Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De nieuwe SAP uitrol hier op het werk irriteert me meer en meer.

Ma bon probeer dat te relativeren doordat ik slechts nog maar 32 jaar ofzo moet gaan werken.. (38 FYI)

Submit and pray?

Ik denk dat in alle business cases die SAP implementaties verantwoorden een onrealistische verwachting hebben van het niveau van de eindgebruikers en de kwaliteit van de data, typisch zaken die heel ver staan van de beslissingnemers.

Eenmaal je beseft dat het gewoon een tabel van data is en letterlijk alles op Google staat, is het nochtans wel een goed ERP systeem.

Eenmaal je beseft dat het gewoon een tabel van data is en letterlijk alles op Google staat, is het nochtans wel een goed ERP systeem.
Maar waarom moet elk bedrijf een een UI over gieten?

En handig werkt het niet. Voor een PO op te stellen en daarna goedkeuring tot facturatie te geven ben ik 30 clicks verder en 2 apps van SAP.

Vroeger welgeteld 1 mail opstellen en daarna een reply all dat het mag betaald worden...

Welliswaar geen ergernis op het werk maar eerder over werk. Wat een helse tocht is het eigenlijk om een bedrijfspand met een redelijk oppervlak en nog wat plaats buiten voor laden en lossen en machines te stallen. Daar is nu eens echt geen aanbod van. Tenzij je een bedrijfscomplex met een loods vaneen halve hectare kan betalen.

Welliswaar geen ergernis op het werk maar eerder over werk. Wat een helse tocht is het eigenlijk om een bedrijfspand met een redelijk oppervlak en nog wat plaats buiten voor laden en lossen en machines te stallen. Daar is nu eens echt geen aanbod van. Tenzij je een bedrijfscomplex met een loods vaneen halve hectare kan betalen.
Welcome to West-Vlaanderen: https://www.activo.be/nl/te-huur/magazijnen-fabrieken/magazijn/p23085-roterijstraat-2-8540-deerlijk

Contractonderhandelingen.

Al een paar rondjes heen en weer met inhoudelijke opmerkingen. Daarna leek er consensus te ontstaan. Op een klein puntje viel het proces dan stil voor enkele weken/maanden. Toen dat kleine puntje opgelost was, de draad terug opgepikt en finaal doorgestuurd ter goedkeuring naar iedereen.

Aannemer komt nu terug met: "We hebben nog enkele puntjes gewijzigd met Track Changes". Ik open de Word-file:
  • In het begin enkele vormelijke puntjes. Ok.
  • Vervolgens enkele licht-gewijzigde formuleringen. Ook nog wel vrij ok.
  • En dan het altijd miserie-gedeelte schadevergoedingen: in ons onderhoudscontract bedraagt de cap op schadevergoedingen maximaal 3 keer de jaarprijs van het onderhoudscontract. -> Aannemer heeft dit met Track Changes gewijzigd naar 1 keer. :wtf:
Sorry maar dergelijke grote wijzigingen ga je niet helemaal op het einde nog proberen doordrukken. En al zéker niet door gewoon even casual met uw Track Changes in een Word-documentje een wijziging aan te brengen zonder dit nog eens expliciet te vermelden in de mail. :wtf: Subtiel hoor.

Ik zou nu moeten terugsturen: "Ah, jullie willen dus terug rond de tafel gaan zitten?"

Nog een zelfevaluatie invullen.

Jezus, elk jaar worden die vragen omslachtiger en bombastischer. (Dat soort teksten verwacht je op P&A.)

Eigenlijk is het lachwekkend.

Die die vragen opstellen, hebben die zelf niet iets van: "dit is erover?"

---

Een flupper die zijn eigen al meteen ziek boekt deze donderdag en vrijdag.
Nu ja, 2 dagen dat die tenminste niks stuk kan maken.

Laatst bewerkt:
Collega die de lijn van 2024 doortrekt.

We hadden vanmorgen eerst afgesproken met een aantal collega's om dan te carpoolen.
Ik heb hm 2x gebeld, whatsapp en sms op zijn privé gsm. Nergens te bespeuren en geen reactie.

Krijg rond de middag opeens een antwoord "Ik had verlof vandaag. We hebben elkaar niemeer gehoord dusja sorry"

Ja nee hè kerel, als iets is afgesproken en bevestigd en je kan niet moet jij afzeggen ipv "We hebben elkaar niemeer gehoord" 😂

Positieve punten voor zen evaluatiegesprek

Terug
Bovenaan