Wallfish
Member
Onlangs al een pre-overdracht gehad van mijn degoutant advocatenproject. Met mijn n+1, n+2, n+3 en nog een andere van het managementteam erbij, en dan ik als kleine garnaal.
n+3: "Ja, n+2 leg eens uit"
n+2: "Ja, n+1, leg eens uit"
n+1: "Ja, mac-bc ik denk dat jij het meest inhoudelijk op de hoogte bent, the floor is yours!".
Een heel ondankbare job. Want dan weet ik al zeker= met zoveel managers in de meeting, en de kleine garnaal moet het uitleggen, dan zal ik binnen de kortste keren onderbroken worden omdat ik ofwel té high-level bezig ben ofwel dat ik téveel in detail ga. Sowieso. 100% zeker.
Ik begin het project uit te leggen. Na 3 zinnen: jawel hoor. Ene die zegt dat ik te snel ga. Dan geef ik meer details. Waarna al snel een opmerking volgt: "jaja, maar waar willen we nu naartoe".Zo voorspelbaar. Terwijl, als ik gewoon rustig mijn uitleg zou mogen gedaan hebben zonder mij te onderbreken, dan had iedereen alles geweten binnen de tijd. Ik wíst het gewoon. Rustig blijven, macske. Laat het allemaal over je rollen.
Dit is zeer herkenbaar voor mij. Iets proberen uitleggen en daarin 17x onderbroken worden voor details die er niet toe doen, vragen waar ik sowieso al ging beantwoorden als ze even geduld hadden, en uiteindelijk duurt alles 3x zo lang en is het een pak verwarrender dan als ze me gewoon even zouden laten uitspreken.
En ja misschien moet ik gewoon assertiever zijn. Maar ik denk dan: misschien moeten anderen eens wat elementaire beleefdheid tonen en mensen laten uitspreken? Het is niet alsof ik daar voor mn plezier sta te lullen. Ik zeg wat ik zeg omdat ik iets duidelijk wil maken.
En inderdaad des te meer managers in de meeting + des te hoger hun niveau, des te meer dat men elkaar onderbreekt.
Zo voorspelbaar. Terwijl, als ik gewoon rustig mijn uitleg zou mogen gedaan hebben zonder mij te onderbreken, dan had iedereen alles geweten binnen de tijd. Ik wíst het gewoon. Rustig blijven, macske. Laat het allemaal over je rollen.