Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn voorganger (al twee jaar op pensioen) heeft het royaal verkloot en nu de bom plots gebarsten is krijgt bibi vragen van de pers om het te gaan uitleggen. 🎉

Excuses voor de vaagheid. Gelieve die verder ook te respecteren als je zou weten waar het exact om gaat.

Mijn voorganger (al twee jaar op pensioen) heeft het royaal verkloot en nu de bom plots gebarsten is krijgt bibi vragen van de pers om het te gaan uitleggen. 🎉

Excuses voor de vaagheid. Gelieve die verder ook te respecteren als je zou weten waar het om gaat.
Cool, heeft het in de krant al gestaan? Iets met lets go urban ?

Een vergadering en erachter een workshop. Totaal 3u krampachtige houding....een punthoofd krijg je ervan.
Het stomme is dat het niet zo lang hoefde te duren.

Vergadering: 1u. Na 1u was het ook gedaan.
Dan een digitale workshop van 1u ingepland. Via Mural wilden we zaken aanmaken, handiger om samen in te werken(digitale post its maken en zo). Je moest je daarvoor registreren. Maar de boomers sukkelden echt keihard hierin. Het heeft dus 1u geduurd om die mensen klaar te krijgen. Ik was klaar na 3 a 5minuten, de meesten anderen ook. Maar die paar boomers, echt niet te geloven. Het lukt niet om zich te registreren, het lukt niet om een scherm te delen., beginnen ze daar dan met z'n 3 a 4'n door elkaar te praten. Dat mens heeft haar man moeten roepen ervoor, maar ze doet dan haar koptelefoon uit, dus die hoort ons niet meer. Echt 1uur heeft dat geduurd, iets dat 5min max zou mogen duren. We konden 5 minuten oefenen om dat spel uit te proberen. Iedereen post daar zijn naam met een digitale post-it. Ik verwijder voor de grap iemands naam, zit dat mens in paniek te roepen van "mijn naam is verdwenen!!", "mijn naam is verdwenen".
En ik dan: "oei oei, uw naam weg, jij gaat uit dat spel hier vliegen ze". Dat mens nog meer in paniek. :rofl:Leidinggevende was not amused en kwam efkes tss want we hadden al 1u tijd verspild.

just another tuesday.

Ik beluister geen voicemails en bel nooit nummers terug. In het begin voelt dat wat onwennig maar nu geeft dat vooral rust. Ik ben wel altijd bereikbaar via mail.
Idem, heb dit op het werk ook moeten doen.
Enkele verkopers die u dagelijks 2-3x voor de stomste zaken bellen ("hoe zet ik een link in mijn favorieten" vb..en ge hebt hen dat al 10x uitgelegd en toch blijven ze het vragen)..denken dat ge een IT-er zijt, terwijl ik een commerciële functie heb.
Ik neem niet meer op..en aan het eind van de dag bel ik ze op en is het "het is al opgelost"...goed voor mij :p

Onze teams zijn opnieuw gemengd en ik zit nu in een team met onder andere een vrouw die niet het scherpste mes uit de lade is...

Zeg maar gatachterlijk: vorig jaar stond ik aan te schuiven aan koffiemachine bij ons in de keuken en ze wou ne koffie pakken: op scherm kwam de melding: geen water

Draait die zich om en zegt: ik vraag toch geen water, ik moet koffie hebben... :unsure:

Onze teams zijn opnieuw gemengd
Is dat zoals de juffrouw in de klas die zegt dat iedereen van zitplaats moet veranderen?

Ik mag toch hopen dat teams zijn samengesteld uit personen die bepaalde competenties hebben om de job in kwestie deftig te kunnen uitvoeren? Of hoe moeten we dat interpreteren?

Is dat zoals de juffrouw in de klas die zegt dat iedereen van zitplaats moet veranderen?

Ik mag toch hopen dat teams zijn samengesteld uit personen die bepaalde competenties hebben om de job in kwestie deftig te kunnen uitvoeren? Of hoe moeten we dat interpreteren?

Zoiets ja, er zijn verschillende diensten samengevoegd en dus meer teams en herschikking met een mix van ervaring, nieuwe collega’s, kennis,...

Soms moet je eens hele departementen herschikken om klaar te zijn voor het volgende decennia/transformatie/ nieuwigheden die van tel zijn op dat moment...

Alle gekheid op een stokje, maar in mijn branche kom je dat wel meer tegen. Tijdens een transformatie leer je iets en het kan best zijn dat de initiële ideale samenstelling ineens totaal niet meer ideaal is

Na maanden de RVB erop wijzen dat er een dringend een beleid moet komen rond welzijn en burn-out preventie, 7 van de 10 collega's effectief voor maanden uit zijn zonder vervanging. Leidinggevende die ontslaan is tijdens haar ziekteverlof en op 2 maanden tijd al 3 andere leidinggevende aangesteld zijn geweest en ook ontslaan/ zelf vertrokken, naar de dokter gegaan en ziekteverlof gekregen tot eind van de maand.

Sociaal inspectie, toezicht en vakbond zijn ermee bezig, hopelijk komt er eindelijk wat verstand in de RVB.

