baas: "Allez mac-bc, hoe komt het dat je donderdag maar 37 taken hebt gedaan i.p.v. 38?"

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
baas: "Allez mac-bc, hoe komt het dat je donderdag maar 37 taken hebt gedaan i.p.v. 38?"

Je vergeet oudercontacten, ouder op bezoek in de klas, nieuwjaarsreceptie school en alle smartschool-shit nog. Waar moet een mens de tijd nog vinden om dagelijks 10 rants op BG te schrijven?Als Project Manager...
Ik veronderstel dat veel van die zaken in de vorm van een email binnen komen? Dat kan je toch perfect negeren? Berichten van team sfeerbeheer hoef je toch zelfs niet te openen?Als Project Manager krijg je al ganser dagen telefoons en emails van externen (klanten, aannemers, partners, ...). Irritant, maar part of the job I guess.
Maar dat onze eigen organisatie daar nog een gigantische laag bovenop legt, dat is echt vermijdbare shit. Wat heb ik vandaag al allemaal ontvangen?
- Baas: "Mac-bc, kun jij een tekstje maken voor afdeling Marketing over technisch onderwerp X?"
- Baas: "Mac-bc, kun jij tegen de volgende teammeeting uw input geven over onderwerp Y?"
- Team Sfeerbeheer: "Volgende maandag is het Blue Monday en om ons allemaal op te vrolijken komen we allemaal naar het werk in een trui met veel kleurtjes!"
- Team Sfeerbeheer: "We doen een kleren-inzamelactie voor een armoede-organisatie."
- Team Admin: "Nieuwe richtlijnen om uw auto elektrisch op te laden op de bedrijfsparking, gelieve dit document allemaal grondig door te nemen!"
- Team IT: "Je moet uw nieuwe trainingssessie nog afwerken over cybersecurity!"
- Team Marketing: "Deel dit eens op uw LinkedIn-pagina!"
- Enzovoort enzovoort.
Als Project Manager krijg je al ganser dagen telefoons en emails van externen (klanten, aannemers, partners, ...). Irritant, maar part of the job I guess.
Maar dat onze eigen organisatie daar nog een gigantische laag bovenop legt, dat is echt vermijdbare shit. Wat heb ik vandaag al allemaal ontvangen?
En dan op de volgende one on one meeting met mijn baas: "Allez mac-bc, hoe komt het dat je donderdag maar 37 taken hebt gedaan i.p.v. 38?"
- Baas: "Mac-bc, kun jij een tekstje maken voor afdeling Marketing over technisch onderwerp X?"
- Baas: "Mac-bc, kun jij tegen de volgende teammeeting uw input geven over onderwerp Y?"
- Team Sfeerbeheer: "Volgende maandag is het Blue Monday en om ons allemaal op te vrolijken komen we allemaal naar het werk in een trui met veel kleurtjes!"
- Team Sfeerbeheer: "We doen een kleren-inzamelactie voor een armoede-organisatie."
- Team Admin: "Nieuwe richtlijnen om uw auto elektrisch op te laden op de bedrijfsparking, gelieve dit document allemaal grondig door te nemen!"
- Enzovoort enzovoort.
Intussen nog wat dringende communicatie met mijn vrouw over administratie, de kinderen, de boodschappen, ...
En dan heb ik het nog niet over die 1000 andere Whatsapp-berichten die constant binnenstromen van andere familie en vrienden. Als je dan om 21u30 de kinderen in bed hebt gestoken en uw huishouden gedaan hebt, mag je nog uw Whatsapp-inbox beginnen verwerken. Onlangs vanuit 2 verschillende groepen de opmerking gekregen dat ik "zo passief ben op whatsapp". No shit sherlock, ik zit ook graag nog eens 5 minuten op mijn gemak 's avonds. Echt een vergif, die smartphone.
Laat me verdomme toch eens allemaal met rust. Laat mij werken. Eens een uurtje doorwerken aan iets, dat is echt een ongelofelijke zeldzaamheid geworden.
Als Project Manager krijg je al ganser dagen telefoons en emails van externen (klanten, aannemers, partners, ...). Irritant, maar part of the job I guess.
...
- Enzovoort enzovoort.

- Enzovoort enzovoort.

