Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het consultantgedrocht (waar ik het hier al vaker over heb gehad 😊) met nihil meerwaarde gaat eindelijk buiten gewerkt worden.
Men is allerlei cases aan het verzamelen om aan het consultancybedrijf voor te leggen van zie daarom deugt die niet.

Hallelujah. Dat gedrocht zit hier reeds 1,5 jaar zo. 1,5 jaar te lang dus.

Blijkbaar komen er nu effectief besparingen aan (YES!), het werk mindert ook.

Het beste is dat er vooral ook bazen van andere teams achter zitten ineens om die buiten te krijgen.
Maar die hebben dus schrik dat zij een mannetje moeten laten gaan, i.p.v. die dweep.

Bah, wat een supertard dat ventje.
Die weet en kan nu eens echt niets, ondanks al zijn masters.
Een leervermogen heeft die ook niet, we hebben er heel veel tijd ingestoken, maar tevergeefs.
Zo zie je maar, diploma's betekenen niet steeds iets. Een dikke blaam voor het onderwijs trouwens dat zo'n pipo kan afstuderen.
Ga 25 jaar terug in de tijd, en ik betwijfel of die überhaupt zijn middelbaar diploma zou behalen.
Die heeft geen enkele opdracht correct volbracht. We moesten de lat steeds lager leggen. Bij het minste prulletje heeft die weer hulp nodig. Kan zich niet beroepen op bestaande voorbeelden om dan simpele zaken na te maken. Bij de minste fout zit die weer geblokkeerd en begint die in het oneindige te gokken terwijl het zichzelf allemaal uitwijst.
And...het ligt eruit.

Tot nooit meer! Je mag anderen hun leven ellendig gaan maken, maar dat van ons niet meer.

Holy shit, het blijft nog nazinderen. Zo een incompetent iemand.
Op een gegeven moment is de verstomming zo groot, dat zelfs de strafste cocktail van innerlijk cynisme geen verweer meer biedt.
Ik weet nog toen ze eerst zeiden: "je gaat er echt wel iets aan hebben, want dat is een kei slimme." Holy shit, mogen jullie ook vervloekt zijn.

Zo'n dweepke met nihil capaciteiten.
Zijn notitieboekje erbij telkens, net precies alsof hij nog in de unief-aula’s zat, alles braafjes noteren.
Destijds op de schoolbanken in de waan levend dat de wereld aan zijn voeten lag. "Nu hard studeren, later de vruchten plukken."

Die zag zichzelf precies ook nog steeds als een student, en dat wij de mentors waren.
Maar zo werkt het niet he. En al helemaal niet als consultant die meteen moet renderen.

Een collega zei al: "we zijn vooral bezig met liefdadigheid."

Gewoon de laatste dagen nog hier, die zorgde voor awkward stiltes. "Van ja, daar gaat het echt aan liggen."

Eruit!:

Nu iets anders vinden om op te kakken.

Laatst bewerkt:
Slachtoffer belt binnen omdat hij niet content is met zijn maandelijks bedrag. Zegt dat hij een heel goede arbeidsadvocaat heeft en het door hem zal laten bekijken.

Ik zeg: dat begrijp ik volkomen dan kan u het ook direct aanvechten in de arbeidsrechtbank als u niet akkoord bent met onze beslissing. Maar ik raad het niet aan want de kans dat u wint is heel klein en zal meer kosten bij zich mee brengen.

Slachtoffer: Mijn advocaat is heel bekend en wij zullen dit aanvechten, denkt gij omdat gij bij de overheid werkt dat gij gaat winnen.

Ik: Uit vorige rechtszaken kan ik concluderen dat wij héél vaak winnen omdat de mensen niet de wet kennen.

Slachtoffer: Ge zijt ne kl**tzak, gooit af.

Wij hebben een hele juridische verdieping en nog denken mensen dat ze het beter weten als ons. Een advocaat verdient hoe dan ook zijn geld of hij nu verliest of niet en dat vergeten heel veel mensen.

Bezint eer ge begint

Slachtoffer belt binnen omdat hij niet content is met zijn maandelijks bedrag. Zegt dat hij een heel goede arbeidsadvocaat heeft en het door hem zal laten bekijken.

Ik zeg: dat begrijp ik volkomen dan kan u het ook direct aanvechten in de arbeidsrechtbank als u niet akkoord bent met onze beslissing. Maar ik raad het niet aan want de kans dat u wint is heel klein en zal meer kosten bij zich mee brengen.

