Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Nog een leuke:

images
Er zijn nog talen die bij 1 beginnen, Russisch bijvoorbeeld spreekt ook over het eerste verdiep voor de gelijkvloers.

De manier dat ze mij ooit eens liggen hadden was de week verschil voor de uurwisseling. Ik zat in Duitsland en had een interview met mijn toekomstige baas in de VS net de eerste week van onze wintertijd. Ik was gewoon te denken in 8 uur verschil maar die week waren het er maar 7 want zij wisselden later. Gelukkig was de brave man daarvan op de hoogte want ik was nietsvermoedend een uur te laat.

voor folders heb ik al wel gemerkt dat jjjj-mm-dd eigenlijk handiger is, maar de USA notatie is gewoon belachelijk stom. Er is 0 reden om dat zo te doen. Dat is hetzelfde als ge uur-seconde-minuut zou zeggen. Als ge dat hier doet en ge hebt 0 communicatie met US, dan is dat gewoon interessant willen doen.
Absoluut, gebruik het zelf ook voor een map waar bestanden/mappen in zitten met verschillende data. Maar in een gesprek tussen 2 Belgen waarbij de ene het Amerikaanse MDY gebruikt... Neen, snap ik niet.

En de discussie gaat hier over wat USA moet doen, dat is natuurlijk gewoon hun traditie en dus niet echt het punt. Maar bij mij klinkt de oorsprong hier alsof ik morgen op kantoor binnenstap en Duits begin te klappen. De collega's zullen het wel snappen maar why :rofl:

In US drukken ze afstanden toch uit in 'football fields'?

Ik sla mijn bestanden toch ook steeds op met 'YYYYMMDD - onderwerp bestand'.

Football fields is meer voor oppervlakte. Voor afstanden kan je kiezen tussen inches, feet, yards, miles,... :biglaugh:

Het wordt helemaal leuk als ze beginnen met ounces per cubic inch voor dichtheden, of MMBtu (Million British Thermal Units) bv. voor gas.

Football fields is meer voor oppervlakte. Voor afstanden kan je kiezen tussen inches, feet, yards, miles,... :biglaugh:

Het wordt helemaal leuk als ze beginnen met ounces per cubic inch voor dichtheden, of MMBtu (Million British Thermal Units) bv. voor gas.
Ik heb voor een klant (upstream oliesector) gewerkt die dichtheden uitdrukte in "pptf", wat staat voor "psi per thousand feet" (waarbij de "psi" staat voor "pounds per square inch", wat de imperial unit is voor druk)

In onze interne applicaties met gebruikers rond de wereld heb ik daarom datums altijd als volgt laten weergeven: 01 JAN 2025. Nog nooit gezeur over gehoord. En ik hoor véél gezeur.

Tis gebeurd, gisteren: ik gebruik geen online file sharing meer, het is altijd iets - geblokkeerd, niet aangekomen ... heb 200 USB sticks besteld en die gaan gewoon met FedEx naar klant en basta.

Bij ons zijn USB sticks verboden en ga je ze niet kunnen gebruiken op je werkpc.

Het is bij ons de laatste jaren een groot probleem om documentatie van machines door te sturen - daarvoor gaan die USB's gebruikt worden - als de klant ze niet kan gebruiken is het pech voor hen, ik heb het helemaal gehad met de transfer van grote files - de volgende stap is 1 miljoen € vragen en dan druk ik alles af en doe ik het gewoon op de post.

Bijkomend heeft die documentatie een gigantische impact op de cash -flow want die docu is belangrijker dan de machines zelf, bijgevolg wordt de betaling meestal compleet geblokkeerd.

Ongelofelijk hoe iets banaals zo kan escaleren.

Het is bij ons de laatste jaren een groot probleem om documentatie van machines door te sturen
En waarom zet je die documentatie niet gewoon online in de vorm van een doorbladerbare website? Eventueel achter een login van de klant. Lijkt mij dus eerder een probleem van een achterhaalde manier van werken.

Bij Volkswagen doen ze het ook zo: https://www.volkswagen.be/nl/eigenaars-en-services/klantinformatie/digital-manual-content.html
Voordeel is dat je dan altijd zeker bent dat je naar de meest actuele versie aan het kijken bent.

