Hoe je 't ook draait of keert 12K bruut is gigantisch veel eh. Fiscale optimalisatie of niet.
Dunno wat de tegenhangende functie in de privé is voor een IT-focused onderzoeker, maar ik ben nog niet veel software posities tegen gekomen die nog maar in de buurt komen van 6K bruut, laat staan 9K (uitvoerend, management laat ik in 't midden).
Dus zelfs +6K bruut lijkt mij al een redelijk serieus loon.
Ja pas op, hier moet je toch wat nuanceren. Ik ben een simpele system engineer van 40jaar met 15jaar ervaring. System engineering is nu niet bepaald de "hoogste" tak in IT hé.
Net nieuw contract getekend: 5300 bruto/BMW i5/250 EUR onkosten/mc @ 7 EUR/4 dagen thuiswerk/pensioenfonds 2%WN/2%WG enzoverder.
Ik zie mijn eigen job als minder "moeilijk" dan een software engineer en jij spreekt over 6k brut voor een software engineer als moeilijk?
Als ik zowat kijk in algemene informatie wordt system engineering toch als de meer "lagere" jobs in IT gezien, net boven webdesign en dergelijke.
Ik denk als je nu bvb ervaring hebt met AI wat meer weet van AI, dat je écht mooie functies/posities kan scoren indien je dat echt zou willen. En dus ook héél goed betaald zou kunnen worden.

. Als je 100% van de tijd voor alles ingedekt wilt zijn, ga je uiteindelijk toch hangen omdat je niks gedaan krijgt