Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

maar was het niet juist ne blok met veel lastige bewoners?

Goh ja, daar is zeker veel werk en ook niet de makkelijkste mensen.
Maar onder dat nieuw contract worden daar nu ook een deel van die extra zaken extra gefactureerd.
Dat maakt het economisch wel echt een stuk haalbaarder.
Het is echt wel een serieuze stijging die het wel verantwoord maken om het dossier te houden.

Dat lijkt me wel een correcte vergoeding, vooral jammer dat we die 20 jaar hebben laten liggen.

Vandaag op het werk te horen gekregen dat men van plan is om 1/4 van de administratieve medewerkers in België te ontslaan. Vanaf volgende week starten de onderhandelingen volgens de wet Renault. Reden is minder omzet en opstart van nieuw ERP programma dat het werk meer automatiseert.

Nu 3 maanden in onzekerheid leven want we zullen pas in mei te weten komen wie moet vertrekken. Voor wie mag blijven zal de jobinhoud ook wijzigen. Denk dat ik toch al wat zal beginnen rondkijken tegen dat het zover is. Vrees ervoor dat ik erbij zal zijn want ik ben 1 van de laatste die gestart is op ons regiokantoor.

Laatst bewerkt:
we zullen pas in mei te weten komen wie moet vertrekken. Voor wie mag blijven zal de jobinhoud ook wijzigen. Denk dat ik toch al wat zal beginnen rondkijken tegen dat het zover is. Vrees ervoor dat ik erbij zal zijn want ik ben 1 van de laatste die gestart is op ons regiokantoor.

Probeer zeker die ontslagvergoeding binnen te rijven.

Bekijk het ook niet te negatief, met wat geluk heb je die vergoeding + een betere job.

Is dat een vaststelling, of een veronderstelling?
In mijn ervaring zorgt de opstart van een nieuw ERP alleen maar voor meer werk...
Management heeft gezegd dat dat 1 van hun redenen is om collectief ontslag aan te kondigen. Wij op de werkvloer denken ook dat er opstartproblemen zullen zijn, je hoort dit overal waar ze een met nieuw programma werken. Ik hoorde dat toen ze in 2016 overstapten naar het huidige ERP programma er ook problemen waren. We denken dat ze te vlug zijn om nu al mensen te ontslaan en meteen zo veel 😞

Management heeft gezegd dat dat 1 van hun redenen is om collectief ontslag aan te kondigen. Wij op de werkvloer denken ook dat er opstartproblemen zullen zijn, je hoort dit overal waar ze een met nieuw programma werken. Ik hoorde dat toen ze in 2016 overstapten naar het huidige ERP programma er ook problemen waren. We denken dat ze te vlug zijn om nu al mensen te ontslaan en meteen zo veel 😞

Dat denk ik ook, de eerste maanden bij de overstap naar zo'n nieuw ERP lopen zeker niet efficiënter dan ervoor omdat iedereen nog zijn weg moet zoeken, nieuwe functionaliteiten leren, enz.
Maar op slides is het zeer gemakkelijk om je snel rijk te rekenen.

Heb dadelijk online meeting met klanten die opmerkingen hebben over onze tarieven en met name dat we nu ook extra vragen om in het weekend te vergaderen.
Mind you dat degene die dit dossier beheert daar elk jaar 5 zaterdagen ettelijke uren mee vergadert en dan nog eens op zaterdag en zondag de algemene vergaderingen doet één keer per jaar (redelijk complex dossier). Plus ook nog een keer of 3 vrijdagavond overlegmomenten met hen heeft.

Nu wilden ze dus overleg met mij, uiteraard vandaag... op zaterdag...op valentijn. Omdat ze het niet akkoord zijn met het feit dat we durven geld te vragen voor die afspraken buiten kantooruren.

Overleg zou om 11u beginnen, kwart voor 11 een mailtje: "ja, het loopt wat uit hier in onze onderlinge meeting. We vergaderen om 11u30."

Heb dadelijk online meeting met klanten die opmerkingen hebben over onze tarieven en met name dat we nu ook extra vragen om in het weekend te vergaderen.
Mind you dat degene die dit dossier beheert daar elk jaar 5 zaterdagen ettelijke uren mee vergadert en dan nog eens op zaterdag en zondag de algemene vergaderingen doet één keer per jaar (redelijk complex dossier). Plus ook nog een keer of 3 vrijdagavond overlegmomenten met hen heeft.

Nu wilden ze dus overleg met mij, uiteraard vandaag... op zaterdag...op valentijn. Omdat ze het niet akkoord zijn met het feit dat we durven geld te vragen voor die afspraken buiten kantooruren.

Overleg zou om 11u beginnen, kwart voor 11 een mailtje: "ja, het loopt wat uit hier in onze onderlinge meeting. We vergaderen om 11u30."
Succes, ik zou zeer veel moeite hebben om me in te houden om het niet overduidelijk te maken dat hun houding niet geapprecieerd wordt.

Al een geluk dat we een valentijnsontbijt gedaan hebben ipv valentijnslunch want dat had ik kunnen afzeggen.
Of, wat ik al meermaals gedaan heb, gewoon dit zeggen: de meeting was ingepland van uur x tot uur y; als ze later begint duurt ze gewoon minder lang want ik heb erna andere verplichtingen.

"Das goed, mijn uren lopen al"

Kunnen ze nog een meeting inplannen om aan te klagen dat je dat gefactureerd hebt

Dat is vooral leuk voor zijn werkgever maar minder leuk voor hem :)

Ik vermoed dat overuren toch betaald moeten worden..

Anyway, iedereen kan eens een half uurtje vertraging hebben natuurlijk, dat is op zich niet echt een groot probleem. En dat het valentijn is nu ook niet echt relevant als je al akkoord bent gegaan met de meeting.

Ik vermoed dat overuren toch betaald moeten worden..

Anyway, iedereen kan eens een half uurtje vertraging hebben natuurlijk, dat is op zich niet echt een groot probleem. En dat het valentijn is nu ook niet echt relevant als je al akkoord bent gegaan met de meeting.
Als er natuurlijk geen meeting is, ben je ook geen overuren aan het doen hé. Ik neem aan dat de meeting online is, het is nu niet dat hij aan zijn baas kan zeggen dat hij dit als overuur kan aanrekenen omdat hij niet gekozen had om de meeting een half uur te verschuiven.

Als er natuurlijk geen meeting is, ben je ook geen overuren aan het doen hé. Ik neem aan dat de meeting online is, het is nu niet dat hij aan zijn baas kan zeggen dat hij dit als overuur kan aanrekenen omdat hij niet gekozen had om de meeting een half uur te verschuiven.
Tuurlijk wel, de meeting begint om 11 uur, hij begint om 11 uur te werken. Dat de klant beslist om een half uur later op te dagen is hun probleem natuurlijk.

Allez dat doen wij toch, vorige week ook. Meeting om 15 uur, ah ik ga een uur later zijn ( ook zo rond 14:30). Dook uiteindelijk op om 16:15, dus dan rekenen we 15 -> 17:30 ( wanneer we effectief gedaan waren)

Tuurlijk wel, de meeting begint om 11 uur, hij begint om 11 uur te werken. Dat de klant beslist om een half uur later op te dagen is hun probleem natuurlijk.

Allez dat doen wij toch, vorige week ook. Meeting om 15 uur, ah ik ga een uur later zijn ( ook zo rond 14:30). Dook uiteindelijk op om 16:15, dus dan rekenen we 15 -> 17:30 ( wanneer we effectief gedaan waren)
Om aan te rekenen aan de klant ja... Maar Kaygell zal toch niet "omdat de meeting normaal gezien doorging om 11u" om 11u dan maar een half uur andere zaken doen in afwachting tot de klant online komt?

Alé, indien wel, dan alle recht om een half uur extra recup aan te rekenen hé... Maar het lijkt mij (zou ik toch doen) dat hijzelf gewoon een half uur later ingelogd is.

Terug
Bovenaan