In het verlengde hiervan.
Algemeen gesprek gehad met werknemer die 8 maand bij ons is, ik had enkele verbeterpunten voor hem en enkele zaken van werk die hij na 8 maand nog steeds niet kan/wilt opnemen (opleiding is voorzien).
ik vraag of hij nog vragen heeft, zegt die doodleuk ja ik wil opslag, ik met mond vol tanden want hem net ´de les gespeld´. Ik leg uit dat hij al pak boven barema zit + dat we bij de aanwerving al 500 bruto meer + auto gegeven hebben omdat we potentieel zagen (wat er uiteindelijk nog steeds niet uit komt).
Ik vraag waarom hij dat vindt, ahja omdat ik lange uren doe en ga verbouwen..., ik leg uit dat we dat ook gemerkt hebben en vraag wat hij dan zoal nog doet na de uren, die betaald zijn, daar kon hij niet op antwoorden...
Dus meneer doet 60% van het afgesproken werk, het belangrijkste deel van aanwerven doet hij (nog) niet, krijg commentaar dat hij beter moet doen, kan zijn overuren niet uitleggen, 30 uur in december en januari tot nu toe samen, maar wilt wel opslag want ja hij gaat verbouwen...
Sommige mensen....
Bijkomstig, hoe weinig mensen kennen het verschil tussen bruto en netto loon??
Inderdaad, sommige mensen.
Al dikwijls dichtbij een "corrigerende tik" geweest.
Aangenomen voor functie A.
Na 1 week: ik wil graag functie B doen. A doe ik niet graag.
Dat kan zijn, maar je hebt gesolliciteerd voor functie A. Voor B zoeken we niemand + daar heb je de kwalificaties niet voor.
-Dan wil ik opslag om me te motiveren voor functie A.
*Ge kunt ook gewoon vertrekken he. Nu of na uw proefperiode kies maar.
Andere die op eigen initiatief overuren klopt.
Vervolgens constant klaagt over zijn grote pot aan overuren.
Ze niet wil opnemen, want die dagen krijg je geen dagvergoeding.
Ze niet wil laten uitbetalen, want grootste deel naar belastingen.
Ene die elk jaar laat is met zijn hoofdverlof aan te vragen.
Jan, vergeet uw verlof niet aan te vragen he.
-Hoe kan ik dat nu al weten wanneer ik verlof wil.
Half juni: ik wil heef de maand juli verlof!
Dat gaat nu niet meer he kerel. Mensen die begin jaar al netjes aangevraagd hebben, gaan nu eenmaal voor.
Ergste van al is dan dat ze zo overtuigd zijn van hun gelijk dat jij de moeilijke mens bent.