Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Of werkgroepen oprichten voor een probleem wat zich als 20 jaar stelt maar om x aantal tijd terugkomt omdat niemand de echte reden (mensen) in ons geval durft aan te pakken.

Dus telkens een nieuwe werkgroep met een andere naam oprichten voor hetzelfde probleem, en dan echt het gevoel hebben dat we goed bezig zijn🙂
Niemand van de hogere profielen durft zijn nek uit te steken om de andere afdelingen aan te spreken die aan ons als laatste schakel moeten leveren, bang om verbrand te geraken en een naam te krijgende in de fabriek en zo geen kans meer maken om hogerop te komen.
Dus gewoon braaf meelopen en ja knikken en eenmaal de meeting gedaan is in de gang horen van “dat ze het allemaal zelf uitzoeken”

Heel herkenbaar hier 🤣

Facturen bij inlevering bedrijfswagens is zone klassieker op dat gebied :smile:
Ik heb de bewijsstukken opgevraagd zonder er veel extra woorden aan vuil te maken. Zolang er geen verdere reactie komt ga ik ervanuit dat ze niks afhouden, ik zal het wel zien...

Als dat in de carpolicy duidelijk omschreven staat mogen zulke inhoudingen wel dacht ik maar moet in de carpolicy staan. Goed ja, is je huidige werkgever dus je moet geen oorlog gaan starten over iets dat misschien inderdaad dubbel uitbetaald werd.

Fake meetings noem ik het niet, maar zelfs op aanraden van HR doe ik
1. Instellen en auto decline van 16.00-7.30 ( ik werk meestal van 7.30), als ik dat niet deed kreeg ik constant meetings van 17.00-18.00 enz
2. Blokken reserveren (titel geen meetings) en auto decline. Ik heb nu de ma, woe en vrijdag zo staan van 14.00-16.00.

Uiteindelijk werkt dat en stoppen mensen met u invites te sturen. Ik ben wél flexibel als er bv een cruciale meeting is die niet anders kan dan bv laat in de middag. Dan join ik een keer wel, maar dan moet het al prio hebben.
Het hangt er wat van af met hoeveel mensen je periodiek "moet" meeten, als het er wel wat zijn vind ik dit nu niet bepaald flexibel... Qua tijdstip natuurlijk geen probleem, maar om te stellen dat je 3 dagen in de week vanaf 14u00 standaard sowieso geen meetings kan doen...

Stel dat 3 van jouw collega's hetzelfde doen, maar dan met voormiddagen, dan heb je eigenlijk als groep mogelijks 1 of 2 uur op een week waar je al die meetings in moet proppen die je samen moet doen.

Nogmaals, hangt natuurlijk af van met hoeveel mensen je meetings moet hebben, is er wekelijks maar 1 of max. 2 meetings, zal dit allicht geen probleem zijn.

Het hangt er wat van af met hoeveel mensen je periodiek "moet" meeten, als het er wel wat zijn vind ik dit nu niet bepaald flexibel... Qua tijdstip natuurlijk geen probleem, maar om te stellen dat je 3 dagen in de week vanaf 14u00 standaard sowieso geen meetings kan doen...

Stel dat 3 van jouw collega's hetzelfde doen, maar dan met voormiddagen, dan heb je eigenlijk als groep mogelijks 1 of 2 uur op een week waar je al die meetings in moet proppen die je samen moet doen.

Nogmaals, hangt natuurlijk af van met hoeveel mensen je meetings moet hebben, is er wekelijks maar 1 of max. 2 meetings, zal dit allicht geen probleem zijn.
Ik heb niet standaard heel veel meetings nee.
Maar momenteel werkt dit. Ik wil gerust als er nood is om een blok van namiddag naar voormiddag te schuiven. Het ging me vooral over dat je echt blokken voor jezelf kunt reserveren, om je “gewoon” werk nog te kunnen doen. Wanneer dat die blokken zijn kan veranderen naargelang de situatie.

Ik heb niet standaard heel veel meetings nee.
Maar momenteel werkt dit. Ik wil gerust als er nood is om een blok van namiddag naar voormiddag te schuiven. Het ging me vooral over dat je echt blokken voor jezelf kunt reserveren, om je “gewoon” werk nog te kunnen doen. Wanneer dat die blokken zijn kan veranderen naargelang de situatie.
Maar als je niet heel veel meetings hebt, waarom is het dan nodig om blokken te hebben?
Ikzelf gebruik het niet omdat >75% van de tijd geen meetings heb, dus kan mijn werk rond de meetings plannen.
Ik begin meestal ook relatief vroeg, en meeste meetings zijn pas vanaf 9u. Dus 's morgens heb ik al een blok dat ik gefocused kan werken.
Bij sommige managers is dat helemaal anders, die hebben >75% meetings. Dan begrijp ik dat je af en toe een blok zet zodat je iets kan doen.

Maar als je niet heel veel meetings hebt, waarom is het dan nodig om blokken te hebben?
Ikzelf gebruik het niet omdat >75% van de tijd geen meetings heb, dus kan mijn werk rond de meetings plannen.
Ik begin meestal ook relatief vroeg, en meeste meetings zijn pas vanaf 9u. Dus 's morgens heb ik al een blok dat ik gefocused kan werken.
Bij sommige managers is dat helemaal anders, die hebben >75% meetings. Dan begrijp ik dat je af en toe een blok zet zodat je iets kan doen.
Ik heb ongeveer de helft van de tijd meetings, de ene week wat meer of minder dan de andere. Meeste van men meetings zijn met NLers, die meeten gewoon graag heb ik de indruk.

Ik heb die blokken ook staan voor mezelf te behoeden dat ik niet te lang achter elkaar meeting kan hebben, als je agenda openstaat dan schieten ze gewoon veel meer in. Het zijn ook niet altijd dezelfde of wekelijks terugkerende meetings, die meetings zijn elders al ingepland.

De lijnen zijn open gegaan om 9 uur en sindsdien niets anders dan telefoons met de vraag "WAAR IS MIJN GELD".

Geweldig als de betaling op een vrijdag is gebeurt ...

Ik voel mij een papegaai die al 30 min hetzelfde aan het zeggen is.....

Als dat in de carpolicy duidelijk omschreven staat mogen zulke inhoudingen wel dacht ik maar moet in de carpolicy staan. Goed ja, is je huidige werkgever dus je moet geen oorlog gaan starten over iets dat misschien inderdaad dubbel uitbetaald werd.
But let's be fair, het gaat daar over een HR fout van >3 jaar geleden.
Ik zou het nog verstaan dat men er achter zit als het 3 weken, of zelfs 3 maand was. Maar als een of andere pipo een kleine fout ontdekte in een actie van 3 jaar geleden, dan laat je dat gewoon zo & slik je de kost i.p.v. uw werkvolk ineens te gaan lastig vallen hiermee.
't Is nu ook niet dat dit over 100en duizenden EUR zal gaan eh.

En dan nog zou ik verwachten dat men dan met 'harde bewijsstukken afkomt i.p.v. dat jij het op de een of andere manier zelf moet gaan uitdokteren of het wel waar is wat men stelt.

Jochei, telefoondienst als ambtenaar, voelt toch altijd een beetje als pispaal zijn. Zoveel heel vriendelijke, dankbare mensen, maar altijd die paar azijnpissers...

U hebt een foute betaling gedaan, niet onze diensten en neen, je krijgt geen voorkeursbehandeling om uw centen sneller terug te krijgen (gaat trouwens ook niet).

Nieuwe projectmanager bij klant.
Zenuwachtig type dat constant loopt te stressen.

Voor die een mail verstuurd, eerst een veel te lange telefoon om te zeggen dat hij gaat mailen en wat daar gaat in staan.

Als ik een mail stuur met een simpele ja/nee vraag, belt hij om te antwoorden. Dan ook weer 10 minuten gezever over dingen waar ik geen zaken mee heb.
Zeker geen antwoord per mail want "plausible deniability" he.

Deze morgen vroeg hij: Wanneer is er iemand beschikbaar om iets te doen voor mij.
Wat wil je en wanneer?
-Ben er nog niet uit wat juist, kan er ook geen datum op plakken. Wil gewoon zeker direct iemand hebben als het zover is.

Beste, als u naar het ziekenhuis gaat met de vraag: ik wil een dringende operatie (welke weet ik nog niet) en weet ook niet wanneer dat zal zijn.
Wat denk je dat het antwoord zal zijn?

Enfin, klant is koning.....wooooosaaaahhhhh

Had dat een collega geweest die had al wat meegemaakt 😂

De lijnen zijn open gegaan om 9 uur en sindsdien niets anders dan telefoons met de vraag "WAAR IS MIJN GELD".

Geweldig als de betaling op een vrijdag is gebeurt ...

Ik voel mij een papegaai die al 30 min hetzelfde aan het zeggen is.....
Dan bellen die mannen naar ons, ik heb het geld niet gehad van dienst x en nu kan ik ABC niet betalen. Kunnen jullie dat niet voor schieten?

En dan mag ik eerst naar dienst x bellen op te vragen waarom die arme man zijn geld niet heeft.

Ik doe homeworking vandaag, WAT EEN KISS MY FUCKING BITCH ASS VERADEMING!!! "Pourquoi Befferke"? Waarom? Hier is jullie waarom. Elke fucking ochtend om naar kantoor te gaan begint hetzelfde ritueel: Befferke verlaat zijn huis met frisse moed en een restje hoop, om die exact zeven minuten later te verliezen op de trein. Een trein zo vol dat sardienen zeggen: “amai, dit is wel wat dicht op elkaar.” Mensen staan niet, nee, ze worden gestapeld. Zweetoksel in oor, rugzak in rib, adem met een toets look van vorige week. En uiteraard zijn er altijd die opdringerige voorbijstekers die zich langs u wringen alsof ze een godgegeven recht hebben om eerst binnen te zijn. Spoiler: we rijden allemaal naar hetzelfde kutstation! Eens aangekomen int station moet ik mij slalommen door een nest zwermende pendelaars en zwervers die ruiken naar zeik. Over zeik gesproken, een indringende walm van pis verspreid zich doorheen gans Bruxelles-Nord, om nog maar te zwijgen over de vele plassen waar ik soms noodgedwongen moet over stappen.
Aangekomen op kantoor wacht het volgende mirakel: collega’s die geen vijf seconden hun bakkes kunnen houden. Altijd lawaai. Altijd aandacht nodig. “Hé Befferke, hebde dat al gezien?” Nee Karen, ik was net aan het werken, dat obscure ding waarvoor we hier zogezegd betaald worden.
Er zijn eveneens een viertal speciale soort collega's. Een ras. Een plaag.
Collega’s die een persoonlijk gesprek ruiken zoals haaien bloed ruiken. Ge hoeft niets te doen. Ge moet zelfs niets luid zeggen. Een halve zin is genoeg. Een fluistering. Een oogcontact. BOEM. Daar zijn ze.
Befferke staat met één collega een gesprek te voeren. Rustig. Menselijk. Niet voor het publiek. Niet voor participatie. Gewoon twee volwassenen die beknopt woorden uitwisselen. En dan—
“Ah ja maar daar heb IK ook iets over te zeggen.”
Nee.
Nee hebde gij niet.
Ze komen er altijd bij staan alsof het een open mic is. Zonder uitnodiging. Zonder context. Zonder schaamte. Plots staan ze in een halve cirkel rond u, knikken ze overdreven en beginnen ze zinnen met:
“Ja, ik ga daar toch even op inpikken…”
Inpikken op wát, Jos? Dit was geen vergadering. Dit was geen brainstorm. Dit was geen TED Talk. Dit was een gesprek. Tussen mensen die u er bewust niet bij gevraagd hebben.
En ze doen dat altijd met dat enthousiasme van iemand die denkt: eindelijk aandacht. Ze kapen het gesprek, draaien het naar zichzelf en eindigen met een anekdote die niemand nodig had en niemand zal onthouden. Maar wél twintig minuten kost.
En als ge dan subtiel probeert af te haken—lichaam draaien, oogcontact verbreken, stilte laten vallen—merken ze dat niet. Stilte is voor hen geen signaal. Stilte is een uitnodiging.
“Ja en nog iets hé…”
Befferke glimlacht beleefd, maar vanbinnen sterft er iets. Een klein stukje ziel. Elke keer opnieuw.
Het ergste? Ze doen alsof het volledig normaal is. Alsof elk gesprek in een kantoor automatisch community property is. Alsof privacy een exotisch concept is, zoals stilte of deodorant.
Befferke droomt van een wereld waarin hij een gesprek kan voeren zonder publiek. Zonder commentaar. Zonder live-regie door mensen die hun eigen leven saai vinden en daarom het uwe kapen.

En dan… de wc.
O lieve moeder Gods.
Remsporen.
Op.
De.
Pot.
In een kantoor. Met volwassenen. Mensen met LinkedIn-profielen en kinderen. Befferke vraagt zich af: is vegen een elective? Is dat iets wat men optioneel vindt na het middelbaar?
Maar wacht, er is meer. Meetings.
Ah ja, meetings. Waar collega’s systematisch gatlikken door telkens opnieuw het woord te nemen. Niet omdat ze iets te zeggen hebben, maar omdat stilte hen confronteert met hun eigen irrelevantie. Ze herhalen wat al gezegd is, maar dan luider, trager en met een PowerPoint. Resultaat: een meeting van 30 minuten die eindigt als een Netflix-serie van drie seizoenen waar niemand om vroeg.
En alsof dat niet volstaat, heb je ook nog de onder de kerktorenmentaliteit-collega’s. Mensen die al panikeren bij een bonjour en spontaan huiduitslag krijgen van Engels, Frans, Spaans of – God verhoede – een buitenlandse collega. “Ja maar hier spreken we Vlaams hé.” Rustig, Guido, niemand komt uw Vlaamsche Poes euhm Leeuw afpakken.
En zo, dag na dag, beseft Befferke de ultieme waarheid:
Homeworking is de hemel.
Geen trein.
Geen remsporen.
Geen lawaaibakken.
Geen meeting-tijgers.
Geen oerracistische bekrompen kruisvaarders.
Alleen rust. Productiviteit. En het zalige besef dat hij bespaard blijft van die debiele collega’s.
Befferke werkt. In stilte. In vrede.
Met zijn koffie.
En zijn sanity.
Amen.

Laatst bewerkt:
Ik doe homeworking vandaag, WAT EEN KISS MY FUCKING BITCH ASS VERADEMING!!! "Pourquoi Befferke"? Waarom? Hier is jullie waarom. Elke fucking ochtend om naar kantoor te gaan begint hetzelfde ritueel: Befferke verlaat zijn huis met frisse moed en een restje hoop, om die exact zeven minuten later te verliezen op de trein. Een trein zo vol dat sardienen zeggen: “amai, dit is wel wat dicht op elkaar.” Mensen staan niet, nee, ze worden gestapeld. Zweetoksel in oor, rugzak in rib, adem met een toets look van vorige week. En uiteraard zijn er altijd die opdringerige voorbijstekers die zich langs u wringen alsof ze een godgegeven recht hebben om eerst binnen te zijn. Spoiler: we rijden allemaal naar hetzelfde kutstation! Eens aangekomen int station moet ik mij slalommen door een nest zwermende pendelaars en zwervers die ruiken naar zeik. Over zeik gesproken, een indringende walm van pis verspreid zich doorheen gans Bruxelles-Nord, om nog maar te zwijgen over de vele plassen waar ik soms noodgedwongen moet over stappen.
Aangekomen op kantoor wacht het volgende mirakel: collega’s die geen vijf seconden hun bakkes kunnen houden. Altijd lawaai. Altijd aandacht nodig. “Hé Befferke, hebde dat al gezien?” Nee Karen, ik was net aan het werken, dat obscure ding waarvoor we hier zogezegd betaald worden.
Er zijn eveneens een viertal speciale soort collega's. Een ras. Een plaag.
Collega’s die een persoonlijk gesprek ruiken zoals haaien bloed ruiken. Ge hoeft niets te doen. Ge moet zelfs niets luid zeggen. Een halve zin is genoeg. Een fluistering. Een oogcontact. BOEM. Daar zijn ze.
Befferke staat met één collega een gesprek te voeren. Rustig. Menselijk. Niet voor het publiek. Niet voor participatie. Gewoon twee volwassenen die beknopt woorden uitwisselen. En dan—
“Ah ja maar daar heb IK ook iets over te zeggen.”
Nee.
Nee hebde gij niet.
Ze komen er altijd bij staan alsof het een open mic is. Zonder uitnodiging. Zonder context. Zonder schaamte. Plots staan ze in een halve cirkel rond u, knikken ze overdreven en beginnen ze zinnen met:
“Ja, ik ga daar toch even op inpikken…”
Inpikken op wát, Jos? Dit was geen vergadering. Dit was geen brainstorm. Dit was geen TED Talk. Dit was een gesprek. Tussen mensen die u er bewust niet bij gevraagd hebben.
En ze doen dat altijd met dat enthousiasme van iemand die denkt: eindelijk aandacht. Ze kapen het gesprek, draaien het naar zichzelf en eindigen met een anekdote die niemand nodig had en niemand zal onthouden. Maar wél twintig minuten kost.
En als ge dan subtiel probeert af te haken—lichaam draaien, oogcontact verbreken, stilte laten vallen—merken ze dat niet. Stilte is voor hen geen signaal. Stilte is een uitnodiging.
“Ja en nog iets hé…”
Befferke glimlacht beleefd, maar vanbinnen sterft er iets. Een klein stukje ziel. Elke keer opnieuw.
Het ergste? Ze doen alsof het volledig normaal is. Alsof elk gesprek in een kantoor automatisch community property is. Alsof privacy een exotisch concept is, zoals stilte of deodorant.
Befferke droomt van een wereld waarin hij een gesprek kan voeren zonder publiek. Zonder commentaar. Zonder live-regie door mensen die hun eigen leven saai vinden en daarom het uwe kapen.

