Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Werken = Pieken en dalen. Soms kom je met 8 uur NIET toe. Soms ben je na één uurtje al klaar. Maar dat mag en kan niet. Je MOET chronisch 8 uur werken (meer mag, minder in praktijk ... 7u gaat soms wel eens maar als je minder werkt word je aangesproken). En is er geen werk? Dan moet je werk 'verzinnen' of meteen al je vakantie opsoeperen.
Hangt er wat vanaf zeker. Van wat je doet dus.

In mijn geval heb ik eigenlijk nooit 'geen' werk. Ik heb de voorbije 16 jaar nog nooit geen werk gehad.
Er is altijd werk te veel & tijd te kort, dus enige beloning om m'n werk af te krijgen is meer werk. 😅

Daily meet.

Scrummaster: Makila wat ga je vandaag doen?

Makila denkt:
- Ik heb tijdelijk even niks te doen (ik ben 100% bijgewerkt en die zelfstudie is ook finished). Iedere collega inclusief de "luide" scrummaster, de big chief, de buurman achter mij .. weet goed genoeg dat den Makila efkes niks te doen heeft, maar hij mag dat NIET luidop zeggen want dan is het 'klote boel'.
- Makila moet iets verzinnen (lees liegen) want je wordt nu éénmaal betaald om te werken.
- Makila ontslaan wegens tijdelijk geen werk? Ze mogen dat doen maar dat gaat eigenlijk niet want op de lange termijn bekeken heeft men Makila echt wel nodig. Je kan niet iemand efkes ontslaan en overmorgen zeggen: Hey kan je weer komen werken ???

Na de meet PM van de scrummaster: Makila heb je nog wel iets te doen?
Makila: Neen hé dat weet je goed genoeg
Scrummaster: Ok we doen efkes een meeting en we zien wel wat je nog kan doen vandaag (lees: zinloze tijdsbesteding).

Werken = Pieken en dalen. Soms kom je met 8 uur NIET toe. Soms ben je na één uurtje al klaar. Maar dat mag en kan niet. Je MOET chronisch 8 uur werken (meer mag, minder in praktijk ... 7u gaat soms wel eens maar als je minder werkt word je aangesproken). En is er geen werk? Dan moet je werk 'verzinnen' of meteen al je vakantie opsoeperen.

Vorige week had ik het op een gegeven moment wél erg druk. Toen heeft er iemand uren lang een meeting gegeven aan mijn bureau. Ik heb mij ingehouden maar ik dacht: Spast! Voor meetings heb je 'meeting rooms'. Maar neen ie houdt zijne wonderfull meeting op een locatie waar er ook nog andere mensen aan het werk zijn. Dat trekt toch op niks? :angry:

Over DRUK DRUK DRUK gesproken. Diegenen die het meeste roepen dat het altijd heel druk is, betrap ik veelal op het feit dat ze eigenlijk zelf niks aan het doen zijn :)
Ik zit deels in een team waar de leidinggevende nu ook wekelijk op maandag standups -was het maar comedy- heeft geïntroduceerd. Ergens snap ik het wel, want het is altijd wel handig om te weten waar de rest grofweg mee bezig is, maar langs de andere kant is het ook enorm zinloos: "Ja ik ben van plan om A en B te gaan doen". Tijdens de week komen daar nog elfendertig andere zaken bij waardoor ge bij de volgende meeting voor A en B amper tijd en ruimte hebt gehad. => "Ja deze week ga ik echt A en B doen, pinky promise". En ik werk dan niet in een ontwikkel-omgeving. Wekelijks vind ik dit al vermoeiend, maar dagelijks is toch werkelijk geestdodend?

