Bij de Kick-Off meeting met de klant op 20 manieren duidelijk maken dat IK nu de rol overneem van sales, dat IK nu de SPOC ben, enzovoort enzovoort. Ze hebben mijn gsm-nummer, ze hebben mijn mailadres, enzovoort. Ze kunnen mij altijd bereiken.
Intussen neemt onze back-office (blijkbaar) ook contact op met de klant om administratieve zaken in orde te brengen als uitloper van de sales-fase. Ik sta daarbij niet in CC. Hoeft ook niet wat mij betreft. De sales en mijn teamleader staan wel in CC maar blijven passief.
De klant antwoordt op onze back-office en stelt daarnaast een vraag naar een inhoudelijke stand van zaken. Dat is dus eigenlijk een vraag voor mij. Dat had de klant moeten weten, maar whatever. Maakt niet uit, toch?
Dan zou je verwachten dat mijn teamleader een reply-all doet, mij inlust en die vraag doorspeelt naar mij. Niets aan de hand, toch? Ik antwoord met plezier.
Maar neen. Teamlead forward de mail naar mij: "Kun je ervoor zorgen dat de klant naar JOU komt met dit soort vragen? Hoe komt het dat de klant daar zelf naar moet vragen? Waarom breng je de klant niet pro-actief op de hoogte van de stavaza?". En meer van dat geneut.
Fuck maat, heb je zoveel tijd over dat je daarover moet beginnen zeiken? Fucking dramaqueen. Schoolmeesterke denkt dat hij zijn peuters even de levieten moet lezen blijkbaar. Dat je als volwassen, hoogopgeleide man van bijna 40 jaar die zelfstandig miljoenenprojecten leidt nog steeds dit soort zaken moet slikken van uw hiërarchie, dat zijn één van de zaken die mij doen kotsen van het werknemersstatuut.
Toont ook netjes aan hoe hoog de lat gelegd wordt in ons bedrijf qua dienstverlening naar de klant.
Als ik daarentegen ergens klant ben (professioneel of privé), dan spring ik meestal een gat in de lucht als ik al binnen de werkweek een antwoord krijg op mijn vraag zonder eerst 5 reminders en 10 telefoons. Maar langs de andere zijde is het blijkbaar al een schandaal wanneer klanten zelf naar een stavaza moeten vragen bij mij. The horror.
Weet je wat? Ik zal anders mijn Timetracking-tabelletjes die we moeten invullen tot op de minuut rechtstreeks forwarden naar al mijn klanten. De volgende stap is een GoPro camera op mijn kop monteren en livestreamen naar mijn hiërarchie en mijn klanten. Dan zijn we er helemaal.
Nog 2 maanden en 23 dagen. Nog eventjes volhouden mac. Je kunt het.