Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat is toch ook maar hoe je het invult dan, als er morgen tijdens meetings iemand voorstelt dat alle bijkomende taken van het team vanaf nu naar Coldplayke gaan en ge er gewoon wat passief bij zit en niks zegt terwijl alle andere het volmondig eens zijn met dat voorstel geloof ik niet dat bewuster zwijgen je veel voordeel zal opgeleverd hebben.
Nee uiteraard niet, dat is niet het scenario waarop men doelt als men dat soort advies geeft.

Traagheid. Ik erger me aan traagheid. Op het werk. Op mijn vrijwilligerswerk. Traagheid en dan nog eens onduidelijkheid en geen antwoord krijgen op de initiële vraag.
En daar zit je dan met superveel motivatie om een aantal dingen aan te pakken. Maar door andermans traagheid en luiheid pakken ze dat gewoon van je af.
Overheid + vrijwilligers.

En je verwacht snelheid. :thinking:

Nee uiteraard niet, dat is niet het scenario waarop men doelt als men dat soort advies geeft.
Daarom is het in mijn ogen ook geen top advies, het is gewoon veel te algemeen. En zeker in het geval als reactie op @Chelark007 zijn werkergernis waarbij hij aanklaagt dat een teamlead te weinig "actief" is om beslissingen en problemen aan te pakken.

Goh snelheid... Gewoon een tempo of zo. Eender welk. Gewoon geen stilstand of aan 1/u zodat de motor helemaal sputtert....
Maar wel de realiteit.

Verantwoordelijkheden doorschuiven naar mij of een collega weigert hij. Beslissing nemen dito.

Of als wij dat doen draait hij het soms de week erna terug, heel frusterend in een team van 8.

Betreft magazijn..

En dan verwonderd zijn dat ik opmerk dat er hier weinig mensen met verantwoordelijkhedszin rondlopen.

al 5 jaar achtereen consequent elke keer opslag gehad bovenop index. Nooit echt veel maar toch wel iets. Yay zou je zeggen maar feitelijk wil dat gewoon zeggen... chronisch onderbetaald en met de loontransparantie die er aan zit te komen ze wat moeten gelijk trekken.... bleh...

al 5 jaar achtereen consequent elke keer opslag gehad bovenop index. Nooit echt veel maar toch wel iets. Yay zou je zeggen maar feitelijk wil dat gewoon zeggen... chronisch onderbetaald en met de loontransparantie die er aan zit te komen ze wat moeten gelijk trekken.... bleh...

Ik weet niet of jullie HR of management zo vooruit denkend is dat ze al 5 jaar rekening houden met die loontransparantie. Ma.w. ik zou het eerder positief zien dat ze je elk jaar opslag gaven bovenop de index en niet automatisch de conclusie trekken dat je onderbetaald bent?

Ik weet ook niet in welke mate de loonnorm daar een rem op geweest is, de laatste 15 jaar ligt dat maximum percentage bovenop de index wel heel laag, zeker vergeleken met de 15 jaar ervoor. Nu, sommige werkgevers zijn gewoon gierig, dat kan helaas ook altijd...

- collega opent ticket
- ik antwoord dat collega op kantoor moet zijn en dat ze moet bellen als ze op kantoor is, en ik haar zaak dan behandel
*crickets*
- collega belt me 2 weken later of zo, niet van op kantoor. Ik doe de uitleg opnieuw
*crickets*
- vandaag een herinnering in het ticket

zucht...

Ik heb een belangrijke Teamsvergadering met ons auditteam.
Collega C en ik zijn wat vroeger, kort informeel gesprek, C deelt een aantal eerste conclusies
Rest van het team komt in de meeting. Ze zin met 5 in totaal. Help! :oops:
Begint collega C zijn aandelen te checken .. terwijl hij zjin scherm nog deelt (:rolleyes: )
Zijn portfoliokeuze heeft me niet echt overtuigd. Laat ik zeggen dat hij geen ETFs had :ROFLMAO:

Ik heb een belangrijke Teamsvergadering met ons auditteam.
Collega C en ik zijn wat vroeger, kort informeel gesprek, C deelt een aantal eerste conclusies
Rest van het team komt in de meeting. Ze zin met 5 in totaal. Help! :oops:
Begint collega C zijn aandelen te checken .. terwijl hij zjin scherm nog deelt :)rolleyes: )
Zijn portfoliokeuze heeft me niet echt overtuigd. Laat ik zeggen dat hij geen ETFs had :ROFLMAO:
Jaren geleden volgde ik een cursus, tijdens volle corona periode dus digitaal en met recording. De lesgever was in zijn browser bezig en was in zijn geschiedenis naar een link aan het zoeken. Dat lijstje stond vol met swinger(club) websites, sexdating sites, erotische photosharing sites, etc :ROFLMAO:

Jaren geleden volgde ik een cursus, tijdens volle corona periode dus digitaal en met recording. De lesgever was in zijn browser bezig en was in zijn geschiedenis naar een link aan het zoeken. Dat lijstje stond vol met swinger(club) websites, sexdating sites, erotische photosharing sites, etc :ROFLMAO:
Toevallig aan het CVO van Lokeren, wij hafden er daar ook zo ene 😅

onze helpdesk bestaat uit 2 capable mensen en de rest nutteloze nietsnutten...
Allemaal gasten die al >5 jaar "ervaring" hebben op helpdesk
Voorbeeldjes enkel en alleen al van vandaag:
  • mensen offboarden 2 maand voor ze uit dienst gaan. (waarna die werknemer naar zijn werkgever begint te bellen dat hij nergens meer in kan)
  • Aan de capabele mensen moeten vragen hoe ze een user mailbox omzetten naar shared mailbox en toekennen.
  • ipv een shared mailbox een user mailbox aan maken en er een business premium licentie aanhangen.
  • 1tje komt ook standaard 15-120 minuten te laat elke dag (maar vertrekt stipt om 17u naar huis).
  • mensen offboarden maar wel vergeten de licentie weg te nemen, het wachtwoord te resetten en de sign in te blocken.
  • zeggen dat ze doucmentatie niet vinden, terwijl ik letterlijk op 1 seconde de juiste documentatie kan terugvinden
  • zich te goed voelen om naar de end user te bellen als de technical lead van het bedrijf iets gefixed heeft voor hen "ik heb het ticket geescalleerd, ik raak dat niet meer aan"
  • dringende offboardingen (dringend ontslag, werknemer op staande voet buiten) categoriseren als P5 en het gewoon in unassigned dumpen
  • end users die niet kunnen aanmelden moeten 3 dagen op rij in een ticket vragen wanneer ze nu eindelijk geholpen gaan worden
  • en om af te sluiten 0.0 ownership, 0.0 inschattingsvermogen, 0.0 eergevoel en 0.0 inzet hebben

dat is dan alleen al vandaag, nog niet over afgelopen maanden gesproken...
Maar ze gaan dan wel bij de ceo blijten dat ze zich "de vuilbak van het bedrijf voelen" en "dat ze zich niet gerespecteerd voelen door de rest van het bedrijf".

In het verleden met een LAAAAAANGE lijst naar hun teamlead gestapt met de ceo erbij, was ik de negatieveling en was het "maar dan moet je misschien aanbieden of je hen kan helpen"...
Ik heb als service delivery manager andere taken te doen (waar ik nu al niet aanraak omdat ik werk genoeg heb)...
Tegenwoordig reageert de teamlead al niet meer als ik weer iets doorstuur (dat er imo over gaat, ik stuur zelfs kleine dingen al niet meer door).

Ik werk liever van thuis, dan merk ik de incapabelheid van die mannen minder op...
ik krijg van mijn horloge meldingen dat mijn hartslag hoger is dan gemiddeld en hij stress dedecteerd, wij zijn ochot ocharme anderhalf uur "open" vandaag
Jawadde. Klinkt alsof daar eens een auditje moet gebeuren om dat prutswerk aan de kaak te stellen...

Jawadde. Klinkt alsof daar eens een auditje moet gebeuren om dat prutswerk aan de kaak te stellen...
Audit?
Gewoon 1 dag aanwezig zijn en je merkt genoeg puntjes

Der is nu een schoolverlater begonnen.
Tussen 2 nutteloze mensen gezet.
Resultaat, die jongen neemt alle trekjes over.
Ik denk dat ik die 7u per dag op zijn gsm zie zitten.
Als ik zijn "activity log" open doe, dan zie ik op een dag 3-4 entries, meestal dan nog "ticket claim, ticket close, of ticket assign".
Dat moet de teamlead op een paar dagen toch opmerken bijsturen zou je denken...

Toen ik een tijd terug vroeg of hij een idee had wie ongeveer welk percentage van de binnenkomende oproepen opneemt kreeg ik als antwoord "ah oei, ik weet niet of ik in die data kan"...

Die teamlead is dikke vriendjes van buiten het werk met de ceo...
Als de ceo er niet is werkt die zelf ook niet veel...

Heb al spijt dat ik hier heb getekend ipv op een andere aanbieding :(

Anders eens polsen bij dat ander bedrijf? Je weet nooit of er toch nog iets mogelijk is. Tenzij de bruggen zijn opgeblazen omdat je niet getekend hebt

Daarjuist nog een collega onder haar voeten gegeven omdat ze haar taken te snel af had.

Stielbederver!

Het kan zomaar realiteit zijn.
Toen ik nog consultant was voor een overheidsinstantie werd ik door meerdere collega's aangemaand trager te werken.
Ziet dat ze hun budget verliezen omdat ik toch niet echt nodig was... Na 6 maand was ik wel weg gelukkig.

Het kan zomaar realiteit zijn.
Toen ik nog consultant was voor een overheidsinstantie werd ik door meerdere collega's aangemaand trager te werken.
Ziet dat ze hun budget verliezen omdat ik toch niet echt nodig was... Na 6 maand was ik wel weg gelukkig.
Dat van het budget is jammer genoeg wel realiteit.

Want als ge het niet opdoet, zijt ge het kwijt. Het is niet dat de dat budget kunt opsparen.

Terug
Bovenaan