Maar wacht, er is meer. Meetings.
Ah ja, meetings. Waar collega’s systematisch gatlikken door telkens opnieuw het woord te nemen. Niet omdat ze iets te zeggen hebben, maar omdat stilte hen confronteert met hun eigen irrelevantie. Ze herhalen wat al gezegd is, maar dan luider, trager en met een PowerPoint. Resultaat: een meeting van 30 minuten die eindigt als een Netflix-serie van drie seizoenen waar niemand om vroeg.
Een netflix-serie van drie seizoenen kan tenminste nog vroeger dan gepland eindigen. :unsure:
Nee, een vergadering is zoals een escaperoom; de helft van de aanwezigen heeft geen flauw idee wat ze er zitten te doen en iedereen wil zo snel mogelijk de ruimte verlaten.
“Ah ja maar daar heb IK ook iets over te zeggen.”
Nee.
Nee hebde gij niet.
Ze komen er altijd bij staan alsof het een open mic is. Zonder uitnodiging. Zonder context. Zonder schaamte. Plots staan ze in een halve cirkel rond u, knikken ze overdreven en beginnen ze zinnen met:
“Ja, ik ga daar toch even op inpikken…”
Inpikken op wát, Jos? Dit was geen vergadering. Dit was geen brainstorm. Dit was geen TED Talk. Dit was een gesprek. Tussen mensen die u er bewust niet bij gevraagd hebben.
En ze doen dat altijd met dat enthousiasme van iemand die denkt: eindelijk aandacht. Ze kapen het gesprek, draaien het naar zichzelf en eindigen met een anekdote die niemand nodig had en niemand zal onthouden. Maar wél twintig minuten kost.
En als ge dan subtiel probeert af te haken—lichaam draaien, oogcontact verbreken, stilte laten vallen—merken ze dat niet. Stilte is voor hen geen signaal. Stilte is een uitnodiging.
“Ja en nog iets hé…”
Befferke glimlacht beleefd, maar vanbinnen sterft er iets. Een klein stukje ziel. Elke keer opnieuw.
Het ergste? Ze doen alsof het volledig normaal is. Alsof elk gesprek in een kantoor automatisch community property is. Alsof privacy een exotisch concept is, zoals stilte of deodorant.
Je gaat ook niet naar kantoor om echt deftig te werken, maar om bij te praten met je collega's. Zeker op dinsdag. Iedereen zit dan op kantoor. Hatelijk omdat er te weinig flexplekken -nog zo'n kutconcept :puke: - zijn. Dinsdag weet ik dat ik amper iets gedaan krijg. Ik heb een collega, heel sympathiek, maar als hij er is, weet ik dat het die dag minstens drie uur over (horror)films zal gaan.

Collega gaat deze maand al buiten dienst zijn om al haar verlofdagen op te nemen voor dat ze op pensioen gaat. Krijg ik vandaag een teams uitnodiging om te bespreken wat ik allemaal moet overnemen.

Over 3 weken is die persoon weg, en er is NUL overdracht van kennis. NNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUL!!! Er is geen handleiding of SOPS NIETSSSS. Wij hebben dit al jaren geleden aangegeven dat dit soort praktijken niet normaal is.

Letterlijk een fuk you int gezicht en zoek het maar uit. Dus nu moet ik het werk doen van 2 personen voor hetzelfde loon.

Toen ik begon heeft de overdracht 9 maanden geduurd eer dat ik alles zelfstandig mocht doen. En nu nog heb ik complexe dossiers waar ik nog altijd hulp voor nodig heb omdat ze niet vaak voorkomen.

En nu verwachten ze dat ik een iemand anders haar werk ga overnemen op 3 WEKEN........... Die persoon heeft 20 jaar + werkervaring en niets daarvan staat op papier.

Tijdens de algemene vergadering hebben die 2 rotzakken van management nog zitten hameren dat ze er voor zullen zorgen dat de work balance hetzelfde zal blijven ook al wordt er geen nieuw personeel aangenomen. En voila peppe word diep en hard genaaid zonder glijmiddel.

Moest ik een gigolo zijn en het was voor een trio dan is het 2x de prijs. Maar nu moet ik mij verlagen tot 1+1 gratis.

Vergadering is net afgelopen en ......

