Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Sure, maar daarom dat je voorbeeld van de bank dus niet echt vergelijkbaar is. Je hebt geen "lopend contract" met een overheid. En communicatie gebeurt standaard via brief (of digitaal via e-box); niet telefoon. Dus dat telefoonnummer wordt (voor zover ik weet) niet opgeslaan.

Politie heeft mijn telefoonnummer ook nergens, dat weet ik bv 100% zeker. Want ze hebben hier eens aan de deur gestaan om mijn auto te verzetten (werken, maar ik stond er al geparkeerd van voor de verbodsborden geplaatst werden) en die waren aan het mopperen dat ze geen contactinformatie van mij hadden buiten adres :p
Maar daarom dat ik spreek over wanneer er al een dossier is, dan heb je dus wel een lopende zaak en is het dus perfect ok om dat daar aan te linken. Dat men dat niet doet is een keuze

Sure, maar daarom dat je voorbeeld van de bank dus niet echt vergelijkbaar is. Je hebt geen "lopend contract" met een overheid. En communicatie gebeurt standaard via brief (of digitaal via e-box); niet telefoon. Dus dat telefoonnummer wordt (voor zover ik weet) niet opgeslaan.

Politie heeft mijn telefoonnummer ook nergens, dat weet ik bv 100% zeker. Want ze hebben hier eens aan de deur gestaan om mijn auto te verzetten (werken, maar ik stond er al geparkeerd van voor de verbodsborden geplaatst werden) en die waren aan het mopperen dat ze geen contactinformatie van mij hadden buiten adres :p
Hier ook. De wijkagent belde me op i.v.m. de betekening van m'n rijverbod, mag de lokale/federale politie zomaar m'n gsm nr. bewaren na een eerder contact van jaren geleden?

Of halen ze dit gewoon op in de

Hier staat m'n nr. onder Toegang tot de online diensten van de overheid (CSAM) > Persoonsgegevens > Contactgegevens

Dit heb ik er ooit zelf in gezet...

De vraag is dus of ze dit ergens anders bijhouden...

Maar daarom dat ik spreek over wanneer er al een dossier is, dan heb je dus wel een lopende zaak en is het dus perfect ok om dat daar aan te linken. Dat men dat niet doet is een keuze
Ja, maar ook daar is een groot onderscheid nodig. Je zei in je eerste post dat je verwachtte dat bij mensen met een dossier dat er inzit. Maar waarom verwacht je dat? Hoe kan dit er in komen bij een nieuw dossier? Toch pas nadat jij als "klant" de toestemming gegeven hebt dat toe te voegen. Ofwel globaal aan je contactgegevens bij die instantie, of gekoppeld aan het dossier. Net zoals bij je bank, waar je zelf je telefoonnummer gaat aangeleverd zult hebben...
Wat pas na het eerste contact kan, en zelfs dan nog niet automatisch/vanzelfsprekend. Ik mag ook niet hopen dat ze automatisch van elke inkomende call het telefoonnummer aan een dossier koppelen, want de kans is reëel dat men niet met het eigen privé-nummer belt dat je wilt dat eraan gekoppelt wordt. Of dat je belt voor iemand anders (ik heb al meermaals gebeld voor iets uit te klaren voor grootouders vroeger).

Ja, maar ook daar is een groot onderscheid nodig. Je zei in je eerste post dat je verwachtte dat bij mensen met een dossier dat er inzit. Maar waarom verwacht je dat? Hoe kan dit er in komen bij een nieuw dossier? Toch pas nadat jij als "klant" de toestemming gegeven hebt dat toe te voegen. Ofwel globaal aan je contactgegevens bij die instantie, of gekoppeld aan het dossier. Net zoals bij je bank, waar je zelf je telefoonnummer gaat aangeleverd zult hebben...
Omdat mijn assumptie is dat men niet zomaar ongevraagd een dossier gaat openen en dus dat stap 1 bij het openen van dat dossier is het verzamelen van de contact informatie van de mensen die relevant zijn.
Wat pas na het eerste contact kan, en zelfs dan nog niet automatisch/vanzelfsprekend. Ik mag ook niet hopen dat ze automatisch van elke inkomende call het telefoonnummer aan een dossier koppelen, want de kans is reëel dat men niet met het eigen privé-nummer belt dat je wilt dat eraan gekoppelt wordt. Of dat je belt voor iemand anders (ik heb al meermaals gebeld voor iets uit te klaren voor grootouders vroeger).