En dan… de wc.
O lieve moeder Gods.
Remsporen.
Op.
De.
Pot.
In een kantoor. Met volwassenen. Mensen met LinkedIn-profielen en kinderen. Befferke vraagt zich af: is vegen een elective? Is dat iets wat men optioneel vindt na het middelbaar?
Maar wacht, er is meer. Meetings.
Ah ja, meetings. Waar collega’s systematisch gatlikken door telkens opnieuw het woord te nemen. Niet omdat ze iets te zeggen hebben, maar omdat stilte hen confronteert met hun eigen irrelevantie. Ze herhalen wat al gezegd is, maar dan luider, trager en met een PowerPoint. Resultaat: een meeting van 30 minuten die eindigt als een Netflix-serie van drie seizoenen waar niemand om vroeg.
En alsof dat niet volstaat, heb je ook nog de kerktorenmentaliteit-collega’s. Mensen die al panikeren bij een bonjour en spontaan huiduitslag krijgen van Engels, Frans, Spaans of – God verhoede – een buitenlandse collega. “Ja maar hier spreken we Vlaams hé.” Rustig, Guido, niemand komt uw Vlaamsche Poes euhm Leeuw afpakken.
En zo, dag na dag, beseft Befferke de ultieme waarheid:
Homeworking is de hemel.
Geen trein.
Geen remsporen.
Geen lawaaibakken.
Geen meeting-tijgers.
Geen oerracistische bekrompen kruisvaarders.
Alleen rust. Productiviteit. En het zalige besef dat hij bespaard blijft van die debiele collega’s.
Befferke werkt. In stilte. In vrede.
Met zijn koffie.
En zijn sanity.
Amen.
9u22.... Thuiswerken en al direct de kantjes ervan aflopen.. zal niet lang duren op deze manier, hup terug uwe trein op richting het beloofde land.😀

Je moet toch fan zijn van een IT-afdeling die unilaterale beslissingen neemt zonder iedereen te informeren. :p
En waar iedereen achteraf plots "onverwachte changes" ziet.

Er was één die tikkeltje te ferm is ingegaan op het principe "ask for forgiveness, not for permission"

Krijg ne mail van één of andere HR manager aan de andere kant van de wereld die zegt dat mijn BackGround Verification niet helemaal in orde is in´t systeem en of ik zo spoedig mogelijk de benodigde documenten in´t systeem kan uploaden.

3 opmerkingen:
1) Welke documenten hebt ge nodig? Waarom vermeldt ge dat niet onmiddellijk?
2) In welk systeem dien ik dat te uploaden? Waarom vermeldt ge dat niet onmiddellijk?
3) Ik werk hier al meer dan 10 jaar... zijt ge daar niet een klein beetje laat mee?

Daily meet.

Scrummaster: Makila wat ga je vandaag doen?

Makila denkt:
- Ik heb tijdelijk even niks te doen (ik ben 100% bijgewerkt en die zelfstudie is ook finished). Iedere collega inclusief de "luide" scrummaster, de big chief, de buurman achter mij .. weet goed genoeg dat den Makila efkes niks te doen heeft, maar hij mag dat NIET luidop zeggen want dan is het 'klote boel'.
- Makila moet iets verzinnen (lees liegen) want je wordt nu éénmaal betaald om te werken.
- Makila ontslaan wegens tijdelijk geen werk? Ze mogen dat doen maar dat gaat eigenlijk niet want op de lange termijn bekeken heeft men Makila echt wel nodig. Je kan niet iemand efkes ontslaan en overmorgen zeggen: Hey kan je weer komen werken ???

Na de meet PM van de scrummaster: Makila heb je nog wel iets te doen?
Makila: Neen hé dat weet je goed genoeg
Scrummaster: Ok we doen efkes een meeting en we zien wel wat je nog kan doen vandaag (lees: zinloze tijdsbesteding).

