al 30/35 jaar ergens werkt.

Bezig met de jaarlijkse evaluaties plus loonsverhogingen.
Wij werken met een systeem van prestatiestappen, bovenop de indexaties.

Valt me toch elk jaar op dat in ons land de anciënniteit toch zwaar beloond wordt.
Zeker bij “gewoon” uitvoerend werk, waar ervaring minder een rol speelt, is het toch frappant dat in ons land er zoveel verschil is tussen lonen voor dezelfde functie, louter omdat iemand al 30/35 jaar ergens werkt.
Dit is het grootste "probleem" dat ik heb met loon in België. Het systeem heeft voor mij nooit correct aangevoeld. Vroeger ikzelf en nu onze jongere generatie verzet vaak bergen en heb je gewoon "veel meer" aan dan aan de oudere garde. Niet dat de oudere garde niet productief is of zo, maar de verhouding zit gewoon volledig scheef. Hieraan zitten is echter onbegonnen werk...

Corporate IT :rolleyes:

mail dat een request geweigerd is, dat ik DKIM niet meer kon gebruiken wegens andere policy. Vage uitleg. Request nummer erin maar dat ticket kan ik nergens in mijn requests terugvinden. Cybersecurity gecontacteerd dat er precies een fake mail met fake request is opgedoken. Zij bevestigen dat het genuine is.

Ok, die dienst gecontacteerd en meer uitleg gevraagd.

Een request voor een vorig project van deze klant, aangevraagd 20/05/2019. Een antwoord in december 2024.

Ze zitten daar precies met ruime SLA's :lol:

Dit is het grootste "probleem" dat ik heb met loon in België. Het systeem heeft voor mij nooit correct aangevoeld. Vroeger ikzelf en nu onze jongere generatie verzet vaak bergen en heb je gewoon "veel meer" aan dan aan de oudere garde. Niet dat de oudere garde niet productief is of zo, maar de verhouding zit gewoon volledig scheef. Hieraan zitten is echter onbegonnen werk...

Ik denk sowieso dat de focus op anciënniteit als het probleem er gewoon naast zit. Zelfs als dat systeem er niet is of zou zijn, zou dit in mijn ogen niet aanzetten tot een verhoging van het loon voor de jongere garde. Omdat die kost dan naar de toekomst ook altijd wordt meegenomen. Wat op dit moment de sterkte is van het systeem (vanuit de positie van de werkgever). Namelijk dat je tegen een goedkope prijs werkpaarden krijgt, die je kan inzetten waar noodzakelijk.

Dat was destijds ook de volledige theorie achter de pensionering vroeg te leggen. Om budgettair en in de organisatie ruimte te maken voor het volgende renpaard. Wat in de overheid veel minder, om niet te zeggen niet, het geval is.

De enige wijze hoe ik dat zie veranderen. Is als je de mogelijkheid hebt als werkgever om in plaats van opslag, een loonsreductie toe te passen jaar na jaar. Maar het moet economisch een pak slechter eraan toe gaan voordat dit überhaupt ooit mogelijk gaat zijn.
En echt onverdeeld gelukkig word ik er nu ook niet van.

Het is vrijdagnamiddag. Het regent al out of offices tot en met. En wat doen we? Een speciaal projectje er nog bijsteken dat begin januari moet opstarten met heel veel speciale vereisten.

bij ons regent het "send all" beste wensen mails. sympathiek hoor, maar van de meeste van die mensen hebben we hier zelfs nog nooit gehoord.

stuur dat naar uw eigen dienst, naar uw eigen mensen, maar toch niet naar iedereen binnen de organisatie?

bij ons regent het "send all" beste wensen mails. sympathiek hoor, maar van de meeste van die mensen hebben we hier zelfs nog nooit gehoord.

stuur dat naar uw eigen dienst, naar uw eigen mensen, maar toch niet naar iedereen binnen de organisatie?
Waarom kiezen als er een send all knop is.

En als ge die mensen dan tegenkomt, vaak amper een goedendag.

Tot zover de oprechtheid van al die wensen

Gewoon een berichtje prettige feestdagen in "de teamchat" en klaar.
Hoe moeilijk kan dit nu zijn? Ik ga niet apart iedereen aanspreken hé.

Volgend semester lesgeven op maandagochtend 8:30-10:30. 😂
Ik geef elk semester wel lessen om 8u. Enige miserie is als ik mijn dochter moet afgezet krijgen in de crèche die pas om 7 opengaat. Zo niet is dat lekker vroeg de baan op en rustig tot daar gaan zonder stress.

Het jaar na COVID uitgezonderd, zitten de meeste studenten daar ook wel.

Ik geef elk semester wel lessen om 8u. Enige miserie is als ik mijn dochter moet afgezet krijgen in de crèche die pas om 7 opengaat. Zo niet is dat lekker vroeg de baan op en rustig tot daar gaan zonder stress.

Het jaar na COVID uitgezonderd, zitten de meeste studenten daar ook wel.
De studenten gaan er normaal wel zitten (vorig jaar vrijdag 8u30), maar ik hou meer van 10u30-12u30 slots.

Terug
Bovenaan