Zal wss eerder zoiets zijn van 'vanaf vandaag, gelieve niet meer dan 3u aan 1 stuk meer op te laden', onder dreiging van boetes of zoiets.Wagen opladen? Kunt die kabel maar op 1 manier insteken hè. Alst niet lukt vraag je het opt dat moment zelf maar

Daag ze niet uit.Zal wss eerder zoiets zijn van 'vanaf vandaag, gelieve niet meer dan 3u aan 1 stuk meer op te laden', onder dreiging van boetes of zoiets.
De kabel zelf in z'n wagen steken denk ik niet dat het bedrijf handleidingen voor gaat maken & dat voor elk type wagen.![]()
Ik ken er nog waar iedereen samen op de parking moest gaan kijken en men ging uitleggen "eerst de paal, dan de auto" (of anders om)
Lange armen hebben ipv lange tenen zoals sommige hier op het forumIk zou niet weten hoe je ze tegelijkertijd zou kunnen insteken.
?Voor de veiligheid zou de ene volgorde beter zijn dan de andereIk zou niet weten hoe je ze tegelijkertijd zou kunnen insteken.
Zal wss eerder zoiets zijn van 'vanaf vandaag, gelieve niet meer dan 3u aan 1 stuk meer op te laden', onder dreiging van boetes of zoiets.
De kabel zelf in z'n wagen steken denk ik niet dat het bedrijf handleidingen voor gaat maken & dat voor elk type wagen.![]()
Deel jullie successen! Laat ons samen eens pingpongen over de middag! JA! JOEPIE! Laat ons samen werken aan IMPACT! Yes, we can! Teamwork makes the dreamwork! 

Allez, ons team is gedecimeerd dus nu komen er van die doorzichtige initiatieven vanuit de hiërarchie om terug "een hecht team te creëren".![]()
![]()
![]()
Deel jullie successen! Laat ons samen eens pingpongen over de middag! JA! JOEPIE! Laat ons samen werken aan IMPACT! Yes, we can! Teamwork makes the dreamwork!
Precies de kleuterklas.
Neen, ik ben hier allemaal veel te oud voor geworden. Mijn maag keert er bijna letterlijk van om. De afkeer van mijn job en heel dat corporate gelul in het algemeen is nog nooit zo groot geweest. Zo doorzichtig allemaal. Laat mij nu toch gewoon eens 5 seconden met rust zeg.
Deel uw succes, deel uw succes. Het is verdomme allemaal in het honderd gelopen het afgelopen jaar. Het zijn allemaal fucking strontprojecten, van de eerste tot de laatste. En nu moet ik plots mijn "succes" delen?! Het enige succes is dat ik binnenkort mijn ontslag ga indienen.
Ik dacht dat ik het allemaal beter zou kunnen verdragen met het einde in zicht. Maar alleen het omgekeerde is waar. Ik word extreem ongeduldig. Het moet ophouden.
Dude! Als het mij zo zeer tegen zou steken zou ik mij niet bezig houden met het indienen van mijn ontslag exact te 'timen' hoor.Allez, ons team is gedecimeerd dus nu komen er van die doorzichtige initiatieven vanuit de hiërarchie om terug "een hecht team te creëren".![]()
![]()
![]()
Precies de kleuterklas.
Neen, ik ben hier allemaal veel te oud voor geworden. Mijn maag keert er bijna letterlijk van om. De afkeer van mijn job en heel dat corporate gelul in het algemeen is nog nooit zo groot geweest. Zo doorzichtig allemaal. Laat mij nu toch gewoon eens 5 seconden met rust zeg.
Deel uw succes, deel uw succes. Het is verdomme allemaal in het honderd gelopen het afgelopen jaar. Het zijn allemaal fucking strontprojecten, van de eerste tot de laatste. En nu moet ik plots mijn "succes" delen?! Het enige succes is dat ik binnenkort mijn ontslag ga indienen.
Ik dacht dat ik het allemaal beter zou kunnen verdragen met het einde in zicht. Maar alleen het omgekeerde is waar. Ik word extreem ongeduldig. Het moet ophouden.
Dude! Als het mij zo zeer tegen zou steken zou ik mij niet bezig houden met het indienen van mijn ontslag exact te 'timen' hoor.
'k Zou het indienen & zo snel mogelijk den bos in dan.
Ja OK, je zit mss een maandje zonder inkomen. Maar 'k veronderstel dat je dit wel kan overbruggen. Je krijgt er ook een maandje rust mee. Even kop leeg maken & frustraties vergeten.
En sure, 't is uiteraard niet ideaal & normaal gezien wil je dat niet (effectief zonder werk komen te zitten).
Maar als het zo zwaar tegen zit & je gewoon nog een maand zit te wachten om aan te sluiten op uw volgende 'plan' ... jah. Dan zou ik daar gewoon m'n conclusies trekken.
Uiteraard goed voor paar weken, een maandje. Niet voor 6 mnd of zoiets natuurlijk. Maar gij zit toch al af te tellen.

Gohja. Ik refereerde voornamelijk naar z'n laatste statement.Of laat die zever gewoon los. In 90% van de bedrijven, zeker de multi-nationals vol met mgmt huurlingen, is er van die zever.
In outlook heb ik een rule die dergelijke mails automatisch naar "HR + blabla" verhuist![]()