Ik heb hier al verschillende keren zitten klagen over haar omdat zij bijna nooit beschikbaar is via de telefoon. Ze staat altijd op groen maar soms was die gewoon uren afwezig. Ik heb mij altijd afgevraagd hoe het komt dat die zoveel vrije tijd heeft om afwezig te zijn tijdens haar werk.

Dus mijn chef legt mij uit al het werk dat zij doet en komt er op neer dat die op één maand, EEN MAAND 15 dossiers behandeld. Niet omdat ze traag is of omdat het moeilijke dossiers zijn maar gewoon omdat die niet meer dan zoveel dossiers krijgt per maand.

Ik doe 100+ dossiers op een maand en mijn collega doet er 15!!!!!!!! Ge moet denken dat die altijd heeft gezegd dat ze geen extra werk kan bijpakken omdat ze het nu al zo druk heeft.

Geen wonder dat die nooit beschikbaar was op teams. Ik kon het niet geloven toen ik dat getal hoorde, die heeft de laatste jaren echt een luxe leven gehad op haar werk.

Positief nieuws is dat er heel weinig werk bijkomt voor mij. Frustrerend nieuws is dat ik nu begrijp waarom dat die nooit beschikbaar was.

Vergadering is net afgelopen en ......

Ik heb hier al verschillende keren zitten klagen over haar omdat zij bijna nooit beschikbaar is via de telefoon. Ze staat altijd op groen maar soms was die gewoon uren afwezig. Ik heb mij altijd afgevraagd hoe het komt dat die zoveel vrije tijd heeft om afwezig te zijn tijdens haar werk.

Dus mijn chef legt mij uit al het werk dat zij doet en komt er op neer dat die op één maand, EEN MAAND 15 dossiers behandeld. Niet omdat ze traag is of omdat het moeilijke dossiers zijn maar gewoon omdat die niet meer dan zoveel dossiers krijgt per maand.

Ik doe 100+ dossiers op een maand en mijn collega doet er 15!!!!!!!! Ge moet denken dat die altijd heeft gezegd dat ze geen extra werk kan bijpakken omdat ze het nu al zo druk heeft.

Geen wonder dat die nooit beschikbaar was op teams. Ik kon het niet geloven toen ik dat getal hoorde, die heeft de laatste jaren echt een luxe leven gehad op haar werk.

Positief nieuws is dat er heel weinig werk bijkomt voor mij. Frustrerend nieuws is dat ik nu begrijp waarom dat die nooit beschikbaar was.
vragen aan je baas of ze ook 1/8 van je loon betaald was om 1/8 van je werk te doen.
Goed dat zo een mensen er stilletjes uitgaan. Spijtig genoeg moeten we zo iemand nog een goed pensioen betalen ook.
Het vroegere cliché van de ambtenaar is hierbij nog is bevestigd.
Dat gaat er bij mij niet in dat niemand gedurende die jaren is gezegd heeft dat het niet normaal is dat persoon A 15 dossiers doet, en al de andere personen 100.

Laatst bewerkt:
vragen aan je baas of ze ook 1/8 van je loon betaald was om 1/8 van je werk te doen.
Goed dat zo een mensen er stilletjes uitgaan. Spijtig genoeg moeten we zo iemand nog een goed pensioen betalen ook.
Het vroegere cliché van de ambtenaar is hierbij nog is bevestigd.
Dat gaat er bij mij niet in dat niemand gedurende die jaren is gezegd heeft dat het niet normaal is dat persoon A 15 dossiers doet, en al de andere personen 100.

Alles valt en staat met uw leidinggevende hè. Als het die ook geen hol boeit kan zo iemand jaren zo door "werken"

Bij ons werd onlangs nog aangehaald dat je bij een evaluatie niet enkel het negatieve mag aanhalen en bespreken maar ook de doelstellingen die behaald zijn moet aanhalen voor positiviteit

Het is een doelstelling, het minimum is dat je dat behaald, dat is gewoon uw job doen..
Doe je het x3 of x4 zal men dat aanhalen (niet dat je iets extra krijgt).
En die doelstellingen liggen niet hoog hè.

Heb toen ook gevraagd of zij telkens die mensen zijn die klappen als de piloot het vliegtuig veilig heeft laten landen en niet heeft laten crashen.. want dat is gewoon die mens zijn job

Laatst bewerkt:
Hatelijk omdat er te weinig flexplekken -nog zo'n kutconcept :puke: - zijn
Same bullshit hier op dinsdag. En dikwijls ontbreekt er een muis of toetsenbord omdat de vorige ermee gaan lopen is. Of nog beter, een verwisselde usb van de toetsenbord en muis zodat ik kan beginnen puzzelen welke usb bij welke toetsenbord/muis behoort. :angry:

Collega's die reeds op pensioen kunnen gaan, maar er toch nog een jaar of paar jaartjes bij doen.

Zijn dan altijd van die types die al niet te veel deden, en dan zeker helemaal niks meer gaan doen.

Wat gaan ze die maken?
Nog een dikke ontslagvergoeding binnenrijven?
Hun pensioen hebben ze toch al.

En dat zijn dan de 'goei'. Ah ja, die werken langer.

--
Flashback naar mijn vorig werk.
Den Ludo. Kon ook al lang op pensioen.
Data kon in bulk in de toepassing ingelezen worden, gewoon via een menu een bestand inlezen.
Maar dat gaat te snel uiteraard.
Alles 1 voor 1 ingeven in de databank, op het 1000ste gemakske.
Zo zijn laatste jaren gerokken.
Conclusie: alle data verkeerd ingegeven, databank id's zaten gemixt.
Was toen nog een klein schandaal, mocht niet aan de grote klok gehangen worden.

Den Ludo, was ook een 'goeie'.

Laatst bewerkt:
Alles valt en staat met uw leidinggevende hè. Als het die ook geen hol boeit kan zo iemand jaren zo door "werken"

Bij ons werd onlangs nog aangehaald dat je bij een evaluatie niet enkel het negatieve mag aanhalen en bespreken maar ook de doelstellingen die behaald zijn moet aanhalen voor positiviteit

Het is een doelstelling, het minimum is dat je dat behaald, dat is gewoon uw job doen..
Doe je het x3 of x4 zal men dat aanhalen (niet dat je iets extra krijgt).
En die doelstellingen liggen niet hoog hè.

Heb toen ook gevraagd of zij telkens die mensen zijn die klappen als de piloot het vliegtuig veilig heeft laten landen en niet heeft laten crashen.. want dat is gewoon die mens zijn job

Ik doe niets extra ik doe gewoon de dossiers die ik per maand moet behandelen. Daarom dat het zo een shock was voor mij. Mijn normaal is 100+ dossiers per maand en haar normaal is 15 dossiers per maand.

Opt einde van de maand moeten deze personen betaald worden dus ik kan niet zeggen deze maand ga ik er maar 50 behandelen.

Nu swat het is wat het is, het irriteert mij gewoon dat ik haar geloofde wanneer ze aan het klagen was tegen mij dat ze zoveel werk had.

Collega's die reeds op pensioen kunnen gaan, maar er toch nog een jaar of paar jaartjes bij doen.

Bij ons zijn ze iemand uit zijn pensioen gaan halen om het team te versterken omdat er op dat moment niemand was om zijn werk te doen. Na een paar maanden hadden ze ingezien dat er niemand was om zijn werk over te nemen en hebben ze hem een voorstel gedaan om terug te komen werken.

Zware fouten van management maar dan kan hier allemaal zomaar.

Zijn dan altijd van die types die al niet te veel deden, en dan zeker helemaal niks meer gaan doen.

Wat gaan ze die maken?
Nog een dikke ontslagvergoeding binnenrijven?
Hun pensioen hebben ze toch al.

En dat zijn dan de 'goei'. Ah ja, die werken langer.

--
Flashback naar mijn vorig werk.
Den Ludo. Kon ook al lang op pensioen.
Data kon in bulk in de toepassing ingelezen worden, gewoon via een menu een bestand inlezen.
Maar dat gaat te snel uiteraard.
Alles 1 voor 1 ingeven in de databank, op het 1000ste gemakske.
Zo zijn laatste jaren gerokken.
Conclusie: alle data verkeerd ingegeven, databank id's zaten gemixt.
Was toen nog een klein schandaal, mocht niet aan de grote klok gehangen worden.

Den Ludo, was ook een 'goeie'.
Eerste dag van Ludo na zijn pensioen:

"Ah goed dat ge nu met pensioen zijt. Nu hebt ge tijd om de tuin te doen, de zolder op te ruimen, mee te helpen kuisen zodat we de kuisvrouw kunnen stopzetten, de logeerkamer moet geschilderd en behangen worden, we kunnen wekelijks mee met Okra op uitstap, om de twee weken gaan dansen in baandancing De Veertien Toverfluitjes, eindelijk mee met Zanger Roland op fanreis naar Benidorm,..."

Ludo is ook niet gek, die kiest eieren voor zijn geld. Die zit op zijn werk rustiger dan thuis.

I am hiring for a desktop support engineer on behalf of a client. This position is full-time and requires on-site work in the Flemish Region. Given your experience as a <huidige job dat in de verste verte niks te maken heeft met helpdesksupport>, I thought you might be a great fit for this opportunity.

:rolleyes:

I am hiring for a desktop support engineer on behalf of a client. This position is full-time and requires on-site work in the Flemish Region. Given your experience as a <huidige job dat in de verste verte niks te maken heeft met helpdesksupport>, I thought you might be a great fit for this opportunity.

:rolleyes:
Flemish Region is al wel specifeker dan mijn berichten. Hier is het meestal Belgium area :laugh: Meestal iemand uit India of UK die dan zit te polsen via Linkedin.

Laatst bewerkt:
Flemish Region is al wel specifeker dan mijn berichten. Hier is het meestal Belgium area :laugh: Meestal iemand uit India of UK die dat zit te polsen via Linkedin.
Bij mij is 't ondertussen effe geleden da'k er zo nog enen aan mijn telefoon gehad heb.
Op LinkedIn constant, maar 't is dan ook minimum een jaar geleden da'k daar ingelogd zal geweest zijn, so meh.

Vorige week op LinkedIn:

Hallo [Naam],
...

Heb het ooit erger geweten

Hallo [Compleet andere voornaam]

bla bla bla

mvg
[Naam van iemand anders]

Dat was volgens mij echt van: "hier gebruik dit bericht maar dat ik ooit eens heb gestuurd." en dan zowel mijn naam als zijn eigen naam niet aanpassen 🤦‍♂️

Ik kreeg vandaag de aanbieding (rechtstreeks op mijn prive mail) om hersteller witgoed te worden voor het mooie loon van 12-16€/uur! (Afhankelijk van ervaring).

Ik vrees met 8jaar telenet en 8 jaar it dat ik eerder naar de 12€ zou toegaan.
Mss toch maar op mijn huidige job blijven

Bon. Update uit corporate nonsense land. Reorg #128 of zo aangekondigd 4 weken geleden door C suite. Mijn manager is in november naar ergens anders gere-orged, intussentijd heb ik een To-be-hired mgr in het org chart. Heb al 3 maand geen team meeting of 1/1 of whatever gehad. Niks, nul, noppes, rien. En dat als remote employee.... Goed bezig zo. Ik kan mezelf wel productief bezig houden en de projecten en zo runnen met minimale supervisie. Maar je moet als manager wel een beetje moeite doen.

Zelf meeting met N+2 en N+3 ingepland en daarnet gehad.

Met de N+2:
"Euh, ja, cege, dankuwel om zelf een meeting te schedulen. Het is wat druk me alle re-orgs". bzzbzzbzzz.

