Probleem is dat +/- 30% eveneens custom documentatie is - denk dan aan tekeningen, specifieke technische gegevens, QA, ...
En dan zijn er ook wat klanten die hun eigen digitaal platform hebben - dat is dan eenvoudig om in te droppen maar daar zijn dan weer andere problemen - meestal wensen in formaat/labels en codes.
Als kers op de taart wordt onze documentatie ook gewoon gelezen en gecontroleerd - zo krijgen wij wekelijks vragen over documentatie die 1 tot 2 jaar geleden werd verzonden. Noodzakelijk kwaad zeker, maar bij momenten echt vervelend.
Dan nog is het perfect mogelijk daar een portal voor te hosten. Maar dan eentje mét login & klantspecifieke content.
Nuja, I get it. Custom websites kosten geld en als je een leverancier moet aanspreken om die te bouwen en onderhouden is het vaak snel gedaan met dat idee.
Nu, dit lijkt mij dan ook iets dat gemakkelijk moet lukken met SharePoint, zonder dat je custom software nodig hebt.
Je kan daar bestanden in opladen die vele GBs groot zijn indien gewenst. Je kan ook sharen wat daar in zit met klanten, tot op specifieke folders toe.
En uiteraard, de quick 'n easy way to SharePoint is dan OneDrive & public sharing. 't Is uiteraard ook de goedkoopste manier, want MS geeft elke user tegenwoordig wel wat storage. Maar dan ga je 't niet permanent kunnen beschikbaar laten voor die klant.
Anyway, ik heb dit al 100en keren succesvol gebezigd om gigs over de lijn te laten trekken, zonder issue.
Gewoon link sturen naar uwe klant & die kan dat dan downloaden.
Dat dit blocked is da's sterk, want je kan er gewoon naartoe gaan als gewone website & dan is het een gewone download.
Maar als men zover gaat om websites & basic downloads te blocken is de kans groot dat die mens z'n PC ook zo dichtgenageld is dat hij die'n USB stick niet mag bezigen.

But ... again ... als het hosted is op SharePoint & 't is ne PDF/Docx file, dan kan die mens het normaal gezien ook gewoon 'bekijken' in z'n browser, zonder te downloaden.
So yeah, voor deze feature set (zijnde document sharing) lijkt het mij vooral een dure oplossing om een hele custom portal te bouwen VS OneDrive/SharePoint.
Anderzijds ... digitale analfabeten gonna frustrate, no matter what.