Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Project Support waar ik echt niet meer kan op rekenen. Slordig, nonchalant, komt zijn beloftes niet na.
Maar ik ben niet zijn leidinggevende dus weinig echte macht over hem. Plus, het is één van de laatste anciens waar ik nog een beetje een band mee heb dus ik vind het moeilijk om hem te hard aan te pakken.

Doe zoals de bleu gate hier .
Maak er een betaalparking van met een slagboom .
Nog altijd openbaar bereikbaar enkel gaat het wat meer kosten om te laden (tip zij vragen hier €1,80 per uur parkeergeld . ;).

Het publiek zetten voor de subsidies en geen toegang verlenen voor eigen volk eerst en allemaal truukjes om het te omzeilen: leve België.
De wetgever schrijft voor “vrij toegankelijk” dus vermoedelijk zal deze opengaan na bedrijfsuren.

Mijn frustratie:
Alle nieuwe hires binnen onze firma voldoen aan dit
Heb hier een collega die altijd "ik heb dit gedaan, ik heb dat gedaan" stuurt als alles in orde is en er pluimen te verdienen zijn. Als er iets fout loopt is het "onze fout" "wij hebben dit niet gezien.." "we excuseren ons"
Terwijl ik een voortdurende onderstaande hanteer:
Individuals win, teams lose. Het zou vice versa moeten zijn. In een ideale wereld altijd het team.

Kun je tackelen door systematisch op het team te focussen bij goed nieuws. Je moet al een serieus asshole zijn, en heel doorzichtig, als je dan nog eens je eigen dingen apart benadrukt.
De eerste strategie is de beste short term strategie. Winsten en bonussen boeken om na 3 jaar, wanneer iedereen je beu is en doorzien heeft, naar de volgende te gaan. Je referentie is je baas die begrijpt dat na alles wat je verwezenlijkt hebt nood hebt aan een nieuwe uitdaging. Je direct reports zouden je daarentegen uitkotsen.
De tweede strategie is goed op lange termijn, maar omdat je baas ook de eerste strategie volgt, heeft niemand het door wat de succesfactor is. Welcome to corporate omgevingen

Bij de Kick-Off meeting met de klant op 20 manieren duidelijk maken dat IK nu de rol overneem van sales, dat IK nu de SPOC ben, enzovoort enzovoort.
Teamlead forward de mail naar mij: "Kun je ervoor zorgen dat de klant naar JOU komt met dit soort vragen? Hoe komt het dat de klant daar zelf naar moet vragen? Waarom breng je de klant niet pro-actief op de hoogte van de stavaza?".
Mijn analogie, de film the gladiator:
Waarom volgt het volk Maximus ipv keizer Commodus?
Het is niet omdat je een leiderstitel hebt dat je ook die rol vervult desondanks dat je dat communiceert.

Stel nu eens voor dat je teamleader ipv een machtswellusteling een leidinggevende is met goede bedoelingen en feedback:
Mac-bc, je bent zo een slimme kerel maar desondanks slaag je er niet om de klant jou als SPOC te zien! Waarom denk je dat dit komt? (Open vraag)
Zou het proactief de klant op de hoogte stellen kunnen helpen om een klant dit gevoel wel te geven? (gesloten vraag om je in een richting te sturen)
Nog 2 maanden en 23 dagen. Nog eventjes volhouden mac. Je kunt het.🤞
Succes! Langs een kant jammer want ik lees graag je verzuchtingen, langs de andere kant denk ik dat je als zelfstandigen hier ook nog
gaat ragen; maar hopelijk dan iets beter betaald!

Mac-bc, je bent zo een slimme kerel maar desondanks slaag je er niet om de klant jou als SPOC te zien! Waarom denk je dat dit komt? (Open vraag)
Zou het proactief de klant op de hoogte stellen kunnen helpen om een klant dit gevoel wel te geven? (gesloten vraag om je in een richting te sturen)
Die klant wil toch gewoon van de gelegenheid gebruik maken om met 1 email al zijn vragen te stellen. Die denkt wellicht ook wel dat ze de vraag intern zullen doorsturen.

Nog 2 maanden en 23 dagen. Nog eventjes volhouden mac. Je kunt het.🤞
Maw stillaan de moment om u kloten er aan te gaan vegen toch?
Dat je de klanten niet in de steek wil laten d'accord, dat je u nog professioneel wil gedragen, chapeau.

Maar als er dan zo'n idioot van een manager wat hoog van zijn toren komt blazen geef je die toch een antwoord? Wat gaan ze doen? U ontslaan?

Succes nog in elk geval, het klinkt alsof je het nog nodig gaat hebben.

Wat krijg je als je een groep trekkers en een groep dood gewicht hebt (tezamen met een onderstaffing)? De trekkers worden het beu. Nóg eens iemand die net zijn ontslag heeft ingediend… Sebiet kunnen we een juist nog een kleurenwiesploegske oprichten.

Collega opleiden die geen woord Nederlands spreekt en kei hard uit zijn bek stinkt, dolle pret.

Iemand ideeën om subtiel duidelijk te maken dat hij iets aan zijn mondhygiëne moet doen?
Geef hem gewoon een muntje "fresh pepermint" en zeg hem: Moet je geen muntje hebben?

Vanmorgen heb ik een junior begeleid bij haar eerste meeting bij de klant. Chance dat ik erbij was, anders zou ik mijn geld teruggevraagd hebben als klant.

Geen verwijt naar haar trouwens, iedereen moet leren. Maar haar profiel is mijns inziens niet passend genoeg voor de functie. Maar soit, als iedereen vertrekt snap ik dat ze desperate zijn om nieuwe human resources te vinden.

Laatst bewerkt:
Achterlijke ambtenaren vakbonden en hun aanhang die maandag gaan staken tegen een regering die nog niet eens bestaat, waardoor scholen sluiten en flink pak werknemers issues hebben....

Silver lining: het is een extra bevestiging dat de keuze om hier investeringen quasi integraal weg te halen, de goede is.

Achterlijke ambtenaren vakbonden en hun aanhang die maandag gaan staken tegen een regering die nog niet eens bestaat, waardoor scholen sluiten en flink pak werknemers issues hebben....

Silver lining: het is een extra bevestiging dat de keuze om hier investeringen quasi integraal weg te halen, de goede is.

Pas gaan staken als het akkoord goed gekeurd is zou natuurlijk ook nie zo slim zijn hè.

Pas gaan staken als het akkoord goed gekeurd is zou natuurlijk ook nie zo slim zijn hè.

Dat heeft hen in het verleden alvast nooit tegen gehouden...

Nuja, goed, blind staken zonder te weten waartegen ze staken, heeft hen in het verleden ook nooit tegen gehouden, dus potato potàto. Vandaar ook: compleet achterlijk.

Ik heb die discussie met mijn collega's ook gehad. Ze vonden het raar dat ik niet bereid was om te staken.
Ik heb gewoon gezegd dat er 20+ miljard moet gevonden worden. Dat iedereen dit zal voelen. En dat het dan ook niet meer dan normaal is, dat ik als ambtenaar het ook ga voelen.

Waarna de melding er kwam en waar ik hen ook geen ongelijk kon geven van ja, dat weerstrijden we niet. Maar als we ons stem niet laten horen dan stemmen we er gewoon defacto mee in. Neen we moeten onze stem verheffen om duidelijk een signaal te geven dat dit niet als normaal moet gezien worden maar dat er gekeken moet worden naar alle mogelijkheden ipv enkel de makkelijkheidsoplossing te kiezen. Met daarnaast de melding als we niets zeggen... wat houdt hen dan tegen om de verlaging zwaarder te maken want er kraait toch geen haan naar.

Het draait om het geven van het signaal dat alle partijen, dit goed bekijken.

Realiteit zal zijn dat de mensen die kortelings op pensioen gaan waarschijnlijk wat meer een overgangsmaatregel krijgen en dat mensen die nog 20 - 30 jaar of zo te gaan hebben gejost zijn :p.

Vanmorgen heb ik een junior begeleid bij haar eerste meeting bij de klant. Chance dat ik erbij was, anders zou ik mijn geld teruggevraagd hebben als klant.

Geen verwijt naar haar trouwens, iedereen moet leren. Maar haar profiel is mijns inziens niet passend genoeg voor de functie. Maar soit, als iedereen vertrekt snap ik dat ze desperate zijn om nieuwe human resources te vinden.
Dat is een beetje mijn bezorgdheid voor de komende jaren. We zitten met een ouder team en over een aantal jaar beginnen de eersten op pensioen te gaan, maar voor een aantal functies die we moesten invullen kregen we niet de interessantste profielen aangeboden die kwamen solliciteren. Ik hoop dat dat over een aantal jaar toch anders is, want anders gaat het moeilijk worden om nog de dezelfde kwaliteit van werk aan te bieden.

Terug
Bovenaan