Slachtoffer: Mijn advocaat is heel bekend en wij zullen dit aanvechten, denkt gij omdat gij bij de overheid werkt dat gij gaat winnen.

Ik: Uit vorige rechtszaken kan ik concluderen dat wij héél vaak winnen omdat de mensen niet de wet kennen.

Wij hebben een hele juridische verdieping en nog denken mensen dat ze het beter weten als ons. Een advocaat verdient hoe dan ook zijn geld of hij nu verliest of niet en dat vergeten heel veel mensen.

Bezint eer ge begint
En hoe langer die dingen aanslepen, hoe erger het wordt. Vele zaken zijn de moeite niet om te litigeren, zeker als het over beperkte bedragen gaat. En ja, duizenden EUR is nog steeds beperkt in die context.

'k Heb ooit zelf in een situatie gezeten waar een advocaat zélf aanhaalde om geen verdere stappen te zetten bovenop de basic stuff waarvoor al stappen gezet waren. Net om die reden.
Het ging hoogstwaarschijnlijk jaren aanslepen & niemand ging er iets aan over houden, want de redelijk beperkte bedragen waarover het ging zouden gewoon opgesoupeerd worden aan gerechtskosten.

Tenzij je weet dat je toch op de een of andere manier recht in uw schoenen staat & mogelijks gelijk kunt krijgen EN het over pakweg miljoenen gaat is het dus hoogstwaarschijnlijk niet de moeite om gerechtelijke stappen te zetten.
Al zeker als het puur over de centen gaat. Want sommigen zetten die stap puur uit principe, onafhankelijk de kost ... maar dan weet men meestal wel dat men gelijk heeft & wil men bv. een onrecht aankaarten.
-----------
Om af te ronden, als in uw situatie die mens ne 'goeien' advocaat heeft, dan zal die normaal gezien ook wel kunnen aangeven of er al dan niet iets uit te halen valt. Nadat die het dossier in detail kunnen doornemen heeft zal die ook wel weten of er iets te procederen valt eh.
Normaal gezien geeft die dan advies om niet te procederen, maar de klant mag altijd kiezen wel verdere stappen te zetten als die dat toch per sé wil.

Tegenwoordig als je belt is het wel vaak "zet dat maar even op mail" doet ge dat, hoort ge er verder niks meer van.
Eerst mailen, dan bellen...
Dan kan je direct zeggen: zie mail van 10.06.2025 14u30. Mensen willen altijd iets op "schriftelijke wijze" hebben maar dat weerhoudt het bellen niet.

Ik weet dat iedereen bellen haat maar zo werkt het nu éénmaal.

Bezint eer ge begint

Ik zou dat nu ook niet zeggen met "de kans dat u wint, is heel klein". Dat komt over dat je mensen "dwingt" om niet in beroep te gaan.
Als ze naar een advocaat willen stappen, dan is het de job van de advocaat om de "winstkansen" uit te leggen :p.
Ik weet ook wel dat er veel "oneerlijke" zijn die altijd procederen om te kunnen factureren maar een degelijke advocaat gaat wel afraden om in beroep te gaan.
j
Nu, als die slachtoffer gefocussed is daarop, krijg je die niet meer af van het pad. Je hebt er altijd die geloven dat de overheid een complot tegen hen persoonlijk uitvoert.

Bezint eer ge begint
Herkenbaar. Al zijn het bij ons geen slachtoffers 😅

"wij hebben een brief met beslissing gekregen, wij vragen om deze te herbekijken"

Indien u niet akkoord gaat met de beslissing kan u hiertegen beroep aantekenen en de procedure volgen

"Het is toch voor iedereen beter indien we dit niet tot een rechtelijk dispuut laten komen hè"

Nee dat is enkel voor u beter. We staan hier niet op de markt hè

Werkgever is 2 jaar geleden uitgebreid met een kantoor in Gent met als gevolg dat sommige meetings en opleiding nu daar doorgaan.
Dat is in de spits vlotjes 2uur extra in de auto zitten komende van de Kempen.
Sommige verplichte meetings (type: company updates) heb ik al in stilte afgewezen.