In geval van mijn bank is mijn nummer gelinkt aan mijn contract met hen, dus als ik heb bel van dat nummer hebben ze mijn gegevens al direct voorhanden. En uiteraard heb ik daar mijn goedkeuring voor gegeven, maar mijn punt was dat die goedkeuring vragen een standaard eerste stap zou moeten zijn. ( en nee dat wil niet zeggen dat je ook automatisch goedkeuring geeft om allerhande aanbod, reclame, etc te krijgen)

Omdat mijn assumptie is dat men niet zomaar ongevraagd een dossier gaat openen en dus dat stap 1 bij het openen van dat dossier is het verzamelen van de contact informatie van de mensen die relevant zijn.
Maar daar zit de misconceptie dus. Telefoonnummer is voor de overheid niet relevant. Zoals hiervoor al gezegd, contacteren zij via briefwisseling (via post of digitaal via e-box). Dus wederom, tenzij jij ergens je telefoonnummer ingegeven hebt, zullen ze dat niet hebben. En dan zal het nog afhangen van waar je het ingegeven hebt, want dit wordt niet standaard uitgewisseld tussen overheidsinstanties. Vergeet niet dat we het over België hebben die meer overheidsinstellingen dan banken heeft :p

Maar daar zit de misconceptie dus. Telefoonnummer is voor de overheid niet relevant.
Dat is een keuze die ze maken
Zoals hiervoor al gezegd, contacteren zij via briefwisseling (via post of digitaal via e-box). Dus wederom, tenzij jij ergens je telefoonnummer ingegeven hebt, zullen ze dat niet hebben. En dan zal het nog afhangen van waar je het ingegeven hebt, want dit wordt niet standaard uitgewisseld tussen overheidsinstanties. Vergeet niet dat we het over België hebben die meer overheidsinstellingen dan banken heeft :p
Weerom dat zijn keuzes.

We zijn nu een volledig irrelevante discussie aan het hebben uiteraard, maar ik denk dat veel van de ergernissen over crappy dienstverlening te vaak weg gezwaaid worden met "het is nu eenmaal zo". En dat is dan weer wel een ergernis dat men de moeite niet wil doen om die zaken op te lossen.

Ik log hier net even in op het noorse equivalent om te kijken wat ze daar als mijn contact info hebben onder mijn "rijksregister nummer", adres, email en telefoon..

Ik log hier net even in op het noorse equivalent om te kijken wat ze daar als mijn contact info hebben onder mijn "rijksregister nummer", adres, email en telefoon..
Hetzelfde is hier mogelijk, zie post van @kinxton hierboven. Maar dan moet je het zelf invullen, net zoals jij waarschijnlijk gedaan hebt.

En dat is dan de dubbele ergernis hé. "Klanten" klagen dat men magischerwijze hen niet kent, behandelaars (zoals @peppe ) klagen dat men de nodige informatie niet geeft om te koppelen aan het relevante dossier. En dat ga je niet makkelijk kunnen oplossen, want de "klant" moet het eerst invullen. Dusja, "het is nu eenmaal zo" want er is geen makkelijke oplossing voor.

Zie ook voorbeeld van rijksregisternummer dat hij aanhaalde. Ik ken dat vanbuiten, je moet 5 cijfertjes vanbuiten leren want de eerste 6 zijn je geboortedatum en ik verwacht dat iedereen dat wel kent. Maar dan nog, je eID zou je altijd bij je moeten hebben. Het moet ook van 2 kanten komen hé. Jij gaat er van uit dat elke overheidsinstantie automatisch maar ergens je telefoonnummer heeft. Maar net zoals je bank, moet je dit zelf ergens ingeven. Als je je bank nooit je telefoonnummer gegeven hebt, gaan ze je ook niet herkennen. Idem met het Noorse equivalent, als je het zelf daar niet ingevuld hebt...

