Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Maar hij geeft niet het label "incapabel", hij geeft het label "incapabel er rationeel mee om te gaan". Wat jij ook als logisch aanziet:
Een mooie zijdiscussie! Is incapabel om met iets om te gaan hetzelfde als incapabel zijn. Ik zou er een thread van maken, maar wel zonder mij.

Chapeau dat je dat doet. Het is allemaal niet zo evident als het soms aan de zijlijn mag lijken.
Merci!
Achteraf bekeken was het probleem dat ik helemaal aan begin van de shift bij een man thuis ben moeten gaan voor een vaststellen van overlijden nadat de politie en brandweer daar eerst was binnen gebroken.
Ik kan daar allemaal wel tegen wat ge daar aantreft, maar ik ben letterlijk meteen moeten terugkeren en hele nacht verder doen voor vanalles en nog wat. Dus heb dat niet eerst even deftig zelf een plaats kunnen geven. Dan is al die andere kleine miserie daarna toch soms niet evident om even empatisch te blijven…

Merci!
Achteraf bekeken was het probleem dat ik helemaal aan begin van de shift bij een man thuis ben moeten gaan voor een vaststellen van overlijden nadat de politie en brandweer daar eerst was binnen gebroken.
Ik kan daar allemaal wel tegen wat ge daar aantreft, maar ik ben letterlijk meteen moeten terugkeren en hele nacht verder doen voor vanalles en nog wat. Dus heb dat niet eerst even deftig zelf een plaats kunnen geven. Dan is al die andere kleine miserie daarna toch soms niet evident om even empatisch te blijven…
En dat is allemaal perfect begrijpelijk hoor, chapeau. Zoals al gezegd, het was niet mijn bedoeling jou aan te vallen.

Volledig akkoord. Ben er mij van bewust dat ik uiteindelijk gewoon een asset bent die geld moet opbrengen.
Ik heb mijn taak gedaan door aan te geven dat mijn functie is gewijzigd en ik verwacht dat mijn loon hierin volgt.

Mijn werkgever heeft nu gekozen voor poen, met waarschijnlijk het idee dat ik mooi ga blijven.
De toekomst zal uitwijzen of ze de goede keuzen hebben gemaakt en mij juist hebben ingeschat.

In ieder geval genoeg collega's die klagen over hun loon en nooit opstappen. Dus in dat opzicht is het waarschijnlijk een beredeneerde gok om mij ook geen opslag te geven.
Wel, dat staat iedereen vrij eh. We hebben er hier ook al gehad die het gedacht dat jij eerder uitte ook effectief doorgezet hebben (nl. ontslag geven & gaan werken bij de klant waarop men hier werkte).
Of ze dat deden voor 't geld of niet, I dunno. Maar 't gebeurd wel.

Dan hebben we er uiteraard ook die vertrekken naar een andere IT speler. Er zijn zo wel enkele van die overkoepelende IT namen a la Deloitte, CGK, Cronos, etc.
Als ik er zo over nadenk, 't is meestal een van die 2 al geweest. 't Is de minderheid die aangaven naar een interne functie bij een willekeurig ander bedrijf te gaan.

En beredeneerde gok? Goh, betwijfel dat men dat zelf zo ziet. Is vaak gewoon kwestie van budgetten. 't Staat ook nergens geschreven dat je elk jaar opslag moet/gaat krijgen eh.
'k Veronderstel dat het meestal in den beginne wat sneller stijgt, maar na een tijdje vlakt dat ook wel wat af en is dat 'jaarlijkse' gene waar meer.

Hier is het de laatste jaren ook redelijk magertjes geweest, maar ik hebbe't er momenteel niet voor over om te vertrekken voor 'genen opslag'.
En ja, ik ga daar ook wel al eens mijn verzuchtingen voor uiten natuurlijk. Maar nog verre van 't punt van dreigen te vertrekken.

