Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wel, anderzijds wil dat zeggen dat die 'crappiness' & incompetentie gewoon aanvaard wordt eh. Dat er, gelijk hoe dan ook, géén gevolg aan gegeven wordt.
En dan krijg je natuurlijk genoeg mensen die er de kantjes aflopen. Lijkt mij weliswaar iets typisch voor zulk een grote bedrijven, waar dat meer onder de radar gaat zeker?

En als noch management, noch de klant zelf die incompetentie opmerkt ... jah ... dan zit de incompetentie ook gewoon tot op dat management niveau eh.
En als je stelt dat ze dan toch nog altijd 30% marge draaien, dan heeft management ook wss zoiets van 'meh, who cares'.

Natuurlijk, kijk naar de grote spelers in de USA momenteel. De échte tech 'forward' spelers. Ya know, de 'Go fast & Break things' gasten.
Die smijten ze met de duizenden tegelijk buiten. 't Is kwestie van tijd zeker vooraleer andere sectoren 't zelfste door hebben?
Zeker daar in de VS.

Heck, gerucht gaat dat Amazon er 14K op korte termijn wil vervangen door AI. Allemaal 'white collar' jobs. Microsoft knalt ze ook met de duizenden tegelijk buiten. Etc.

Echter, als dat de kwaliteit van die mensen is, dan kan ik maar al te goed begrijpen waarom men er zovele duizenden kan buiten shotten & er geen last van hebben.

Ik vind het echt verdacht. Ik loop nu al 10+ jaren rond in het bedrijf. In verschillende divisies. Deze divisie spant toch de kroon qua waste waste waste. Enkel en alleen omdat de end markets (farma) te veel centen heeft/geeft en ook waste waste waste doet...

Enkel en alleen omdat de end markets (farma) te veel centen heeft/geeft en ook waste waste waste doet...
Pijnlijk wel om dit te lezen terwijl wij bij oa Pfizer en Novartis het ene na het andere project door onze neus geboord zien (andere branche, andere budgetten I guess...). :frown: :tongue:

Per ongeluk Cloudfare kapot gekregen vandaag. Miljaar

ha, gij ook, ik was ook bezig met iets aan te passen deze middag :lol:

mgid:arc:imageassetref:shared.southpark.us.en:b1ede551-1aba-419e-9812-06fc24fb6fd7

Pijnlijk wel om dit te lezen terwijl wij bij oa Pfizer en Novartis het ene na het andere project door onze neus geboord zien (andere branche, andere budgetten I guess...). :frown: :tongue:

Maar welke projecten zijn dat en welke sites ?

O.a. Pfizer is ook een klant bij ons. En die zijn in hetzelfde bedje ziek... Waste waste waste.... Overspend overspend overspend op prut projecten/producten die we veel te duur verkopen.

Maar welke projecten zijn dat en welke sites ?

O.a. Pfizer is ook een klant bij ons. En die zijn in hetzelfde bedje ziek... Waste waste waste.... Overspend overspend overspend op prut projecten/producten die we veel te duur verkopen.
Was dat maar waar bij ons. Zo'n klanten zouden ze maar al te graag hebben hier. :sneaky:

Werklaptop die beslist dat video output naar een tweede scherm niet nodig is.

Heropstarten, meerdere schermen, usb-c naar usb-c kabels en een hdmi-kabel getest => No Dice.

En ik had al hoofdpijn. :sop:

Dan maar een ticketje naar ICT.

Figuren met al 20 jaar dienst of zo.

Maar die werkelijk niet de minste f*ck notie hebben waar ze mee bezig zijn 🥹

"Klopt dat wel, is dat zo, zo weinig?"

Ik: "ja, het zijn er maar 8, is al sinds jaar en dag zo."

Veel gelukzalige leventjes dat hier toch rondlopen.
Werkelijk vele jaren verantwoordelijk voor dezelfde stomste apenjobkes, en zo gadverdamd incapabel. Jobcreatie op zijn overheids, en het dan nog niet kunnen.

Onlangs tijdens een meeting: "Ja voor X gaan ze een simpeler werkje zoeken, dat minder moeilijk voor hem is."
Denkende en zag anderen ook kijken: "WTF, moet nu al geen kloten doen."

Laatst bewerkt:
'tis zo ver. Na 8 jaar de eerste keer gehoord dat er volgend jaar voor mij naast de index geen opslag mogelijk is. (consultancy IT)
Soit, voor mij een trigger om op een ander te gaan kijken of horen wat mijn huidige klant te bieden heeft.

'tis zo ver. Na 8 jaar de eerste keer gehoord dat er volgend jaar voor mij naast de index geen opslag mogelijk is. (consultancy IT)
Soit, voor mij een trigger om op een ander te gaan kijken of horen wat mijn huidige klant te bieden heeft.

Hier ook enkel index kunnen vangen na vette jaren qua opslagen. Het is wat het is, crisis voor iedereen zeker?

Da's hier al jaren 't geval.

Voor dit jaar heeft men alvast aangehaald dat er 'budget' zou zijn. Voor wie & hoeveel? Who knows. So euuuuh ... we'll see next year.
Nuja, 'ne vette' is 't sowieso nog nooit geweest. Als 't 100 EUR is, index incl. is 't regelmatig al veel. Zeker de laatste jaren.
In den beginne wel hier en daar eens 150 gekregen. Zou het al moeten gaan nazien weliswaar. 't Is alleszins gene vette de laatste jaren.

Nuja, gestage groei is ook groei natuurlijk. En ik zie mij niet om de paar jaar gaan jobhoppen.
Of 't op een ander beter is? Again, who knows. Maar 'k ben alvast nog niet bereid om die stap te zetten.

Hier ook enkel index kunnen vangen na vette jaren qua opslagen. Het is wat het is, crisis voor iedereen zeker?
Na de gouden IT jaren lijkt het misschien alsof het crisis is. Maar het is nu niet dat het slecht gaat of alle marge is verdwenen.
Ondertussen kopen ze wel andere bedrijven op en breiden ze verder uit.

Da's hier al jaren 't geval.

Voor dit jaar heeft men alvast aangehaald dat er 'budget' zou zijn. Voor wie & hoeveel? Who knows. So euuuuh ... we'll see next year.
Nuja, 'ne vette' is 't sowieso nog nooit geweest. Als 't 100 EUR is, index incl. is 't regelmatig al veel. Zeker de laatste jaren.
In den beginne wel hier en daar eens 150 gekregen. Zou het al moeten gaan nazien weliswaar. 't Is alleszins gene vette de laatste jaren.

Nuja, gestage groei is ook groei natuurlijk. En ik zie mij niet om de paar jaar gaan jobhoppen.
Of 't op een ander beter is? Again, who knows. Maar 'k ben alvast nog niet bereid om die stap te zetten.
Mja, voor 100 of 200 bruto ga ik natuurlijk niet overstappen. Dan denk ik eerder aan 1k bruto om de sprong te wagen. Momenteel heb ik een comfortabel loon en geen echte klachten.
Al ben ik recent bij de klant gepromoveerd tot technisch team lead en is mijn loon in verhouding met de extra verantwoordelijkheden totaal niet gelijk gestegen.

Mja, voor 100 of 200 bruto ga ik natuurlijk niet overstappen. Dan denk ik eerder aan 1k bruto om de sprong te wagen. Momenteel heb ik een comfortabel loon en geen echte klachten.
Al ben ik recent bij de klant gepromoveerd tot technisch team lead en is mijn loon in verhouding met de extra verantwoordelijkheden totaal niet gelijk gestegen.
Gohja, ge zegt het zelf 'bij de klant'.

Als jij gewoon een outsourced consultant bent, trekt uwe patron zich in principe nul de ballen aan van wat die klant u 'noemt' en/of laat doen.
Zolang je maar billable bent & die klant z'n facturen betaald.
Uiteraard wil je in die context ook een groeipad binnen de eigen organisatie, zeker in loon.

De meeste van die consultancy bedrijven zullen uiteraard wel moeten aanvaarden dat je ervaring groeit als je werkt bij klanten en op die manier uw capaciteiten ook groeien. Dus men zal u niet voor eeuwig aan startersloon kunnen houden.
Vaak hoor ik dat zulk 'n bedrijven dan ook vaak interne knowledge & skills benchmarks in stand houden om uw 'graad' (jr/mr/sr) te bepalen, mede dus uw loon (en uwe kost, ne senior kost in principe meer dan ne jr).

Maar er is geen enkele rechtstreekse correlatie tot die 'klant promotie' eh.
Again, of die klant u 'team lead' of 'pipo #5681' noemt ... they could care less. :sneaky:

Gohja, ge zegt het zelf 'bij de klant'.

Als jij gewoon een outsourced consultant bent, trekt uwe patron zich in principe nul de ballen aan van wat die klant u 'noemt' en/of laat doen.
Zolang je maar billable bent & die klant z'n facturen betaald.
Uiteraard wil je in die context ook een groeipad binnen de eigen organisatie, zeker in loon.

De meeste van die consultancy bedrijven zullen uiteraard wel moeten aanvaarden dat je ervaring groeit als je werkt bij klanten en op die manier uw capaciteiten ook groeien. Dus men zal u niet voor eeuwig aan startersloon kunnen houden.
Vaak hoor ik dat zulk 'n bedrijven dan ook vaak interne knowledge & skills benchmarks in stand houden om uw 'graad' (jr/mr/sr) te bepalen, mede dus uw loon (en uwe kost, ne senior kost in principe meer dan ne jr).

Maar er is geen enkele rechtstreekse correlatie tot die 'klant promotie' eh.
Again, of die klant u 'team lead' of 'pipo #5681' noemt ... they could care less. :sneaky:
Volledig akkoord. Ben er mij van bewust dat ik uiteindelijk gewoon een asset bent die geld moet opbrengen.
Ik heb mijn taak gedaan door aan te geven dat mijn functie is gewijzigd en ik verwacht dat mijn loon hierin volgt.

Mijn werkgever heeft nu gekozen voor poen, met waarschijnlijk het idee dat ik mooi ga blijven.
De toekomst zal uitwijzen of ze de goede keuzen hebben gemaakt en mij juist hebben ingeschat.

In ieder geval genoeg collega's die klagen over hun loon en nooit opstappen. Dus in dat opzicht is het waarschijnlijk een beredeneerde gok om mij ook geen opslag te geven.

Na een hele dag werken moest ik nog wachtdienst doen ‘s nachts als huisarts.
Tot daaraantoe, part of the job.

Meestal kunt ge wel wat slapen.
Tot deze nacht dus.
Fucking hell, hoeveel baby’s en kinderen kunnen tegelijk ziek zijn. En hoeveel ouders zijn incapabel om daarmee rationeel om te gaan.
En hoeveel mensen kunnen volledig onterecht ‘s nachts naar een spoeddienst van een ziekenhuis of een huisartsenwachtpost lopen.
En hoeveel kunnen het zelf niet uitleggen maar hebben een zoon of dochter van 8 jaar nodig die moet vertalen en waar dat ge dan toch de helft niet van begrijpt.
Allemaal op kosten van onze sociale zekerheid he.

Ale slaapwel

Edit:
Dan heb ik de chance dat ik helemaal alleen thuis ben, word ik al na een uur weer uit mijn bed gebeld door het mortuarium omdat ik nog een extra document moet invullen voor het overlijden dat ik deze nacht vaststelde.

Laatst bewerkt:

Tot deze nacht dus.
Fucking hell, hoeveel baby’s en kinderen kunnen tegelijk ziek zijn. En hoeveel ouders zijn incapabel om daarmee rationeel om te gaan.
En hoeveel mensen kunnen volledig onterecht ‘s nachts naar een spoeddienst van een ziekenhuis of een huisartsenwachtpost lopen.
En hoeveel kunnen het zelf niet uitleggen maar hebben een zoon of dochter van 8 jaar nodig die moet vertalen en waar dat ge dan toch de helft niet van begrijpt.

Ale slaapwel

Edit:
Dan heb ik de chance dat ik helemaal alleen thuis ben, word ik al na een uur weer uit mijn bed gebeld door het mortuarium omdat ik nog een extra document moet invullen voor het overlijden dat ik deze nacht vaststelde.
Ik vind het nu wel redelijk logisch dat ouders van een baby, zeker als het de eerste is, daar niet zo rationeel mee omgaan. Baby's maken al snel hoge koorts en dan word je 's nachts gewekt door een bloedrood hoopje krijsende miserie, dat is meestal niet het moment dat ouders rustig de flowchart "wat bij koorts?" bekijken.

Ik vind het nu wel redelijk logisch dat ouders van een baby, zeker als het de eerste is, daar niet zo rationeel mee omgaan. Baby's maken al snel hoge koorts en dan word je 's nachts gewekt door een bloedrood hoopje krijsende miserie, dat is meestal niet het moment dat ouders rustig de flowchart "wat bij koorts?" bekijken.
ge fixeert u op 1 dingetje terwijl hij duidelijk gewoon even ventileert dat het enorm druk was met verschillende aspecten die het nog moeilijker maakten en hij niet of amper heeft kunnen slapen.
kdenk dat hij als huisarts zijnde wel weet wanneer mensen uit begrijpelijke paniek bij hem komen,, zeker aangezien hij het verschil tussen andere wachtdiensten en deze merkte en er normaal geen probleem mee heeft?

ge fixeert u op 1 dingetje terwijl hij duidelijk gewoon even ventileert dat het enorm druk was met verschillende aspecten die het nog moeilijker maakten en hij niet of amper heeft kunnen slapen.
kdenk dat hij als huisarts zijnde wel weet wanneer mensen uit begrijpelijke paniek bij hem komen,, zeker aangezien hij het verschil tussen andere wachtdiensten en deze merkte en er normaal geen probleem mee heeft?
Ik reageer op die ene uitspraak ja, niet op de andere of veronderstellingen die ik erbij moet maken. Meer is het niet hoor, en dat was ook niet aanvallend bedoeld trouwens. Ik zou enkel als ouder in paniek niet graag het etiket "incapabel" en "op kosten van de SZ" meekrijgen.

Ik reageer op die ene uitspraak ja, niet op de andere of veronderstellingen die ik erbij moet maken. Meer is het niet hoor, en dat was ook niet aanvallend bedoeld trouwens. Ik zou enkel als ouder in paniek niet graag het etiket "incapabel" en "op kosten van de SZ" meekrijgen.
Maar hij geeft niet het label "incapabel", hij geeft het label "incapabel er rationeel mee om te gaan". Wat jij ook als logisch aanziet:
Ik vind het nu wel redelijk logisch dat ouders van een baby, zeker als het de eerste is, daar niet zo rationeel mee omgaan.

Tot deze nacht dus.

Ale slaapwel

Edit:
Chapeau dat je dat doet. Het is allemaal niet zo evident als het soms aan de zijlijn mag lijken.

Terug
Bovenaan