En dan nog, bedoel je het federale Noorse equivalent? Vergeet wederom niet dat België heel opgesplitst is. Als je dit invult op het federaal platform, betekent het daarom niet dat andere overheidsinstanties daar toegang tot hebben.

Hier ook. De wijkagent belde me op i.v.m. de betekening van m'n rijverbod, mag de lokale/federale politie zomaar m'n gsm nr. bewaren na een eerder contact van jaren geleden?

Of halen ze dit gewoon op in de

Hier staat m'n nr. onder Toegang tot de online diensten van de overheid (CSAM) > Persoonsgegevens > Contactgegevens

Dit heb ik er ooit zelf in gezet...

De vraag is dus of ze dit ergens anders bijhouden...
Hmm ik snap soms ook niet hoe ze er aan komen.

Ooit es in Gent geparkeerd, kreeg ik telefoon op mijn gsm nummer, dat mijn auto voor iemands eigendom stond, en of ik die kon verzetten.

Was toen nog een privé wagen, dus stond op mijn naam, maar hoe de locale politie van Gent er toen is aan geraakt, de duivel is het wijs...

Dat is een keuze die ze maken

Weerom dat zijn keuzes.

We zijn nu een volledig irrelevante discussie aan het hebben uiteraard, maar ik denk dat veel van de ergernissen over crappy dienstverlening te vaak weg gezwaaid worden met "het is nu eenmaal zo". En dat is dan weer wel een ergernis dat men de moeite niet wil doen om die zaken op te lossen.

Een rijksregisternummer is niet eens zo'n veilig gegeven (staat eigenlijk op ieders overheidsdocument, al gebaseerd op je geboortedatum, en iedere pipo geeft een kopie her en der aan iemand die het niet eens hoort te hebben. (Mediamarkt voor je "garantie",...)

Ook geen fan van zomaar te bellen eigenlijk. Telefoonnummers worden herbruikt. Mijn oud nummer van 20 jaar geleden is beland bij iemand anders.

Het is nu toevallig dat ik wel voor een overheidsinstantie werk. Ik zeg niet dat ik de mensen niet verder help ik zeg gewoon zonder een dossiernummer of rijksregisternummer kan ik u niet verder helpen.

Mensen moeten leren dat ik niet alleen hun dossier doe maar 100'den per maand.

Ik ben eens benieuwd of ze de airco gaan aanzetten deze 3 dagen.
Geef het op, mensen leren dat niet

Beste bij de FOD Financiën vond ik altijd:
*"Seg, het is hier met x, ik heb een brief van jullie ontvangen"
-"Oké, en wat staat er in die brief?"
*"Dat zou gij toch moeten weten, die komt van bij jullie"

Geef het op, mensen leren dat niet

Beste bij de FOD Financiën vond ik altijd:
*"Seg, het is hier met x, ik heb een brief van jullie ontvangen"
-"Oké, en wat staat er in die brief?"
*"Dat zou gij toch moeten weten, die komt van bij jullie"
vaak staat er op de brief v FOD een code van 5 of 10 cijfers als je die ingeeft na het bellen v algemeen nummer kom je bij de juiste dienst vd FOD terecht waar ze onmiddelijk je kunnen helpen met je dossier.
Tis echt wel efficient en de mensen zijn 9/10 erg behulpzaam imo.

Werk niet op FOD maar wel boekhoudkantoor.

vaak staat er op de brief v FOD een code van 5 of 10 cijfers als je die ingeeft na het bellen v algemeen nummer kom je bij de juiste dienst vd FOD terecht waar ze onmiddelijk je kunnen helpen met je dossier.
Tis echt wel efficient en de mensen zijn 9/10 erg behulpzaam imo.

Werk niet op FOD maar wel boekhoudkantoor.

Tegenwoordig wel, destijds niet

Project afgerond!

Eerste dag na afronding project: hier is een meeting invite voor de volgende dag van 17-18.

Ja gasten dat gaat niet meer pakken. Ik wil na meer dan 2 jaar late avonden en weekendwerk een normaler werkritme. Declined.