Ik heb een bloedhekel aan collega's die zaken zeggen tegen mij als ik aan de telefoon ben. Kan aan mij liggen. Er is zo'n headset voorzien waar er een oor altijd vrij is. Dus ben je rustig aan het praten met een chauffeur om mee te geven waar hij vervolgens moet zijn, waarna er 3 verschillende zich mengen in dat gesprek omdat ze iets horen van mijn gesprek...

Ik heb al meermaals aangegeven dat dit niet een manier van werken is waar ik me goed bij voel. Bijkomstig vraagt een van de 3 waarom ik niet zoveel bel en altijd mails stuur... My guy, JIJ BENT een van de redens... Ik heb een overplaatsing aangevraagd en hoop dat die er snel doorkomt voor ik echt eens uitvlieg

En waarom zet je die documentatie niet gewoon online in de vorm van een doorbladerbare website? Eventueel achter een login van de klant. Lijkt mij dus eerder een probleem van een achterhaalde manier van werken.

Bij Volkswagen doen ze het ook zo: https://www.volkswagen.be/nl/eigenaars-en-services/klantinformatie/digital-manual-content.html
Voordeel is dat je dan altijd zeker bent dat je naar de meest actuele versie aan het kijken bent.

Probleem is dat +/- 30% eveneens custom documentatie is - denk dan aan tekeningen, specifieke technische gegevens, QA, ...

En dan zijn er ook wat klanten die hun eigen digitaal platform hebben - dat is dan eenvoudig om in te droppen maar daar zijn dan weer andere problemen - meestal wensen in formaat/labels en codes.

Als kers op de taart wordt onze documentatie ook gewoon gelezen en gecontroleerd - zo krijgen wij wekelijks vragen over documentatie die 1 tot 2 jaar geleden werd verzonden. Noodzakelijk kwaad zeker, maar bij momenten echt vervelend.

Probleem is dat +/- 30% eveneens custom documentatie is - denk dan aan tekeningen, specifieke technische gegevens, QA, ...

En dan zijn er ook wat klanten die hun eigen digitaal platform hebben - dat is dan eenvoudig om in te droppen maar daar zijn dan weer andere problemen - meestal wensen in formaat/labels en codes.

Als kers op de taart wordt onze documentatie ook gewoon gelezen en gecontroleerd - zo krijgen wij wekelijks vragen over documentatie die 1 tot 2 jaar geleden werd verzonden. Noodzakelijk kwaad zeker, maar bij momenten echt vervelend.
Dan nog is het perfect mogelijk daar een portal voor te hosten. Maar dan eentje mét login & klantspecifieke content.
Nuja, I get it. Custom websites kosten geld en als je een leverancier moet aanspreken om die te bouwen en onderhouden is het vaak snel gedaan met dat idee.

Nu, dit lijkt mij dan ook iets dat gemakkelijk moet lukken met SharePoint, zonder dat je custom software nodig hebt.
Je kan daar bestanden in opladen die vele GBs groot zijn indien gewenst. Je kan ook sharen wat daar in zit met klanten, tot op specifieke folders toe.
En uiteraard, de quick 'n easy way to SharePoint is dan OneDrive & public sharing. 't Is uiteraard ook de goedkoopste manier, want MS geeft elke user tegenwoordig wel wat storage. Maar dan ga je 't niet permanent kunnen beschikbaar laten voor die klant.

Anyway, ik heb dit al 100en keren succesvol gebezigd om gigs over de lijn te laten trekken, zonder issue.
Gewoon link sturen naar uwe klant & die kan dat dan downloaden.

Dat dit blocked is da's sterk, want je kan er gewoon naartoe gaan als gewone website & dan is het een gewone download.
Maar als men zover gaat om websites & basic downloads te blocken is de kans groot dat die mens z'n PC ook zo dichtgenageld is dat hij die'n USB stick niet mag bezigen. 😅
But ... again ... als het hosted is op SharePoint & 't is ne PDF/Docx file, dan kan die mens het normaal gezien ook gewoon 'bekijken' in z'n browser, zonder te downloaden.

So yeah, voor deze feature set (zijnde document sharing) lijkt het mij vooral een dure oplossing om een hele custom portal te bouwen VS OneDrive/SharePoint.
Anderzijds ... digitale analfabeten gonna frustrate, no matter what. :cautious:

Terug
Bovenaan