Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Eindelijk, Eindelijk, na lang "zagen" de go-ahead gekregen om grote kuis te houden in ons magazijn. Daar staan onderdelen en machines nog achtergelaten door den Duits in '14-'18. En dat is altijd bijgehouden want "da kan nog eens van pas komen".
Nog geen 5min bezig komt collega 1 (een beetje een hoarder) al af: ge gaat da toch niet wegsmijten zeker?
Jawel, staan die toestellen nog ergens in een van onze gebouwen? Nee? Hebben we dan nog reserve onderdelen nodig?
Iets later collega 2 (een echte hoarder) van hetzelfde "die zijn nog perfect bruikbaar!".
Ja,maar doet gij herstellingen met recupmateriaal waar ge niet van weet wat er al mee gebeurt is of gaat ge nieuw halen? Ah, als tijdelijke noodoplossing voor als de groothandel dicht is op dat moment.... en zeg mij eens, hoe vaak is dat voorgekomen in de 15j dat gij hier werkt? En kunt ge dan geen van de elfendertig die we nu al hebben liggen "voor het geval dat" gebruiken?
Ffs, ik snap waarom het daar zo´n museum is geworden. Iedereen zegt wel dat hij wil opruimen "maar tja, x he, die kan niks weggooien" tot het zover is, dan staan alle anciens daar omdat hun hoopke oude nest toch echt wel levensbelangrijk is.

Eindelijk, Eindelijk, na lang "zagen" de go-ahead gekregen om grote kuis te houden in ons magazijn. Daar staan onderdelen en machines nog achtergelaten door den Duits in '14-'18. En dat is altijd bijgehouden want "da kan nog eens van pas komen".
Nog geen 5min bezig komt collega 1 (een beetje een hoarder) al af: ge gaat da toch niet wegsmijten zeker?
Jawel, staan die toestellen nog ergens in een van onze gebouwen? Nee? Hebben we dan nog reserve onderdelen nodig?
Iets later collega 2 (een echte hoarder) van hetzelfde "die zijn nog perfect bruikbaar!".
Ja,maar doet gij herstellingen met recupmateriaal waar ge niet van weet wat er al mee gebeurt is of gaat ge nieuw halen? Ah, als tijdelijke noodoplossing voor als de groothandel dicht is op dat moment.... en zeg mij eens, hoe vaak is dat voorgekomen in de 15j dat gij hier werkt? En kunt ge dan geen van de elfendertig die we nu al hebben liggen "voor het geval dat" gebruiken?
Ffs, ik snap waarom het daar zo´n museum is geworden. Iedereen zegt wel dat hij wil opruimen "maar tja, x he, die kan niks weggooien" tot het zover is, dan staan alle anciens daar omdat hun hoopke oude nest toch echt wel levensbelangrijk is.
Ik ben mijn ouders aan het helpen hun veel te groot huis aan het leegmaken voor hun verhuis. Ik heb dagelijks dezelfde discussie met mijn moeder. WTF die allemaal heeft bijgehouden en nog steeds wilt bijhouden 🥲

Ook quasi alle kartonnen dozen waar ooit een huishoudtoestel in heeft gezeten. Incl isomo en handleiding.

Ja mama, die frietketel van 21 jaar geleden.. als die ooit kapot is en we moeten die binnenbrengen bij de elektrozaak hier achter den hoek die al 19 jaar geleden gestopt zijn wegens pensioen… DAN HEBBEN WE DIE DOOS NODIG JA! :angry:

Ik ben mijn ouders aan het helpen hun veel te groot huis aan het leegmaken voor hun verhuis. Ik heb dagelijks dezelfde discussie met mijn moeder. WTF die allemaal heeft bijgehouden en nog steeds wilt bijhouden 🥲

Ook quasi alle kartonnen dozen waar ooit een huishoudtoestel in heeft gezeten. Incl isomo en handleiding.

Ja mama, die frietketel van 21 jaar geleden.. als die ooit kapot is en we moeten die binnenbrengen bij de elektrozaak hier achter den hoek die al 19 jaar geleden gestopt zijn wegens pensioen… DAN HEBBEN WE DIE DOOS NODIG JA! :angry:

Bij mijn schoonouders zelfde verhaal. Dozen en dozen en dozen vol met tekeningen van toen mijn madam 3y was. En huiswerk van toen ze 10 was etc etc. Dat wordt dan hier afgezet. Dat gaat dan per 10 dozen recht naar het containerpark.

Ik versta nostalgie en zo, maar wat realisme kan geen kwaad. Je bekijkt die tekening nooit opnieuw. Madam mag er van mij 1 per maand bijhouden per kind.

Schoonvader zelfde verhaal met vijzen. Heeft wsch 10 schoendozen gerecycleeerde vijzen. 10 dozen nagels. 10 dozen kabels. 4 kuub vol met dozen. Allemaal verhuizen naar het kleinere huis om daar nooit te gebruiken. Als ik vijzen nodig heb, ga ik naar de hubo. Kost 2 euro. Cost of storage beste mensen, cost of storage.

Voor mensen met ambitie zijn de periodes dat de baas/teamlead er niet is, just de meest interessante,

Eens tonen dat je het ook kan, zonder hem.
Enfin, zo ervaarde ik dat toch als ik nog “bediende” was.

Bij ons een nieuwe N+2
N+1: "Geef mij/ons maar wat vrijheid, ik hou het wel op de rails. Werk u maar op het gemak in qua procedures, ik zorg voor het inhoudelijke"

3 weken al later mail van de directie (N+4 of 5 whatever) naar ons dat de cijfers niet goed zijn, iedereen tandje bijsteken..

1 mailtje terug "Is er in de cijfers rekening gehouden met alle dossiers die afgewerkt zijn, maar nog gevalideerd moeten worden?" (Moet door N+1 gebeuren)

Neen dus, hadden zij geen zicht op en opeens krekels bij N+1 😂 wel excuses van N+4/5

Schoonvader zelfde verhaal met vijzen. Heeft wsch 10 schoendozen gerecycleeerde vijzen. 10 dozen nagels. 10 dozen kabels. 4 kuub vol met dozen. Allemaal verhuizen naar het kleinere huis om daar nooit te gebruiken. Als ik vijzen nodig heb, ga ik naar de hubo. Kost 2 euro. Cost of storage beste mensen, cost of storage.

er bestaat natuurlijk ook de gulden middenweg en i.p.v. 10 schoendozen kan je ook één (klein) doosje bijhouden. Ik zou nu ook niet kunnen leven zonder iets van materiaal in huis te hebben. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ge alles moet bijhouden. Moet ik wel zeggen dat ik een tuinberging van ongeveer 100 m² heb, dus dat scheelt.

er bestaat natuurlijk ook de gulden middenweg en i.p.v. 10 schoendozen kan je ook één (klein) doosje bijhouden. Ik zou nu ook niet kunnen leven zonder iets van materiaal in huis te hebben. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ge alles moet bijhouden. Moet ik wel zeggen dat ik een tuinberging van ongeveer 100 m² heb, dus dat scheelt.

Uiteraard. Ik heb ook een schoendoos met vijzen. Maar als je elke week ergens 1 vijs nodig hebt om iets te fixen en af en toe een kotje in elkaar zet, heb je geen kubieke meter vijzen nodig. Zeker niet als je al 70 bent. Die hebben letterlijk een 20 voet container in hun tuin gezet als nieuwe berging en die zit al vol met vijzen, plankjes, draadjes, andere brol die uit het oude huis komt :laugh:

Mijn berging hier onder de grond staat voornamelijk vol me drank. Al die 100en, 1000en EUR wijn gekocht me ecocheques die gewoon op moesten.
Of wat van die fietspomp, voor ne vélo dat ik nooit mee rond bol, met ne kapotten band. Ook gekocht omdat de EC's op moesten (nog vanalles van random brol gekocht, de jaren voor dat ik eco wijn gevonden had).

'k Moet toegeven dat er ook nog ouden brol ligt die 'k wel wil weg doen, maar te lui ben om daar speciaal een afspraak voor te maken in 't containerpark. Hele hoop oude CD doosjes. Neemt wel wat plaats in op 't schap. 'k Zou dat dan allemaal nog moeten sorteren ook.

Wel nog wat oude lakens, van een bed da'k nimmer heb, etc. Same deal.

Oude boeken van mijn schoolperiode liggen er ook nog wel. Ondanks er niets aan is, ga ik wss maar weinig meer kunnen uitsteken met tech boeking van bijna 20j terug.

Voor zover de dozen hier staan, ik probeer ze toch effe bij te houden. In 't beste geval voor de garantieperiode.
Mor over 't algemeen roteer ik door mijn dozen (ook Bol, Amazon, etc.) voor mijn karton in te steken om buiten te zetten elke maand.

Wij hebben recent ons lab eens uitgekuist naar aanleiding van een verhuis. Glaswerk speciaal voor de synthese van zeer kleine hoeveelheden Tin-katalysatoren, laatst relevant tijdens het onderzoek van die ene prof. die al 10 jaar op pensioen is en nu overleden, ander "splinternieuw" materiaal waar op de doos geschreven staat dat er nog 19/20 stuks waren in 1980, apparatuur gemaakt in West-Duitsland volgens mij niet meer gebruikt sinds de unificatie, ...

Fun.

Bij ons zijn ze 5S aan het invoeren op de werkvloer en kantoren, ook wel om nu al de verhuis van binnen x-aantal jaar wat vlotter te laten verlopen.

Wat mensen toch allemaal verzamelen en niet kunnen loslaten. Hoarders tot en met.
'Die documenten van 2001 zullen we best nog houden, je weet nooit'.

Ik gooi alles weg wat ik tegenkom, gaande van documenten tot collega's.

Mens die 5S implementeerd en opvolgt: 'alles wat al +10 jaar in de kast zit mag weg'.
Dirkske van de binnendienst begon al te zweten. Ik heb hem meteen gerustgesteld dat het om materiaal gaat.

Past dat niet meer in het basisvoorraad-in-noodsituaties topic? :biglaugh:
Wist van dat topic niet af, maar mijn ondergrondse berging zal daar wss wel in passen ja.

In 't geval van nucleaire winter zult ge hier dan wel heel zat zijn voor 't gros van den tijd. Want ondanks dat er wel meestal zo'n 10-tal 6 packs halve liters water of zoiets te vinden zijn, is het toch voornamelijk alcohol dat daar staat. Gaande van wijn, cava & whiskey tot allerhande cocktail mixers.
De dingen die ik gekocht heb als ze in de reclame staan & toch niet rap slecht worden. Zeker die sterken drank, die wordt nooit slecht.

I.t.t. frisdrank & zelfs bruiswater, wat allemaal niet veel te lang moet blijven staan als je nog iets van die'n bruis wilt over houden.

To be fair, staat ook nog wel wat voorraad droge food shizzle. Dus pasta & rijst, gekocht aan 1 + 1 gratis.
Dus de eerste paar weken na den oorlog zal ik althans niet direct honger hebben. Maar ook heel de tijd zat rond lopen om te verdoezelen dat droge rijst & pasta, zonder groente, vis of vlees, op ni veel trekt. :devilish:

Wist van dat topic niet af, maar mijn ondergrondse berging zal daar wss wel in passen ja. In 't geval van nucleaire winter zult ge hier dan wel heel zat zijn voor 't gros van den tijd. Want ondanks dat er wel meestal zo'n 10-tal 6 packs halve liters water of zoiets te vinden zijn, is het toch voornamelijk alcohol dat daar staat. Gaande van wijn, cava & whiskey tot allerhande cocktail mixers. De dingen die ik gekocht heb als ze in de reclame staan & toch niet rap slecht worden. Zeker die sterken drank, die wordt nooit slecht.

I.t.t. frisdrank & zelfs bruiswater, wat allemaal niet veel te lang moet blijven staan als je nog iets van die'n bruis wilt over houden.

To be fair, staat ook nog wel wat voorraad droge food shizzle. Dus pasta & rijst, gekocht aan 1 + 1 gratis. Dus de eerste paar weken na den oorlog zal ik althans niet direct honger hebben. Maar ook heel de tijd zat rond lopen om te verdoezelen dat droge rijst & pasta, zonder groente, vis of vlees, op ni veel trekt. :devilish:

Dat klinkt héél herkenbaar! Wel veel minder wijn en meer sterke bieren in mijn geval, maar ook de "droge voeding" is goed vertegenwoordigd, rijst, pasta en pastasauzen aan 1+1 :)

Enfin, om on-topic te zijn: mensen die hun brol achterlaten op flex-desks. Al meer dan een week ligt er een koptelefoon, niemand die weet van wie die is. Dan kwamen er nog eens afgedrukte organogrammen van heel het bedrijf bij. Ik heb me maar ingehouden om niet random wat vakjes/namen in het rood te doorstrepen en dat dan zo in het zicht te laten liggen :evil:

'Die documenten van 2001 zullen we best nog houden, je weet nooit'.

