Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vandaag weer schitterend nieuws te verwerken gekregen. Mogelijks zit ik niet enkel op een 3de operatie te wachten maar ook voor een 4de. Heb sinds juni last bij gekregen in mijn nek en jawel, ook weer een hernia (!). Ik snap al lang niet meer hoe dit allemaal mogelijk is maar 2025 is al een rampjaar geweest. Plots is gans mijn rug en nek een en al hernia. Leg het maar uit... Ondertss 2 spuiten gehad en de 1ste heeft de scherpe pijn wat doen minderen maar die 2de doet dus niks af. Keiveel pijn als ik te lang zit, als ik auto rijd. Slapen is ook weer moeilijk.

Vandaag op controle geweest en de neurochirurg zei me dat ik mogelijks ook weer rekening met een operatie moet houden in de nek nu. Ik ben dit jaar al 2x geopereerd aan mijn rug door een extreem pijnlijke hernia S5-L1 waar ik nog steeds van moet herstellen. Morgen mag ik spuit nummer 3 voor de nek gaan halen in de hoop dat die iets af doet. De kans is echter reëel dat ik weer onder het mes moet. Wat ik eigenlijk niet wil maar welke optie heb ik nog? Eind augustus heb ik een 2de opinie opstaan in Leuven en daarna moet ik weer NMR laten maken vd onderrug om de evolutie vd operatie te kunnen zien alsook die nieuwe hernia op te volgen.

Dus sta ik er weer schoon voor. Mogelijks een fusie voor de onderrug en een operatie aan de nek. Zie het allemaal vrij somber in. Volgende week gaan we met verlof en mijn goesting om te gaan is compleet weg (n)
Ik vermoed dat je L5-S1 bedoelt?

Waar ga je nu op consultatie? Ik kan je anders wel Kalala en Vandersteene, beiden uz gent, aanraden. Zelf ook 2 rugoperaties achter de rug. Ben er nu wel goed mee (hout vasthouden). Ook L5-S1 (recidief hernia).

Vanavond heb ik ook weer een last-minute meeting moeten declinen. Is iemand die er een sport van maakt om alles te lang te laten liggen en dan om 16 uur een meeting van 17-18 diezelfde dag erin schiet. Zo werkt het niet...

Je kan moeilijk zeggen: "ik bol het af, geef me een samenvatting nadien die toch niet valt te maken!"

Alé je kan dat wel zeggen, maar een deel van die mensen staan in voor uw evaluatie :p
Langs de andere kant, stel dat je normaal reageert en meldt dat jouw input of de noodzaak van deze meeting voor jou niet bestaande is en je jezelf beter kan inzetten in je (eigen) werk, is er toch geen probleem?

Stel dat jouw leidinggevenden je er dan toch negatief op beoordelen zegt dat toch meer over hen dan over jou?

Persoonlijk heb ik liever iemand die zijn/haar gedachte zegt waarbij het af en toe botst, dan iemand die in de achtergrond verdwijnt en zich koest houdt uit schrik een negatieve evaluatie te krijgen...

Wordt ge hier nu echt scheef bekeken als ge een opmerking maakt over uw handen niet wassen na te gaan kakken op het werk?

Nu hebben we alles gezien.
Nee, ik vind dat zelf ook niet hygiënisch, maar eerder uit een etiquette dan effectief te denken: o nee die zit nu aan de koffiemachine.

Mijn tolerantie voor onhygiënische dingen is wat groter geworden als ik zie wat mijn zoon allemaal doet in de crèche, de school, buiten…

Je kan moeilijk zeggen: "ik bol het af, geef me een samenvatting nadien die toch niet valt te maken!"

Alé je kan dat wel zeggen, maar een deel van die mensen staan in voor uw evaluatie :p

I have a conflict. Good discussion, continue.

En *poef*, je bent weg. 2 min later zijn de mensen vergeten naar waar je bent.

Je kruipt in je auto en gaat naar huis.

Ja vorige keer hebben we 2 weken plat gelegen omdat hij niet vroeger kon. Kerel heeft een hele overheidsinstantie in zijn macht.
Ik ben nu wel benieuwd naar welke instantie en welke software, en hoe het kan dat 1 persoon zo veel macht heeft.

Al moet ik zeggen dat wij op het werk ook zo een stukje software hebben. Allez ja, software... een access tool die door 1 afdeling gebruikt wordt en door 1 extern persoon gemaakt is. Die vraagt ook vrij hard door voor aanpassingen maar waarom niet. Als je het aan een ander vraagt moet die waarschijnlijk eerst een week of weken lang alles zitten reverse engineeren.

Ik ben nu wel benieuwd naar welke instantie en welke software, en hoe het kan dat 1 persoon zo veel macht heeft.

Al moet ik zeggen dat wij op het werk ook zo een stukje software hebben. Allez ja, software... een access tool die door 1 afdeling gebruikt wordt en door 1 extern persoon gemaakt is. Die vraagt ook vrij hard door voor aanpassingen maar waarom niet. Als je het aan een ander vraagt moet die waarschijnlijk eerst een week of weken lang alles zitten reverse engineeren.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die nog een oude software willen leren onderhouden van de jaren 90.

En sinds ik hier ben heb ik gemerkt dat onze directie meer iets heeft van, wie zien wel wanneer het probleem zich voordoet en dan zoeken we wel naar een oplossing.

Voor sommige posities hebben wij echt gewoon één persoon en als die persoon uit ligt dan komen we in de problemen. Niet dat, dat vaak gebeurt maar ik heb soms het gevoel dat ze de belangrijkheid van een backup niet begrijpen hier.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die nog een oude software willen leren onderhouden van de jaren 90.

En sinds ik hier ben heb ik gemerkt dat onze directie meer iets heeft van, wie zien wel wanneer het probleem zich voordoet en dan zoeken we wel naar een oplossing.

Voor sommige posities hebben wij echt gewoon één persoon en als die persoon uitlegt dan komen we in de problemen. Niet dat, dat vaak gebeurt maar ik heb soms het gevoel dat ze de belangrijkheid van een backup niet begrijpen hier.
Dat oud systeem dat wij vervangen hebben was goed voor >30 miljoen dollar revenue per jaar. Er zijn er een paar aan de top die veel beter zullen slapen nu er geen gigantisch risico meer is dat dat systeem van de ene op de andere dag crasht en ze hun geldzak ergens anders zouden moeten vinden.

Jammer genoeg zijn er veel managers die weten dat ze binnen x jaar toch weer ergens anders werken, en zo is het probleem zelden echt dringend genoeg om aan te pakken.

Ja zeg, man.

Ik spreek vandaag met een liftfirma af in een gebouw om te kijken wat de situatie is met een afgekeurde lift omdat ik dus niets geloof van de uitleg van de WN haar excuses waar ik het al eerder over had.
Het was, mijns inziens, redelijk duidelijk dat dit ter controle van haar was (de man van de liftfirma ken ik ook al 12 jaar).
Maar om een of andere reden mailt hij haar vandaag dus out of the blue dat hij met mij ter plaatse heeft afgesproken.
Krijg ik ne mail met enkel als titel
"aangezien ik geen weet had van de afspraak, kan je me de outcome wel laten weten aub"

Maar gvd hoe arrogant kunt ge zijn? Alles mogen doen van ons, uw basiswerk niet doen en dan als ik u controleer nog een beetje astrant doen.

@kay-gell komt ze nu vandaag? En hebt ge haar laten weten dat als ze er niet is dat dat als een onwettige afwezigheid/werk weigering wordt genoteerd? :p

Nee, ze geraakt er niet voormiddag.
Dat ongewettigd afwezig zijn staat in haar aangetekende die vandaag vertrekt en ze per mail ook krijgt.

Zo veel zin om die hier voor mijn neus te hebben zitten en ze zichzelf zien vast te praten se. Maar goed, ik kan niet blijven wachten en als ze zegt dat ze volgende week kan heeft ze voor hetzelfde geld weer een excuus om er niet te geraken.

Nee, ze geraakt er niet voormiddag.
Dat ongewettigd afwezig zijn staat in haar aangetekende die vandaag vertrekt en ze per mail ook krijgt.

Zo veel zin om die hier voor mijn neus te hebben zitten en ze zichzelf zien vast te praten se. Maar goed, ik kan niet blijven wachten en als ze zegt dat ze volgende week kan heeft ze voor hetzelfde geld weer een excuus om er niet te geraken.
Wat een stuk pretentie ook. Die zal het wel hoog in haren bol hebben. Ben benieuwd wat haar reactie op den brief/mail gaat zijn.

Ja zeg, man.

Ik spreek vandaag met een liftfirma af in een gebouw om te kijken wat de situatie is met een afgekeurde lift omdat ik dus niets geloof van de uitleg van de WN haar excuses waar ik het al eerder over had.
Het was, mijns inziens, redelijk duidelijk dat dit ter controle van haar was (de man van de liftfirma ken ik ook al 12 jaar).
Maar om een of andere reden mailt hij haar vandaag dus out of the blue dat hij met mij ter plaatse heeft afgesproken.
Krijg ik ne mail met enkel als titel
"aangezien ik geen weet had van de afspraak, kan je me de outcome wel laten weten aub"

Maar gvd hoe arrogant kunt ge zijn? Alles mogen doen van ons, uw basiswerk niet doen en dan als ik u controleer nog een beetje astrant doen.
Jammer genoeg is dit wel iets dat ik van meer mensen hoor als het gaat over jonge werknemers. Dit verhaal kan zo van bij een ander bedrijf komen.

Wat een stuk pretentie ook. Die zal het wel hoog in haren bol hebben. Ben benieuwd wat haar reactie op den brief/mail gaat zijn.

Ik gok dat die haar ziek gaat schrijven, maar we zullen zien.
Ben echt razend maar echt, gewoon de arrogantie man. Klote is dat ik dat normaal ventileer tegen collega's maar goed dat gaat nu niet.
Zit hier te koken vanbinnen, sjans dat ik direct die afspraak heb.

Godverdomme 5 weken (!) van thuis mogen werken, ik die héél vaak berichtjes stuur of alles gaat dit-dat. En dan hele dagen eigenlijk niets doen en zo ne mail sturen en me gisteren nog beschuldigen dat ik haar vriend verlof laat nemen voor een afspraak die ik NOOIT bevestigd heb, integendeel.

Jammer genoeg is dit wel iets dat ik van meer mensen hoor als het gaat over jonge werknemers. Dit verhaal kan zo van bij een ander bedrijf komen.

Die 2 van mij gaan duidelijk ingeprent krijgen dat dat later geen optie gaat zijn. Ze gaan werken voor hun centen.

Ik gok dat die haar ziek gaat schrijven, maar we zullen zien.
Ben echt razend maar echt, gewoon de arrogantie man. Klote is dat ik dat normaal ventileer tegen collega's maar goed dat gaat nu niet.
Zit hier te koken vanbinnen, sjans dat ik direct die afspraak heb.

Godverdomme 5 weken (!) van thuis mogen werken, ik die héél vaak berichtjes stuur of alles gaat dit-dat. En dan hele dagen eigenlijk niets doen en zo ne mail sturen en me gisteren nog beschuldigen dat ik haar vriend verlof laat nemen voor een afspraak die ik NOOIT bevestigd heb, integendeel.
Ik begrijp uw frustraties 100%, Kay-Gell, maar ik heb wel het gevoel dat ge dit echt heel persoonlijk neemt. Wat ik ergens ook wel kan begrijpen, maar probeer het vooral droog-zakelijk te bekijken. Anders steekt ge veel te veel mentale energie in mensen die dat niet verdienen. Ze is inderdaad arrogant, maar in essentie is het gewoon een signaal dat ze haar werk niet goed doet. Documenteren, aanspreken met feiten, conclusies nemen. Klaar.

Terug
Bovenaan