Anderzijds, ik zit hier dan ook al vrij lang eh. Ondanks de grote veranderingen de laatste paar jaar.
Dus heb momenteel ook maar weinig goesting om opnieuw te beginnen op een ander.

Zo, figuren, niet de meest actieve. Je kan al de clichés en vooroordelen die je maar kan bedenken over de overheid, erop plakken.

Doen ze 's avonds eens iets. Uiteraard foutief.

Nadien krijg je te horen luid en duidelijk: "goh amai, ik moet dat precies niet meer doen zo 's avonds werken, dan maak je al eens fouten he".

PC moest updaten. Ideaal want hij staat al een week aan. Wachttijd: 5 minuten.
Na een uur en een kwart was hij nog bezig. Om dan te zeggen dat de update mislukt was. Dat heeft in totaal een uur en driekwart geduurd...

PC moest updaten. Ideaal want hij staat al een week aan. Wachttijd: 5 minuten.
Na een uur en een kwart was hij nog bezig. Om dan te zeggen dat de update mislukt was. Dat heeft in totaal een uur en driekwart geduurd...
Mijne PC staat aan van den enen update naar den anderen. Ik reboot enkel als ze mij verplichten te rebooten.
Meestal dus een pak meer dan een week.

Gisteren ochtend heeft men er bij mij ook updates doorgejaagd weliswaar, incl. de obligatoire reboot.

A propos, de reboot zelf is voor mij nog 't grootste issue qua tijd. Alles liggen afsluiten & na reboot heel die waslijst aan applicaties weer opstarten zodat ik kan verder doen ben ik meestal meer tijd aan kwijt dan de reboot & updates zelf.

Mijne PC staat aan van den enen update naar den anderen. Ik reboot enkel als ze mij verplichten te rebooten.

Gisteren ochtend heeft men er bij mij ook updates doorgejaagd weliswaar, incl. de obligatoire reboot.

A propos, de reboot zelf is voor mij nog 't grootste issue qua tijd. Alles liggen afsluiten & na reboot heel die waslijst aan applicaties weer opstarten zodat ik kan verder doen ben ik meestal meer tijd aan kwijt dan de reboot & updates zelf.
Ik reboot elke week eens om de PC vlot te houden. Om te rebooten doe ik gewoon reboot en dan "toch opnieuw opstarten". Programma's zullen wel plooien. Nadien alles weer open zetten is idd een beetje kak maar al bij al ook maar 1 of 2 min werk.

Een arts mag van mij goed verdienen. Draagt ook veel verantwoordelijkheid. En het is niet omdat je goed verdient, dat je je daarom niet meer mag ergeren aan bepaalde dingen. Volkomen menselijke reactie.

Zou maar spijtig zijn als die dan nog peanuts krijgt. Ik zou het niet willen doen, al had ik de kennis en verdubbelden ze het bedrag. U dagtaak doen en dan nog eens wachtdienst waarvan je bijna zeker bent dat ze u uit uw bed gaan houden en je ook al weet dat er weinig dankbaarhrid gaat zijn en ge misschien ook nog wat emnsen slecht nieuws moet geven. No, thank you. Absoluut respect voor zo'n mensen. (En ja, er zullen ook wel slechte dokters tssn zitten)

Protip: https://learn.microsoft.com/en-gb/windows/powertoys/workspaces
Zet je schermen, applicaties zoals je gewoon bent en bewaar deze. Met een hotkey of desktop shortcut kan je die terug oproepen.

Laatst bewerkt:
Vorige week een fout gemaakt. Ticket gekregen om wat DNS aanpassingen te doen in het kader van een migratie.
Er staat: "for the migration we need following conditional forwarders". Ik denk dus dat dat een prereq is voor die migratie. Blijkbaar waren die aanpassingen een onderdeel ervan. Gevolg onze connectie met AWS om zeep.

We zijn een retailer en de gekende "voor 22u besteld, morgen in huis" werd dus ni gehaald.