Werken = Pieken en dalen. Soms kom je met 8 uur NIET toe. Soms ben je na één uurtje al klaar. Maar dat mag en kan niet. Je MOET chronisch 8 uur werken (meer mag, minder in praktijk ... 7u gaat soms wel eens maar als je minder werkt word je aangesproken). En is er geen werk? Dan moet je werk 'verzinnen' of meteen al je vakantie opsoeperen.

Vorige week had ik het op een gegeven moment wél erg druk. Toen heeft er iemand uren lang een meeting gegeven aan mijn bureau. Ik heb mij ingehouden maar ik dacht: Spast! Voor meetings heb je 'meeting rooms'. Maar neen ie houdt zijne wonderfull meeting op een locatie waar er ook nog andere mensen aan het werk zijn. Dat trekt toch op niks? :angry:

Gisteren dag klein verlet, vandaag terug en 3 man komen klagen hoe het gisteren was en te druk was, blabla.

Elke dag same story
Over DRUK DRUK DRUK gesproken. Diegenen die het meeste roepen dat het altijd heel druk is, betrap ik veelal op het feit dat ze eigenlijk zelf niks aan het doen zijn :)

Laatst bewerkt:
Collega gaat deze maand al buiten dienst zijn om al haar verlofdagen op te nemen voor dat ze op pensioen gaat. Krijg ik vandaag een teams uitnodiging om te bespreken wat ik allemaal moet overnemen.

Over 3 weken is die persoon weg, en er is NUL overdracht van kennis. NNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL!!! Er is geen handleiding of SOPS NIETSSSS. Wij hebben dit al jaren geleden aangegeven dat dit soort praktijken niet normaal is.

Letterlijk een fuk you int gezicht en zoek het maar uit. Dus nu moet ik het werk doen van 2 personen voor hetzelfde loon.

Toen ik begon heeft de overdracht 9 maanden geduurd eer dat ik alles zelfstandig mocht doen. En nu nog heb ik complexe dossiers waar ik nog altijd hulp voor nodig heb omdat ze niet vaak voorkomen.

En nu verwachten ze dat ik een iemand anders haar werk ga overnemen op 3 WEKEN........... Die persoon heeft 20 jaar + werkervaring en niets daarvan staat op papier.

Tijdens de algemene vergadering hebben die 2 rotzakken van management nog zitten hameren dat ze er voor zullen zorgen dat de work balance hetzelfde zal blijven ook al wordt er geen nieuw personeel aangenomen. En voila peppe word diep en hard genaaid zonder glijmiddel.

Moest ik een gigolo zijn en het was voor een trio dan is het 2x de prijs. Maar nu moet ik mij verlagen tot 1+1 gratis.

Collega gaat deze maand al buiten dienst zijn om al haar verlofdagen op te nemen voor dat ze op pensioen gaat. Krijg ik vandaag een teams uitnodiging om te bespreken wat ik allemaal moet overnemen.

Over 3 weken is die persoon weg, en er is NUL overdracht van kennis. NNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL!!! Er is geen handleiding of SOPS NIETSSSS. Wij hebben dit al jaren geleden aangegeven dat dit soort praktijken niet normaal is.

Letterlijk een fuk you int gezicht en zoek het maar uit. Dus nu moet ik het werk doen van 2 personen voor hetzelfde loon.

Toen ik begon heeft de overdracht 9 maanden geduurd eer dat ik alles zelfstandig mocht doen. En nu nog heb ik complexe dossiers waar ik nog altijd hulp voor nodig heb omdat ze niet vaak voorkomen.

En nu verwachten ze dat ik een iemand anders haar werk ga overnemen op 3 WEKEN........... Die persoon heeft 20 jaar + werkervaring en niets daarvan staat op papier.

Tijdens de algemene vergadering hebben die 2 rotzakken van management nog zitten hameren dat ze er voor zullen zorgen dat de work balance hetzelfde zal blijven ook al wordt er geen nieuw personeel aangenomen. En voila peppe word diep en hard genaaid zonder glijmiddel.

Moest ik een gigolo zijn en het was voor een trio dan is het 2x de prijs. Maar nu moet ik mij verlagen tot 1+1 gratis.
Je moet helemaal niets... Maar er is vaak een reden dat zo'n werkplekken het werk dumpen bij 1 persoon :)

Terug
Bovenaan