Volledig akkoord. Ben er mij van bewust dat ik uiteindelijk gewoon een asset bent die geld moet opbrengen.
Ik heb mijn taak gedaan door aan te geven dat mijn functie is gewijzigd en ik verwacht dat mijn loon hierin volgt.
Mijn werkgever heeft nu gekozen voor poen, met waarschijnlijk het idee dat ik mooi ga blijven.
De toekomst zal uitwijzen of ze de goede keuzen hebben gemaakt en mij juist hebben ingeschat.
In ieder geval genoeg collega's die klagen over hun loon en nooit opstappen. Dus in dat opzicht is het waarschijnlijk een beredeneerde gok om mij ook geen opslag te geven.
Wel, dat staat iedereen vrij eh. We hebben er hier ook al gehad die het gedacht dat jij eerder uitte ook effectief doorgezet hebben (nl. ontslag geven & gaan werken bij de klant waarop men hier werkte).
Of ze dat deden voor 't geld of niet, I dunno. Maar 't gebeurd wel.
Dan hebben we er uiteraard ook die vertrekken naar een andere IT speler. Er zijn zo wel enkele van die overkoepelende IT namen a la Deloitte, CGK, Cronos, etc.
Als ik er zo over nadenk, 't is meestal een van die 2 al geweest. 't Is de minderheid die aangaven naar een interne functie bij een willekeurig ander bedrijf te gaan.
En beredeneerde gok? Goh, betwijfel dat men dat zelf zo ziet. Is vaak gewoon kwestie van budgetten. 't Staat ook nergens geschreven dat je elk jaar opslag moet/gaat krijgen eh.
'k Veronderstel dat het meestal in den beginne wat sneller stijgt, maar na een tijdje vlakt dat ook wel wat af en is dat 'jaarlijkse' gene waar meer.
Hier is het de laatste jaren ook redelijk magertjes geweest, maar ik hebbe't er momenteel niet voor over om te vertrekken voor 'genen opslag'.
En ja, ik ga daar ook wel al eens mijn verzuchtingen voor uiten natuurlijk. Maar nog verre van 't punt van dreigen te vertrekken.
Anderzijds, ik zit hier dan ook al vrij lang eh. Ondanks de grote veranderingen de laatste paar jaar.
Dus heb momenteel ook maar weinig goesting om opnieuw te beginnen op een ander.