Op zich heb ik er geen probleem mee dat ik daar op aangesproken wordt.
Maar het is de manier waarop. Iedereen vindt het oorspronkelijk ticket heel duidelijk bijvoorbeeld en ik ben precies den enige dat dat verkeerd begrepen heeft. En dan vragen zoals "waarom zo laat op de dag die aanpassingen" ('t was 15u) en "waarom zo'n cruciale aanpassing zonder iemand op de hoogte te brengen?" (again, ik las dat als een prerequisite en we doen dagelijks zo'n zaken.)

Sinds begin dit jaar hebben we een nieuwe CIO. Zo ene dieje den toffe uit hangt op teambuildings. Maar als't tegen zit, is't een klein kind bij momenten. Een maand of twee is em uitgevlogen tegen iemand van tweede lijn en daarbij vlogen de fucks en fuckings in't rond.
Gecombineerd met een matige omzet, beter dan vorig jaar, inflatie inclusief maar slechter dan gebudgetteerd, zorgt er voor dat de sfeer bij momenten heel gespannen is. Uiteraard krijgt dieje mens ook op z'n doos als er zoiets voor valt, want da's slecht voor de verkoop.
Maar reageer dan eens volwassen en reageer het niet af op de mensen onder u. Gelukkig is't bij mij nog beschaafd gebleven.

Leuke bonus was ook dat ze het probleem pas na meer dan 2 uur vastgesteld hebben. De monitoring binnen ons ERP kan dan ook wel net iets beter denk ik dan. Maar ik heb maar wijselijk mijne mond gehouden.

Protip: https://learn.microsoft.com/en-gb/windows/powertoys/workspaces
Zet je schermen, applicaties zoals je gewoon bent en bewaar deze. Met een hotkey of desktop shortcut kan je die terug oproepen.
Was het maar zo simpel.

Wat open staat is over 't algemeen afhankelijk van de 'klant' dat ik voor bezig ben. En tegenwoordig zijn dat pretty much altijd meerdere klanten tegelijk.

Dus 't is niet noodzakelijk 'start app ABC op', want dat wilt niets zeggen. 'k Heb op dit ogenblik bv. 5 keer dezelfde app open staan, elk met een ander project in (1 klant != 1 project).
En da's slechts 1 van de 500 andere dingen.

't Is dus niet enkel 'ik moet 1 app opnieuw opstarten' of zelfs 'ik moet 5 apps openen'.
't Is 'ik moet een hele resem apps openen, elk terug navigeren naar waar ik moet zijn, terug heel die keten voorzien (zijnde vele van die apps zijn afhankelijk van elkaar), paar keer inloggen natuurlijk, etc.).

So yeah, een 'vaste' environment setup win ik spijtig genoeg weinig tijd mee als ze mij doen rebooten.
Al een geluk dat browsers 'Session Manager' plugins hebben zodat als ze een reboot forceren, dat ik die toch snel terug kan opstarten 'as it was', want vele apps zijn web apps.
FireFox is daar braver in, die laat u uw 'vorige sessie' openen. Chrome doet dat enkel als je uw browser 'killt' (dus dood maken via Task Manager).

Anyway, daarom dat ik dus veel tijd verlies als men mij forceert te rebooten.

Ik weet niet sinds hoe lang dit al mogelijk is, maar blijkbaar kom ik er nu pas achter dat je in Windows Explorer met tabbladen kan werken in hetzelfde scherm.

giphy.gif

Wat .... how.... i feel attacked....ook iets bijgeleerd dus. Ben ik de boomer ... :unsure:
En op een map met je scrollwieltje klikken opent die map ineens in een nieuw tabblad. Exact hetzelfde gedrag als tabbladen in een browser. En wacht tot je de combinatie windows+v leert. :unsure: Een jaar of twee dankzij iemand in deze thread leren kennen en dat was echt een openbaring.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan