Wie zijn wij om te zeggen dat die niet ziek is ? En het is toch niet omdat zijn vriendin haar zaak succesvol is dat hij daarom niet ziek zou zijn.
Die wordt gecontroleerd door medex. Indien die onvoldoende ziek is, dan zou inschakeling in deeltijds werk ook al geactiveerd worden. Ze zijn ondertussen strenger hoor.
De procedure om iemand op 50 op pensioen te sturen is op dit moment echt niet evident. ALS dit overwogen wordt dan is daar een medische reden en justificatie voor. Ik vind het dan ook totaal onaanvaardbaar dat jij hier begint te claimen dat ze mensen die ziek zijn maar gewoon moeten kunnen ontslaan. Omdat jij vindt dat iemand niet ziek genoeg is.
Ik geloof dat ik het al in de andere thread heb geschreven maar die collega heeft psoriasis. En bij de momenten dat die een opflakkering had dan bleef die thuis en werkte die gewoon van thuis. En dit al voordat ik hier ben begonnen dus niets nieuw.
Vanaf het moment dat zijn vriendin haar zaak serieus van de grond kwam is hij overgeschakeld van thuis werk naar altijd ziek zijn.
Controle arts is al vaak langs geweest en hij kon altijd aantonen van kijk door mijn psoriasis kan ik niet werken. En om iemand te ontslaan die niet in orde is ivm ziekte moeten ze niet voldoen aan 3 punten. Zolang je 2/3 doet ben je in orde.
Je diensthoofd laten weten dat je ziek bent en je ziekte brief op tijd doorsturen naar medex. Zolang hij deze 2 zaken blijft doen kunnen ze bij onze instantie niets doen. Hogerop zeggen ze gewoon van kijk die dat wat hij moet doen en daar laten we het bij. Maar de chef van zijn afdeling is aant verzuipen in achterstand omdat ze daar van 6 naar 3 man personeel zijn gegaan. Ondertussen krijgt hij wel schijt van bovenaf omdat er zo een grote achterstand is..
Zolang hij op die afdeling werkt is er geen geld om hem te vervangen. Zoals ik al heb geschreven is er geen budget voor extra volk dus ze willen niet het risico nemen met iemand anders te zoeken en dat die ineens terug full time komt werken. Want dat is ineens 1 extra persoon waar er eigenlijk geen geld voor is.
Ik wil maar zeggen dat het waar is dat het bijna onmogelijk is om een statutair buiten te krijgen (tenzij dat die natuurlijk zwaar in de fout gaat).
De reden waarom het een ergernis voor mij is, is niet van zijn ziekte maar omdat wij met verjaring periodes werken. En vanaf 3 - 5 jaar zijn de verjaring periodes van toepassing en kan dat in ons voor of nadeel spelen. Het gebeurt gewoon vaak dat wij geen geld meer kunnen innen omdat die afdeling zo een achterstand heeft en dat die verjaringsregels van toepassing zijn.
Ik ben in 2022 hier begonnen en ik krijg nu pas dossiers terug van 2022 die ik moet nakijken en waar ik eventueel een credit nota van moet opmaken. Vaak moet ik het bedrag laten vallen omdat het verjaard is. En ik moet natuurlijk altijd verantwoorden waarom wij het niet kunnen terugvorderen en dat is gewoon een grote circle jerk aan gezeik.
edit: die persoon is NIET eens 50 achteraan de 40. Daarom dat ik het vermeld, het is een beslissing die zijn willen nemen omdat ze geen andere oplossing vinden.