Goed, overduidelijk dat er 0,0 strategie of plan is. Ook overduidelijk dat er 0,0 opgevolgd wordt van de mensen en het mgmt eigenlijk totally no fucking clue heeft wie wat doet. Ook overduidelijk dat de collega waarvan we met een paar vermoeden dat die effectief 30 min per dag in een meeting zit en voor de rest niks anders, ook effectief niks anders doet.

Gevolgd door een lame afsluitende "how's morale and motivation". Wat denk je nu zelf ? Je volgt me niet op en ik kan doen wat ik wil ? Ja, goed, he. Maar een beetje meer betrokkenheid is welkom. En een klein beetje meer pushen.

Na die entertainende meeting, meeting met de N+3:
"euh ja, cege, "Game of Thrones" hier. reorg" bzzbzzbzzbzz. Gewoon verdere confirmatie dat niemand een fucking clue heeft wat ze doen.

Mijn project is een absolute krabbenmand. Ondertussen zitten we aan 9 (!) mensen die samen 3.5 FTE zijn. Allemaal overschotjes die in het project gekieperd worden met 10 of 20% allocatie (misschien moet dat hoger mgmt eens beter sturen, wild guess). Terwijl er basically 2 mensen al het werk doen. De helft van die overschot mensen is continu ziek, daagt gewoon niet op in meetings, zit 4-6-8 weken te travellen naar Indie en doet ondertussen 'wat werk' (in het echt doen ze geen hol) of wordt door 1st level mgrs gewoon continue van project naar project gesmeten (again, misschien moet het hoger mgmt wat beter sturen). Het enige wat al die pipo sr managers doen is mensen rondpompen van links naar rechts of mensen 10-20% aan projecten uitlenen.

En dan is er 1 forum waar ze dat proberen te managen als sr mgmt, 'monthly execution review'. Moet je als project manager 2 slides invullen met status kleurtje groen, geel, rood. top 3 achievements en 2 risks. En een screenshotje van je burnup chart. Normaal ga ik daar niet meer naartoe wegens saai geneuzel waar niks gebeurt, maar gisteren wel want ik wou formeel project vertraging aanvragen. Anyway, dan hoor je van 30 projecten een uur lang hetzelfde "rood", "rood", "rood", "rood" ... "resources die verdwijnen", "resources rondpompen", "onboarding". Hetzelfde als bij ons dus. Ben ik de idioot die dat deftig wil vragen. Blijkbaar is het proces gewoon je timeline laten voorbij slippen en releasen met 6mnd vertraging. Nobody cares, niemand volgt op, complacent bunch of fuckers.

En cege stelt dan eens de naieve vraag in de meeting "is er ergens een centraal overzicht van alle projecten met prio en wie waarop werkt, kwestie van te kunnen bijsturen want het is toch duidelijk dat we gewoon teveel doen met de huidige resource pool. Alles in vertraging". *crickets* Gevolgd door de obligate "Dat is deal van het lopende efficiency programma".

A-MA-TEURS. Hoe moeilijk kan het nu zijn om op macro niveau je resource pool te inventariseren en een lijstje te hebben van je projecten+prio en wie op wat werkt. Is dat niet het minimum minimorum dat je mag verwachten ? Ik werk remote en loop nog maar een jaar virtueel rond in de divisie. Ik heb ondertussen toch al een lijstje (noem het maar lange lijst) van mensen waarvan ik vermoed dat die elke dag letterlijk geen kloten doen (hoe zou dat toch komen met dergelijke strenge structuur in place en sturend mgmt). Daarjuist zat er plots weer zo'n sjarel in de wekelijkse project meeting. Alleen werkt die niet op ons project. Waarom die daar zit, geen idee. Commentaren van de rest "Waarom zit je hier eigenlijk elke week. Je doet niks in ons project?". "ah, ik heb nog een oude invite van een paar maand geleden. Ik kom gewoon elke week af om te luisteren naar wat er loopt bij jullie." Overduidelijk een druk bezette man met duidelijke objectieven.