Ik gooi alles weg wat ik tegenkom, gaande van documenten tot collega's.

Ik heb steeds zo een stapeltje “shit”-dossiers dat ik elk jaar voor groot verlof gewoon weggooi.
En heb daar nog nooit miserie mee gehad.

Haha.
Dossier weg is probleem weg!

Haha.
Dossier weg is probleem weg!
De laatste tijd zit mijn baas precies ook in zo'n fase: vragen/mails van klanten negeren en hopen dat het zichzelf zal oplossen :tongue:

De laatste tweetal jaar heeft hij ook wat teveel dossiers bijgenomen terwijl we al quasi aan max. capaciteit zaten, als er dus eens wat controles/vragen van klanten tegelijk komen kunnen we gewoon niet volgen.
Ik zag dat al van ver aankomen, hij blijkbaar niet en nu zitten we met de gebakken peren.

Probleem hierbij is dat die vragen niet vanzelf overwaaien en dat de telefoons bij mij toekomen, wanneer ik aankondig wie er belt krijg ik dikwijls de reactie "ik ben er niet/ben bezig/heb geen goesting/..." en dan moet ik maar een plausibele reden verzinnen of meedelen dat m'n baas zal terugbellen (wat hij dan meestal niet doet natuurlijk)...

Ik versta best dat klanten ontevreden geraken wanneer ze dagen/weken moeten wachten op reactie, maar veel meer dan voor de zoveelste keer zeggen dat ik het ga doorgeven kan ik soms niet doen :sop:
Wij zitten ook samen in een grote kantoorruimte, dus ik kan niet zomaar eventjes mijn gedacht zeggen als dezelfde klant voor de 4de of 5de keer van zijn oren maakt.

Vandaag weer 2 zo'n telefoons, bij de 2de zat het me echt te hoog op dat moment, ik heb dat gesprek gewoon geweigerd :shutup:
In dit bewust geval is die klant nu zelf wel een ramp als je iets nodig hebt, wanneer hij dan iets van ons wil is't altijd dringend.
Ik versta mijn baas 100% dat hij zo'n geval geen prioriteit wil geven, maar dan moet hij dat die mens ook zo duidelijk maken.
Imo is het ook mijn taak niet/gaat dat boven mijn loonschaal om dat zo aan die klant zijn verstand te brengen.

Los daarvan heb je dan nog die robocall's, scammers, verkopers van abonnementen, printers, andere kloothommels,.... die de dag van vandaag om de vijf botten aan de telefoon hangen, laat mij gvd gerust :angry:

Met klanten werken is dan ook steeds miserie, elk jaar hebben die minder geduld, onnozele eisen stellen.
Vraagt ge iets aan de klant, dan wacht die weken om te antwoorden, maar o wee ALS’s de klant dan de stukken aanlevert denkt die dat de dag zelf het opgelost is.

En sebiet dreigen met klacht indienen en blabla.

Mensen ook hun brieven niet lezen. Ze krijgen een brief, zien daarin iets wat hen niet aanstaat en sebiet bellen ze, ipv eerst eens alles te lezen? En meestal Franstaligen. Die lezen dus echt niks grondig.

Of denken dat ze een vaste rentevoet hebben en dan in een kramp schieten omdat hun tarief verhoogd is (ja sorry ge hebt een variabele, lees uw contract ??). Moest uw tarief zakken, ze zouden niet bellen.

Laatst bewerkt:
Ah wel als die een maand blijft liggen en het is ne sjieke dure koptelefoon dan is deze vanaf nu van mij. :D

Helaas een zeer basic model door IT geleverd. En ik ben er zeker van dat die persoon dan gewoon een nieuwe koptelefoon zal bestellen wanneer hij zijn oude niet meer vindt...

Terug
Bovenaan