Morgen terug naar Gent voor een opleiding.
Hun redenatie is dat ze van locatie afwisselen en het zo voor iedereen 'eerlijk' blijft.
Ik ben begonnen toen er enkel Antwerpen was dus voor mij is het gewoon pure frustratie.

Werkgever is 2 jaar geleden uitgebreid met een kantoor in Gent met als gevolg dat sommige meetings en opleiding nu daar doorgaan.
Sommige verplichte meetings (type: company updates) heb ik al in stilte afgewezen.

Hun redenatie is dat ze van locatie afwisselen en het zo voor iedereen 'eerlijk' blijft.
Ik ben begonnen toen er enkel Antwerpen was dus voor mij is het gewoon pure frustratie.
Bij ons werd het Deinze, terwijl ik regio Antwerpen begonnen was. Direct zelf ontslag genomen, geen zin om 2+uur in de auto te zitten voor enkele rit. Zelfs al is dat maar 2 keer per week.

Bij ons werd het Deinze, terwijl ik regio Antwerpen begonnen was. Direct zelf ontslag genomen, geen zin om 2+uur in de auto te zitten voor enkele rit. Zelfs al is dat maar 2 keer per week.
Het is bij mij maar 1x per maand en ik werk 3/5de van thuis voor de klant. Dus ik het kan relativeren.
Die 4 uur in de auto zitten kan ik nergens inboeken en verwachten ze ook dat we ergens inhalen. :laugh:

Soit, verder heb ik eigenlijk weinig te klagen. Uitgezonderd dat ik wat meer mag verdienen.

Meetings onmogelijk online te volgen? Kan toch bijna niet?

Zo'n dweepke met nihil capaciteiten.
Zijn notitieboekje erbij telkens, net precies alsof hij nog in de unief-aula’s zat, alles braafjes noteren.
Destijds op de schoolbanken in de waan levend dat de wereld aan zijn voeten lag. "Nu hard studeren, later de vruchten plukken."

Die zag zichzelf precies ook nog steeds als een student, en dat wij de mentors waren.
Maar zo werkt het niet he. En al helemaal niet als consultant die meteen moet renderen.

Een collega zei al: "we zijn vooral bezig met liefdadigheid."
Die hele zwendel van schoolverlaters die langer met de fleetverantwoordelijke heeft gepraat dan binnen zijn bedrijf met mensen met kennis van zaken…
Daarna afgeleverd aan een bedrijf waar de mensen met kennis en te weinig tijd, belast ipv ontlast worden.

Dat maatschappelijk thema blijft mijn probleem, maar blij dat het jouwe opgelost is

Door herstructurering ga ik terug rechtstreeks begeleidingen opnemen met cliënten. Deze worden ontvangen in ontvangslokalen met elke een eigen pc waar we op moeten inloggen.

Doordat ik dit al lange tijd niet meer heb gedaan, zijn mijn automatische inloggegevens weg en moet ik me telkens per ontvangstlokaal terug inloggen. Eer ik dat helemaal en op elk platform terug ben ingelogd zijn we weer een kwartier verder, als het inloggen dan ook effectief lukt.

Daarstraks liggen vloeken dat ik niet goed ingelogd geraakte op one note, dan maar alles met de op pen en papier en achteraf als ik op mijn eigen laptop zit het dan maar digitaal ingeven.

En het zijn 20 ontvangstlokalen dus heb er nog wel een aantal te gaan.

Door herstructurering ga ik terug rechtstreeks begeleidingen opnemen met cliënten. Deze worden ontvangen in ontvangslokalen met elke een eigen pc waar we op moeten inloggen.

Doordat ik dit al lange tijd niet meer heb gedaan, zijn mijn automatische inloggegevens weg en moet ik me telkens per ontvangstlokaal terug inloggen. Eer ik dat helemaal en op elk platform terug ben ingelogd zijn we weer een kwartier verder, als het inloggen dan ook effectief lukt.

Daarstraks liggen vloeken dat ik niet goed ingelogd geraakte op one note, dan maar alles met de op pen en papier en achteraf als ik op mijn eigen laptop zit het dan maar digitaal ingeven.

En het zijn 20 ontvangstlokalen dus heb er nog wel een aantal te gaan.

Wat een rompslomp. Zou toch veel beter zijn om gewoon schermen in die lokalen te voorzien en dan gewoon je laptop mee te nemen van lokaal naar lokaal...