Objectieven, nog zoiets. We zijn Q2 al bezig van ons fiscaal jaar. Nog steeds geen objectieven gezien van hogerop. Wordt weer moeilijk om 'exceeding expectations' te hebben. Heb zelf-input gegeven waar de bar op de grond lag en dat is auto-approval als je lang genoeg wacht. Aftellen tot oktober en weer een performance bonus vangen. Overigens met alle ongoing re-orgs al het 3e of 4e jaar op rij waar ik objectief-loos opereer en dan telkens 'exceeding expecations' zelf invul bij de zelf-review. Gevolgd door pingeling bonus. Ik begin te verstaan waarom iedereen hier zo lui is. Je zou van minder als je 10 of 20y in zo'n omgeving rondloopt.

Maar goed. Blijkbaar is onze divisietje goed bezig en zijn we 1y safe. De andere divisietjes binnen onze divisiegroep gaan ze eens beginnen opkuisen. We spreken over divisies van honderden mensen, he. Ik wil niet weten hoe erg het in die andere divisies is dat ze die eerst gaan opkuisen en ons voorlopig met rust laten. Moet dus zijn dat het daar nog infinite keer erger is...

As said before. Soms vraag je je af of deze boite geen Enron on Steroids is. Want onze business groep, 38% nettomarge, 38(!), 38(!). Op 2bln revenue. Hoe dat kan met die geinstutionaliseerde laziness, MYS-TE-RIE.

/EndOfRant

En wat ving dat zo ook alweer per maand? Zo'n slordige 8k of? Sign me up.

Fout, >9000. Maar dat doet er niet echt toe voor het verhaal. Je kunt veel centen verdienen en toch zwaar gefrustreerd zijn.

Enige verschil is dat je voor 3000-4000/mo het bij je manager kunt duwen. Voor 9000/mo moet je het upsucken en zonder directe rapportering toch proberen om het rechtgetrokken te krijgen.

Anyway, blijkbaar worth the money. Net meeting over *the situation* gehad met de 2 dev leads (die wel functional zijn) en 1 van hun managers (die ook functional is). Samenvatting van meeting van 30 min: *zucht* *zucht* *zucht* x 200. "Raak je nooit vermoeid om in dergelijke situatie je project te moeten runnen?". "Hah, what do you think ?"

Oplossing is om weer wat met bodies te switchen. Onze Australier die gepland was gaan we wsch dumpen. Onze 20% spanjaard gaan we dumpen. We krijgen een andere Duitser "full time" (dat is 50% in dit bedrijf) in de plaats. 1 van de Mexicaanse consultants wordt gedumpt en vervangen door ?? (whatever ze ons geven - zal wsch van 1 naar 0 gaan als ik realistisch ben). Never forget, in geval van twijfel, blijven mensen switchen. Nu goed, iedereen doet zijn best - I guess - in een strakke resource omgeving. Maar 9 man (nota bene allemaal remote en across the globe) die samen 3.5 FTE is, not exactly rocket science dat dat niet vlot loopt... Heb er dan liever 6 die 3FTE zijn of zelfs 3 die 2.5 FTE zijn... (Waar we volgens mij uiteindelijk gaan uitkomen...).

Het goochelen met resources is ook weer begonnen bij ons.

Project B moet hogere prio krijgen dan Project A ineens, dus halen ze 2 devs weg van Project A.

Project A telde maar 2 devs, dus ik informeer management dat met deze beslissing Project A op pauze wordt gezet.

Instant verontwaardiging bij management want beide projecten moeten in progress blijven, maar ergens anders met resources schuiven, willen ze niet. Er is ook een hiring freeze. Ik zweer het, het volgende gaat zijn dat ze verwachten dat ik ook nog zelf begin te developen bovenop al de rest wat ik al te veel doe.

Terug
Bovenaan