Er is een reorganisatie op kantoor.
Komt er op neer dat personeel zal verdeeld worden over andere kantoren binnen de kantoren groep.
Ik weet niet goed waar ik zal terecht komen
Wie van mijn collega's nr dezelfde plek gaat
Wat er met mijn dossiers gebeurd (sommige zijn ingegeven door een collega en ik doe enkel afwerking)
Wanneer we nu eigenlijk vertrekken

Dus wat stress en gepieker.
Ondertussen moet ik nog balansen, aangiftes vd PB, enz doen tegen zomerverlof plus straks BTW periode.
Dus nakende deadlines... en kan me, door al da gedoe, mij soms moeilijk concentreren. :(

Project afgerond!

Eerste dag na afronding project: hier is een meeting invite voor de volgende dag van 17-18.

Ja gasten dat gaat niet meer pakken. Ik wil na meer dan 2 jaar late avonden en weekendwerk een normaler werkritme. Declined.
Als dank voor al het werk dat je hebt geleverd, je hebt laten zien wat je kan: nog meer werk.

Morgenavond met het team een avondje Werchter op kosten van het bedrijf. De dag nadien wel weer verplicht op kantoor hoewel we in het beste geval rond 2.30u in ons bed zullen liggen. Thuiswerken is absoluut uit den boze. Laat al maar dan.

Collega wilt 2 weken thuiswerken maar heeft geen geldige reden. Gewoon een "trust me bro".

Aanvraag wordt afgewezen > collega gaat in ziekteverlof voor 2 weken. Na die 2 weken gaat diezelfde collega 1 maand op verlof.

Ondertussen krijg ik niets anders dan kwade telefoons van mensen die niet zijn betaald omdat mijn collega haar dossiers niet heeft afgewerkt.

Morgenavond met het team een avondje Werchter op kosten van het bedrijf. De dag nadien wel weer verplicht op kantoor hoewel we in het beste geval rond 2.30u in ons bed zullen liggen. Thuiswerken is absoluut uit den boze. Laat al maar dan.
Je mist wel de groepsfoto, allemaal op een rijtje, op een weide.
Met baas God vooraan.

Gohja, dat ge geen dag gratis verlof krijgt (voor heel 't bedrijf dan nog) voor een avondje teambuilding is toch logisch nee?
Nog nooit geweten, gelijk hoe lang men blijven plakken is de avond v/d teambuilding.

Nu, zoiets kost hun normaal gezien toch een dagticket & Werchter is voor een hele dag geloof ik (rond de middag tot 's nachts?).
Dus deze activiteit lijkt mij eerder een teambuilding te zijn die tijdens het weekend kan worden georganiseerd.
Maar dan zou men natuurlijk weer klagen dat de partners & kinders niet mee mogen.

Het de vrijdag doen is tegenwoordig ook weer geen avance, want geen kat die naar kantoor wil komen op een vrijdag, laat staan iets doen daarna. En dan klaagt men dat het wordt georganiseerd op een vrijdag, wanneer men andere plannen heeft.

So yeah, lose lose gelijk hoe je 't bekijkt waarschijnlijk.
Maar er is een reden dat men de meeste teambuildings tegenwoordig eerder op een donderdag plant. En dus zeker niet op vrijdag.

Ik persoonlijk zou er mij wss ook niet mee bezig houden met die avond. En niet omdat ik mogelijks maar om 3u in bed ligt, da's dagelijkse kost bij mij.
Maar 'k zou er ook geen fout in zien van de WG & zij die wel interesse hebben. 't Is optional & iedereen kan 't voor zichzelf uitmaken of 'm wil.

Een avondje uit eten daar ga ik meestal wel mee weliswaar. Free food, why not.
En in principe vertrekt ge wanneer ge goesting hebt eh.

Gohja, dat ge geen dag gratis verlof krijgt (voor heel 't bedrijf dan nog) voor een avondje teambuilding is toch logisch nee?
Nog nooit geweten, gelijk hoe lang men blijven plakken is de avond v/d teambuilding.

Maar het gaat niet over een dag verlof hè. Uiteraard krijg je die niet. Het gaat 'em erom dat wij nooit, zelfs niet één dag per week, thuis mogen werken terwijl dat technisch perfect mogelijk zou mogen zijn. Zeker na een teambuilding die tot zo laat gepland staat zou dat per uitzondering toch wel eens keer mogen zeker?

Terug
Bovenaan