Die 4 uur in de auto zitten kan ik nergens inboeken en verwachten ze ook dat we ergens inhalen. :laugh:
Da's toch wel zeer frappant. Die 4h horen bij de meeting en horen gewoon betaald te zijn imo. Mijn verplaatsingen horen ook bij mijn werkuren en bij de taak waarvoor ik me verplaats hoor.

Wat een rompslomp. Zou toch veel beter zijn om gewoon schermen in die lokalen te voorzien en dan gewoon je laptop mee te nemen van lokaal naar lokaal...
inderdaad, maar....

we krijgen enkel een laptop op het moment dat we toestemming krijgen om thuiswerk te doen. Officieel krijgen we dit pas als we een jaar in dienst zijn.

Bijkomend moeten externen, die de ontvangslokalen ook gebruiken, ook toegang hebben tot ons oproepsysteem om hun afspraken op te kunnen aanmelden.

En dan zullen er wel collega's zijn die zouden klagen dat ze 3 verdiepen moeten zeulen met hun laptop...

allé lap, weeral een goeie Indiër die zijn ontslag geeft na minder dan 1 jaar in dienst te zijn maar wel mooi op onze kosten wat dure opleidingen heeft gevolgd.

Management kan maar geen oplossing vinden voor dit probleem en ik ben het kotsbeu om telkens opnieuw van 0 alles te moeten uitleggen aan die gasten, serieus demotiverend

inderdaad, maar....

we krijgen enkel een laptop op het moment dat we toestemming krijgen om thuiswerk te doen. Officieel krijgen we dit pas als we een jaar in dienst zijn.

Bijkomend moeten externen, die de ontvangslokalen ook gebruiken, ook toegang hebben tot ons oproepsysteem om hun afspraken op te kunnen aanmelden.

En dan zullen er wel collega's zijn die zouden klagen dat ze 3 verdiepen moeten zeulen met hun laptop...

Uitleg voor alles dus van hogeraf :D
Ze zouden nog altijd een dubbel systeem kunnen voorzien voor wie al wel een laptop heeft. Gewoon even inpluggen via hub en iedereen kan op de meest efficiënte manier van keuze werken.

Da's toch wel zeer frappant. Die 4h horen bij de meeting en horen gewoon betaald te zijn imo. Mijn verplaatsingen horen ook bij mijn werkuren en bij de taak waarvoor ik me verplaats hoor.
Mijn woon/werk verkeer wordt ook gewoon niet vergoed hoor. Nog nooit gekregen.
Men voorziet consultancy of on-site [whatever] op een manier dat ik een hele dag on-site moet zijn & dan is het woon/werk, ook al is het dan 4u ipv een half uur of whatever.

Technisch gezien heb ik nog geweten dat men mij uitzonderlijk naar een klant on-site stuurde voor een meeting van een paar uur & dat ik dan terug naar kantoor moest of naar een andere klant. Dan mag ik die verplaatsing tussen de werkuren wel boeken.
Maar je kan u wel inbeelden dat dit een zeldzaamheid is dat het zo gepland wordt.

Uiteraard ook iets waar ik niet happy mee ben dat het nog steeds zo is na al die jaren.

Mijn woon/werk verkeer wordt ook gewoon niet vergoed hoor. Nog nooit gekregen.
Men voorziet consultancy of on-site [whatever] op een manier dat ik een hele dag on-site moet zijn & dan is het woon/werk, ook al is het dan 4u ipv een half uur of whatever.

Technisch gezien heb ik nog geweten dat men mij uitzonderlijk naar een klant on-site stuurde voor een meeting van een paar uur & dat ik dan terug naar kantoor moest of naar een andere klant. Dan mag ik die verplaatsing tussen de werkuren wel boeken.
Maar je kan u wel inbeelden dat dit een zeldzaamheid is dat het zo gepland wordt.

Uiteraard ook iets waar ik niet happy mee ben dat het nog steeds zo is na al die jaren.
Mijn woon-werkverkeer ook niet, tenzij ik op verplaatsing ga. Dan reken ik gewoon de kilometers van mijn bureau tot locatie, heen en terug, en die kan ik inbrengen als kost. Een meeting op verplaatsing zou ik ook inbrengen. En ik ben ook gewoon ingeprikt als ik voor het werk op verplaatsing ben. Ik zag die 2 uur rijden eerder als verplaatsing voor het werk.

Terug
Bovenaan