Mail een paar uur geleden 5 min voor middernacht: "Tegen eind Mei hebben we deze certificatie nodig ( master level, ik heb op dit moment enkel de foundation en dat is dus 3 examens). Je kan tijd nemen voor de examens te doen maar studie is verwacht in de eigen tijd"

Ga lezen op de website van de vendor: 'Voor dit examen raden we deze 5 daagse cursus aan + meerdere jaren hands-on ervaring'

:unsure:

Mail een paar uur geleden 5 min voor middernacht: "Tegen eind Mei hebben we deze certificatie nodig ( master level, ik heb op dit moment enkel de foundation en dat is dus 3 examens). Je kan tijd nemen voor de examens te doen maar studie is verwacht in de eigen tijd"

Ga lezen op de website van de vendor: 'Voor dit examen raden we deze 5 daagse cursus aan + meerdere jaren hands-on ervaring'

:unsure:
klinkt als iets VMware achtig? :D

Een eigenaar die pas in een gebouw een appartement gekocht heeft en dus niet snapt hoe een syndicus werkt.

Is een gebouw van bijna 60 jaar en in de garage staat een plaske water met momenten. Nu, dat is een gebouw waar véél problemen zijn, is hetzelfde waar een tijdje geleden zo ene een tafel met camera in de dakgoot had gelegd als "camerabewaking" mocht ge het u nog herinneren.
Over het algemeen zijn dat wel héél fijne mensen maar die nieuwe...

Ik ben dus zelf ne keer of 2 naar dat lekske gaan kijken, wat ik eigenlijk al niet doe, maar ik moet daar toch geregeld zijn omdat daar altijd van alles aan de hand is. Ben dan samen met een ontstoppings/camera-inspectie gaan kijken (tevens één van de beste firma's in de omstreken).

Maar hij vond de oorzaak niet en zei dat we best even de gelijkvloers appartementen erboven (incl dus de betrokken eigenaar) thuis zouden laten zodat hij daar eens kon kijken en zo verder naar boven gaan indien nodig.

Dus ik verwittig die 2 gelijkvloerse eigenaars en zeg dat ze best ook eens kijken of ze niets merkwaardigs merken in hun appartement. Bijv als het bad niet doorloopt od, zodat het misschien simpel op te lossen is ipv een firma te sturen

Krijg ik daar ne mail terug dat ze het schandalig vindt dat ik als syndicus niet zelf ben komen kijken en dat er al geld gegeven is aan een firma.
Ipv eerst es te vragen of ik was geweest, dus ik leg haar dat uit en zeg dat die firma voor dat eerder bezoek niets aangerekend heeft (omdat ik daar een goede relatie mee heb)
En zo heeft die dus 5-6 verwijtende mails gestuurd, waarbij ze op een bepaald moment vroeg op haar plan aan te duiden waar het lek was oa (komt nog terug later) .

Gisterenmorgen was de interventie om 9u en om half 10 mailt haar mama dat er nog niemand daar is. Ik bel die firma dus direct en die zegt dat ze er binnen 5 minuten zijn en ik bel haar ma direct.
Ondertussen begint die haar ma ook af te geven dat dat lek nooit van hun kan komen want ze heeft de buizen gevolgd vanuit hun appartement en dat kon niet van hun zijn. En dat ze het ging aftrappen want ze had lang genoeg gewacht
Ja, ze had natuurlijk gelijk achteraf bekeken maar goed als ge in het appartement zelf kunt zien is dat wel een pak makkelijker en dat was nu dus net de reden van die interventie. Had zij dat vorige week gedaan, zoals ik gevraagd had om alles es na te kijken, dan had ze niet thuis moeten blijven.

Nu blijkt dat het lek dus verderop en hoger te zitten.
Dus ik mail hen (de mama en haar) direct dat het lek inderdaad niet bij hun zat. Krijg ik vandaag opnieuw ne verwijtende mail.
Waar zij mij oa verwijt als syndicus niet voor dat prul lekske daar te zijn geweest bij die interventie en een gebrek aan communicatie.
Terwijl ik ze dus vrijdag direct op haar mails antwoorde en nog zelf een half uur gebeld heb naar haar om het uit te leggen.

En nu eist ze dat elke eigenaar van elke prul op de hoogte gehouden wordt. Ik krijg op ne dag misschien 3 interventies van dat gebouw binnen, als ik dat iedere keer aan 30 man moet melden is dat gebouw gewoon ne full time job. Daarvoor hebt ge ne syndicus net en ne beheerraad om die kleinere zaken op te lossen.

En ze zegt ineens ook dat ze het niet vindt kunnen dat ik als syndicus geen plan heb refererend naar haar eerde mail. Ze heeft gewoon ne foto van haar plan getrokken en mij gevraagd daarop aan te duiden waar het lek is, wat ik gedaan heb. Tuurlijk heb ik zelf plannen maar ik had haar foto's + omschrijving van locatie gestuurd. Als ze gewoon gevraagd had om op een plan aan te duiden waar omdat het niet duidelijk was dan had ik dat ook gewoon gedaan en mijn eigen plan gemaild.

En zo dus constant, verwijten voor dingen die ze niet snapt of waar ze niet eens dubbelcheckt of het wel klopt.
Enorm, enorm vermoeiend.
En dat allemaal voor een stom plaske in de kelder van een gebouw van 60 jaar.

Terug
Bovenaan